Музичка теорија

  • Креатор на темата Креатор на темата rossoner stefan
  • Време на започнување Време на започнување

rossoner stefan

Модератор
Член од
5 декември 2007
Мислења
1.770
Поени од реакции
192
Возраст
33
Значи вака,

После долги размислувања и анализирања на членовите кои се особено активни од овој подфорум, забележав дека е огромен бројот на ‘‘музичките стручњаци‘‘ кои сметаат дека се знаат и дека доволно се навлезени во музиката, а всушност голем дел од нив буквално немаат појма.Па затоа и за моите ценети стручњаци по музика и за сите оние кои сакаат да го збогатат своето знаење за теоријата на музиката ја отварам оваа тема.Нека пишуваат сите оние кои имаат познавање на музичката теорија и сите оние кои сакаат да дознаат нешто повеке, односно сакаат да навлезат во длабочините на музиката.
Се надевам дека со активност и посветеност на останатите членови (кои се доволно навлезени во теоријата на музиката) ке успееме барем малку да го збогатиме знаењето на оние кои не знаат ништо.


За почеток:
Основна скала:
Основната скала во музиката се нарекува C-dur, и има 8 тона:
C-D-E-F-G-A-H-C.Или народски речено:До, Ре, Ми, Фа, Сол, Ла, Си, До

Еве како би изгледале распоредени тоновите на пијаното

f_Pianokeyboam_add885d.jpg


Е сега.Помегу 3 и 4 тон односно мегу E и F и помегу 7 и 8 тон односно мегу H и C се наога по еден полустепен.
Тоа е така бидејки, на сликата погоре може да забележите дека помегу 3 и 4 тон и 7 и 8 тон нема црна дирка ко што има помегу останатите тонови.
Црните дирки ни служат за повишување и снижување на тоновите.
Повишувалките го повишуваат тонот нагоре за полустепен и на името на тонот се додава наставката IS.
Кога би ги повишиле сите тонови би добиле скала:Cis , Dis , Eis, Fis, Gis, Ais, His.
Снижувалките го снижуваат тонот за полустепен надоле и на името на тонот се додава наставката ES.
Кога би ги снижиле сите тонови би добиле: Ces, Des, Es, Fes, Ges, Aes, Hes.

Карактеристики на тонот
Тоновите се делат според височина(високи, средни, ниски), според јачина(силни, средни, тивки) и според траењето.
Според траењето имаме:

quarter-note.gif
Четвртина нота која трае еден удар

half-note.gif
Половина нота која трае два удари

0808-0801-1116-1529.jpg
Цела нота која трае 4 удари

eighth%20note.jpg
Осмина нота која трае половина удар

0808-0801-1115-4721.jpg
Шеснаестина нота која трае 1/4 удар

Значи
Една четвртина нота е еднакво на 4 шеснаестини ноти.
Една четвртина нота е еднакво на 2 осмини ноти.
Една пола нота е еднакво на 2 четвртини ноти
Една цела нота е еднакво на 4 четвртини ноти.

За денес доста е од мене, се надевам дека ке има и други расположени форумџии да се надоврзат на ова што го започнав.
 
A so e rabotava? Se nadovrzav i mi go izbrishavte mislenjeto...

Значи.Не беше надоврзување него мудрување.Цитираше огромен пост за да пишеш грешка.Крај на крај кога ја свириш слачата(ако свириш) идеш Це, Де, Е,Еф, Ге, А, и почнваш да се вракаш наназад или отсвируваш и горно Це?:smir:Затоа и така стои напишано во првиот пост.
 
Темава е теорија,не пракса.И во ред е да се цитираат туѓи грешки доколку навистина се грешки...

Така на пр јас би те цитирал за истото...Теоретски C-dur скалата се состои од тоновите - C,D,E,F,G,A,H..C се повторува,те тој е веќе во скалата..значи основната дурска скала има 7 тона. Второ што би те цитирал ( во смисла да те надополнам) е дека латинските имиња на тоновите се - C,D,E,F,G,A,H ,додека словенските имиња на тоновите се До,Ре,Ми итд итд..не народните значи:D.Воглавно се користат за пеење бидејќи се лесно изговорливи..

Инаку добар пост...ме мрзи да куцам долго време и да правам вакви постови,така да директно ќе помагам на оние што ќе прашаат нешто тука..поздрав
 
Темава е теорија,не пракса.И во ред е да се цитираат туѓи грешки доколку навистина се грешки...

Така на пр јас би те цитирал за истото...Теоретски C-dur скалата се состои од тоновите - C,D,E,F,G,A,H..C се повторува,те тој е веќе во скалата..значи основната дурска скала има 7 тона. Второ што би те цитирал ( во смисла да те надополнам) е дека латинските имиња на тоновите се - C,D,E,F,G,A,H ,додека словенските имиња на тоновите се До,Ре,Ми итд итд..не народните значи:D.Воглавно се користат за пеење бидејќи се лесно изговорливи..

Инаку добар пост...ме мрзи да куцам долго време и да правам вакви постови,така да директно ќе помагам на оние што ќе прашаат нешто тука..поздрав

Абе не ме сфати:smir:Мислев народски кажано, а не народни:pos2:Многу повеке обичниот човек ги знае како До Ре Ми него Це Де Еф, затоа реков народски кажано:smir:
А да, знам дека се 7 тона, ама го ставив и Ц и пишав 8 за да можам да ги објаснам полустепените. :)
 
Sekoja durska ima svoja paralelna molska koja se dobiva od sestiot ton na durskata skala, koj doaga poceten vo molskata i imeto se dobiva od imeto na tonot plus zborceto moll. Durskite se pisuvaat so golemi bukvi na primer C-dur, a molskite so mali bukvi na primer a-moll. Ima tri vida na molski skali i toa prirodna, harmonska i melodiska. Vo harmonskata se povisuva vogicata,t.e. sedmiot ton i pomegu sesti i sedmi imame eden i pol stepen, a kaj melodiskata se povisuvaat sesti i sedmi ton a na vrakanje se razresuvaat. Tonovite.... prv-tonika, cetvrti-subdominanta, petti-dominanta, sedmi-vogica. Aj ko sme kaj skalite ke vi gi napisam onie so diezi i bemoli i nivnite paralelni molski, a utre za akordi i intervali.
So diezi
1. G-dur / e-moll (fis)
2. D-dur / h-moll (fis,cis)
3. A-dur / fis-moll (fis,cis,gis)
4. E-dur / cis-moll (fis,cis,gis,dis)
5. H-dur / gis-moll (fis,cis,gis,dis,ais)
6. Fis-dur / dis-moll (fis,cis,gis,dis,ais,eis)
7. Cis-dur / ais-moll (fis,cis,gis,dis,ais,eis,his)

So bemoli
1. F-dur / d-moll (be)
2. B-dur / g-moll (be,es)
3. Es-dur / c-moll (be,es,as)
4. As-dur / f-moll (be,es,as,des)
5. Des-dur / b-moll (be,es,as,des,ges)
6. Ges-dur / es-moll (be,es,as,des,ges,ces)
7. Ces-dur / as-moll (be,es,as,des,ges,ces,fes)

dosta za denes idam da spijam, ova e osnovata, do utre tie so ne gi znaat da gi naucat, pa ideme akordi. :)
 
Би се надоврзал на веќе почнатата тема и би ви ги претставил музичките паузи.
url%5D
drumrests_Full.jpg
Како што е многу логично, секоја пауза по своето траење би одговаралa со нотата која го има истото тоа траење.
Значи:
- Цела пауза ќе има времетраење исто со цела нота - 4 удари
- Половина пауза ќе трае исто колку и половина нота - 2 удари
- Четвртина пауза ќе има времетраење како четвртина нота - 1 удар
- Осмина пауза ќе трае исто колку и осмина нота - 1/2 (половина) удар
- Шеснаестина пауза ќе трае колку и шеснаестина нота - 1/4 (четвртина) удар
 
Процедурално, имаат. Е е Еис (еФ) а Ха е Хаис (Це).
F# или Fis e повишено два пати Е:pos2: . Ама ретко кој вака ги гледа, чак и мене еве одамна не ми текнало на ова.
 
F# или Fis e повишено два пати Е:pos2: . Ама ретко кој вака ги гледа, чак и мене еве одамна не ми текнало на ова.
fis ako e snizeno 2pati(t.e. za 1 stepen) ide vo E, F se snizuva ednash za da ide vo E. :helou:

Е и H немаат повишени тонови.
Imaat, toa se vika enharmonska zamena, vo teorijata postoi, vo praksata ne se koristat.
 
Е и H немаат повишени тонови.

Ајде поразмисли малку пред да зборуваш??

F# или Fis e повишено два пати Е:pos2: . Ама ретко кој вака ги гледа, чак и мене еве одамна не ми текнало на ова.

Точно.Ретко кој така ги гледа.Али треба да ги гледа така. Не е исто теоретски,а доколку подобро размислиш ниту практично сепак. Та не е ист патот Куманово>Скопје и Куманово>Паланка..

Во одредени скали постојат и тонови со 2 повишувалки,така на пр Eisis не може да се земе за снижено G зошто G веќе го има во скалата (те G e за полустепен разлика од Eisis).+ Note-Во една скала не може да има и знижени и повишени тонови.Те или ќе биде скала со бемоли(снижувалки) или скала со диези(повишувалки)..

Позз:smir:

Стефан - Јасно.Него сакав малку да те надополнам и да дообјаснам..
 
дај не заебавајте :smir: што ставате такви работи? сите што се занимаваат со музика тоа е најпрвото што го учат полустепени,скали....секое дете од второ одделение што оди на музичко ги знае овие работи.

ако ставате теорија веќе ставете нешто сложено,а не основни тонови кои се :smir: тој што не го знае тоа треба да прекине да се занимава со музика според мене:helou::smir:

Ама според мене у пракса теорија не врши голема улога....
Сигурно на Влатко Стефановски не го прашуваат теорија што знае туку гледаат како свири....

Влатко Стефановски не знае да чита ноти,ама е еден од најдобрите гитаристи во Македонија,па сеа проценете колку треба теоријата за свирењето.

Значи, кога ја отварав темата убаво напишав зашто ја отварам.Ке ти повторам.Темата е за сите оние кои немаат познавање на музичката теорија, а сакаат да научат нешто.Ако ти изгледа бедно , просто, и не ти е интересно не си приморан ни да читаш ни да пишуваш.Ако сакаш да напишеш нешто и да го збогатиш знаењто на форумџиите кои сакаат да научат нешто повеке, слободно, може да го направиш тоа во секое време.
Мислењето што го цитирам како и сите останати од тебе и FallenHypaspist ги бришам .А дали Влатко Стефановски имал познавање или не објаснете си се по ПП и мсн.
 
Вашиот глас за пејачи и пејачки

Ајде сега да видам кој од кајганџииве се разбират малку едноставна музичка теорија поврзана со пеењето, општо вокалот. Вака ќе почниме, што глас сте, значи класификација (бас, баритон, тенор - алт, мецосопран, сопран), подетална класификација на типот на глас, кој е вашиот распон на гласот значи од која нота до која (нотите пишете ги пр: E3 - E5* главно До (C) ќе ви биде C3 и во вашиот распон не се смета фалшетот. Посебно напишете колку ви е распонот на вашиот фалшет.
3 Најниски песни која можете да ја испеете
3 Највисоки песни која што можете да ја испеете.
Што музика преферирате да пеете.


Еве јас ќе почнам прв.

Класификација: Тенор
Подетална класификација: Лиричен-драматичен тенор
Гласовен распон: A2 - D4
Фалшет: до B4
Најниски песни кои можете да ги испеете:
Wicked Game - Him
Na badnje vece - Prljavo Kazaliste
Srce na cesti - Film
3 Највисоки песни кои што можете да ги испеете: Guilty - Tose Proeski, Always - Bon Jovi и Aria - Tose Proeski (не ми текнуваше во моментот)
Што музика преферирате да пеете: Рок, Поп и Опера ми се омилени...за друго немам размислувано
 
Музичка теорија едноставна...како што знам таа се учи во стручните музички училишта.
 
Во ред, ако сакате да ставам нешто повеќе во врска со оваа теорија овде?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom