- Член од
- 24 март 2010
- Мислења
- 15.286
- Поени од реакции
- 26.168
Сакале ние да признаеме или не, Вранишковски излезе како морален и секаков друг победник. И жртва на политички прогон.
Да бе, затоа сега имаме МПОЦ-ОА со која изгубивме, имаш интересна ментална гимнастика.Сакале ние да признаеме или не, Вранишковски излезе како морален и секаков друг победник. И жртва на политички прогон.
Што е менталната гимнастика? Кажаваше ли Јован дека единствениот начин до автокефална црква е преку Белград? Кажуваше ли Јован дека средновековните манастири на наша територија се српски?Да бе, затоа сега имаме МПОЦ-ОА со која изгубивме, имаш интересна ментална гимнастика.
Веројатно црквите на кои и до сега Српската Црква претендира(ше) на сопственост, од типот на црквите/објектите кои се градени по Српските освојувачки продори во XIII/XIV век, како објектот во Старо Нагоричане, како и помалку познати објекти по Скопска Црна Гора.Кои ќе бидат тие манастири кои ќе се отстапат на Србија?
А кога клирот на МПЦ-ОА рекол дека томос за афтокефалност не треба да добие од СПЦ?Што е менталната гимнастика? Кажаваше ли Јован дека единствениот начин до автокефална црква е преку Белград? Кажуваше ли Јован дека средновековните манастири на наша територија се српски?
Апсолутно се што Јован тврдеше, МПЦ го потврди во последниве година дена. Нема ниту запирка што отстапува.
Клирот на МПЦ тврдеше дека е автокефален, дека томос има добиено уште во Југославија, и дека СПЦ треба да ја прифати реалноста. Вранишковски тврдеше дека тоа не е точно, дека треба да баталат политички одлуки на државата, и да прифатат дека црковната реалност е дека се во шизма.А кога клирот на МПЦ-ОА рекол дека томос за афтокефалност не треба да добие од СПЦ?
Тоа што Вранишковски говорел, а говрел се и сешто па нормално е да се случи да нешто и погоди не е никаков аргумент дека тој бил во право, па таа тутурутка вели бил Византиец а не Македонец и тоа ли е во право?
„Прилично„ е точно дека Вранишковски ја одигра улогата која му беше дадена од СПЦ; створи проблем на Македонска територија каде МПЦ-ОА има надлежност да биде „црква„ со тоа што ќари томос од СПЦ и барем „на папир„ имаше легална паралелна црква во Македонија, а кога рабојќето троа се потсмирија меѓу СПЦ и МПЦ, Вранишковски стана предмет за пазарење околу давањето томос на СПЦ на МПЦ, така да дотичниот не само што нема да биде пензиониран, туку ќе ќари и епархија, пак на Македонска земја, заедно со неговите свештеници.Клирот на МПЦ тврдеше дека е автокефален, дека томос има добиено уште во Југославија, и дека СПЦ треба да ја прифати реалноста. Вранишковски тврдеше дека тоа не е точно, дека треба да баталат политички одлуки на државата, и да прифатат дека црковната реалност е дека се во шизма.
Кој излезе во право?
Националниот идентитет на Вранишковски не ме интересира, и тоа е негов личен проблем, не е тема за која јас се прашувам. Јас знам дека сум Македонец, тој ако сака Марсовец нека биде.
Ајде вака,Тоа што Вранишковски говорел, а говрел се и сешто па нормално е да се случи да нешто и погоди не е никаков аргумент дека тој бил во право, па таа тутурутка вели бил Византиец а не Македонец и тоа ли е во право?
Не, манипулираш и интерпретираш погрешно, клирот на МПЦ-ОА тврдеше дека прогласи афтокефалност!Клирот на МПЦ тврдеше дека е автокефален, дека томос има добиено уште во Југославија, и дека СПЦ треба да ја прифати реалноста. Вранишковски тврдеше дека тоа не е точно, дека треба да баталат политички одлуки на државата, и да прифатат дека црковната реалност е дека се во шизма.
Кој излезе во право?
Националниот идентитет на Вранишковски не ме интересира, и тоа е негов личен проблем, не е тема за која јас се прашувам. Јас знам дека сум Македонец, тој ако сака Марсовец нека биде.
За да се објасни-разјасни нешто потребно е да се земе во обзир контекстот кога се случило тоа што се случило.„Прилично„ е точно дека Вранишковски ја одигра улогата која му беше дадена од СПЦ; створи проблем на Македонска територија каде МПЦ-ОА има надлежност да биде „црква„ со тоа што ќари томос од СПЦ и барем „на папир„ имаше легална паралелна црква во Македонија, а кога рабојќето троа се потсмирија меѓу СПЦ и МПЦ, Вранишковски стана предмет за пазарење околу давањето томос на СПЦ на МПЦ, така да дотичниот не само што нема да биде пензиониран, туку ќе ќари и епархија, пак на Македонска земја, заедно со неговите свештеници.
Што мислиш, Вранишковски што ќе проповеда?Интересно ќе биде да се види што ќе проповедаат он и тие неговите и дали ќе ги претворат црквите и манастирите во кампови за реедукација и индоктринација по примерот на Партеније.
Моите ставови ги изнесов според нештата кои ми се достапни и според некои мои заклучоци, но никако не на претпоставки за тоа што би можело да се случува „зад кулисите„, дури и кога се во прашање меѓуцрковните релации.За да се објасни-разјасни нешто потребно е да се земе во обзир контекстот кога се случило тоа што се случило.
На папир немаше легална црква затоа што истата не беше регистрирана на територија на Македонија!
Како и многу други си влегол во вешто сткаена замка дека СПЦ нешто заткулисно игра (на самиот почеток изнесов мислење дека давањето Томос по се изгледа е “работа“ на РПЦ, зошто ќе покаже времето) и дека сака да и наштети на МПЦ-ОА и Македонците, дека имала услови и се пазарела, вистината и не ебаш таква. Кога СПЦ би барала нешто од МПЦ-ОА најпрво би било: територијата на Македонија никогаш повеќе да не биде користена за напаѓање на Србија, како што знаеш тоа се случи, ако ништо барем МПЦ-ОА да не дава благослов на такви работи.
Не ми оставаше впечаток дека така гледаш на работите.
хм, како дојде на идеја дека “Можеби Руската Црква го произведе Вранишковски...“?Моите ставови ги изнесов според нештата кои ми се достапни и според некои мои заклучоци, но никако не на претпоставки за тоа што би можело да се случува „зад кулисите„, дури и кога се во прашање меѓуцрковните релации.
Можеби Руската Црква го произведе Вранишковски, ама мене лично не ми е убедливо.
Поубедливо ми е она кое е очигледно; дека СПЦ ни „убаци тројански коњ„ преку Вранишковски, со цел да и‘ наштети на МПЦ-ОА. Претензиите на Српската држава кон Македонската земја па и народ, кои ги смета за „своја стара земја/Србија„, се „продолжени„ преку Српската Црква, која на свој начин ги преповторува државните Српски ставови, преточени во црковни. Ако СПЦ сакаше братско и црковно решение на спорот со МПЦ-ОА, тоа веќе ќе го стореше според правниот/канонскиот поредок во Црквата (како православна Црква, не како помесна Црква на Срскиот народ), а не со децении да не‘ оспорува за нашата/црковната автохотност и автокефалност, како возобновена Охридска архиепископија.
Томосот кој Вранишковски го ќари е валиден (формален, но валиден!), затоа што беше добиен од веќе постоечка Црква (СПЦ), која оформува нова Црква на туѓа земја (Македонска), а тоа што заедницата од Вранишковки не била регистрирана во МК, тоа не и‘ (им) пречеше да глумат засебна црква, покрај веќе постоечката МПЦ, иако не е можно постоење на две Цркви на иста територија и ист народ.
И оп-види чудо!
„Признавањето„ на МПЦ-ОА од страна на СПЦ се случи „преку ноќ„, наспроти децениските оспорувања и наспроти отпочнатите „преговори„ меѓу наведените Цркви, а „злите јазици„ велат дека тоа инстант-признавање се случи ради „препораката„ од Руската до Српската Црква за признање на Македонската.
Читајќи го вториот пасус од твојот пост, цитиран од мене, но посочив дека е „можеби„, не велам дека е тешка вистина.хм, како дојде на идеја дека “Можеби Руската Црква го произведе Вранишковски...“?
Ако под „четврт сосед„ ја сметаш Србија, еве во што е проблемот во нејзиниот однос кон Македонија и Македонците:Добро твои ставови, само мене не ми е јасно како некој во ситуација кога од 4 соседи три се и декларативно против моето-твоето постоење како Македонец се измислува-креира нов проблем сега и со четвртиот сосед. Сосед кој во изминатите децении ја прифатил реалноста дека постои македонска држва Македонија, следствено и Црква.
Супер, Вранишковски е налудничав, а МПЦ се победници. Зошто тогаш победниците, го прават владика, кај нив? Му даваат манастири, му даваат право на глас, му даваат третина Синод? Ако ова се победите, замисли какви би им биле поразите...Не, манипулираш и интерпретираш погрешно, клирот на МПЦ-ОА тврдеше дека прогласи афтокефалност!
СПЦ со давањето на томосот ја прифати реалноста, кој е во право а кој не, самиот можеш да заклучиш.
Вранишковски беше и остана само уште еден Црпе, тоа што тој говорел е ирелевантно, имаше своја улога ја одигра и неговото заврши.
Според денешниве резултати во право излезе МПЦ-ОА, доби онаа што го бараше.
Не мора да те интересира што е Вранишковски, сето тоа беше во контекст дека тој има речено се и сешто, кога говорел трезвено а кога налудничаво би требало да те интересира кога веќе толку се повикуваш на него.
За да се објасни-разјасни нешто потребно е да се земе во обзир контекстот кога се случило тоа што се случило.
На папир немаше легална црква затоа што истата не беше регистрирана на територија на Македонија!
Како и многу други си влегол во вешто сткаена замка дека СПЦ нешто заткулисно игра (на самиот почеток изнесов мислење дека давањето Томос по се изгледа е “работа“ на РПЦ, зошто ќе покаже времето) и дека сака да и наштети на МПЦ-ОА и Македонците, дека имала услови и се пазарела, вистината и не ебаш таква. Кога СПЦ би барала нешто од МПЦ-ОА најпрво би било: територијата на Македонија никогаш повеќе да не биде користена за напаѓање на Србија, како што знаеш тоа се случи, ако ништо барем МПЦ-ОА да не дава благослов на такви работи.
Не ми оставаше впечаток дека така гледаш на работите.
Што мислиш, Вранишковски што ќе проповеда?
Дали ти е поблиско проповедањето на Партениј или можеби идното на на овој Вранишковки има и трета опција ама таа е резервирана само за Македонци.