mi trebit nekolku pati da go procitam oti e praven dok za poarno da go razberam so pisit..... i mi minvet neso drugo kako misla od ko go procitav tvojot prevod na to so velit dabc.... ova et pisano od prets na dabc. ako e to taka toj vaka so miet kazano e covek na k.k. i lugjeto so im e stalo da se resit vo nasa polza so menvanje na zakonot togaj mi nemet logika to so velis....direktorov na dabc da pobaral da se menvit taka ko so ti go opisa za da bila blokirana celata procedura... ???.... ne tvrdam mozit drug nekoj da znajt,
prvicno eve.... mozit da e i arno so go navel to a e za nase arno zs sakat da se zastiti rabotenjeto na dabc ama i celiot zakon za da nemojt utre bilo koj kako mu teknalo da dojt da go negirat dabc dali mp dali prezidenti .... i da si go tumacit zakonot kako so si sakat pa da ne z..... ko so ne z.... sive ovie godini i ajde utre potvrdi ne vazele, pa teksto ne bil toj toj itn.
ako imet nekoj pravnik ovdde arno bi bilo da ni kazit so tocno velit vo dokumentot tuka
http://www.parliament.bg/pub/cW/20171010034521stanovishte dabch11.10.pdf
Значи вака:
Забелешки од ДАБЧ- Предложените измени на ал.2 и 3 од чл.15 претставуваат буквално повторување на чл.3, ал. 1 и 2 од постоечкиот закон за ЗБЖИРБ и е излишно. За докажување на БГ потекло во предложената нова ал.4 молителите за бг државјанство од една страна ги приложуваат и ги опишуваат соодветните документи кон молбата до МП, а од друга ја потврдуваат со официјални документи од регистрите на населението роднинската врска со всходјашт блгарин. Не им е јасно и прашуваат кои се тие официјални документи од регистрите и ако недостасуваат тие документи, дали тоа ќе значи дека лицата без нив не ќе можат да го утврдат своето бугарско потекло.
Како еден од основните мотиви за предлогот за измените вносителите го посочуваат разјаснување т.е. околностите, дека само кога недостасуваат документи за происход е неопходно удостоверение од ДАБЧ со кое ќе се намали процедурата и оптеретувањето на адмистрацијата во дабч која издавала дупликати за просиход. ДАБЧ смета дека тоа ќе има обратен ефект со предлогот за нови ал.5,6 и 7 на чл.15. Двете реченици за нов ал.5 се наоѓаат во непремостлива контрадикција една со друга.
Првата вика дека ако недостасуваат документи според ал.2 (издадени од бг државен или странски орган, организација на бугари кои живеат надвор од бг или бг православна црква), лицата можат да го докажат своето бг потекло со удостоверение од ДАБЧ.
Во втората реченица од наредбата се наведува дека кога лицата подаваат молба за удостоверение од дабч, да ги наведат и приложат сите документи кои потврдуваат присуство на всходјашт блгарин. Од една страна молителот не поседува документи за всходјашт, а од друга треба да ги наведе и приложи за издавање на удостоверение од дабч.
Во предложената нова ал.7 на чл.15 е предвидено, ако не се утврди постоење на всходјашт, прецедателот на дабч треба да издаде мотивиран отказ. Евентуалното прифаќање на овие промени нема да доведе до олеснување на постапката, туку нејзино целосно блокирање.
Спорат за тоа дали потврдите од клубови да имаат исто правно значење како и удостоверенијата што ги издава дабч. Сакаат тие да се на прво место.
Забелешки од МП: Дали регулативата треба да биде на ниво на закон. Им остава впечаток дека во законопроектот не се предвидени никакви барања кон содржината на документот за бугарско потекло кое се издава од странство за разлика од тоа од ДАБЧ. Исто така има нејаснотии во врска со документите и податоците врз основа на кои агенцијата го утврдува бугарското потекло, откако е предвидено истото да се издава во отсуство на такви. Принципно ја подржуваат идејата (наведуваат причини), лицата кои аплицираат за државјанство врз основ на потекло да приложат официјален документ, издаден од....,во кој има податоци, односно бугарско потекло на лицето или на неговите всходјашти, а само при неможност да се претстави таков-удостоверени од ДАБЧ. Барањето да се докажува потекло со официјални документи цели да се постигне објективност при неговото утврдување. Аналогија на ова наведуваат во регулативата до 2010 г. која сакаат да се врати со тоа што чл.15, ал.2 да се промени на следниот начин: Во постапката за бг државјанство, лицата претставуваат официјален документ, издаден од....., во кој има податоци за бугарското потекло на лицето или на неговите всходјашти, а при неможност да се достави таков документ, се поднесува удостоверение од ДАБЧ. Ги спорат предлозите за мотивиран отказ од советот за државјанство.