Македонските корени на Харалампие Орошаков

  • Креатор на темата Креатор на темата @cool@
  • Време на започнување Време на започнување

@cool@

Η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική
Член од
2 јуни 2007
Мислења
23.601
Поени од реакции
27.115
Навистина ИНТЕРЕСНО.

Харалампие Орошаков потекнува од стар византиски аристократски род, писател, сликар и илустратор. Живее во Берлин, роден 23. 05. 1955 г.во Софија., како единствен син на грофот Георги Харлампиевич Гаврилов-Орешаков и Велика Угриној де-Жунгул-Гударовска. Правнук на државникот Гаврил Орошаков. Специјалист по историја и култура на државите од православниот круг пред се Византија и Балканот. Се залага за идејата за културно предимство на источно христијанската цивилизација пред западната. Цариград пред Рим.

Негови спомени:

“ Јас го живеев своето детство во Красно Село, во малечкиот дом на мојата македонска баба Милена Ивановна де Жунгул-Гударовска. Тоа беше обична куќичка, со излез во малечката градина, низ која трчаа кокошки предводени од гордиот петел — кој еден ден неочекувано ме нападна, и јас во крик од смртниот страв, со раце и нозе ја залупав влезната вратата. Од тој ден петелот безтрага исчезна и стана празничен ручек.

Таму, во таа градина , јас седев и слушав, а мојата бабичка ми раскажуваше за македонскиот Дебар, кој е до албанската граница, и за својот род Макриевски — познатите градители и иконописци, оставајќи во XVII век свои траги од Александрија (Египет) до Кишинова (Молдавија) во вид на манастири, цркви и икони; за мојот дедо Угрин, и како он се појавил од Лазарополе; потоа за Видин, кој лежи на Дунав меѓу Србија, Романија и Бугарија, — за неговите богати кораби од Константинопол, Одеса и Виена.

Угрин, мојот "деддо", понекогаш седеше покрај мене, гордо молчејќи само гледаше во мене, неподвижно.Ретко тој ми раскажуваше за унгарскиот Угрон, за Далмација и за Македонија под османлиите, и тогаш неговите очи се палеа. Еднаш годишно тие ги облекуваа своите костуми, и кога јас наполнив пет години ми дозволија да им помагам во тоа. Со голема крзнена шапка на глава, во исткаена кошула навезена и на појасот силно црвен обмотан шал, јас му седев в скутот и ги посматрав круговите образувани од масовните ороводи, обземен со возбудата од великолепието на боите и звуците.

Тие рани години од детството оставија во моето срце впечатоци, влијание кое продолжува континуирано до денешниот ден. Кога бев пионер и извикував во црвената марама "Ура", размавтувајќи црвено знаме со амблем на срп и чекан, мојот татко, исмејуван и прогласен како "непријател на народот", должен беше лично да пишува пароли за "вечно здравје на товариш Сталин, Димитров и Живков". Ова се нарекуваше "лечебна преквалификација на рускиот аристократ в современ трудбеник". Така јас за прв пат допрев до современоста. Во школо се зборуваше за притисок, за откажување заради општата благосостојба, за слободата која доаѓа и за општото равенство во успесите :утре, некогаш......

Така јас ја преживеав утопијата. Како глупава програма на потчинувања. Потоа, во Белград, зборуваа за Европа и за борбата на славјаните за слобода и признавање. Мојот српски чичко Миодраг Ристич раскажуваше со часови, очите на мојата фантазија се полнеа со тропотот на копитата, херојски војводи и мајки во плач. Во Виена јас се ограничив од благодарноста и чувството на недостаток за тоа, како јас се преставувам навистина. Индивидуалноста во сета своја широчина се стесни до вербално мрдање на усните и чувството исчезна под маската на униформираноста.Секое отклонување од овој еталон се казнуваше.

Во тие години јас започнав да се занимавам со уметност. Врз основа на своето искуство започнав да сликам крстообразни прозори-лица, на славениците на празникот, погледи и чувства. На основа на тоа што значела монохромноста, т.е. достигнување на модерна во апстракцијата. ...’’

Харлампиј Гаврилов-Орошаков е личност повеќе од колоритна. Овој уметник на своите 30-те години ,се нарекува себеси " космополит со руско потекло. Попрецизно кажано, својата руска крв он ја собирал по капки, но со неа е многу горд, така да во последните неколку години ја смета Русија за своја духовна татковина. Биографијата на Орошаков, како и неговото творештво, не е помалку ефективна, од него — таква биографија може да се сретне само во политички авантурист со меѓународни димензии.

Предисторија: семејното име Орошанка во Крим, тетка му — кнегиња Волконскаја, чичко му — полковник на армијата Краснова (чии записи, Шолохов ги переработил во "Тихиот Дон"), дедо му — градоначалник во буржоаската Софија, татко му и мајка му (која се викала Велика Угрина де Жунгул-Гударовска), лишени во Бугарија од сите граѓански права и биле принудени да заминат и да се придружат на циганите. Бугарско пионерско детство, бегство во Австрија во пломбирани вагони, крајно понижувачки живот во Виена во логори за избеглици, дружба со ("емигранти, престапници и хомосексуалци", како што сам опишува уметникот). Бурна младост, експерименти со наркотици, политички демонстрации и авангардна уметност .. На крај Орошаков го избира последното. Во 1982 година — оди на Света гора и Патмос и каде крајно разбира колку е важна за него православната култура. После паѓањето на железната завеса — запознавањето со московската концептуална школа живее во Берлин и Канн, но често ги посетува Софија, Белград и Москва.
 
Много интересни сведенија за копривштенскија род Тороманови дава с'временнијат руски художник Харлампиј Г. Орошаков, живеешт в Берлин, којто е известен с'с своите интереси к'м б'лгарската историја. Вс'штност, Харлампиј Г. Орошаков е внук на копривштенеца Харлампиј Г. Орошаков, бивш кмет на Софија, ос'ден на см'рт и разстрелјан от Отечественофронтовското правителство на Б'лгарија в п'рвите години след 9 септ. 1944 год.
Според Х. Орошаков, в п'рвите години след падането на Б'лгарија под османо-турско владичество, по-точно през 1394 година, в рајона на Копривштица се с'здава вак'ф, којто Х. Орошаков нарича не без основание “кнјажеска аристократична република”. Какво му дава основание да ползва такова название? На п'рво мјасто, вак'фите са “независими” именија, подчинјавашти се непосредствено на султана по силата на специален ферман. На второ мјасто, коприштенскија вак'ф се управлјавал не от фанатизиран османлија, както е било в огромнија број други вак'фи, а от христијанин, при това не от кој да е, а от комит (кмет) Харламбос (Харос Ламбо) Гаврас, син на Николаос Гаврас. Преди това (1356 г.), генерал М. Кантакузин от Тракија бил п'рвија господар на Копривштица. Харламбос Гаврас управлјавал коприштенската “република” от 1394 до 1406 год.
Фактически, Хараламбос Гаврас и неговијат род (жупа) основават в 1394 г. на б'лгарска почва аристократическија “град- република” Копривштица. Тој е бил един от малцината христијански управители на автономна област в рамките на османската империја. Неговите потомци - Тороман, Дука и др. са војували като васали на страната на османо-турците. Те са принадлежали к'м с'словието на т. н. чорбаши (господари, сеньори), които с'бирали дан'ците (беглик), управлјавали големи именија, служели като придворни лекари и конјари на султана. Христијанското управление на Копривштица прод'лжава до около 1810 год. В 1741 г. Хаджи Драгож Ламбов добил трети ферман, потв'рждавашт всички дотогавашни привилегии на кнјажескија род от Копривштица.
 
Ти, Пере, нешто да не си ги измешал поимите ... каков Хараламбос Гаврас, за каква бугарска историја зборуваш дека е заинтересиран Орошаков???

Прво и основно човекот освен што е роден (по сила на приликите) во Софија, нема ништо друго заедничко со Бугарија. Тој има руско потекло. Најверојатно те заинтригира неговата баба, откако прочита дека е Македонка, па за Дебар, Лазарополе, за Македонија, и ти почна да ми изложуваш тука бугарски текстови.

Важно е што она кое горе јас го напишав е од руски извори, кои се многу поверодостојни од вашите. Така да ако имаш намера да ја презентираш бугарската историја овде, чинам дека си го погрешил местото.

Орошаков во својата книга "Аферата Батенберг" пред се’ ја опишува судбината на своето семејство низ историските збиднувања на Балканот од крајот на 19 век и борбите на големите сили и воопшто за крвавата историја на славјанските народи.
 
Штом не верваш на бугарски источници - прочети руските:

Прјамој предок Харлампија Орошакова - не то племјанник, не то двојуродныј брат Симона Ховри, человек, не совсем по праву пользовавшијсја кнјажеским титулом, Степан Васильевич Ховрја, родоначальник бојарских семеј Гавриловых, Харламовых, Головиных и Третьјаковых. А тут примешалась - как без нее русскому человеку - татаро-монгольскаја кровь. Одна из дочереј русских Гаврасов вышла замуж за ордынского вельможу Инал Орочи Шигуш-хана. Вот от этого хана Шигуш Орочи и пошли Гавриловы-Орошаковы.

http://inostranets.rbc.ru/cgi-bin/materials.cgi?id=7229&chapter=139
 
пере, промашуваш брат, смири се. Човекот си припомнува за баба му, која е од Дебар која е од родот на Макриевски.
Од Дебар до Ќустендил нема ниту 2% Бугари. Oпушти се малку, ќе те убие омразата.
 
Да бе... Дедо му е бил кмет на Софиjа, а па прадедо му Гаврил бил народен представител и дури минист'р, ако се верва на македонецот Симеон Радев

Kмет на Софиjа (!!!) да , но читај дека од Prince Alexander von Battenberg, бил вовлечен во дипломатски и политички игри и кој немал намера да остане посветен на Балканите.

Haralampi G. Oroschakoff will read from his book “The Battenberg Affair”. The book recounts the story of Gawril Oroschakoff, who is brought up on his father’s estate, Oroschanka, in the Ukraine, and makes the acquaintance of the first Sovereign of Bulgaria, Prince Alexander von Battenberg in 1879. Through the latter, Oroschakoff is dragged into the diplomatic and political entanglements of his time, which by no means remain confined to the Balkans. “The Battenberg Affair” develops into a great historical panorama, in the “conflict of cultures” that links history and stories, in a masterful re-evaluation of the intellectual topography of South-East Europe.
 
кмет на Софиjа !!!!!! да , но читај дека од Prince Alexander von Battenberg , бил вовлечен во дипломатски и политички игри и кој немал намера да остане посветен на Балканите.

Харалампи Орошаков 20 февруари 1933 25 мај 1934

кметове на Софиjа

http://www.sofia.bg/kmetove.asp
http://www.focus-news.net/index.php?id=n1045395
 
1960 г. — Харлампиј живёт у своеј македонској бабушки Милены Ивановој. Посештение народној школы им. Максима Горького в Красном Селе. Харлампиј становитсја пионером.
 
Навистина ИНТЕРЕСНО.

Харалампие Орошаков потекнува од стар византиски аристократски род, писател, сликар и илустратор. ... “ Јас го живеев своето детство во Красно Село, во малечкиот дом на мојата македонска баба Милена Ивановна де Жунгул-Гударовска.

E интересно е. Се работи за многу културно смејство. Инаку јас сум во роднинска врска со Оршакови. Дел од семејството е во денешна Бугарија, дел е надвор.

Најпознатата од неговите внуки, Велика, е архитектка, живее во Виена, омажена за доста познат архитект кој е “Бугар’’ (и добар човек). Велика сакаше да прави бизнис зделки со Стивен Спилберг пред десетина години. ...
 
Според Х. Орошаков, в п'рвите години след падането на Б'лгарија под османо-турско владичество, по-точно през 1394 година, ...

Kakvo paganje na blgarija pod tursko ropstvo, bre? Vo koja bitka padnavte ?

Za da padne nekoja teritorija,treba nekoj i da ja brani (sto e logicno ako e tvoja tatkovina), a vie, blgarite sto branevte?
Nisto.

Turcite si dojdoa kaj Turcite na gosti.
Toa e vistinata.
 
Kakvo paganje na blgarija pod tursko ropstvo, bre? Vo koja bitka padnavte ?

Za da padne nekoja teritorija,treba nekoj i da ja brani (sto e logicno ako e tvoja tatkovina), a vie, blgarite sto branevte?
Nisto.

Turcite si dojdoa kaj Turcite na gosti.
Toa e vistinata.

Да бе... бидејки сме били турко-татаро-монголи сме посрешнали со леп и сол бракьата турци...
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom