Трската е незгоден материјал за виткање. Влакната на трската за разлика од клетките на балзата се доста поотпорни на распаѓање па треба екста мака која на крајот не се исплаќа. Истиот модел од балза би бил 20% полесен и сигурен сум поцврст.
Јас практикувам во екпрес лонец(без преливен вентил) да ставам пола литро вода и 100мл средство за чистење прозорци кое има амонијак на оган добри 3-4 часа. Се загрева доста и притисокот расти ама не вервам дека ја достигнувам или преминувам критичната точка на амонијакот, така да си земам здраво за готово(без мерења - претпоставувам само бидејќи откако ќе го отворам лонецот уште смрди) дека амонијакот е структурно константен. Го оставам преку ноќ да се олади(тогаш и почнува да делува амонијакот) посекако неможам да го отворам лонецот, нема преливен вентил. Наредниот ден директно од лонец ги ставам на картонски калап лентичките и го оставам да исушат добро. Ја задржуваат формата.
Сум имал и обиди само во врела вода да ги киснам лентите, ама после сушење има негде 10-20% еластична деформација. Во лонец и со амонијак викањето е потполно пластично, на мала цена на структурната цврстина на влакната.
Доста инфериорен материјал за моделирање е трската споредено со балзата, и по специфична цврстина и по начин на изработка ама работам на неколку проекти со балза и ова го работам чисто од мерак. Не би го препорачал за воздухопловни модели.
--- надополнето: 7 февруари 2013 во 22:21 ---
ехх требаше пократко ама се заборајв