Што знаеме за Ѓoрѓија Кастриот од Кроја?

  • Креатор на темата Креатор на темата gerard
  • Време на започнување Време на започнување
Член од
22 април 2005
Мислења
2.496
Поени од реакции
1.127
Скендербег = Георгија Кастриот - Искендер (Александар)?

Да знае Скендербег дека го прават Албанец, ќе се преврти во гробот
Иван Блажевски

Д-р Петар Поповски е историограф и проучувач на животот на Ѓерѓ Кастриоти - Скендербег, односно, како што тој го именува, Георгија Кастриот - Искендер. Поповски тврди дека тој херој и борец против Османлиите од средниот век не е Албанец, ами чистокрвен Мијак, Македонец, но и оти никоја институција во Македонија не се интересира за истражување на неговиот живот и потекло. Оваа година се одбележуваат 600 години од раѓањето на Кастриот. Нашиот соговорник побарал од градските власти на овој јунак да му се подигне споменик во центарот на Скопје и на него да се напише: Георгија Кастриот - Искендер, втор Александар Македонски. Неговите колеги-Албанци воопшто не сакаат да го прифатат тврдењето оти најголемиот херој на Албанија не бил Албанец, туку Мијак.

* Зошто ова што го тврдите за потеклото на Георгија Кастриот никој од нас не го учел во училиштата?

Македонската наука досега не беше во позиција да може да истражува, да ги продлабочува и афирмира резултатите од тие истражувачки зафати поради ропската положба. Во Титова Југославија можеше да се истражува, но не беше можно да се истражуваат настани и личности од историјата присвоени од некои други нации, членки на Федерацијата, без оглед на тоа што на нив полагала право некоја друга нација. Да го земеме за пример кралот Георгија Кастриот (1405-1468). Во негово време, предците на современите т. н. Албанци (Гегите), не биле присутни на просторите во Матија, денешна Албанија, а всушност, го сметаат за свој национален јунак. Денес може да се истражува на такви чувствителни теми, но поради владините коалиции со Гегите не може да се добијат средства за истражување или за печатење вакви научни трудови. Нема да претерам ако кажам дека кај владејачките кругови во Македонија од поодамна постои тенденција да се затапи, да се задуши македонската наука и научна мисла.


* Имате ли предвид дека ваквите тврдења ги допираат националните чувства на Албанците. Сигурно и ги навредуваат...

Тоа не се мои лични измислици и конструкции. Тоа се веродостојни аргументирани историски факти и сведоштва. Еднаш засекогаш вистината мора да излезе на видело и оние што се во заблуда таа вистина треба да ја примат мирно, без возбуда и емотивни чувства и потреси. Конечно треба да се види кој е и што е тој. Така подобро ќе се разбираме и почитуваме. Доста беа импровизации и лицемерства. Немам намера да навредувам ничии чувства. Тие, т.н. современи Албанци, во најголем дел и самите знаат дека Георгија не бил Курд - Гега. Имено, кога Георгија Кастриот - Искендер (Александар), тој средновековен витез и крал на македонскиот народ, би знаел дека еден ден ќе биде прогласен за Гего-Мирдит, за Курд-Арнаутин, сигурно би се превртел во сопствениот гроб! Би бил среќен кога моите тврдења би се демантирале аргументирано, со веродостојни и издржани факти и сведоштва.


* Наведете ми неколку научници што низ вековите пишувале за Георгија Кастриот како за кнез на Мијаците, односно на Македонците?

Прв што посведочува дека Георгија имал македонско (мијачко) потекло е италијанскиот писател од 16 век (1514 г.), Теодор Спандучи. По него се јавуваат цела една плејада еминентни научни работници со светски глас, меѓу кои: М. Цамиле Паганел, Дју Фрезна; Џорџ Гордон Бајрон, Муратори, Јулиус Писко, В. Макушев, Иричек, Јастребов, Селиштев, Иван Снегаров, Иширков, Тома Смиљаниќ, познатиот грчки историчар Папаригопуло и многу други. Сите тие го нарекуваат „роден Мијак“, односно „кнез на Мијаците“. Неговиот биограф и современик, бискупот Марино Барлетио, го нарекува „крал на Епир и на Македонија“. Во своето дело „Хисториа“ Спандучи на едно место вели:

„...Георгија Кастриот бил толку многу заслужен што го ценеле и го почитувале не само неговите соплеменици - Мијаците, туку и сите други народи, та дури и Турците. Мајка му била Воислава, исто така, Словенка - Македонка, од неговиот род, ќерка на еден господар од Полог, кој претставува дел од Македонија...“, а потоа заклучува: „Мијаците и сите Словени по род, имаат многу причини што го слават и што пеат јуначки песни за Георгија Кастриот, бидејќи се борел за заштита на словенството, за христијанскиот крст и за чесната слобода, но и затоа што го носел најблагородното свето име во својот род - Георгија..!“


* Може ли да ни кажете нешто за тие мијачки песни? Каде се собирани?

Една песна носи наслов „Сон сонила кралица Воислава“, друга е песната „Момче-ѕвезданарче“, потоа „Елегија за убавата Марија Андроника“, сопругата на Георгија и други. Сите нив ги собрал учителот од Лазарополе Аврам Жунгула во периодот помеѓу 1887 и 1891 година, а му ги испеале најграмотните жени во тоа време во малореканскиот предел. Наспроти Мијаците, Гегите (Албанците), кои Георгија го сметаат за свој национален јунак, не испеале ниту една строфа за неговото витештво и јунаштво.


* Сепак, Георгија Кастриот кај нас повеќе се доживува како албански национален херој.

Точно, но вистината е друга. До 1912 година, кога Англосаксонците на вештачки начин ја склепаа денешна Албанија, отцепувајќи ги Македонците од неговото матично ткиво, колонистите на тие простори - Тоските и Гегите (Албанците), не знаеја дека на територијата што ја колонизирале постоел некој голем витез и крал по име Георгија Кастриот. Оваа историска личност им ја прилепија неупатените англосаксонци. Тие, имено, направија два грева, не само спрема Георгија, туку и спрема македонскиот народ, бидејќи е негов син. Освен што им го прилепија, тие исто така му ја сменија и именската придавка од Искендер (Александар), во Скендер-бег, што претставува своевиден фалсификат. Георгија никогаш не бил ни Скендер, ни бег, ниту пак Гега (Курд), туку чистокрвен Македонец. Барлети во своето капитално дело зборува дека неговите борци не биле составени од Тоски и Геги, туку од Трибали и Бугари, што значи од Словени, односно од Македонци.


* Ова што го велите многу ми личи на ставовите на прогонетиот албански научник, академикот Каплан Ресули.

Токму така. Станува збор за истоветни научни сознанија, погледи и поставки. Каплан само ја потврди вистината за романтизмот врз кој се темели и се гради албанската наука и научна мисла и ништо повеќе.


* Велите оти Кастриот е дел од македонското мијачко племе. Како се нашле Мијаци во Албанија во средниот век?

Па, тие од најстаро време ја населувале територијата на Матија (Албанија). За тоа сведочи не само старомакедонската топографска номенклатура на тие простори, која и денес е во употреба, туку и сакралните споменици и карактеристичниот мијачки (охридско-галички) стил на архитектурата. Сите цркви и манастири, сета зографија е дело на Мијаците. Тоските и Гегите немаат ниту грам материјална култура во Албанија, што зборува за нивното отскорашно присуство на тие простори. Сите предмети што се пронајдени при археолошките истражувања во Матија, во илирските и во подоцнежните раносредновековни тумули и некрополи, а работено е речиси на 75 локации, во науката се именувани како „словенски фибули“, што значи дека на тие простори од најстари времиња живеел македонскиот словенски елемент. И уште еден многу важен податок. Имено, меѓу 60 и 65 насто од населението во Република Македонија што денес се декларира како албанско (гегско-арнаутско), е по род мијачко, прво исламизирано, а потоа за да може да опстане на своите древни простори од геноцидот што го спроведувале Гегите - се гегоизирало. Денес или утре таа популација ќе се свести, ќе се осознае себеси и ќе и се врати на нацијата на која и припаѓа - македонската.


* Споменувате дека имате подготвено книга од 1.300 страници каде што го докажувате македонското (мијачко) потекло на Георгија Кастриот.

Да. Книгата е подготвена за печат и останува да се обезбедат само средства за печатење. Освен биографскиот дел за кралот Георгија Кастриот и за војните што ги водел со Турците, ја опишувам историјата на територијата на Матија, за тоа - кој живеел на тие простори во праисторискиот период, во раниот и средниот век, по што ја обработувам етногенезата на династијата на Кастриотите за 12 колена наназад, почнувајќи од Јован Канински, како основач на родот Кастриот. Со него, на документиран начин се посведочува словенскиот карактер на оваа македонска средновековна кралска династија. Круна на таа студија претставува поглавјето на епските народни песни, испеани од неговите соплеменици Мијаците, кои со своето изострено уметничко чувство, вкус и опус, видно ќе ја збогатат македонската народна поезија во сферата на епското творештво.


* Кога ќе ја објавите?

Зависи кога ќе се обезбеди спонзор што ќе го финансира нејзиното печатење. Бидејќи се работи за исклучително значајна личност од историјата на македонскиот народ, за која годинава се навршуваат 600 години од раѓањето, се обратив и до премиерот господинот Владо Бучковски, со молба за покровителство. Но, до денес немам добиено никаков одговор од почитуваниот премиер, што значи дека нејзиното издавање во јубилејнава година е, сепак, неизвесно.

РАБОТАМ САМО СО ОРИГИНАЛНИ ДОКУМЕНТИ

* Врз какви докази ги темелите Вашите тврдења за мијачкото (словенско) потекло на Скендербег?

Исклучиво врз наративни, епиграфски и материјални извори, факти и сведоштва, врз оригинални архивски материјали од архивите во Венеција, Милано, Неапол, Рим, Виена, Дубровник, Задар, Будим, Истанбул и во многу други земји со кои Кралството Епир и Македонија одржувало дипломатски врски и односи. Секаков друг пристап, секакви импровизации и измислици се со краток век и спротивни на научната мисла и етика.


ИСТОРИЧАРИТЕ-АЛБАНЦИ СЕ РОМАНТИЧАРИ

* Очекувате дека вашите колеги историчари-Албанци ќе ги прифатат аргументите за словенското потекло на Кастриот?

Не. Во никој случај. Кон историјата тие гледаат со романтичарски очи. Отворете Интернет и ќе видите дека не само Македон, Филип и Александар Македонски, туку и сите римски и византиски императори, папите, античките историчари и философи и сите други прославени личности, ни повеќе ни помалку, тврдат оти се по потекло Гего-Мирдити (Курди, односно Арнаути). Овде јас зборувам само за Гегите, не и за Тоските (Шќиптарите). Покојниот Енвер Хоџа, Тоска по потекло, неколкупати ги повикуваше албанските научни работници „да се симнат од облаците, да ги остават Илирите настрана и да почнат да копаат по вистинските корења“, за, како што зборуваше тој, „албанската наука да биде ценета и почитувана во светот“. Но, тие не го послушаа.


Интересен текст
Од Време
 
Ќе се докажува македонското потекло на Скендербег

Иван Блажевски

Македонски историчари од Институтот за национална историја во Скопје и официјално на претстојниот симпозиум за животот и делата на Георгија Кастриот - Скендербег, ќе зборуваат за македонското потекло на тој средновековен јунак, дознава „Време“.

На 25 и 26 ноември во Скопје ќе се одржи голем научен симпозиум по повод 600 години од раѓањето на тој херој и борец против Османлиите, а на него со свои теми ќе говорат и научници од Албанија и од Косово.

Историчарот м-р Милан Бошковски од Институтот за национална историја ќе биде еден од двајцата учесници-Македонци на тој собир.

- Ќе зборувам за муслиманското име на Скендербег, за тоа како е дојдено до името, но и за евентуалното македонско потекло на Кастриот. Кога учел во турското училиште, Скендербег го примил исламот, но и името му го промениле во Искендер. Во науката има многу енигми зошто и како го добил името Скендербег. Ќе докажувам дека поради тоа што Скендербег напредувал во воената кариера, го споредувале со Александар Македонски и затоа му е дадено името Искендер. Тоа на арапски и на турски јазик значи - Александар - изјави вчера Бошковски за „Време“.

Според него, мајката на Скендербег, Воисава, била Македонка од Полог, па можно е неговото именување за Искендер, освен со Александар, да било иницирано и од потеклото на неговата мајка.

Покрај Бошковски, свое излагање на симпозиумот ќе има и Бобан Петровски, историчар од катедрата по историја на Философскиот факултет во Скопје.

Во меѓувреме, координаторот на Советот за одбележување на 600 години од раѓањето на Скендербег, д-р Музафер Бислими, соопшти дека поставувањето споменик во Скопје на тој јунак е одложено.

„Во ноември ќе се постави само камен-темелникот, а статуата ќе се изработува откако ќе се распише меѓународен конкурс за негова изработка“, изјавил тој завчера за медиумите на албански јазик.

Во изминатите недели, пак, историографот д-р Петар Поповски, во интервју за „Време“ изјави оти смета дека градските власти на Скопје мора на Георгија Кастриот да му постават споменик во центарот на градот, зашто тој имал чисто македонско потекло. Поповски побара од градските власти на споменикот да се напише: „Георгија Кастриот - Искендер, втор Александар Македонски“.

Историчарите Албанци од земјава ги отфрлија тврдења на Поповски за македонското (мијачко) потекло на Кастриот и најавија поставување споменик во скопската општина Чаир.

Од Време
Еј мајкому...
 
Не го паметам Скендер-бег како Ѓорѓија Кастриот!

Ѓерѓ Кастриоти - Скендер-бег е дел од историското памтење на Албанците, поттикнувач на вековните стремежи на Албанците, дел од свеста, лик (јунак) во народните песни и во делата на албанските преродбеници... Духот на Скендер-бег е сегде меѓу Албанците. Тој никогаш не станал дел на историското паметење на македонскиот народ. Македонскиот народ не изградил таков емотивен однос кон Скендер-бег, очигледно зашто никогаш не го сметал за свој. Да беше дел од историскиот паметење на македонскиот народ, ќе беше опеан, ќе пишуваа и големите умови, кои ги создаваа културното и историското наследство на Македонците. Кога со своите верни соборци се одметнал од турскиот аскер, Скендер-бег отишол и ги здружил скараните албански племиња и главешини, а не македонските. Од друга страна, албанската историографија никогаш не негирала дека неговата мајка е од словенско потекло.

целиот текст од Даут Даути овде
 
Барем некој се јавил со коментар
Еве што друго е напишано на сајтот ,како изјава на Даут Даути
-------
Јас не сум историчар и не сакам да влезам во таква полемика со оние што барале вакви и онакви корени за овие или оние историски личности. Јас не би бегал од таква вистина ако се докаже дека Ѓерѓ Кастриоти - бил Ѓорѓија Кастриот.
-----
убаво си вели чоекот ,а малку појче да прочитал пичувањата на Поповски ,сигурно би наишол и на повече инфо и за песните за Ѓоргија опеани од Македонците и за тоа каде се пеани ,кога се пеани ...
 
Neli nekoj Gjorgi Prlicev (mislam taka se vikase covekot) napisa nesto za Skendenberg??
 
Еден историчар од Косово пред некоја година излезе со теза, која се обиде и да ја поткрепи со некакви историски докази, дека пророкот Мухамед бил Албанец! Со потсмев ја прочитав оваа теза, исто како и таа дека ова поднебје е библиско.

е па да му каже некој на тој Даути, дека Апостол Павле престојувал во Македонија и ги спомнува во Библијата, тоа е толку очигледно, колку што е очигледно дека Тито бил претседател на Југославија до 80та...

Од друга страна, албанската историографија никогаш не негирала дека неговата мајка е од словенско потекло.
а што сакаше поетот да каже со ова...е или не е

и уште еден лапсус
Мотивот на Прличев да ја напише поемата за Скендер-бег бил да ги опее неговото дело и слава, како пример и за другите народи.
а претходно...
Да беше дел од историскиот паметење на македонскиот народ, ќе беше опеан, ќе пишуваа и големите умови, кои ги создаваа културното и историското наследство на Македонците
и уште ова, што го напишал да им го каже на сите Великоалбански историчари, Терористи, Соборци, Учки и други, кои не само што посегаат, по минатото Македонско(и Свети Наум, албански манастир го направија) туку и сегашноста ни ја земаат...
Но во последно време во мене се пробуди заспаното чувство за оценка на минатото, поттикнат од некои интересни и чудни тези, се почувствував загрозен како некој да сака да ми го одземе минатото, односно дел од минатото за кое сум бил убеден дека му припаѓа на мојот народ. А човек не може да биде рамнодушен кога некој сака да ти го земе она што си мислел дека е твое, дека на некој начин е знак на препознавање на твојата припадност.
 
Lavot напиша:
е па да му каже некој на тој Даути, дека Апостол Павле престојувал во Македонија и ги спомнува во Библијата, тоа е толку очигледно, колку што е очигледно дека Тито бил претседател на Југославија до 80та...

да стоеше во Коринтјаните и на другите места каде се спомнати Македонија и Македонците (Солунјаните) Албанија и Албанци, ќе стоеше тоа на секој шал шо го носат...

ајде бе...

чамче муабет...

сакам речам незнам лажам...

или кажам беше...

за темава:
многу интересно, пред неколку месеци запознав еден асли-турчин, шо под „Искендер Беј„ или така нешо ги подразбираше Александар и Кастриот...

некако „држи„ вода во теоријата како дошло до тоа Ѓорѓија Кастриот да стане Скендер Бег...

меѓутоа, треба на сите едно пред се да ни биде јасно:

- еден дел (не сакам да шпекулирам со %, ама малку не се...) од населението кое денес се декларира како Албанско, а живее на територијата на РМ, во Косово, и појасот Пустец - Драч, има „словенско„ (= Македонско?) потекло

со појасни зборој: колку од вас можат да „препознат албанец„? во голем дел од случаите сме сигурни, и ТАКА Е, навистина се албанци...

ама, живи се... да не знаевте дека Красничи се декларира како албанец, да го видевте на улица, ќе помислевте дека е „учка„?

јас знам најмалку 1 Златко од Радовиш, 1 Зоран од Чаир (мој братучед), донекаде 1 Риза и 1 некојси од Охрид, и неколку битолчани, кои шо се „гла скината„ со Красничи!
--------------------------------------------------------------------------
„си биле два брата„...

едниот било за пари, било од мака, било како било, примил ислам, другиот останал „рисјанин„

децата нивни ќе знаат нешо дека се мешани и бла бла...

внуците нивни веќе абер нема да имат...

едните ќе си бидат турци или Албанци, другите македонци или други христијани...

и ќе се палат ко телиња на ефтини националистички пароли, ќе сакат на „душманот„ (иначе, да потсетам, најверојатно братучед 4-5 колено...), да му го ова и она и тро поќе од то...

е, народе Македонски, силата не си ја знајш, ниту знајш кој си и шо си...

сед бат факн тру...

пред наши очи илјадници торбеши станаа „Албанци„ , и сега ни се „душмани„ ?

една рака земја ни остана, и на неа од недомаќинлук мајката и ја плакавте, и се испопукавме и испозаклавме со „душманите Албанци„...



оти секоаш истите строфи ми идат, ко да не знам други...

„меѓу народа ќе сејат, несогласие и омраза

да се мразат син со татка, и со брата брат„

ај, можи ќе му дој некој ден на народо умот...
 
Хе хе хе :icon_lol: ..... во знак на квалитетнава дискусија еве ви уште една теза различна... имено Скендербег бил грк :ija: ....

Georgios Kastriotis: He was also known as Skenterbeis. Greek Epirotian prince son of Ioannis Kastriotis, medieval feudal lord of Krugia, in North Epirus. Georgios Kastriotis was born on1405 in the citadel of Krugia. He became legendary for its tries to unify the population of Epirus and eliberate the region from the Ottoman invaders. He fought against the Turks for 50 years and he did not lost any battle. He was concerned also about sociological and political issues of its era, and he was accepting as prime values the teachings of the major medieval Greek philosopher Georgios Plithon Gemistos, who was arguing for a neccesity of a definiton of the medieval state and the diversification between the warrior and the farmer. Georgios Kastriotis became a legend for the suppressed by the Muslim invaders Epirotians, and all Greeks. His figure was untill the 19th Century, considered as National Hero of resistance and military success. With the illegal creation of the Albanian state in 1914, the unorganized and savage till then Albanian tribes tried to invent a medieval history in order to justify the existence of their illegal state. So during the communist era, the stalinist regime of Enver Xoxha adopted the legend of Kastriotis forging the true history, and his origin. It was a clear example of newly created statal forms which in the lack of proper history are forging the legends of other nations. The Greek Epirotian origin of Kastriotis is easily demonstrated by simple arguments. Georgios kastriotis was cristian orthodox, in contrast with the big majority of the Albanians which are muslim (90%). His name was Georgios (ancient Greek name), and his surname Kastriotis (Kastro in Greek means castle, Kastriotis is called the person from the castle or the person with the castle). The majority of the Albanian names are Ahmet or Suleiman or something like that. Finnaly in his letter to the Prince of Taranto Jovanni Antonio, Kastriotis says: " Our ancestors were Epirotians, from which Pyrros the King was born. Who won the Romans and occupied Taranto and other cities of Italy. You do not have fighters to resist in the Epirotian courage" ("Georgios Kastriotis", K.Paganel, p.156, 1860).

Доколку е проблем што е текстов на англиски да се потрудам да преведам барем нешто поважно ако не стигнам цел. :wink:
 
И исто во интерес на квалитетната дискусија еве уште една теза.... имено Скендербег бил србин :ija: ....

У исто ово доба на мутноме небу српском засја необичним сјајем нова једна звијезда, која обасја великим надом сав хришћански свијет. То бјеше: Ђурађ Кастриотић Скендербег, господар Арбаније, највећи јунак, најславнији витезсвога доба. Прађед Ђурђев звао се Бранило и био је велики властелин српски. За владе последњег Немањића, цара Уроша V, Бранило је био управник Канине, а касније његов син Константин Браниловић постаде управник Полога.
Још касније, Константинов син Иван иостаде господар цијеле Маће у Арбанији, па ту у Маћи овај Иван Браниловић и жена му Војислава родише око године 1403. сина Ђурђа, који се касније прозва Кастриотић Скендербег. Но још за дјетињства Ђурђева Турци покоре Маћу и цијелу Арбанију, па одведу Ђурђа као таоца у Једрене. Ђурађ одрасте на двору султана Мурата II и још тамо показа толико јунаштва и мудрости, да га је султан врло заволио и од милоште прозвао га Искандербег, што ће рећи: господин Александар или господин Браниловић јер Александар се српски каже Бранило или Бранко. Те по том турском надимку „Искандербег" српски народ га прозва „Скендербег", па онда се и он сам тако назва. Кад Турци једном починише страшан покољ у Маћи, Ђурађ одбјегне од султана, ускочи у Арбанију, сакупи народ око себе и дигне велик устанак, па у брзо ослободи и очисти од Турака сву Арбанију и почне владати независно у својој престоници Кроји. Кастриотић је живјео у пријатељству са Стеваном Црнојевићем те њих двојица заједнички ратоваху с Турцима. Ђурађ Кастриотић владао је Арбанијом пуне 24 године, крвећи се непрестано са Турцима. За те 24 године Ђурађ је у шездесет и неколико љутих бојева разбио турску војску и потаманио силне Османлије. Вели се, да је за те 24 године Ђурађ Кастриотић сам својом руком посјекао око двије хиљаде Османлија. У сваком боју он је био први, а кад се уступало последњи. Бјеше то човјек силан, врло крупан; висок, лијеп, ненадмашно храбар и неуморан. И гдад, и жеђ, и топлоту, и хладноћу — он је подносио челичном издржљивошћу. За умор није знао: док није ослободио земљу од Турака — никада није спавао више од два сата дневно. Но крај свега јунаштва, он је био и врло мудар, досјетљив и лукав, али и врло милостив, великодушан, дарежљив и побожан. Са ових врлина пронијело се име Ђурђа Кастриотића по цијелом тадањем свијету. И моћни владаоци и убоги сиромаси бјеху упрли очи у овога великога Србина и од њега се тад надаше своме спасењу цијело Хришћанство, јер име Ђурђа Кастриотића бјеше највеће страшило за Османлије.

изворник: Кратка повјесница Срба (од постања до данас) / Сима Лукин Лазић
 
Stealthot e izmislen,nemoze da se vidi ni radar go fakja,sega e na red vremenska masina pa posle ke vidime koj za kade e,na farbanjeto se ke se ispravi :oftopic: :je: :icon_lol:
 
И исто во интерес на квалитетната дискусија еве уште една теза.... имено Скендербег бил Албанец!!!:ija:

Skanderbeg (both: sk
abreve.gif
nґd
schwa.gif
rb
ebreve.gif
g) ([SIZE=-1]KEY[/SIZE]) , c.1404–1468, Albanian national hero. His original name was George Castriota or Kastriotes, but the Ottomans called him Iskender Bey, and this was corrupted into Scanderbeg. The son of a prince of N Albania, he was educated in the Muslim faith as a hostage at the court of Sultan Murad II. The sultan showered favors on him and gave him the title bey and an army command. In 1443, when the Ottomans indicated they would attack Albania, Scanderbeg escaped to his homeland, abjured Islam, and formed a league of princes among the Albanian chieftains. He proclaimed himself prince of Albania. To resist the Ottomans under Sultan Muhammad II, Scanderbeg received aid at various times from Venice, Naples, Hungary, and the pope. He had success in these wars partly because of the rugged Albanian terrain and partly because he employed a mobile defense force using guerrilla methods. He withstood repeated attacks and forced the sultan to conclude a 10-year truce in 1461. Scanderbeg broke the truce in 1463 when Pope Pius II called for a new crusade. The pope’s death (1464) forced abandonment of the crusade; Scanderbeg, left without allies, had to retreat to his fortress of Kroia. After his death the league dissolved, resistance collapsed, and Albania fell to the Ottomans. Scanderbeg’s life is the source of many Albanian tales.

The Columbia Encyclopedia, Sixth Edition.

http://www.bartleby.com/65/sc/Scanderb.html
http://www.encyclopedia.com/html/S/Scanderb.asp
:pehar:

И кој рече дека Александар бил Македонец, и Македонците од тоа време се исти со денешните?
 
Јован Кастриот, потоа му го менуваат името во Јан, па во ”поалбански” Ѓон, Тој е таткото на Ѓураѓ, на кој му го смениле во Ѓерѓ, а мајка му Воислава во ”поалбански” Војс. Инаку брат му Репош умрел како монах во православен манастир на Хиландар
 
Член на раководството напиша:
Јован Кастриот, потоа му го менуваат името во Јан, па во ”поалбански” Ѓон, Тој е таткото на Ѓураѓ, на кој му го смениле во Ѓерѓ, а мајка му Воислава во ”поалбански” Војс. Инаку брат му Репош умрел како монах во православен манастир на Хиландар

Ако одиш по имањата, тогаш братму не Скендербе "Хамза" е турчин:lud:
 
Член на раководството напиша:
Па ако можи Петар Богдан, Стефан Ѓецов(и), Александар Мојсију да бидат Албанци????

немам поима што рече сега...?:kafe:
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom