PAK-FA наскоро..

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019
Koj prototip kolku leta ima dosega.

Statistika
Состојание на 5 нојабрја.
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполнјајутсја испытанија вооруженија.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполнјаетсја устранение течеј топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настојаштее времја находитсја на работах по нанесенију РПП, Т-50-9 находитсја в цехе окончательној сборки.
airforce.ru
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019
Т-50-7 на видеово кој ке види ке види.

 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019
Т-50-5 е посебно убав заради поинаква шема на боење.
 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019
Испытанија россијского истребителја пјатого поколенија ПАК ФА завершатсја в ближајшие месјацы
Испытанија россијского истребителја пјатого поколенија ПАК ФА завершатсја в ближајшие месјацы. Ранее в Об'единенној двигателестроительној корпорации зајавлјали, что первые опытные образцы штатного двигателја "второго этапа" ПАК ФА будут изготовлены к 2017 году, а первые испытанија запланированы на 2018 год.
:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/9/1/158835/

Россија начнет серијное производство ПАК ФА с новыми двигателјами в 2018 году
:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/9/1/158836/

Серијное производство истребителја Т-50 начнетсја в конце 2017 года
:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/9/1/158822/[DOUBLEPOST=1472755842][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1472756030][/DOUBLEPOST]компарација

 

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019
Пожелно (лет 3) да прочита по обемен тест.

https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2016/04/27/sukhoi-t-50-pak-fa-russia/

PAK-FA Weapons Capabilities
Very little has been disclosed to date on the intended weapons suite for the PAK-FA. The internal bays are claimed to fit eight AAMs. The limited width of the centre fuselage bays indicates that most likely these would each fit three staggered RVV-SD rounds, this being the latest variant of the R-77 / AA-12 Adder and a direct equivalent to the US AIM-120 AMRAAM series. To date only the active radar seeker equipped RVV-SD variant has been displayed, the intended heatseeking and anti-radiation variants have yet to be seen in mockup form or marketing literature.

While a new WVR AAM has been planned, it is likely that a derivative of the RVV-MD / R-74 Archer series will be used with early PAK-FA variants.

For very close air combat, a 30 mm gun mounted in the starboard forward fuselage will be employed – the type has not been disclosed to date but it is likely to be a variant of the GSh-30 series carried by the Su-35S Flanker.
With eight stations cited for external stores, and the diversity of guided bombs, ASMs and cruise missiles available for the Su-30MK/Su-35S Flanker series, there is no shortage of alternatives for external carriage by the PAK-FA.
Internal weapons for strike roles are a much more interesting consideration, due to the limited volume of the internal bays. Recent designs known to have folding surfaces for internal carriage include the new KTRV Kh-38 and Kh-58UShKE Kilter.
It is likely, but yet to be confirmed, that KTRV are developing an analogue to the GBU-39/B Small Diameter Bomb.
Given the well established and managed aerodynamics of this area of the Flanker designs, weapon clearances from the internal bays across the whole of the PAK-FA’s operational envelope should be achieved with little, if any, difficulties, and without the need for employment of exotic and heavy techniques such as aero-acoustic local flow control and shaping or similar.@ausairpower.net

[DOUBLEPOST=1475064111][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1475064185][/DOUBLEPOST]
[DOUBLEPOST=1475064271][/DOUBLEPOST]9A1-4071K (GSh-301) 30 mm cannon
The GSh-301 was developed to be very light and have a high rate of fire. This was achieved by using the short recoil mechanism. In the West modern aircraft cannon are usually revolver or gatling type weapons.

The GSh-301 was developed to be very light and have a high rate of fire. This was achieved by using the short recoil mechanism. In the West modern aircraft cannon are usually revolver or gatling type weapons.

The GSh-301 arms the two most common types of Soviet multirole fighters, the MiG-29 and Su-27. It is also used in the various Su-27 derivatives, including the Su-30, Su-33, Su-34 and Su-35. A gun pod was designed around the GSh-301 but was produced only in very limited numbers.
K-77M (izdeliye 180)

The Vympel NPO R-77 missile (NATO reporting name: AA-12 Adder) is a Russian medium range, active radar homing air-to-air missile system. It is also known by its export model designation RVV-AE. It is the Russian counterpart to the American AIM-120 AMRAAM missile.

Another improvement program was designated the R-77M, which made the missile longer and heavier, making use of a two-stage motor as well as an improved seeker. A further product-improvement of the R-77, designated the R-77M1 and then the R-77-PD, was to feature a ramjet propulsion device. This missile was destined for the MiG 1.44 that for the MFI program. The weapon has a laser fuse and an expanding rod warhead that can destroy the variable sized targets. However, due to funding shortage and eventual cancellation of the MiG 1.44, development of this model may have stopped by 1999; no information or announcement regarding the R-77M and R-77-PD has appeared since.

According to specifications, the R-77-1 and its export variant RVV-SD is 15 kg (33 lb) heavier than the basic R-77 / RVV-AE, weighing 190 kg (420 lb) rather than 175 kg (386 lb). Maximum range is increased to 110 km (68 mi) from 80 km (50 mi). The missile is also slightly longer at 3.71 metres (12.2 ft), rather than the 3.6 metres (11.8 ft) of the basic variant. Additional improvements include upgrades to the missile’s radar seeker and boat tail rear section to reduce drag. Russian missile manufacturer Agat previously confirmed it was working on seeker upgrades for the R-77, implying that at least two projects were underway, one for export and one for the Russian air force.

K-77M (izdeliye 180) – Highly improved variant for the PAK FA with AESA seeker, conventional fins, and two-pulse motor.

K-77ME (izdeliye 180-BD) – Ramjet model of the K-77M.

@revolvy.com

[DOUBLEPOST=1475064374][/DOUBLEPOST]K-74M2 (izdeliye 760)

Short-range missile is the infrared-homing (“heat seeking”) K-74M2 (izdeliye 760), an upgraded R-74 variant with reduced cross-section for internal carriage @cdn3.artstation.com
[DOUBLEPOST=1475064711][/DOUBLEPOST]For the PAK FA, Vympel is developing two new missiles based on R-73/R-74 technology. The first of these is izdeliye 760. Based on the K-74M, this is intended to match the performance of the MBDA Advanced Short-Range Air-to-Air Missile (ASRAAM) and the Raytheon AIM-9X Sidewinder. It will have an improved IR seeker, an inertial control system, a datalink receiver for target updates and an advanced rocket motor with a longer burn time. To make the missile suitable for internal carriage, its cross-section will be reduced to 320×320 mm.

To maximise the weapon’s coverage, it can be fired in lock-on-after-launch (LOAL) mode, starting under inertial control before achieving in-flight lock-on. It will be able to engage targets up to 160ⅹ from the aircraft’s heading.

According to a Vympel representative, izdeliye 760 is about to begin flight tests. Development is due to be completed in 2010.

The follow-on K-MD (izdeliye 300) is intended to outperform the ASRAAM and AIM-9X. Although it will draw on the experience gained with the R-73/R-74 series, for most practical purposes it will be an all-new missile.

Its guidance system will be based on a new IR seeker incorporating a focal-plane array (FPA). This will have more than twice the lock-on range of the izdeliye 760 seeker, a high resistance to countermeasures and a target-recognition capability. @secretprojects.co.uk
 
Последно уредено:

Zoran MKD

Мијак на квадрат.
Член од
11 септември 2010
Мислења
2.020
Поени од реакции
1.019
Т-50/ 9 почна испитувања

Девјатыј опытныј истребитель ПАК ФА начал испытанија
ЦАМТО, 20 октјабрја. Девјатыј опытныј образец россијского истребителја пјатого поколенија Т-50 (ПАК ФА) приступил к испытанијам. Об этом, как передает «РИА Новости», зајавил замминистра обороны РФ јуриј Борисов.
«У нас сегоднја девјатыј самолет уже выходит. Мы перешли к комплексным испытанијам, к испытанијам авиационных средств пораженија, всего комплекса авионики», – сказал Ју.Борисов.

По его словам, испытанија идут по графику, «особых нареканиј нет».

«Летно-технические характеристики уже подтверждены. Сегоднја переходим к вопросу комплексного испытанија, вклјучаја испытанија авиационного боевого комплекса», – добавил он.

Ју.Борисов подчеркнул, что Т-50 «перешагнул все те требованија, которые сегоднја пред'јавлены к такого рода летательным аппаратам», – передает «РИА Новости».

Первые ПАК ФА должны поступить на вооружение в 2017 году, подтвердил ранее главком ВКС РФ Виктор Бондарев, напоминает агентство.
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.697
...што си запнал бе Zoran MKD..PAK-FA те PAK-FA. Не го бидуе, ручни рад , саде нитни и лимови, нигде нови технологии. Башка погоните им се ко штали... ко да се наши....Немаат русиве идеа , од век и навек трчаат и ја ловат опашката на величенствените. А блиску се до добар авион, ама никако да го направат...Што да праиме кога се предодредени за втора виолина..нема тука некоја помош..кога така кажал господ...т.е. овде познат како Let ..звани: седи тројка :) :) :)
 
J

joe.b

Гостин
...што си запнал бе Zoran MKD..PAK-FA те PAK-FA. Не го бидуе, ручни рад , саде нитни и лимови, нигде нови технологии. Башка погоните им се ко штали... ко да се наши....Немаат русиве идеа , од век и навек трчаат и ја ловат опашката на величенствените. А блиску се до добар авион, ама никако да го направат...Што да праиме кога се предодредени за втора виолина..нема тука некоја помош..кога така кажал господ...т.е. овде познат како Let ..звани: седи тројка :) :) :)
Можеби ова е само маска за нешто сосема поголемо,од кај знаеш. :) руси ко руси.

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/did-russias-new-radar-just-make-americas-lethal-stealth-16936

Со оглед на тоа дека 1999 со помош на руска технологија (незванично) беше бутнат Ф117 во Србија а до тогаш никој го немаше бутнато, сигурно нешто интересно се спрема, на би биле Русија и САД ако не направат нешто интересно, за што би пишувале ние овде тогаш? :) :)
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.697
Можеби ова е само маска за нешто сосема поголемо,од кај знаеш. :) руси ко руси.

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/did-russias-new-radar-just-make-americas-lethal-stealth-16936

Со оглед на тоа дека 1999 со помош на руска технологија (незванично) беше бутнат Ф117 во Србија а до тогаш никој го немаше бутнато, сигурно нешто интересно се спрема, на би биле Русија и САД ако не направат нешто интересно, за што би пишувале ние овде тогаш? :) :)
..могуќе, могуќе...но дефинитивно е јасно дека напорите на величенствените да направат невидлив ( за радар) авион се лук и вода за малку поинтелигентни противници какви што се русите на пример :) :) Вицот е во тоа што секое тело кое се движи низ гасовита или течна средина околу себе ствара аура на граничен слој т.е. зона , меур ..како сакаш наречи ја , во која брзината на флуидот се менува од нула на површината на телото до актуелната. Просто речено тоа се бранови кои се шират и МОЖАТ да се детектираат како девијација и од ниска орбита. Значи пиши пропало на "невидливоста".... :) :) :) На тоа сеуште се лепат само американските даноко плаќачи... А Ф117 е бутнат по методата : и ќорава кокошка понекогаш колвнува зрно..., ништо друго.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom