- Therefore it is necessary to arrive at a first mover, put in motion by no other; and this everyone understands to be God.
Секако. Само што праволинискиот концепт на причина/последица не мора да важи во сите универзуми.
-Почетокот како поим сам по себе е конструиран од нашата неспособност да сфатиме што се случувало во минатото(ако воопшто постои минато како реалност).
Можеби универзумот не функционира така.
Почеток/крај се само зборови конструирани од луѓето.
-Дури и да постои интелигентен иницијатор и креатор, тоа не е богот од книгата во која верувал Аквински.
- Nothing exists prior to itself.
- Therefore nothing is the efficient cause of itself.
- If a previous efficient cause does not exist, neither does the thing that results.
- ...
Постои претходен причинител, само истиот не се создал самиот себеси според Аквинас и здравата логика секако.
Тоа не го спречува да биде причинител на друго нешто.
Потоа аналогно на тоа, сите останати заклучоци се невалидни поради првиве премиси и водат кон ад инфинитум прашањето за тоа кој е првиот причинител.
The Third Way: Argument from Possibility and Necessity (Reductio argument)
- Assume that every being is a contingent being.
- For each contingent being, there is a time it does not exist.
- Therefore it is impossible for these always to exist.
- Therefore there could have been a time when no things existed.
- Therefore at that time there would have been nothing to bring the currently existing contingent beings into existence.
- Therefore, nothing would be in existence now.
- We have reached an absurd result from assuming that every being is a contingent being.
- Therefore not every being is a contingent being.
- Therefore some being exists of its own necessity, and does not receive its existence from another being, but rather causes them. This all men speak of as God.
Се е логично се додека не стигна до 9. точка.
Основната грешка на почетната премиса е дека ние сме случајно настанати.
Постои причинител поради кој ние постоиме.
Тоа се различни фактори кои не тераат и ние да бидеме причинители на други последици. Сепак со неговата логика, Томас се навраќа назад за да може да укаже на тоа дека има прв причинител. Како што веќе погоре е напоменато, тоа може да се прави ад инфинитум.
Лично верувам дека линеарната причина/последица логика не функционира исто секаде во мултиверзот или што и да е.
The Fourth Way: Argument from Gradation of Being
- There is a gradation to be found in things: some are better or worse than others....
Ова е веќе лично верување на Аквински. Не постои критериум според кој ќе се одреди што е "подобро" од што.
Перфекцијата е само конструкт кој дефинира нешто што нам ни се допаѓа. Не постои такво нешто како "перфекција" или "хармонија" во универзумот
За петата низа од аргументи....
Целта кон која се движиме може да биде резултат на фактори кои влијаеле на нас.
Практично во целата дискусија, зборот случајност е погрешно разбран.
Кога не знаеме кои фактори стојат позади некој феномен, го нарекуваме случаен. Тоа не значи дека не е диктиран од некои причинители. Само што ние не ги знаеме.
Од друга страна, случајност претставува ситуација во која (ова важи за тоа како повеќето луѓе го подразбираат зборот случајност) неинтелигентни фактори влијаеле на некоја случка. Дали тие неинтелигентни фактори се мал дел од некое интелигентно битие, не знам. Можеби цел универзум е неврон од нечиј мозок.
На крај краева концептот за интелигенција е нејасен и недефиниран.
Сепак, Библијата во која верувал Аквински, изобилува со нелогични, контрадикторни и нереални настани за кои не постои показател дека се случиле.
Можеби во некој алтернативен универзум постојат жирафи кои ја изведуваат Кармина Буранa. Тоа не го оправдува верувањето во балетани жирафи без при тоа да имаме било каков показател дека тие постојат.
Проблемот со Аквински е тоа што бил христијанин. Со таа логика на резонирање, сеуште не може да го докаже постоењето на христијанскиот бог па дури и да го покаже постоењето на некаков бог.