- Член од
- 28 октомври 2005
- Мислења
- 8.293
- Поени од реакции
- 1.646
Дали далтонист може да избере црвена од зелена боја?
Дали некој домородец од амазонија може да знае дали улица се врви на пешачки?
Адам немаше претстава шо е добро шо е зло, ни да ги распознае ни да ги разликува. Адам и ева одеа голи и не знаеа дали е тоа добро или зло. Ако имаа совест, уште пред тоа ќе се облечеа
Адам и Ева беа среќни во рајот се додека имаа послушание кон Бога, и додека се придржуваа на неговите заповеди.[DOUBLEPOST=1453127552][/DOUBLEPOST]
Каква врска имам јас во муабетов? Од кај ме знаеш ти мене за да знаеш дали грешам или не? Зборуваме за конкретна ситуација, приказна од библијата во која на двајца луѓе им е ускратено сознанието за добро и зло, а потоа се казнети затоа што згрешиле. Е сега, ако немаш репер што е добро а што зло, како ќе знаеш дали одредена постапка е погрешна или не? Плус, во самата приказна е нагласено дека очите им се отвориле и почнале да чуствуваат срам што се голи и страв одкако посегнале по сознанието!
Непосредно након њиховог сагрешења, почела је да их гризе савест. Одмах после њиховог пада, савест је почела да их узнемирује и да тишти њихове душе. Јасно је, да је прекоревање савести било исход преступа и сагрешења.
Након пада, Адам и Ева су се нашли у безизлазном положају. И зачуше глас Господа Бога који иђаше по врту кад захлади, каже Свето Писмо, и сакри се Адам и жена му испред Господа Бога... (Пост. 3;8-9). Зашто се раније, док нису сагрешили, нису плашили Бога? Или је то можда било једино време кад је Бог ишао по рају? Да ли је то било једино време кад им је приступио као преступницима? Зар их није и раније посећивао и ишао по рају, будући да су они били Његова истинска деца? Нису Га се плашили јер их није мучила савест; она је била преиспуњена миром и спокојством, тако да су и њих двоје пребивали у миру.
Дакле, кад је Бог ишао по врту, обоје су се сакрили јер су се уплашили Бога. Бог им је тада рекао:
"Адаме и Ево, где сте? Где сте се сакрили?" Шта су сада могли да кажу Богу? "Уплашио сам се", рекао је Адам, "чуо сам да идеш по врту и уплашио сам се."
"Зашто си се уплашио? Зар се плашиш свог Оца, Створитеља и Доброчинитеља? Зар се плашиш да ти приступим Ја, који сам ти из Своје бесконачне божанске љубави дао читав рај? Зар се плашиш приступања саме среће, извора живота, Радости и мира?"
"Да", одговорио је Адам. "Плашим се јер сам погрешио. То, међутим, није моја грешка, него грешка Еве, оне жене коју си ми дао! Она ме је гурнула, она ме је подстакла и ја сам прекршио Твоју заповест, и јео сам забрањено воће!"
"Ево", рекао је Бог, "зашто си преварила свог мужа? Зашто си јела оно воће?"
"То није моја грешка", рекла је Ева. "Наговорила ме змија коју си, наравно, Ти створио и поставио овде у рај! Рекла ми је да ћемо, ако будемо јели оно воће, постати једнаки Богу и да ћемо разликовати добро и зло."
Овде видимо отворени егоизам и приговарање. Као своју последицу, егоизам у срце и ум уноси приговарање. Он се подиже против Бога и посредно пребацује кривицу на Њега.
Будући да Бог није видео покајање нити је зачуо оправдање, без оклевања је заповедио да буду изгнани из раја. Разговор између Бога и Адама и Еве преноси нам драгоцен савет и учење о томе да Бог не напушта човека када овај прекрши Његове заповести. Он га неће одмах осудити, него ће му приступити. Али, како ће му приступити? Човек не чује Божије кораке, као што их је чуо Адам! Ја га, међутим, врло јасно чујем како ме прекорева: "Овде си рђаво поступио. Тамо ниси добро учинио. Зашто то радиш?" Бог се оглашава посредством наше савести: "Покај се, ти си људско биће!"
Човек је непостојан. Лако пада, променљив је, несталан, склон је паду. Бог то зна јер нас је Он створио. Он је начинио човека. Међутим, Он нам је дао и благодат да се покајемо, дао нам је снагу да се подигнемо. Зашто то не учиниш? Кад те прекорева посредством твоје савести или те посредством Писма позива да се покајеш а ти то не учиниш, тада започиње осуда и кажњавање.
Променимо сада тему и обратимо се нашем начину живота. Овде поново видимо да човек живи срећно све дотле док је послушан. Савест га не прекорева и не мучи, нити га на било који начин узнемирује.
Међутим, када човек није сасвим послушан, његова савест га прекорева и каже: "Овде ниси добро поступио!" Човеков егоизам узвикује: "Није тако", али се савест поново оглашава: "Мораш се покајати!" Тако се појављује немир и започиње рат, а у човековој души се јавља стање преиспитивања.