“Run from what's comfortable. Forget safety. Live where you fear to live. Destroy your reputation. Be notorious. I have tried prudent planning long enough. From now on I'll be mad.” - Rumi
Линк
“Christian, Jew, Muslim, shaman, Zoroastrian, stone, ground, mountain, river, each has a secret way of being with the mystery, unique and not to be judged” ― Rumi
Линк
Ipssisimus,za citatite ti pobarav da mi kazes od koi dela se izvadeni. Vaka vadeni od kontext citatite,mozes sekako da si gi tolkuvas.Ne e rabotata na forum inat da terame i da se nad zboruvame,da se lazeme pri oci. Ti mozes da kazes deka spored Kur'anot ne postoi Bog,bidejki tamu pisuva:
"LA ILAHE" Sto znaci NEMA BOG. Isto mozes da kazes deka vo Kur'anot pisuva deka molitvata (klanjanjeto) e zabraneto,bidejki tamu pisuva: "Tesko onie koi sto klanjaat-obavuvaat namaz". Pisuva isto: "Jadete i Pijte" No ako citas vo kontext,dete masko,koe osven tie citati od kontext izvadeni nisto od Rumi ne si procital,sekako ke si drpas kon sebe.
Vo Kur'anot pisuva: "LA ILAHE" Sto znaci nema Bog. Ama vo prodolzenie pisuva: "ILALLAH" OSVEN ALLAH. Pisuva: "Tesko onie koi sto klanjaat-molitva obavuvaat" ama vo prodolzenie pisuva: "A ne obavuvaat kako sto treba" Pisuva: "Jadete i Pijte" vo prodolzenie: "NO NE PRETERUVAJTE".
Pogledni,Ipsissimus,kako prodolzenieto Sirkot "LA ILAHE" Go pretvara vo cist DIN "OSVEN ALLAH"
Ova ti zboruvam,ocajno da ne se trudis. Temava ne e za tebe,sedi si vo Telemata i kjuti si,ne macise.
Што има понижувачки во тоа секој да си го живее животот како што ќе одлучи, без некој да го осудува поради тоа? Јас како што гледам, сите негови цитати што досега ги најдов го потврдуваат и се во согласност со тој мој став. Или сакаш да кажеш дека постои светска завера за фалсификување на Руми?
На кој начин за тебе е ужаш, ако некој живее поинаку од тебе?
--- надополнето: 18 октомври 2013 во 23:49 ---
Mozebi nema ponizuvacki be Ipsissimus,mozebi si e ubavo,spored tebe. Tuka zboruvame za Sufizmot,momentalno za RUMI i velime dali toj go imal toj stav,dali lugeto gi povikuval vo raznorazni veruvanja ili gi povikuval vo Islam. Mesnevija,naj poznatoto delo na Rumi ne e nisto drugo osven Tumacenje na Kur'anot i Sunnetot na Muhammed s.a.w.s. Eve gi pred mene 6 Toma na Mesnevija a ti 6 negovi izreki izvadeni od kontext. Zosto na linkovite im bilo tesko da napisat od koe delo se izvadeni citatite ? Ne e za mene uzas sto nekoj zivee poinaku od mene,jas go citam i go citam go cenam i go sakam od srce Mevlana Rumi,znam sto pisuva i koj e,tuku uzas e spored tebe sto nemozes da prifatis deka toj bil CIST MUSLIMAN i sto e protiv sekoj tvoj zbor.
Mnogu e ednostavno za nekoj koj prifakja realnost. Se soglasuvam deka Sufizmot e Misticizam ama i od misticizam do misticizam ima razlika. Kako sto ima od religija do religija. Toj misticizam e izgraden spored ucenjeto na Islamot. Tebe ova ti e tesko da go priznaes i prifatis. Sepak,tvoja rabota.
--- надополнето: 19 октомври 2013 во 12:11 ---
Eve ke ti napisam uste edna mesela od Mesnevijata na Rumi,se nadevam i ova ke ti se dopadne:
MESNEVIJA VI -51,52,53 str. (Mevlana Dzelaluddin Rumi)
LOPOV KOJI JE GASIO SVIJECU.
Nocu je neki covjek povjerlivi zvuk koraka cuo:
On je kremen i trud uzeo da bi plamen upalio.
U trenutku tom lopov je usao i pored njega sjeo,
I kada god je vatra trud zahvatila,on bi je ugasio,
Stavljajuci na to mjesto vrh svog prsta,
Kako bi uzarena iskra nestati mogla.
Uglednik je mislio da se iskra sama od sebe gasi,:
on nije vidio lopova koji je utrne.
Uglednik rece:"Ovaj trud je vlazan:
Zbog vlaznosti njegove iskra umire odmah."
Posto su ispred njega bili mrak veliki i tama,
On pored sebe nije vidio gasitelja plamena.
Tako ni oko kafira,zbog mutnoce svoje,
ne vidi slicnog gasitelja vatre u srcu svom.
Kako srce nekog covjeka znanog moze da ne zna
Da uz pokretanje predmeta postoji pokretac ?
Zasto sebi ne kaze: "Zar mogu noc i dan
sami dolaziti i odlaziti bez Gospodara ?"
O prezreni,u sposobnosti shvatanja si upucen;
Ali pogledaj kakav nedostatak shvatanja ti pokazujes !
Jeli neka kuca razumnija sa ili bez graditelja ?
Odgovori,o covjece znanja maloga !
Je li pisanje razumnije bez pisca ili s piscem ?
O sinko,razmisli o tome !
Zar dzim uha,'ajn oka i mim usta,
O sumnjicavi,mogu postojati bez Pisca ?
Jeli svijeca sjajnije baz onoga koji je pali
Ili sa onim vjestim koji je pali ?
Dali dobro zanatstvo vise odgovara ruku paralitika i slepci
Ili onome koji vidi i nadzor na ruku svoju ima ?
Stoga,posto si shvatio da ce te On nadvladati
i da cete buzdovanom nesrece po glavi udarati,
Poput Nemruda,ratom Ga otjeraj !
Ispali u zrak strjelu od drveta topole na Njega !
Poput vojnika mongolskih,ispali strelu u Nebo
kako bi sprjecio da se dusa otrgne od tjela tvog !
Ili od Njega bjezi,ako mozes,i svojim putem idi;
Ali kako ces otici kad si pijun u Njegovoj ruci ?
Teziti za zeljama,znaci od Allaha bjezati
I pred pravdom Njegovom krv poboznosti proljevati.
Dunjaluk je zamka,a zelja mamac njegov:
Iz zamke bjezi,lice prema Allahu okreni brzo.
Kad ovim putem krenes,sto blagodati ces uzivati;
Kad suprotnim putem krenes,onda ces se razboliti.
Zato je poslanik (s.a.w.s) rekao: "Savjetuj se sa srcem svojim,
Iako te zahirski muftija savjetuje za posao dunjalucki."
Zelju napusti,kako bi se On na tebe mogao smilovati:
Iskustvom si otkrio da takvo nesto On od tebe trazi.
Posto pobjeci ne mozes,robuj Mu onda,
Da bi iz zatvora njegova otisao u Njegov ruzicnjak.
Kad na svoje misli i djela stalno motris,
Onda pravdu i Sudiju uvijek vidis,o zavedeni;
A ako oci zatvoris,jer si sam sebi zastor stavio,
Pa zar ce sunce da napusti svoj posao ?
--- надополнето: 19 октомври 2013 во 13:02 ---
Jas nemam procitano nitu edna kniga od Rumi,ni od bilo koj sufija, a gi znam tajnite na dervisite....
Kako ke go protumacis ova?
Ostavi gi ti sektasite sto vadat po eden citat od strina i Wiki i mislat deka gi razbrale sufiite...
Kolku da ne ostanes bez odgovor.
Sam velis deka niedna kniga ne si procital od sufiite nitu za sufizmot,pa kako togas ke znaes ?
Sejtanot mnogu luge nateral da mislat deka se' znaat,kako bi gi upropastil.
Znaes kolku Sufii imalo i ima koi se upropastile so toa sto samite se smetaat za Sufii i Vredni i deka gi poznavaat tajnite ? Toa e prv znak deka poima nemas nitu od duhovnost nitu od sufizam,samata izjava deka poznavas nekoi tajni.
--- надополнето: 19 октомври 2013 во 13:08 ---
Pisuvaj go ona sto go znaes i cuvstvuvas,lugeto pokasno ke presudat,koga ke se ispolni nekoja od "tajnite" tvoi,dali znaes ili ne znaes.
Izvadeno od knigata: "Otkrivanje i razotkrivanje iluzija kod ljudi"
(Ebu Hamid El-Gazali)
Postoji grupa derviša koja zagovara znanje putem otkrovenja, svjedočanstvo Istine, postizanje duhovnih mekama, proživljavanje tevhida, ustrajnost u samoj biti svjedočanstva i postizanje bliskosti. Međutim, ostvarenje tevhida im je poznato samo teoretski i terminološki. Oni u svome govoru često koriste neobične i stručne izraze i umišljaju sebi da je to što oni znaju vrhunac znanosti i prijašnjih i sadašnjih generacija. Oni s nipodaštavanjem gledaju na fakihe, učače Kur'ana, muhaddise i druge alime, a da i ne govorimo o običnom svijetu.
UOBRAŽENI DERVIŠI (ili kakve ih iluzije uglavnom prate)
1. Izuzimajući one koje je Allah sačuvao, derviši ovoga vremena su uobraženi sa svojom nošnjom, svojim govorom i ponašenjem. Oni oponašaju istinske i prave sufije u njihovom oblačenju, njihovom načinu govora, njihovom načinu ophođenja, njihovim adetima, njihovim izrazima i vanjskim stanjima kada čine zikr, kada su u halki, kada uzimaju abdest, kada sjede na sedžadi pognute glave itd. Glumeći čovjeka koji razmišlja uvlače glavu u ogrtač i duboko uzdišu i oponašaju prave sufije spuštanjem glasa u govoru pri učenju Kur'ana i sl.
Kada to nauče umisle sebi da će ih to spasiti, ali se nikao ne zamaraju samosavlađivanjem, vježbom, samokontrolom nad srcem, čišćenjem svoje nutrine i vanjštine od javnih i tajnih grijeha, a što je sve sastavni dio mekam u tesavvufu. Osim toga, dozvoljavaju sebi da posegnu za haramom, za onim što je sumnjivo, za državnom imovinom i natječu se ko će imati više hljeba, novaca, žita. Zavide jedan drugome i u najmanjim sitnicama, razbijajući ih u njihovim namjerama ma koliko one bile u suprotnosti sa ličnim ciljevima. Uobraženost ovih je očita. Oni sliče iznemogloj starici koja je naučila da su imena hrabrih Ijudi, junaka i velikih boraca jako pribrana na dvoru. Ona se obukla u njihov oklop i došla vladaru koji će iskušavajući njene sposobnosti ustanoviti da se radi o iznemogloj starici. Neko će joj prigovoriti zar se ne stidi na taj način izigravati sa vladarom. Staviti će joj u zadatak da hrani slonove, ali dok im bude služila jedan će je pregaziti i usmrtiti.
2. Ova grupa derviša je pretekla naprijed spomenutu u uobraženosti budući da im teško pada oponašanje pravih sufija u skromnom oblačenju, zatim u zadovoljstvu sa strpljivim podnošenjem poniženja koja im se čine u kuhinjama, na ulici i u njihovim nastambama. Ovi hoće da se pokazuju kao sufije, ali u sufijskom načinu odijevanja ne nalaze pravo rješenje. Ustežu se od svilenih tkanina, ali oblače pohabana odijela, duge ogrtače koristiće izvezene sedžade koje su često vrjednije od prave svile. U isto vrijeme ne ustručavaju se da čine javne prijestupe, a o skrivenima da i ne govorimo. Cilj im je da bezbrižno žive, da se hrane na tuđi račun, ali, i pored toga smatraju da su u pravu. Šteta koju ovi pričinjavaju muslimanima veća je od štete provalnika, jer oni svojim načinom oblačenja kradu njihova srca, te se drugi povode za njima, tako da su ovi uzrok i tuđe propasti. Ako se otkrije njihova intriga, onda ljudi pomisle da su sve sufije takve, te ih javno počnu osuđivati bez izuzetka.
3. Postoji grupa derviša koja zagovara znanje putem otkrovenja, svjedočanstvo Istine, postizanje duhovnih mekama, proživljavanje tevhida, ustrajnost u samoj biti svjedočanstva i postizanje bliskosti. Međutim, ostvarenje tevhida im je poznato samo teoretski i terminološki. Oni u svome govoru često koriste neobične i stručne izraze i umišljaju sebi da je to što oni znaju vrhunac znanosti i prijašnjih i sadašnjih generacija. Oni s nipodaštavanjem gledaju na fakihe, učače Kur'ana, muhaddise i druge alime, a da i ne govorimo o običnom svijetu. Tako će npr. jedan zemljoradnik napustiti obrađivanje zemlje, a, tkalac ostaviti svoje predivo i provest će, jedan određen period poučavanja te će na brzinu upamtiti fascinantne izraze. Kada takvog promatraš imaš dojam kao da govori po objavi (vahju) dok objašnjava tajne podcjenjujući time sve pobožnjake i učenjake. Za pobožne će kazati da su zamorene lutalice, a za alime da su usmjereni na pojavno, zaklonjeni od suštine. Tvrdit će za sebe da su došli do Istine i da su kod Boga jako pribrani robovi. Takav je, u stvari od griješnih munafika (dvoličnjaka). Među pobornicima srčanog znanja ima i glupih i neznalica (džahila). Ovi uopšte ne sude po znanju, niti izgraduju svoje ponašanje, niti se u vjeri izobražavaju, a niti srca svoja kontrolišu, nego samo slijede svoje strasti i uče napamet kojekakve izraze. Bolje bi im bilo da se pozabave s onim što je korisno.
--- надополнето: 19 октомври 2013 во 13:08 ---
4. Ovi su prevazišli stanje prethodne grupe i svoja djela su prilično dotjerali. Traže halal zaradu, i zaokupljeni su duhovnim vježbama. Neki od njih tvrde da su postigli stupnjeve (mekame) zuhda, tevekkula, ridaa (zadovoljstva), ljubavi i druge postaje, te da su prozreli u suštinu ovih mekama, uvjeta njihove realizacije, njihove manifestacije i iskušenja koja sa sobom nose. Neki od njih tvrde da zapadaju u stanje ekstaze, da vole Allaha, dž.š. i uobražavaju sebe da su jako zaljubljeni u Njega. Oni gotovo sigurno imaju izgrađenu iskrivljenu predstavu o Njemu koja je u stvari novotarija i kufur. Zagovaraju ljubav Allaha dž.š. prije nego Ga spoznaju, a to je apsolutno nezamislivo. Osim toga takav se uopšte ne usteže od činjenja djela koja ga udaljavaju od Allaha, dž.š. i koja je On označio kao omražena. Strast njegove duše (nefsa) odražava se na izvršavanje Božijih naredbi tako da napušta neke od njih stideći se ljudi, a da se osami ne bi ih napustio stideći se Allaha dž.š. On nije svjestan da je sve to što čini suprotno ljubavi. Neki su skloni da prihvate oskudno življenje i tevekkul, te putuju raznim krajevima bez hrane kako bi potvrdili ispravnost svoga oslanjanja na Allaha dž.š. Oni ne znaju da je to novotarija o kojoj se ništa ne prenosi od ashaba r.a. niti od prvih generacija ovog Ummeta, oni su sigurno bolje poznavali tewekkul od ovih. Ashabi r.a. nisu razumijevali tewekkul kao duhovnu odvažnost i napuštanje hrane (zarade). Naprotiv oni su uzimali hranu i oslanjali se na Allaha dž.š. a ne na nju. Suprotno njima ova grupa ostavlja hranu a oslanja se na uzroke koji bi je navodno garantovali. Ne postoji ni jedan od spasonosnih mekama, a da u njemu nam zamke uobraženosti u koju su neki zapali. U djelu "El-Ihja" smo spomenuli simptome ovih bolesti u poglavlju o sredstvima izbavljanja.
5. Postoji grupa onih koji su sebi uskratili uzimanje živežne hrane težeći da isključivo jedu halal. Zaokupljeni ovim jednim svojstvom zapostavljaju brigu o drugim osobinama koje se vezuju za srca i tijelo. Neki od njih teže da osiguraju halal u ishrani, odijevanju i sticanju imetka i tome posebno poklanjaju svu pažnju, a ne znaju da je Allah zadovoljan samo sa onim robovima koji su u potpunoj pokornosti. Ko prihvati dio vjere, a sve ostalo zapostavlja taj je uistinu uobražen.
6. Ova grupa derviša zagovara lijepo vladanje, poniznost i velikodušnost s ciljem da budu drugim sufijama na usluzi. Okupljaju oko sebe druge ljude i brinu se oko njihovog izdržavanja, uzimaju i to kao mrežu za postizanje prolaznih dobara ovog svijeta i za povećanje imetka. Dakle, cilj im je bogaćenje i želja za dominacijom a javno pokazuju uslužnost i poniznost tražeći da se shvati kako im je cilj druženje, a ne želja da druge povedu za sobom. Javno se izjašnjavaju da im je namjera da druge pomažu, a u stvari sabiru hranu i sumnjiv imetak za ishranu u cilju povećanja broja pristaša kao bi na taj način proširili glas o sebi. Neki uzimaju sredstva od vladara i time hrane svoje pristalice. Drugi opet primaju imetak od vladara i onaj koji je sa haramom stečen da time sufijama obezbijede put na hadždž. Ubijeđeni su da im je cilj dobročinstvo i ishrana drugih dok je glavni podsticaj svih njihovih preduzimanja dvoličnjaštvo i želja za ličnom afirmacijom. Zbog njihovog prihvatanja da uzimaju haram i da taj imetak dijele pokvarili su i sva svoja ostala djela pokornosti. Onaj koji udjeljuje haram imetak za put na hadždž sličan je osobi koja gradi džamiju praveći njen materijal od izmeta i drugih nečistoća, ubijeđen u opravdanost takve gradnje.
--- надополнето: 19 октомври 2013 во 13:09 ---
7. Ovu grupu čine oni koji su se predali samosavlađivanju, moralnom usavršavanju i očišćenju duše od njenih mahana. Oni su se u to toliko udubili da pomno istražuju nedostatke nefsa upoznaju i njegove zamke samo teoretski i jezički. U svim svojim stanjima su preokupirani samozaštitom od nefsanskih mahana, usput iznalaze i precizne odrednice njegovim bolestima, govoreći: ovo je u duši mahana, a nesvjesnost da se radi o mahani, također je mahana. Traže čistoću duše i to sistematski obrazlažu gubeći dragocjeno vrijeme. Zaokupljeni su svojim nefsom, a svoju pažnju ne vezuju za Stvoritelja. Oni sliče čovjeku koji istražuje kada će nastupiti vrijeme
hadždža i istražuje njegove zapreke, a nije obezbijedio sredstva za put što mu neće obezbijediti obavljanje hadždža te je uobražen.
8. Ova grupa je prevazišla stupanj prethodne: pridržavaju se tarikatskih metoda, pa su im se i otvorila vrata spoznaje (ma'rife). Međutim, kada osjete dah istinske spoznaje i njene miomirise, postaju opčinjeni i ponosni na to. Zapanjuju ih fenomeni spoznaje te svoja srca i razmišljanja isključivo vezuju za njih. Zadržavaju i se na njima otvore im se samo u tom domenu brojna vrsta, a zatvaraju sva druga izvan tog domašaja. I to je samo obmana budu i da divnim otkrovenjima na Božijem putu nema kraja i ko god se zaustavi kod svakog zanimljivog momenta vezuju i se za njega izgubit će korak i neće stići do svog cilja. To je kao kad neko krene vladaru i na ulaznim vratima njegovog posjeda spazi ruže i krasote koje ranije nikada nije vidio, te se zadrži razgledajući ih dok ga ne maši vrijeme predvideno za sastanak sa vladarom i vrati se razočaran.