Германско - Германски договор

  • Креатор на темата Креатор на темата demkesh
  • Време на започнување Време на започнување
Стамболов се прашувал и одлучула дали Фердинанд ќе стане кнез на Бугарија , за подоцна Фердинанд да одлучува дали Станболиеб ќе остане премиер на Бугарија . Како едиот така и другиот се искористувале за постигнување на политички цели , еднашка Станболов го искористил Фердинанд за да се отргне од Руското , влијание , додека пак Фердинанд го искористил Стамболов за да се пресмета со проруските официри и влијанија во Бугарија за подоцна од позицијата премиер да го острани Станболов за да побара легитимитет од Русија . Но сепак може да се констатира дека и двајцата имаат негативен став кон идеја за македонска држава , за борбата на македонците за ослободување . Прашање е колку знаеле и што знаеле македонските воени формации формирани во времето на Фердинанд за тајните договори за поделба на Македонија...


Стамболов има направено доста за Македонија. Незнам зашто неговата рольа во Кресненското востание се прима от вас отрицателно. Като премиер-министер е направил следното:

Стабилизират се вр'зки те с с'седните балкански д'ржави. Особено добри са отношенијата с Османска Турција. Стамболов използва това, за да т'рси решение на труднија и заплетен б'лгарски национален в'прос. След см'ртта на крал Милан (1889 г.) влијанието на Австро-Унгарија в С'рбија намалјава, а се засилва това на Русија. Цената на налагаштото се руско влијание обаче е подкрепата за ср'бските териториални претенции в Македонија. Пред б'лгарштината в тази област надвисва сериозна опасност. Стамболов намира нај-доброто противодејствие. През 1891 г. в дипломатическа нота до султана тој настојава за берати (разрешителни за назначаване) на б'лгарски владици в Скопската и Охридската епархии. Султан'т изп'лнјава желанието на б'лгарскија премиер. През 1892 г. Стамболов посештава Цариград и издејства преместването на б'лгарската екзархија в престижнија квартал Пера, както и автономен статут за б'лгарските училишта в Македонија. През 1894 г. са приравнени б'лгарските с гр'цките училишта, назначени са оште двама владици в Македонија (в Неврокопската и Велешката епархии). Екзархијата получава правото да притежава имоти в турската столица...
http://bgrod.org/3BC/index.php?p=7prav
 
Стамболов има направено доста за Македонија. Незнам зашто неговата рольа во Кресненското востание се прима от вас отрицателно.

Не само за Кресненското востание, а и за разправиите му с Коста Паница от време на време по македонските работи ;-) А че последниат е бил луда глава бил е. То и затова става по-касно военен прокурор, та кадето се поjавjат разбоjници или политичарски противници, да има коj да се разправа жестоко с тех.
А за русофобството му... неговото е политика. Симеон Радев много пати го споменува това. И не случаjно чужденците са му викали "Бисмарк на Балканите"
 
Стамболов има направено доста за Македонија. Незнам зашто неговата рольа во Кресненското востание се прима от вас отрицателно. Като премиер-министер е направил следното:

Стабилизират се вр'зки те с с'седните балкански д'ржави. Особено добри са отношенијата с Османска Турција. Стамболов използва това, за да т'рси решение на труднија и заплетен б'лгарски национален в'прос. След см'ртта на крал Милан (1889 г.) влијанието на Австро-Унгарија в С'рбија намалјава, а се засилва това на Русија. Цената на налагаштото се руско влијание обаче е подкрепата за ср'бските териториални претенции в Македонија. Пред б'лгарштината в тази област надвисва сериозна опасност. Стамболов намира нај-доброто противодејствие. През 1891 г. в дипломатическа нота до султана тој настојава за берати (разрешителни за назначаване) на б'лгарски владици в Скопската и Охридската епархии. Султан'т изп'лнјава желанието на б'лгарскија премиер. През 1892 г. Стамболов посештава Цариград и издејства преместването на б'лгарската екзархија в престижнија квартал Пера, както и автономен статут за б'лгарските училишта в Македонија. През 1894 г. са приравнени б'лгарските с гр'цките училишта, назначени са оште двама владици в Македонија (в Неврокопската и Велешката епархии). Екзархијата получава правото да притежава имоти в турската столица...
http://bgrod.org/3BC/index.php?p=7prav



Мисирков за релациите Станболов - Фердинанд и македонското прашање .

“ .... Тој ( Станболов , б.м. ) го помогна и доаѓањето на германскиот принц Фердинанд I Сакс-Кобург-Готски (1861-1948) за бугарски кнез (1887), а самиот стана министер-претседател со изразито прозападна и антируска ориентација. Уште од времето на Кресненското востание, во кое имаше раководна улога, Стамболов води немилостива борба против секоја манифестација на македонската национална свест и успеа привремено да ги неутрализира и движењето на Т.Гологанов, и Младата македонска книжовна дружина и др. македонски друштва и комитети, па така дојде и до книшката на Вардарски (П.Попарсов) „Стамболовштината во Македонија и нејзините претставници” (1894) што всушност ја претставуваше првата програма на тогаш основаната ТМОРО.....“


Проценката и констатација на Мисирков е точна , твојата дека Стамболов направил многу за Македонија е истотака точна , но не за доброто на Македонија туку за бугарштината во Македонија .

„Стамболовштината во Македонија и нејзините претставници”
(1894)

Појавата на МРО претставува почеток на една организирана борба со јасна определена цел и политичка програма. Во тоа време, Петар Поп Арсов ќе се истакне како висок интелект и идеолог. Тој го подготви првиот устав на организацијата и за нејзините потреби ја напиша брошурата "Стамболовшчината во Македонија и нејзините претставници", во која под псевдонимот Вардарски успешно ја демаскира бугарската денационализаторска политика во Македонија што се спроведуваше преку Егзархијата:

"Егзархијата дава пари и купува ветер, зашто народност со пари не се купува - тоа е такво деликатно нешто кое штом сети дека пазариш изветрува...".

Убаво се поклопија работите .
 
Мисирков за релациите Станболов - Фердинанд и македонското прашање .

“ .... Тој ( Станболов , б.м. ) го помогна и доаѓањето на германскиот принц Фердинанд I Сакс-Кобург-Готски (1861-1948) за бугарски кнез (1887), а самиот стана министер-претседател со изразито прозападна и антируска ориентација. Уште од времето на Кресненското востание, во кое имаше раководна улога, Стамболов води немилостива борба против секоја манифестација на македонската национална свест и успеа привремено да ги неутрализира и движењето на Т.Гологанов, и Младата македонска книжовна дружина и др. македонски друштва и комитети, па така дојде и до книшката на Вардарски (П.Попарсов) „Стамболовштината во Македонија и нејзините претставници” (1894) што всушност ја претставуваше првата програма на тогаш основаната ТМОРО.....“


Проценката и констатација на Мисирков е точна , твојата дека Стамболов направил многу за Македонија е истотака точна , но не за доброто на Македонија туку за бугарштината во Македонија .

„Стамболовштината во Македонија и нејзините претставници”
(1894)

Појавата на МРО претставува почеток на една организирана борба со јасна определена цел и политичка програма. Во тоа време, Петар Поп Арсов ќе се истакне како висок интелект и идеолог. Тој го подготви првиот устав на организацијата и за нејзините потреби ја напиша брошурата "Стамболовшчината во Македонија и нејзините претставници", во која под псевдонимот Вардарски успешно ја демаскира бугарската денационализаторска политика во Македонија што се спроведуваше преку Егзархијата:

"Егзархијата дава пари и купува ветер, зашто народност со пари не се купува - тоа е такво деликатно нешто кое штом сети дека пазариш изветрува...".

Убаво се поклопија работите .
Зар мислиш што Екзархијата има отрицателна улога во историјата на вашите земьи? Без Екзархијата вие веке да сте станали славофонни елини (или веке чисти елини). Екзархијата посредством нејната училиштна система е запазила жив народниот дух (сите македонски револьуционери са биле сврзани с Екзархијата - тово тоа число и Гоце Делчев - сшто екзархијски учител).
Виж следниот скан:
...Кога Гоце тргна на училиште, Кукуш има веке три училишта - едно основно и едно више за машките деца и едно женско училиште...

http://bp1.blogger.com/_NzpNBfJxkY8/RpXqpLV6dQI/AAAAAAAAARM/h1yL8dPKr5w/s1600-h/scan0003.jpg
Сите три училишта са биле екзархиски - да се ловим на бас?

А како грците (во лицето на Павлос Мелас) са решавали проблемите е видно од следниет скан:
... Без да дочекам другите куриери взех еден од них и тргнах за с. Лехово и од там за Прекопана, каде наредих веднага да бидат убиени попот и учителот - и двоицата видни бугари имашти важни постове у комитетот. Собрах след това селаните и старејшините. Со наредно слово и кажах да се одкажат од Схизмата (демек од Екзархијата - б. м.) и да се вратат кон Православието. Питах ги да ми кажат свободно дали техната совест е бугарска и дали желат да осаат схизматици... Нештастните селани под влијание на страхот и пред видот на убиените поп и учител со една наивност ми се изповедоха, че од долги години са биле патриаршисти, само езикот им бил бугарски...
http://bp0.blogger.com/_NzpNBfJxkY8/RrMJdsRlMFI/AAAAAAAAAWc/CBl0BnPxIto/s1600-h/scan0001.jpg

Та така Мелас и компанија са решавали нештата - прво убиват представниците на Екзархијата - попот и учителот и след това нештата стават лесни - ете ти готови славофонни елини.
 
Зар мислиш што Екзархијата има отрицателна улога во историјата на вашите земьи? Без Екзархијата вие веке да сте станали славофонни елини (или веке чисти елини). Екзархијата посредством нејната училиштна система е запазила жив народниот дух (сите македонски револьуционери са биле сврзани с Екзархијата - тово тоа число и Гоце Делчев - сшто екзархијски учител).
Виж следниот скан:
...Кога Гоце тргна на училиште, Кукуш има веке три училишта - едно основно и едно више за машките деца и едно женско училиште...

http://bp1.blogger.com/_NzpNBfJxkY8/RpXqpLV6dQI/AAAAAAAAARM/h1yL8dPKr5w/s1600-h/scan0003.jpg
Сите три училишта са биле екзархиски - да се ловим на бас?

А како грците (во лицето на Павлос Мелас) са решавали проблемите е видно од следниет скан:
... Без да дочекам другите куриери взех еден од них и тргнах за с. Лехово и од там за Прекопана, каде наредих веднага да бидат убиени попот и учителот - и двоицата видни бугари имашти важни постове у комитетот. Собрах след това селаните и старејшините. Со наредно слово и кажах да се одкажат од Схизмата (демек од Екзархијата - б. м.) и да се вратат кон Православието. Питах ги да ми кажат свободно дали техната совест е бугарска и дали желат да осаат схизматици... Нештастните селани под влијание на страхот и пред видот на убиените поп и учител со една наивност ми се изповедоха, че од долги години са биле патриаршисти, само езикот им бил бугарски...
http://bp0.blogger.com/_NzpNBfJxkY8/RrMJdsRlMFI/AAAAAAAAAWc/CBl0BnPxIto/s1600-h/scan0001.jpg

Та така Мелас и компанија са решавали нештата - прво убиват представниците на Екзархијата - попот и учителот и след това нештата стават лесни - ете ти готови славофонни елини.

Од горното се гледа дека Егзархијата во координација со владата на Стамболов , со помош на бугарската влада вршат агитација по Македонија или што би рекол ти , во финкција да “ ...нејната училиштна система е запазила жив народниот дух ...“ Да го сочува жив народниот дух .

Мисирков пак вели :“ ... Стамболов води немилостива борба против секоја манифестација на македонската национална свест и успеа привремено да ги неутрализира ... “

Попарсов вели : "Егзархијата дава пари и купува ветер, зашто народност со пари не се купува - тоа е такво деликатно нешто кое штом сети дека се пазариш изветрува...".

Корегирај ме ако грешам , во Бугарија немате ул. или пак булевар Петар Попарсов , поточно немате ни една јавна установа , објект кој го носи името на еден од основачите на Внатрешната Македонска Револуционерна Организација , но имате град Исперих - Аспарух , имате и улици , булевари , споменици посветени на Стамболов ?
20061001145906r001-003.jpg


Од самите примери се гледа што значи за тебе да се “ запази ( читај создаде б.м. ) народниот дух ( читај бугарштионата б.м. ) “ кај народот .

Од двајца политички противници , Петар Попарсов и Стамболов , Бугарија го избра Стамболов како “ чувар на народниот дух “ .
 
Слово на президента Георги П'рванов на т'ржествената зарја по повод 100-годишнината от Илинденско-Преображенското в'стание
01-08-2003 20:30 |
...Днес и в близките дни - на Илинден, Преображение и Кр'стовден, ште сведем глави в знак на признателност к'м с'здателите и п'рвоапостолите на национално-револјуционното движение в Македонија и Одринска Тракија, к'м Даме Груев и доктор Христо Татарчев, к'м Иван Хаджиниколов и Пет'р Попарсов, к'м Гоце Делчев, Христо Матов, Гьорче Петров, Борис Сарафов и Анастас Лозанчев. К'м цјалата плејада от дејци като Михаил Герджиков, Стамат Икономов, Лазар Маджаров, които с титанична енергија изградиха г'ста мрежа от револјуционни комитети и нелегални институции, една истинска д'ржава в д'ржавата...
http://www.president.bg/news.php?id=890&type=3&st=250
 
Еве едно согледување за тој период и тие личности :

“...Ако ВМРО е била б'лгарска организација поставја се в'прос'т зашто се с'здава тогава В'рховнија комитет. Да кажем нјаколко думи за този комитет. Тој се с'здава през март 1895 г. Тогава се свиква І конгрес на македонските дружества в Б'лгарија и Рум'нија. На този конгрес е приет устав и е избран Трајко Китанчев за председател на комитета. Главна цел и п'рва задача на комитета е агитација в Б'лгарија и другите балкански д'ржави за обшти дејствија срешту Турција за постигане на автономија на Македонија. Замис'л'т на македонците е хубав, но с този комитет б'лгарските власти целјат друго. Много честни македонци влизат в комитета, като ја. Сандански, Н. Русински, Тр. Китанчев и др., но разбирајки чиј ор'дие е тој го напускат. След “Мелнишкото в'стание Трајко Китанчев разбрал, че кнјаз Фердинанд използва доброто име и п'рвичнија автономически характер на македонските дружества, за свои династични цели. До тогава тој подкрепјал кнјаза, но като видјал подлите намеренија на двореца, преживјал такива душевни в'лненија, че умира от разрив на с'рцето … едва 37 годишен” [Делирадев, Павел. јане Сандански. Софија, 1946, с.9]. След см'ртта на свиднија македонски патриот, с помоштта на свои ор'дија кнјаз Фердинанд заграбва Македонскија комитет, којто е наречен “В'рховен”. Те прод'лжават да спекулират с паметта на Трајко Китанчев и да се представјат за негови последователи. По-натат'к Македонскијат в'рховен комитет (МВК) в Софија, само в името си има нешто македонско, иначе служи на официалната б'лгарска политика и играе пагубна ролја за македонските национални интереси. За престижа му сред македонците може да се с'ди от факта, че даже неговите днешни последователи в Б'лгарија - ВМРО-СМД - се срамуват да се нарекат с неговото име. Чрез В'рховнија комитет б'лгарското правителство иска да подчини Македонското национално-освободително движение на своите цели. В'рховистите започнали да привличат неустојчиви елементи от В'трешната организација на своја страна.
За В'рховнија комитет Д. Хаджидимов пише:

“Оште от п'рвите месеци на своето с'штествуване тој предприе дејствија против Организацијата отв'н, а с'штевременно, Екзархијата и т'рговските агентства засилиха своите дејствија отв'тре... Цончев (б'лгарски генерал, председател на В'рховнија комитет, б.м.) произведе в'в војводи и в'ор'жи чети на професионални убијци и разбојници като Дончо Златков, Стефо, Халју, ос'дени на см'рт, като Алексо Поројлијата и др.”.
[вж. статијата на Хаджидимов “Две теченија” в “Револјуционен лист” Х7 и Х8]. Дончо Златков искал да б'де приет в'в В'трешната организација, но поради разбојнически пројави, му отказали. Това се използва от в'рховистите и тој става в'рховистки војвода в Източна Македонија. ште дадем примери за ролјата на В'рховнија комитет като ор'дие в р'цете на б'лгарските власти. През 1894 г. Б'лгарскијат екзарх в Цариград поискал от турското правителство разрешение да образува Синод при Екзархијата. Турското правителство отказало. Б'лгарското правителство поискало от Турција берати за владици в Македонија. Пак било отказано. Б'лгарското правителство увеличило исканијата: на 8 јуни 1895 г. подало нота, с којато вече искало изп'лнението на чл. 23 от Берлинскија договор. Султан'т казал, че един васал нјама правото да отправја ноти до своја суверен. През тази година Високата порта трјабвало да разгледа “кнјазуването” на своја васал кнјаз Фердинанд и да одобри по-натат'шното му оставане на б'лгарскија престол. За Фердинанд това е унизителна процедура и тој иска да упражни натиск в'рху Портата за премахването ј. Минист'р Начович предупредил турското правителство, че ако не б'дат изп'лнени б'лгарските исканија в Македонија ште има в'лненија. Исканијата не били изп'лнени и последвало “Мелнишкото в'стание”. Турците отст'пили. Дали берати за б'лгарски владици. Както казва Сандански в спомените си: “ от в'станието през 1895 г. се в'зползва само кнјаз'т, а именно, че го признаха”. Фердинанд станал “постојанен кнјаз на Б'лгарија”. Минист'р'т му на в'ншните работи - Стоилов, “прави изјавление, че в царството на Султана цари ред и појавилите се там са нехранимајковци и бандити”. За това е награден от Султана с медалите: ”Султание” и “Меджидие” [Динев, Ангел. Илинденската епопеја. Софија, “Народен печат”, с.217].
Б'лгарското правителство повече не се интересувало от “Мелнишкото в'стание”. Тајно се разбрали с турците и б'лгаро-турската граница била затворена. Турците могли да колјат македонците на рахат. ...“

Многу ме интересира дали Германско - Германскот аристократски договор е потпишан пред или после признавањето на Фердинанд за “ постојан кнез на Бугарија “ . Интересно е дали договорот за поделба на Македонија бил резервен план “ Б “ или идеја која се изродила после признавањето на Фердинанд .


 
Слово на президента Георги П'рванов на т'ржествената зарја по повод 100-годишнината от Илинденско-Преображенското в'стание
01-08-2003 20:30 |
...Днес и в близките дни - на Илинден, Преображение и Кр'стовден, ште сведем глави в знак на признателност к'м с'здателите и п'рвоапостолите на национално-револјуционното движение в Македонија и Одринска Тракија, к'м Даме Груев и доктор Христо Татарчев, к'м Иван Хаджиниколов и Пет'р Попарсов, к'м Гоце Делчев, Христо Матов, Гьорче Петров, Борис Сарафов и Анастас Лозанчев. К'м цјалата плејада от дејци като Михаил Герджиков, Стамат Икономов, Лазар Маджаров, които с титанична енергија изградиха г'ста мрежа от револјуционни комитети и нелегални институции, една истинска д'ржава в д'ржавата...
http://www.president.bg/news.php?id=890&type=3&st=250

Прванов еисторичар и поранешен агент на бугарските служби во шестата управа која била создадена да се бори против турцизмот и македонизмот во Бугарија .
Во таа служба он имал задача да пишува или да корегира бугарски текстови со историска содржина за пропагандно дневнополитички потреби . Со цел борба против македонизмот и турското етничко сознание на Турците .

Можеби тоа му текст кој го напишал додека бил вработен во службата , не се знае .
 
Еве ти статијата на Петар Попарсов " Произход на револјуционното движение в Македонија" Току што ги правих снимките од Сборникот "Борбите в Македонија и Одринско 1878-1912"
http://www.snimka.bg/profile.php?edit_photo&photo_id=3709129
http://www.snimka.bg/profile.php?edit_photo&photo_id=3709131
Качеството не е добро, но се пак не сум професионал фотограф
 
Еве ти статијата на Петар Попарсов " Произход на револјуционното движение в Македонија" Току што ги правих снимките од Сборникот "Борбите в Македонија и Одринско 1878-1912"
http://www.snimka.bg/profile.php?edit_photo&photo_id=3709129
http://www.snimka.bg/profile.php?edit_photo&photo_id=3709131
Качеството не е добро, но се пак не сум професионал фотограф

Дали тоа значи дека нема ул, булењвар, училиште ..... било што , што би го носело името на Петар Попарсов ?

Ако е така , ме интересира причината зашто бугарската историографија не го смета за вреден “чувар на народниот дух “ , ме интересираат аргументите ?
 
В Македонија като народна песен се пее и песента на Стефан Стамболов "Марш", с леко променен текст:

Не сакаме ние богатство,
не сакаме ние пари.
Туку сакаме слобода,
човечки правдини.

(нека нјакој ми прати п'лнија текст)

и оригиналнијат текст

Марш

Не штеме ниј богатство,
не штеме ни пари,
искаме свобода
с човешки правдини.

*
Напред, напред,
на бој да в'рвим!
Доста сме стоели,
стига да т'рпим!

*
Доста сме лежали
в робски пелени,
време е да станем
свободни хора ниј.

*
Напред, напред,
на бој да в'рвим!
Доста сме стоели,
стига да т'рпим!
 
Дали тоа значи дека нема ул, булењвар, училиште ..... било што , што би го носело името на Петар Попарсов ?

Ако е така , ме интересира причината зашто бугарската историографија не го смета за вреден “чувар на народниот дух “ , ме интересираат аргументите ?
Не знам да има улица на негово име. За училиште можеби има. Но што е ова важно? Тоа не значи што Петар Попарсов не се цени у Бугариjа.
Се пак - поголемата част од животот на П. Попарсов е минала во Бугариjа. Бил е бугарски учител. Умрел е во 1941 г. во село Костенец.
Льубимата ти статија е пишана кога Попарсов е бил на 22 год. (т.е. сеуште млад и неоформен чоек). След таа статија знаеш ли што е писал?
 
В Македонија като народна песен се пее и песента на Стефан Стамболов "Марш", с леко променен текст:

Не сакаме ние богатство,
не сакаме ние пари.
Туку сакаме слобода,
човечки правдини.

(нека нјакој ми прати п'лнија текст)

и оригиналнијат текст

Марш

Не штеме ниј богатство,
не штеме ни пари,
искаме свобода
с човешки правдини.

*
Напред, напред,
на бој да в'рвим!
Доста сме стоели,
стига да т'рпим!

*
Доста сме лежали
в робски пелени,
време е да станем
свободни хора ниј.

*
Напред, напред,
на бој да в'рвим!
Доста сме стоели,
стига да т'рпим!

Прашање е на позоција дали тоа може да се оквалификува како траг на бугарската пропаганда во Македонија или вистинска реакција на народот . Па во контекст на тоа , да спомнеме и дека во Бугарија се создадени и се пеени песни за Тито .
 
Прашање е на позоција дали тоа може да се оквалификува како траг на бугарската пропаганда во Македонија или вистинска реакција на народот . Па во контекст на тоа , да спомнеме и дека во Бугарија се создадени и се пеени песни за Тито .

Зарежи, да е пропаганда. Като песен се е пеело оште през 1886-та година. а стихотворението е написано през 1875-та за Старозагорското востание. Виждаш текста, идеален е за оно време. И има и друго, незнам как и кога е стигнала до Македониjа тази песен, но нема да се изненадам да не се знае коj е авторот ;-)
 
Прванов еисторичар и поранешен агент на бугарските служби во шестата управа која била создадена да се бори против турцизмот и македонизмот во Бугарија .
Во таа служба он имал задача да пишува или да корегира бугарски текстови со историска содржина за пропагандно дневнополитички потреби . Со цел борба против македонизмот и турското етничко сознание на Турците .

Можеби тоа му текст кој го напишал додека бил вработен во службата , не се знае .

Шесто управление е за други работи :helou:, ама как почват да се носjат легендите. Нали преди време сложих тука некаде досието?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom