Како да се реши Албанското прашање во РМ и на Балканот

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.019
Поени од реакции
83.431
Абе, Берик е супер лик и најбољи другар што може некој да го има - само ти му ја утињаш поентата. Да ве седнам у кафана одма ќе се засакате! Ја вчера со @Hyperion VI се бондав. Ми кажа оти @Govinda е кул лик. Да видам, да не веруем!
наивен си ти дечко
 
Член од
30 октомври 2020
Мислења
1.465
Поени од реакции
2.931
Абе, Берик е супер лик и најбољи другар што може некој да го има - само ти му ја утињаш поентата. Да ве седнам у кафана одма ќе се засакате!
Ја вчера со @Hyperion VI се бондав. Ми кажа оти Говинда е кул лик. Да видам, да не веруем!

Али сосема е можно Говинда да е кул лик и форумските впечатоци да нѐ праат пристрасни. Така и ти ја утињаш со Берик, ко ја со Говинда можда. Туку батали тоа.

Ти пред неколку постови го тераше Сусаро да остане онтопик, а сеа ќе ја отераш темава у пичку матер. Место тоа да го праиш, пиши мислење, ама озбилно, како да ја опраиме работава со Албанциве. Ја спремам еден асален пост за после. :)
So berik sigurno kje se zabondame... kje se presmetame u Fortnajt, pa kje se cueme tamu... kje se najdeme na pivo... pa kje mu objasnam deka plaza e konceptualen proekt i mislam togash kje ja svati.

Tuku ja na pocetok i napishav seriozno mislenje i posle vidov deka e utnato imeto na temava, trebalo da posocat deka ne e za nepatrioti, onie koi ne se slagaat so narativot na otvarachot na temava.

Kasno palam... jbg.

:coffee:
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.441
Поени од реакции
18.426
Интересно, сега веќе се кристализира, дека дружинава која што мрази муслимани, во суштина е иста како дивите орки кои одат и тепаат каури по улица, само оти се каури.

Мислам исто е однесувањето, овие онлајн го личуваат Пуно оти е муслиман, другиве на улица линчуваат некого оти е каур. Можеби има разлика во тоа што тие на улица имаат повеќе мускули, а овие онлајн повеќе мозок.

Уствари кога ќе размислам, можеби и нема разлика туку само до храброста е.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.019
Поени од реакции
83.431
Мислам исто е однесувањето, овие онлајн го личуваат Пуно оти е муслиман...
Лупаш ко Максим по дивизија, али нека не ти смета тоа да продолжиш да лупаш.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.441
Поени од реакции
18.426
Лупаш ко Максим по дивизија, али нека не ти смета тоа да продолжиш да лупаш.
Па, реално си питома орка, ама орка.
Истото го правиш онлајн, што тие го прават офлајн.
 
Член од
30 октомври 2020
Мислења
1.465
Поени од реакции
2.931
Berik skroz ti e ocigleden algoritmot na komentarite.

No toa shto e ednostaven, ne treba da te spreci da prodolzish da pishuvash.

Toa shto jas mislam deka e nesofisticiran ne e vazno.

Tuku sho mislish... u pravu li e Botko... kje se zbondame li ja i ti?

Ljubofffff.
:coffee:
 
Член од
1 март 2021
Мислења
338
Поени од реакции
758
Оставете го отровниот сарказам и досетки, до кај стигнавте со албанското прашање, ќе продолжете да го примате анално или има апгрејд кон орално задоволување на УЧК?
 

Darling

High Value
Член од
5 јуни 2009
Мислења
14.128
Поени од реакции
30.219
Оставете го отровниот сарказам и досетки, до кај стигнавте со албанското прашање, ќе продолжете да го примате анално или има апгрејд кон орално задоволување на УЧК?
Nema vrska sho se otvaraat novi ministersrva specijalno za albanski glasaci koi pravat tovar na budzetot na drzavata, sepak, ima kaj niv fini taksisti sho bespari ke te povozat, i ete super soprugi!
Ama... Samo ne gi prasuvajte dali da se ukine ramkovniot dogovor, da ne prestanat gaga vozackite ili ne daj boze, razvod...


Live, laugh love decki, samo ljubofvfvfvf
 
Член од
26 декември 2020
Мислења
182
Поени од реакции
264
Оставете го отровниот сарказам и досетки, до кај стигнавте со албанското прашање, ќе продолжете да го примате анално или има апгрејд кон орално задоволување на УЧК?
Abe azgan samo za oralno pisues ti se iska valjda
............ sedi miren
Da ne zavrsis kako kanarinecon dodon inc i analno ke ti manam edna tura ne se sekiraj hehehe aj sea prai toa pomfritot
 
Член од
30 октомври 2020
Мислења
1.465
Поени од реакции
2.931
Nema vrska sho se otvaraat novi ministersrva specijalno za albanski glasaci koi pravat tovar na budzetot na drzavata, sepak, ima kaj niv fini taksisti sho bespari ke te povozat, i ete super soprugi!
Ama... Samo ne gi prasuvajte dali da se ukine ramkovniot dogovor, da ne prestanat gaga vozackite ili ne daj boze, razvod...


Live, laugh love decki, samo ljubofvfvfvf
Znaesh deka te sakame oti si nemesozder.

Tuku ti bi se slikala taka za kalendar? Po defolt si zgodna.

Zadolzitelno ima na zid da te stavi.. i povekjeto od temata.... i ima ko bozica da im bidesh, ko kucinja kje ti jadat od raka.

Kje bidesh i prvata zena precednik tuka..... ti garantiram.

Ljuboffffffffff
 

Darling

High Value
Член од
5 јуни 2009
Мислења
14.128
Поени од реакции
30.219
Znaesh deka te sakame oti si nemesozder.

Tuku ti bi se slikala taka za kalendar? Po defolt si zgodna.

Zadolzitelno ima na zid da te stavi.. i povekjeto od temata.... i ima ko bozica da im bidesh, ko kucicnja kje ti jadat od raka.

Kje bidesh i prvata zena precednik tuka..... ti garantiram.

Ljuboffffffffff
Zoki, kazi ti, smetkive kako gi plakate pola-pola, ili ti celosno?

I gotovo site tuka ke ne zatnes, toa e edinstveniot dokaz deka arachinivo ustvari plaka struja i site ke ti vikame SE POKLONUVAM CARE.
 
Член од
30 октомври 2020
Мислења
1.465
Поени од реакции
2.931
Zoki, kazi ti, smetkive kako gi plakate pola-pola, ili ti celosno?

I gotovo site tuka ke ne zatnes, toa e edinstveniot dokaz deka arachinivo ustvari plaka struja i site ke ti vikame SE POKLONUVAM CARE.
I? So kurovi pushete im gi na uckite, u gz da vi go nacukam pederi severidzanski... kje se reshi?

Ja reshenie nemam za EVN, nemash ni ti... niti kolku citam nikoj ovde... ali recnik ovde ima.. na nivou.

Tuku ja tebe ti se poklonuvam, znaesh kako so makedonecot.

Lj.
 

Darling

High Value
Член од
5 јуни 2009
Мислења
14.128
Поени од реакции
30.219
I? So kurovi pushete im gi na uckite, u gz da vi go nacukam pederi severidzanski... kje se reshi?

Ja reshenie nemam za EVN, nemash ni ti... niti kolku citam nikoj ovde... ali recnik ovde ima.. na nivou.

Tuku ja tebe ti se poklonuvam, znaesh kako so makedonecot.

Lj.
Mislev imas resenie na se, stom imas zena albanka, pa se nadevav na tvoj doprines. Oti ti tvrdese deka gi znaes albancite poveke od site tuka. Steta, a tolku ubavo ti trgna so pocuchuvanje na nas so insajderski informacii za mentalitetot na albancite. Pa i prilazni od tvojot privaten zivot, jas taman kako zensko se razbudi ona u mene romeo i julija, no popusto.

Inaku da, resenieto e da se ukine ramkovniot dogovor i site pravila za zastapenost na malcinstva poradi nivno raganje kako malcinstvo.
Za da se sluci toa treba da ima mnozinstvo u parlament, znaci sdsm, vmro i dui da glasaat, megutoa se znae koj e vlada mejker tuka pa prvive dve igraat kako im sviri gazdata.
A koj znae, moze i nekoj kalas da zapee ako se stavi nesto takvo na tapet.

Koga sme kaj kalasite, imate be kalas ili nekoj glok doma?
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
Интересно, сега веќе се кристализира, дека дружинава која што мрази муслимани, во суштина е иста како дивите орки кои одат и тепаат каури по улица, само оти се каури.

Мислам исто е однесувањето, овие онлајн го личуваат Пуно оти е муслиман, другиве на улица линчуваат некого оти е каур. Можеби има разлика во тоа што тие на улица имаат повеќе мускули, а овие онлајн повеќе мозок.

Уствари кога ќе размислам, можеби и нема разлика туку само до храброста е.
Ќе ти реплицирам и ќе се надоврзам онтопик на темата на дискусија.

Прво, ја утињаш работата. Пуно не се декларира ко муслиман (колку што знам), туку ко атеист. Повеќето го хејтаат Пуно бидејќи е Албанец. Друго, не знам колку знаеш за ислам – ама исламофобија во вистинската смисла на зборот, не е исто нешто со хејтање на исламот. Исламот е многу гадна религија, екстремно гадна религија. Нетолерантна кон жени, гејови, каури и што уште не. Религија која промовира различни форми на насилство - нешто што воопшто не е прикладно на духот на времево. И не е исто лоша религија како сите други религии. Полоша е. Еони полоша од христијанството. Тоа што сега го прават исламските земји кои не се официјално Шеријат, ама лупаат закони базирани на истиот, е екстремно језиво. Ова ти го кажуем од перспектива на некој што цел живот проучува религии и филозофија, ги има читано и Куранот и Библијата и тристо други чуда. Не зборуем ствари на памет. Исламофобија е кога ги мрзиш муслиманите како луѓе и ги дискриминираш на секоја база - но тоа различно отколку да го критикуеш Исламот и да си свесен дека муслиманите кои навистина веруваат у тоа може да бидат језиви. Не зборуем за муслиманите кои прифаќаат полабави толкувања на Куранот; има и такви; во помал број се; но се океј. И ми се свиѓа тоа што све поише има такви муслимани, но сепак се статистички незначајни. Некои муслимани (постарите генерации на Турци, Албанци и Бошњаци овде) се троа полабави од новата генерација на фанатични муслимани. Денес имаш две паралелни струи: некоја верзија на либерални муслимани и фанатични екстремисти што се позаебани од олд скул муслиманите на Балканов. Да не го дужам, идејата е дека да ги критикуеш другите заебани муслимани кои се најголем процент од муслиманската популација, не те праи исламофоб. Тоа ти е исто ко да критикуеш нацисти и некој да те нарече нацифоб. Нема смисла, нели?

Онтопик. Проблемот со Албанците и нивната еманципација е троа комплексно прашање и бара навлагање у детали што не може да се направи у еден пост. Па ќе пробам да бидам „краток“ (секако, ова ќе биде многу долго, но најкратко што може!).

До некаде е точно тоа дека просечниот Албанец има некои карактеристики кои на форумов се хиперболизирани и чијашто причина е повеќеслојна. Но ѓаволот е у деталите. Особините на еден народ, како социјален ентитет кој е апстракција од индивидуите што го сочинуваат, може да се гледа низ различни парадигми - од најниско до највисоко ниво на апстракција. Најниското ќе биде Фиреровата евгеника што е чест аргумент на хардкор конзервативната банда, највисокото се културолошките карактеристики. Да почнеме со најниското ниво на апстракција...

Тоа дека одредени народи имаат одредени генетски одлики кои се почесто застапени поради разно разни еволуциони притисоци е точно до некаде. Различни темпераментни и личносни одлики се резултат на генетски влијанија и за тоа има многу студии. Сосема е можно дел од карактеристиките на некои Албанци да бидат резултат на такви фактори. Но кои фактори и кои карактеристики, како и кои Албанци е ного јако прашање! Генетските варијации од одредена популација на Албанци во Албанија, до одредена популација на Албанци во Косово се доста значителни за да не можеме да ги споиме сите у едно купче. Тоа што ги прави Албанци е поврзано со социјалната реалност, односно со јазикот, културолошките обичаи и тристо други заебанции кои што се предмет на дебата бидејќи варираат од поднебје до поднебје. Потоа, кои карактеристики се почеста одлика на Албанците од Косово, а кои на тиуе од Албанија? Тие поврзани со личносните аспекти на совесност, агресија, согласност, когнитивни способности, внимание? Колку секоја од нив се должи на гените што се позастапени кај Албанците? Ако фатиме да разложуваме, стигаме до доста проблеми и секоја шпекулација е јадење лајна без доволно разбирање на тие проблематики. Секое решение на ова ниво е проблематично и би требало да вклучи некакво селективно размножување што не ни сакам да го дискутирам.

Психолошките карактеристики на просечниот Албанец може да се постулираат од нашите анегдотални искуства. Глеаме определени образци и однесувања што се чести. Колку од тие се резултат на културолошки фактори, колку на идентитетски фактори што се карактеристични за сите луѓе, колку на горенаведените, не знам. Но забележлива е поголема нота на национализам, агресивност и групна кохезија.

Социолошката парадигма би ги погледнала факторите на гетоизирање, дискриминација, класната разлика, едукацијата и ред други фактори кои се релевантни за сите малцинства кои се дискриминирани. Сепак, многумина кои се Албанци се богати, а сепак се понашаат лошо. Социологијата има добро објаснување за сево ова, Ричард Сенет зборуе за парадоксот на класите. Накратко и упростено: Ако си имал понизок социоекономски статус и стигаш до повисок социоекономски статус, може да те лупне криза на идентитет и намалена самопочит. Треба да се едуцираш, а ти си работник на кој не му се учи. Работниците кои се обогатиле ко еманципираните Албанци у Швицарска сакаат економски капитал пошо нејќат да се сиромашни, ама нејќат интелектуален капитал пошто се деца од гетото. Ако се едуцираат, чувствуваат дека си го шиткаат семејството и културолошкиот идентитет. Протагонистот на Колебливиот Фундаменталист беше еманципиран Пакистанец кој чувствуваше вина на совест бидејќи се „Американизирал“. Високите класи ценат ука, ама работникот цени тешка „искрена“ работа. За него едукацијата е фејк. Рафинираноста на едуцираната класа увек е гаден елитизам за работникот. Работникот што ќе реши да фати ука пошто сака да има ука е гледан како нерафиниран од другите интелектуалци и го мава чувството на бивање натрапник. Од друга страна, неговите го сметаат за шиткач, а тоа доведуе до јака когнитивна дисонанца и отуѓеност. Со тоа мора да го задржи самоисполнувачкото пророштво дека е глупиот работлив Албанец и да остане прилепен за својот идентитет. Поради истата причина, класната разлика не е невалидно објаснуење, а муабетот: „Па има богати Албанци што се животињи!“ е екстремно наивен. Многумина кои се Албанци и ги знам, имаат чувство дека Македонците ги третираат ко неандрталци. И тоа чувство не е резултат на некоја илузија ко што можеме да приметиме.

Социолошките решенија би вклучиле поголема еманципација, поголема едукација, бла бла... Но проблемот е дека многу малцинства не сакаат да се еманципираат поради културолошката разлика со таа на останатото население. На пример, грото од Албанците не може да се откачат од исламот и да станат атеисти кои ќе имаат отворен ум. Таквите очекувања се наивни. Тоа може да се изведе или преку сила (Енвер стил) или преку генерациски промени (денешниве зумери да се откачат од старите и да попримат влијанија од соросоидните либтарди). Второто решение е поспоро, но од моето искуство со Албанци, гледам дека функционира во некоја БЛАГА мера. Од друга страна, јако удара екстремниот ислам и праи поголема сегрегација меѓу фанатиците и лабавите неозум-марксистички Албанци.

Асално решение не гледам освен градијална промена. Попер сугерира микро промени, макро општествени промени не ги бива, а и доведуваат до јаки културолошки шокови и конфликти. Со тоа, прашањето за решавање на проблемот со Албанците е троа наивно бидејќи не можеме да најдеме конкретно решение, а да не е екстремно (иселување, војни, наметнат културолошки наратив). Решението лежи во мали инкрементални промени што ќе го намалат уделот на религијата, ќе намалат гетоизирање и тристо други меки влијанија што треба да ги имплементираме лека полека. Проблемот со Албанците не е суштински различен од проблемот со било кое малцинство кое е културолошки поразлично од мнозинството во една држава. Овде тоа малцинство има одредена политичка моќ и привилегии, но социјално е утепано.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom