Нов рекорден хиперсоничен лет

  • Креатор на темата Креатор на темата ^X^
  • Време на започнување Време на започнување

^X^

Член од
22 декември 2007
Мислења
1.457
Поени од реакции
376
Експерименталниот авион X51 постави нов рекорд. Неговиот хиперсоничен лет траел 3 минути и 20 секунди, при што постигнал брзина од 6 маха. За постигнување на суперсонични брзини се користат ткн. Scramjet мотори.

Предходниот рекорд е оној од 2004 година, на X43 чиј Scramjet мотор работел само 12 секунди пред авионот да се сруши во Пацификот.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2364269,00.asp
USAF_X51A_Waverider.jpg
 
Каде е типчето што рече дека авионите летаат бавно кога се горе во небото да видиме што ке каже во врска со ова :) :pos2:
Иначе 6 маха во км/ч колку е? :)
 
Каде е типчето што рече дека авионите летаат бавно кога се горе во небото да видиме што ке каже во врска со ова :) :pos2:
Иначе 6 маха во км/ч колку е? :)
Грубо кажано околу 6 700 кимотетри на час.
 
Каде е типчето што рече дека авионите летаат бавно кога се горе во небото да видиме што ке каже во врска со ова :) :pos2:
Иначе 6 маха во км/ч колку е? :)

Грубо кажано околу 6 700 кимотетри на час.
попрецизно
1 mach = 1225 km/h
6 mach = 7350 km/h
 

Бавно е. Ракетите кои одат во вселената патуваат со брзини поголеми од 28 000 км/ч.
Сепак главната цел е да се постигне што поголема брзина на што е можно пониско. Атмосферата, т.е. триењето со атмосферата предизвикува голема топлина врз леталото, а и звучната бариера преставува проблем. Исто така управувањето на толки брзо летало е скоро невозможно при такви брзини. Засега.
 
Рекордот повеќе се однесува на времетраењето од 3 минути и 20 секунди и на тоа што користи Scramjet, а не ракетен мотор.
Предходно се постигнати поголеми брзини кај авионите и тоа со пилот, како X-15 North American, кој што во 1967 постигнал 6,7 маха но користел ракетен мотор.
X-15-description_lg_4.jpg


Потоа X47 кој исто така користи Scramjet погон, 2004 година постигнува уште поголема брзина од 9,8 маха, но моторот работел само 12 секунди.

И зошто овој Scramjet погон е толку значаен? Едностанно за согорување го користи кислородот од атмосверата, но согорувањето се врши при надзвучна брзина на воздухот за разлика од класичниот Ramjet мотор. Дури постоеше и проект едно време за мотор кој што ќе работи комбинирано во Ramjet /Scramjet режим...
Сонот е да се постигнат на овој начин брзини од 20+ маха со што би се постигнала орбитална брзина. Таквите летала се познати како аерокосмоплани а би можеле да летаат и во орбитата и во атмосверата и со нив патувањето во вселената би било многу евтино и секојдневно.
 
Рекордот повеќе се однесува на времетраењето од 3 минути и 20 секунди и на тоа што користи Scramjet, а не ракетен мотор.
Предходно се постигнати поголеми брзини кај авионите и тоа со пилот, како X-15 North American, кој што во 1967 постигнал 6,7 маха но користел ракетен мотор.
X-15-description_lg_4.jpg


Потоа X47 кој исто така користи Scramjet погон, 2004 година постигнува уште поголема брзина од 9,8 маха, но моторот работел само 12 секунди.

И зошто овој Scramjet погон е толку значаен? Едностанно за согорување го користи кислородот од атмосверата, но согорувањето се врши при надзвучна брзина на воздухот за разлика од класичниот Ramjet мотор. Дури постоеше и проект едно време за мотор кој што ќе работи комбинирано во Ramjet /Scramjet режим...
Сонот е да се постигнат на овој начин брзини од 20+ маха со што би се постигнала орбитална брзина. Таквите летала се познати како аерокосмоплани а би можеле да летаат и во орбитата и во атмосверата и со нив патувањето во вселената би било многу евтино и секојдневно.

Предноста на леталата со Scramjet мотори е тоа што (нели за развивање големи брзини) не мора да носат дополнително гориво. Пример, ракетите 95% носат гориво кое го трошат за 3 минути, а најмногу место во резервоарите зафаќа токму кислородот.
Со подобрување на Scramjet моторите, трошоците за гориво, а и за делови на леталата што одат во вселената (сите ракети што одат во вселената се состојат од степени што ги исфрлаат) ќе се намали драстично.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom