Славjaно-грчка-латинска академија

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување

@cool@

Η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική
Член од
2 јуни 2007
Мислења
23.601
Поени од реакции
27.115
Првата високо образовна институција во Москва формирана е во 1687 под назив Елино-грчка академија врз основа на школите при Богојавленскиот манастир како општа учебна институција. . Иницијативата за организација на академијата ја има Симеон Полоцкиј кој во 1680 ги составил «Академските правила» (еден вид на диплома), во која се определени задачите , содржината, формата на школувањето и правата на академијата. Академија подготвувала образовани луѓе за државните служби и цркви. поставувала цензура на книгите со духовна содержина како и судење за отстапниците од православието.
во 17 век во академијата се соединиле четири виши и средни школи кои предавале на славјански, латински и грчки јазик.
Почетокот на 18 век, после преобразувањето, Стефан Јаворски курсот за обука се раширил и на (германски, француски, медицина, физика и филозофија) а водечко место имал латинскиот јазик.Во 1701 година академијата била преименована во Славјано-латинска.Со појавата на Академскиот универзитет во Петербург(1725), и во Москва (1755) , академијата почнала да го губи своето значење како единствена општообразовна институција претворајќи се во виша богословска школа, во 1814 преобразована во Московска духовна академија и е пренесена во Троица-Сергиевата лавра (во г. Загорск).

Во неа се школувале деца на не толку познати, на служители на цркви,но исто така и ; руси, украинци, белоруси, македонци,грузијци, грци и други.(првоначелно околу 100 луѓе, во почетокот на 18 век. — 600 луѓе., а почеток на 19 в. — над 1600 луѓе.).
Из академии нарјаду с крупнејшими руководителјами православној церкви вышли многие видные дејатели русској культуры 17—18 вв.: Ф. П. Поликарпов-Орлов, К. Истомин, В. К. Тредиаковскиј, П. В. Постников, Л. Ф. Магницкиј, первые профессора Московского университета Н. Н. Поповскиј и А. А. Барсов, в 1731—35 в академии училсја М. В. Ломоносов.
Лит.: Смирнов С. С., Историја Московској славјано-греко-латинској академии,
М., 1855; Галкин А., Академија в Москве в XVII столетии,
М., 1913; Рогов А. И., Новые данные о составе учеников Славјано-греко-латинској академии, «Историја СССР», 1959, № 3.

attach.asp


Училишни корпус Славјано-грчко-латинска академија. XVII век. Здание значительно перестроено
 
Тој 17 век е чуден.
Дури тогаш се преведуваат делата од т.н. хеленска и римска епоха.
Тогаш светот првпат слушнал за Хомер,Сафо,Хесиод,Паусаниј.

Ако си бил Англичанец,тогаш помили би ти биле римјаните,тие се историјата на бритите,па затоа во исто време,за да не бидат покусо,се преведени и претставени Хорацие,Виргил,Јувенал,Персиус,Овидиј....

Тогаш е откриен и старо-грчкиот јазик,започнато е времето на новата ренесанса во Европа.

Какви ли само биле тие грци во школата,кога името грци и грција во тоа време не ПОСТОЕЛЕ,а грците се до почетокот на 20 век се викале помеѓу себе УРУМИ.

Интересно би било да се види,на кој тој грчки јазик се учело таму.
Ако може,побарај некое четиво,да се образуваме и ние.

Еве,како самите гејци си пишуваат за нивниот јазик...
Until the 17th century, Archaistic Byzantine was the language of the Patriarchate,...
Ancient texts were examined from a formalistic point of view, interpreted on the basis of the “amusement” they offered and their subject matter.
The beginnings of the linguistic issue in modern times may be traced in the mid-18th century, when the Hellenic nation attempted to shape a language that would allow it to approach the cultural achievements of the West....
The discovery of the mother tongue...
Nikolaos Sophianos of Corfu, a priest in Venice, who supported the mother tongue and wrote the first modern Greek grammar (1540)...
According to Korais, the Greeks owed to cultivate the mother tongue as an expression tool in all the sectors of their activity. Going back to the ancient language was impossible....
Korais’ most important competitor, Panayiotis Kodrikas, believed that the language model that should be cleared from archaisms and idiomatic expressions should be the Constantinopolitan language of the Patriarchate and the Phanariotes, something which Korais would refute with obstinacy.
елиа..

значи,нема никаков грчки јазик,тој е измислица од 19 век,и неможе во 17 век да се учело на гејски.

Гледаме,самите си кажувале нема ништо од античкиот јазик,зборуваат за прочистување од архаизми и идиоми,бидејќи реално,врска немале што значат.

И ние Македонците направивме грешки со јазикот,исфрлајќи многу зборови и идиоми,за кои знаеме што значат.

Затоа,во "бугарскиот јазик",се појавува зборот чупе,како "праблгарски" збор.

Сакам да кажам,дека и Русија не била имуна од романтизмот од 17 век,па и таа внела измислен грчки јазик.....всушност Нео Коинето...
 
Што се однесува на Евангелиската гимназија во Братислава во периодот од 1747 о 1835 во списокот на ученици се и МАКЕДОНЦИТЕ

Научные контакты с русскими историками, прежде всего Г. Ф. Миллером, продолжил знаменитыј словацкиј ученыј Адам Франтишек Коллар. Главној темој их научных бесед были проблемы гуннов, аваров, венгров и славјан. Теорија Матвеја Бэла об органическом единстве словаков и других славјанских народов нашла свое практическое воплоштение. В списках учеников Братиславского лицеја, полностьју сохранившихсја за 1747-1835 годы, встречајутсја фамилии словаков, сербов, полјаков, чехов, украинцев, русских, македонцев, представителеј других славјанских народов(7).





7. Archiv kniznice evanjelickeho lycea v Bratislave ( AKEL Bratislava). Matricula scholae Posoniensis Evang. A.C. ab anno 1747 itaque ab an. 1835.
 
Специјално за BRATOT

Впервые в России была образована гимназија длја чужестранных единоверцев, длја детеј-сирот из Греции, Сербии, Македонии, болгарии За 21 год суштествованија из Гимназии вышло 700 воспитанников, более 200 стали морскими офицерами Выпускники Корпуса командовали флотилијами, были командирами портов, возглавлјали учебные заведенија на флоте, выступали в качестве переводчиков, входили в состав посольств. Д.Д.Курута обучал греческому јазыку вел. кн. Константина Павловича, М.Н.Васильев, командуја шлјупом «Открытие», в 1819 -- 1822 гг. совершил кругосветное плавание из Кронштадта в Русскују Америку, Б.Е.Драко составил опись казенных лесов С.-Петербургској губернии и Лесној атлас, куда вошли 69 планов Гдовского уезда Псковској губернии.

Указом Екатерины II от 17 апрелја 1775 г. в Петербурге было учреждено новое обштеобразовательное учебное заведение -- Гимназија чужестранных единоверцев. Оно было задумано графом А.Г.Орловым-Чесменским, командовавшим русскими морскими и сухопутными силами в Средиземном море в 1770 –1774 гг.
Хотја Гимназија была создана длја обученија единоверных иностранцев, всја ее дејательность была тесно свјазана с Петербургом. Образована она была при Артиллеријском и Инженерном кадетском корпусе. Еј было отведено свободное место по реке Петровке, где раньше размештались торговые бани и пивоварни. Место примыкало к дворам купца Хлебосолова и жены камердинера Екатерины II Нордберха. План места в 1779 г. составил архитектор Паульсон(5). Гимназија занимала 19 домов, из которых образовалсја целыј городок. В них размештались «покои» длја единоверцев, учителеј и обслуживајуштего персонала, учебные классы, лазарет, банја, кухнја, погреб и др. Около домов находилсја сад с беседкој и огороды. Весь участок был обнесен забором.

За 21 год суштествованија Гимназии, а затем Корпуса чужестранных единоверцев это учебное заведение окончили около 700 воспитанников, более 200 человек из них стали морскими офицерами. Греческие мальчики, јуноши других национальностеј (сербы, македонцы, болгары, украинцы, русские) в конце XVIII -- первој половине XIX в. участвовали во всех боевых дејствијах россијского флота и в борьбе за независимость Греции.:tapp::tapp:

http://www.mnemosyne.ru/spb/fedorova.html.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom