Осврт на филмот МЕЛАНХОЛИЈА од ЛАРС фон Триер

  • Креатор на темата Креатор на темата mrtov
  • Време на започнување Време на започнување
Член од
31 декември 2013
Мислења
19
Поени од реакции
5
Возраст
26
Филмот повеќе отвора прашања, отколку што дава конечни одговори. Едно прашање создава уште неколку потпрашања, како концентричните кругови што се создаваат кога ќе фрлиме камен во езеро, а одговорот се насетува во недовршената мисла кај гледачот. Како реагира човекот соочен со неизбежната смрт? Прашањето за лудилото (кон крајот на филмот, најприземниот, т.е. мажот на Clarie, се самоубива, Clarie почнува да паничи, а Justine која во нејзиниот дел изгледаше дека е најирационална-добива нова димензија. Justine како да знае тајна која е преголема за еден човек сам да ја носи: таа го знае точниот број на зрна во шишето, на Clarie и вели дека нема живот надвор од планетата Земја, а и дека овој на наскоро ќе исчезне. Сурова вистина. А што ако навистина сме сами? Што ако и нашата планета биде “уништена” и остане да постои само едно големо Ништо? Се третира и прашањето за корисната, добронамерната лага ( кога Џастин му вели на детето дека ќе бидат заштитени во волшебното засолниште кое е направена само од колци). Кое е значењето на птиците што паѓаат позади Justine и птиците што паѓаат на една слика од праисторијата каде се прикажани првите ловци (дали е тоа спојот на прапочетокот и крајот на постоењето на човекот)? Секоја креација (вклучувајќи го и човекот) е поврзана и си влијае една на друга (Антарес, Меланхолија, Месечината). Значењето на јаболкото (сопругот и подарува овоштарник со јаболкници); веднаш потоа таа го изневерува со еден непознат млад човек (библиско значење: грев); јаболкницата е најголем впивач на негативната енергија (јаболкото како лек за тегобата што ја чувствува Justine)... Justine живее во некој свој свет (сликите на почетокот на филмот). Мажењето го доживува како еден вид смрт (крај на претходниот начин на живот). Презаситеност, истрошеност на нештата, деградација и крај, но без нов почеток. Џастин е силно поврзана со природата и Вселената. Ѕвездата Antares е затскриена од огромната планета Melancholia. Clarie, сестрата на Justine, е добра, грижлива, рационална. Таа е на некој начин принудена да биде силната покрај „болната“ сестра, меѓутоа во еден момент се „крши“ поради големиот притисок и сознанието дека крајот е неизбежен и нејзиното дете нема да доживеее да искуси многу нешта во животот (болно сознание). Ја фаќа паника, хистерија. Немоќта на човекот. Неговата маленкост пред природата. Стравот од смртта. И во овој дел дознаваме многу работи за Justine; таа е прикажана во ново светло. Како човек кој научил да ја носи во себе големата тајна и човек помирен со судбината, зашто ништо друго и не му преостанува. И пак еден куп прашалници околу нашата глава (зошто коњот што го јава Justine двапати не сака да го помине мостот?). Фон Триер метафорично ја прикажува меланхолијата како планета Меланхолија која кружи околу планетата и на крајот ја пробива. Мислам дека Фон Триер сака да каже дека меланхолијата што постои на нашата планета, луѓето што се меланхолични, депресивни не знаат што сакаат ќе ја уништат планетата. Светлата ѕвезда е претставник на луѓето што можат да променат многу работи, но тие се во мал број можеби и не постојат, тие се како мал камен, а обичните ништожници кои уште од раѓање плачат, негодуваат, кукаат, ништо не прават се како голема планета (Меланхолија) која го закрива малиот камен. Светлината се губи, нема надеж.


- Дамјан Павлов
 
Ми се сере од вакви себе утешителни тралалајки. Која е таа надеж? Во себезалажувањето? Мислиш дека можеш да го поминеш целиот твој краток, безвреден живот во тврдина од заблуди? Нема надеж. Ќе умреш. Денес, утре, не е битно. Битно ќе умреш. И никој не те прашува дали сакаш или не. Мајка ти те пљува од дунда, па сега ти мисли си уште колку имаш. Прашувај се дали овој ден ти е последен.
Зошто е ова толку депресивно? Затоа што нема никогаш субјективно да искусиш се што е можно да се искуси како Ти. Бидејќи целиот твој мозок и сите негови функции се бессмислени на долгорочен план. Депресивно е бидејќи не ти е даден избор.
Единствено е прашање на време кога еден човек ќе стане свесен за тој impending doom. Тие кои авторот ги нарекува ништожници, се луѓе на кои не им била потребна средба со сопствената смрт за да ја осознаат нејзината омнипотентност. Авторот успева да ги омаловажи оние кои одбиваат да живеат во бајките и себеутешителната фантазија.
 
Авторот прави микс од разни недообјаснети дешавки и небитни моменти. Гледачите подоцна го откриваат „значењето“.

Значење како и обично, нема.

Филмот се вика Меланхолија и во него е доловено едно чувство на меланхолија или барем некаква врста депресија или мачнина. Она со што филмот се занимава е многу едноставно: како би се чувствувале и однесувале ако знаете дека е крај. Триер тоа и го истражува, се над тоа е само во нашите глави и може да си бараме симболика во уринирањето, сексот на Кирстен на сред ливадата, градите на Кирстен на месечината, птиците, шмиците... се е тоа за занимација.

Последната сцена е навистина една од најдобрите завршни сцени или барем сцени што останале во мене. И филмот во целина е многу добар, или да речеме, ја погодува целта, го постигнува она чувство кое имал намера да го постигне. За некого можеби е премачно, а јбг ова е тежок филм, не е за с......
 
Се што сум мислил го имам напишано погоре... Зошто се возбоду толку...? Да не те е страв од смртта случајно? Мене се ми е јасно...
P.S. Себеутешителна тралалјка ли го нарекуваш ова? Ххахахахаа:pos:
 
Авторот прави микс од разни недообјаснети дешавки и небитни моменти. Гледачите подоцна го откриваат „значењето“.

Значење како и обично, нема.

Филмот се вика Меланхолија и во него е доловено едно чувство на меланхолија или барем некаква врста депресија или мачнина. Она со што филмот се занимава е многу едноставно: како би се чувствувале и однесувале ако знаете дека е крај. Триер тоа и го истражува, се над тоа е само во нашите глави и може да си бараме симболика во уринирањето, сексот на Кирстен на сред ливадата, градите на Кирстен на месечината, птиците, шмиците... се е тоа за занимација.

Последната сцена е навистина една од најдобрите завршни сцени или барем сцени што останале во мене. И филмот во целина е многу добар, или да речеме, ја погодува целта, го постигнува она чувство кое имал намера да го постигне. За некого можеби е премачно, а јбг ова е тежок филм, не е за с......


Според мене последната сцена е најнебитна. Битна е атмосферата околу Justine и сите останати, како две дијаметрални спротивности. Коа доаѓа крајот сите станаа Justine, затоа и е мањебитно. Прашањето е кој коа ќе сфати дека кат-тад го јадел.
--- надополнето: 1 јануари 2014 во 17:01 ---
Се што сум мислил го имам напишано погоре... Зошто се возбоду толку...? Да не те е страв од смртта случајно? Мене се ми е јасно...
P.S. Себеутешителна тралалјка ли го нарекуваш ова? Ххахахахаа:pos:


Што си сфатил ти бе?
 
Ок е :) Секој може да мисли и кажува што сака (што е ногу нормално)...
 
Не е за битна или небитна, туку доста силна сцена е, или барем јас така ја доживеав. Јас со значенија многу не се потресував во филмов зошто ваквите уметнички души како Триер самите не се разбираат, не па ни ќе разглабаме што мислеле. Ама во целина се работи за одлична сцена.
 
СЕ ШТО ПРАИ ЛАРС Е MASTERPIECE!
 
Еј мноу ми се јаки овие софистички форици у стилум "не му замеравајте"...
Не ми е јасен моментот со "не па ние ќе разглабаме што мислеле".
 
Градите на Кирстен се најсветлата точка во филмот. Секоја чест ако се природни.

Инаку, се работи за веројатно најпретенциозниот филм што сум го гледал во животот.

И каде беше Брус Вилис да и влепе две три воспитни на Меланхолија?

:cautious:
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom