“Муслиманскиот прогон на Христијаните во светот“ според Институтот Гејтстоун

Realennn

COVEK
Член од
15 септември 2012
Мислења
53
Поени од реакции
11
Не пратам фудбал,а ова е форум за религија и не можеме да разговараме за фудбал,јбг.Туку зошто не можеш со мене да разговараш за религија?Ете јас ти кажав што мислам.Не ја разбирам вашата верничка вообразеност,чија перцепција за светот и Универзумот воглавно се базира на една прочитана книга и мислите дека со тоа ги знаете сите одговори,а всушност сте заслепени од игнорантноста.Да не ме сфатат другите погрешно,ова се однесува на добар дел од верниците,не на сите.
И ќе сакаш да приложиш барем еден единствен доказ(Куран не се важи)дека најстара религија на светот е Исламот и дека најстарите цивилизиции биле Муслимани,се нарекувале така,практикувале исламски верски обичаи?Во меѓувреме размисли за идолите наменети за Шива и зошто Каба е толку слична на нив?Прочита што всушност значат тие?Најде некоја аналогија?
Ако не сакаш,не мораш да ми одговориш.
--- надополнето: 18 септември 2012 во 22:04 ---

http://en.wikipedia.org/wiki/Pig Еве ти,прочитај,ме мрзи да преведувам.

Prvin mi rece deka ne si religiozen i deka nemas stav okolu religiite, a sakas da razgovarame za religiite. Ok za Shiva neznam nisto nitu sum imal prilika da naucam nitu mislam deka vredi da naucam, ti mi postavi sliki i sakas jas da ti dadam nekoj odgovor na tie sliki bez ti da mi rezimiras sto znacat slikite edna po edna a jas ke ti odgovorma, vaka slikite sekoj razlicno gi gleda i sekoj razlicno gi svaka. Za da ti predocam dokaz pak ke te prasam ne spored Darvinovata teorina na Evolucija nego spored Religiskata teorija na Kreacizam, stvar kreirana od Boga, edinstven vladetel na zemjata i vselenata, na se sto znaeme i neznaeme ako eden covek prifaka takov avtoritet i mu se priklonuva na nego po avtomatizam on e monoteist, a Islamot vo sustina e monoteizam, ili vo prevod znaci monoteizam prikloinuvanje i priznavanje na samo eden Bog, bez negovi pridruznici i negovi atributi, vo vremeto na Adam ne postoel sinot, ne postoel Duh znaci postoel samo eden Bog i postoel Islamot kako takov koj se bazira samo na eden Bog . Se drugo e samo obicaj ili nacin na prakticiranje na verata. Duri i vo Kuranot , Alah nepravi nekoja golema razlika megu Evreite i Hristijanite, nego site tie gi vbrojuva vo vernici na Knigata, negovata kinga, e sega nekoj knigata ja kopira drug ja prepisuva, tret nitu ja cita nitu ja ima no stie se povikuvaat na Knigata. Jas ako gi poznavas Hristijanstvoto bi te prasal kako go poima Hristijanstvoto Boga i dali tuka moze da se najdat slicnosti ili razliki so poimanjeto na Boga vo Islamot
 

Realennn

COVEK
Член од
15 септември 2012
Мислења
53
Поени од реакции
11
E vs
Зошто ги мрзите Евреите?
Jas nemrzam nikoj , po pravilo bi trebalo vie da gi mrzite zatoa Evreite go negiraat Hristijanstvot a Isus go narekuvaat obicen Izmamnik. Evreite Isus ne go prifakat za prorok zatoa sto smetaat deka negovata majka e nemoralna, i uste go cekaat posledniot prorok, a Hristijanstvot go negiraat kako obicna izmisljotina, inaku Evreite i Muslimanite se mnogu poblisku odkolku Muslimanite i Hristijanite, Evereite ne jadat Svinsko, se pravat Sunet, ne go priznaavaat Trojstvoto i priznavaat samo Eden Bog, isto kako i Muslimanite ne jadat Svinsko se pravat Sunet ne go priznavaat Trojstvot i priznavaat samo eden Bog. E sega razlikite megu niv se sledni Evreite se sledbenici na knigata , sledbenici na Torata i Davidovite Psalmi-pesni ( Tevratot spored Muslimanite i Zebunot na Davud ) no isto taka ne gi priznavaat slednite bozji pratenici, koi bile nekolkumina kako i slednite Bozji objavi Noviot Zavet ( Indzilot ) i Kuranot, iseuste go cekaat posledniot prorok najaven vo Torata i Zebunot, Isus ne se poklapa vo toa kako e najaven posledniot Prorok vo Torata a Muhamed go otfrlaat zatoa sto e Arap a ne Evrein. Dodeka Muslimanite ja prifakat Torata ja priznavaat, gi prifakaat Davidovite psalmi gi priznavaat, go prifakaat noviot zavet i go priznavaat i na Kraj se sledat spored upastvata od Kuranot, kako posledna objava, no kategoricno go otfrlaat trojstvoto kade sto nastanuva i najgolemiot jaz megu hristijanite i Muslimanite. So eden zbor netrpelivosta postoti zatoa sto Antihristot e najaven deka ke bide Evrein i deka Krajot na svetot ke bide borba megu Antihristot i Muslimanite a Evreite ke bidat negova vojska na Kratko
 
Член од
20 декември 2008
Мислења
593
Поени од реакции
1.192
Зошто децата муслимани од мали се учат за омраза кон се што е немуслиманско, а највеќе Евреите?



 
M

Muranyi

Гостин
Зошто децата муслимани од мали се учат за омраза кон се што е немуслиманско, а највеќе Евреите?



Едноставно,зашто во нивната света книга-Коранот како пророштво е запишано дека на Судниот ден ќе се борат против Евреите и Муслиманите ќе победат.А кај Евреите пак е запишано дека ќе се борат против остатокот од светот и ќе победат на крај.
Абе каша попара,лудјебезбуњеног.Јас тоа би го нарекол политика:)
 
Член од
28 ноември 2011
Мислења
246
Поени од реакции
106


Да не разбере некој погрешно, исламот е религија на мирот исто колку штое и христијанството. Со тоа што овие овде ги оправдувам бидејќи се борат против насилниот режим на Башар.. Но не ги оправдувам оние кои војуваат заради пари , власт и нанесување неправда од било која вера...затоа ако зборите за начелата на верата зборете, а ако не зборите продолжете со вашата ароганција..
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.151
Поени од реакции
83.887
Да не разбере некој погрешно, исламот е религија на мирот исто колку штое и христијанството. Со тоа што овие овде ги оправдувам бидејќи се борат против насилниот режим на Башар.. Но не ги оправдувам оние кои војуваат заради пари , власт и нанесување неправда од било која вера...затоа ако зборите за начелата на верата зборете, а ако не зборите продолжете со вашата ароганција..
Ароганција?
Знаеш што е ароганција?
Ароганција е да се убијат каурчиња за Велигден, а после да се излезе по улици и да се вика Смрт за каури и да се бара слобода за убијците.
е тоа е ароганција
 

Realennn

COVEK
Член од
15 септември 2012
Мислења
53
Поени од реакции
11
Ароганција?
Знаеш што е ароганција?
Ароганција е да се убијат каурчиња за Велигден, а после да се излезе по улици и да се вика Смрт за каури и да се бара слобода за убијците.
е тоа е ароганција

Arogancija e ova sega ti sto go napisa. Kaurcinjata bez razlika na nivnata religiska veroispovest pred se bea lugje, deca, nevini zrtvi , a taka narecenite Islamisti ako se ubijci, se zverovi nikako lugje. Protestite se slucuvaa a denes sme svedoci zosto se slucuvale Islamistite nemale I so Islamisti nikakva Islamska ideologija vo nivnata postapka, kraj krajeva nivnata vina e daleku od dokazuvanje, za sto svedoci letargicnosta vo sudstvoto , no kade e sega tuka Makedonskata javnost da izvrsi pritisok ako se vinovni da odgovaraat ako se nevini da se pustat, nemoze nekoj da vlece potezi ko na sahovska tabla i da zrtvuva pioni samo Kralot ( citaj vladata) da se se spasi
 

SHANE

Др.Акула
Член од
30 април 2008
Мислења
1.453
Поени од реакции
853
Зошто ги мрзите Евреите?
Прво и основно - Во исламот пред Аллах џ.ш сме сите исти(негова креација),никој за никого неможе да се завзема и секој за себе ќе одговара. Во исламот сме сите луѓе и сите сме еднакви(не гледајќи на бојата на кожата,националноста и слично).
Е сега,многу е важен концептот за бога ,како луѓето го представуваат.
Ако го читаш куранот ќе видиш кон што „лидерите на нивната религија„ алудираат и зошто предизвикаа Аллахова лутина.

Еве неколку примери:
1)Менувајќи го Аллаховиот закон и давањето божествени атрибути на суштества(Аллахови креации)
-пр:Рабините како законодавци(во куран-Судот му припаѓа само на Аллах џ.ш)
2)Сметањето за себеси како најчист народ(небески народ) и дека сите други луѓе се инсигнификантни(со тоа тврдат дека Аллах џ.ш ги сака сите евреи и ги мрази сите други што не е точно-Аллах џ.ш го сака само онај кој не му припишува здруженик а бојата на кожата,потеклото....нема врска-сите сме исти пред Аллах џ.ш,сите ние сме Аллахови креации)
3)Одбивањето Иса а.с(Исус) како пратеник од Аллах џ.ш и неговата Аллахова објава па потоа одбивањето на Мухамед с.а.в.с и куранот како Аллахова објава.
.....И многу други работи...
Ова е само како интро.
Познавател на гајбот(скриеното е само Аллах џ.ш) и ние не смееме да судиме за тоа што држат луѓето во срцата бидејќи немаме појма се додека се докаже со дела спротивното(пр:Кога некој човек е неправеден кон верниците,кога вржи опресија и агресија кон нив тогаш омразата е оправдана.Пр:Ако некој врши опресија при молитва,при извршувањето на должностите према Аллах џ.ш-тогаш е дозволено да се браниш и да се бориш за правда.Додека е дозволено и се додека нема опресија и не ти се скратуваат правата да ги исполнуваш своите верски должности тогаш не е дозволена војна).

Поз..
 
Член од
22 октомври 2011
Мислења
404
Поени од реакции
115
Едноставно,зашто во нивната света книга-Коранот како пророштво е запишано дека на Судниот ден ќе се борат против Евреите и Муслиманите ќе победат.А кај Евреите пак е запишано дека ќе се борат против остатокот од светот и ќе победат на крај.
Абе каша попара,лудјебезбуњеног.Јас тоа би го нарекол политика:)
Boldot tie netocen. Na Sudniot den nikoj so nikogo nema da se bori, toa ce bide pred da nastapi Sudniot den.Zaboravi da spomnes deka i kaj hristijanite e spomnata bitkata Armagedon protiv Antihristot i ostanatite ne hristijani , i deka pobednici ce bidat hristijanite.

P.S. Muslimanite gi mrazat evreite , ne site, zaradi nivnite zlodela , ne mesaj babi i zabi.
 
M

Muranyi

Гостин
Boldot tie netocen. Na Sudniot den nikoj so nikogo nema da se bori, toa ce bide pred da nastapi Sudniot den.Zaboravi da spomnes deka i kaj hristijanite e spomnata bitkata Armagedon protiv Antihristot i ostanatite ne hristijani , i deka pobednici ce bidat hristijanite.

P.S. Muslimanite gi mrazat evreite , ne site, zaradi nivnite zlodela , ne mesaj babi i zabi.
Моја грешка во изразувањето.
Според мене не случајно е запишано пророштвото за крајот на светот,Судниот ден,Армагедон,како сакаш наречи го,во трите аврамски религии,на начин со кој секоја религија си зема ексклузивно право за својата веродостојност и можност да се убие неверникот,небитно дали Јудеец,Христијанин или Муслиман.И ете имаш латентна форма на зараза која можеш да ја пуштиш во кое и да е време низ историјата и да му е.еш мамата на човештвото за век и векови.Ма да кога ќе размислам,тоа тешко би се случило во догледно време,пред се поради технолошката и воената инфериорност на муслиманскиот свет.И луѓе ќе гинат за глупости,за нечиви митови и легенди,за еврејски народни приказни,за разни непостоечки ликови,ликови како Бог кој се објавува како совршен,семоќен и сезнаен,полн со љубов ама бара од своите следбеници да ги убиваат неговите креации,зашто така било запишано.Абе дај батали вакви глупости,на денешниве деца во градинка да им ја раскажеш приказнава ќе ти ја исклоцаат задницата.Многу провидно.
Инаку зошто да ги мразите Евреите,сепак и тие се божја креација и избран народ божји?И како вршите селекција кој Евреин ќе го мразите а кој нема?
 
Член од
20 декември 2008
Мислења
593
Поени од реакции
1.192
Како може детенце на 3 години, уште не знае убаво да зборува, а камоли да расудува и да знае да разликува добро и зло и да дели луѓе на добри и лоши да зборува вакви гнасотии против еврејството и немуслиманството? Не ли е тоа силување на нејзиниот мозок, скратување на правото на сопствено мислење? Знае ли она кои се Евреите или пак нешто друго? Девојче од 3 години сигурно тоа не го знае! Резултат е тоа на секојдневното внесување на омраза од страна на нејзините гнасни родители кои што се чукаат гордо во гради што ќе израснат таков робот со механичко верување и непотребна омраза и мрзење кон се што е немуслиманско.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
45.151
Поени од реакции
83.887
Како може детенце на 3 години, уште не знае убаво да зборува, а камоли да расудува и да знае да разликува добро и зло и да дели луѓе на добри и лоши да зборува вакви гнасотии против еврејството и немуслиманството? Не ли е тоа силување на нејзиниот мозок, скратување на правото на сопствено мислење? Знае ли она кои се Евреите или пак нешто друго? Девојче од 3 години сигурно тоа не го знае! Резултат е тоа на секојдневното внесување на омраза од страна на нејзините гнасни родители кои што се чукаат гордо во гради што ќе израснат таков робот со механичко верување и непотребна омраза и мрзење кон се што е немуслиманско.
Они "знаат" дека Алах се адува за секој каур убиен. Затоа така го воспитуваат, затоа така и во Македонија праат.
Тоа дете веројатно е зачнато после ваква свадба:

хемијски бојни отрови, ќе завршат работа
 

Realennn

COVEK
Член од
15 септември 2012
Мислења
53
Поени од реакции
11
http://balkans.aljazeera.net/makale/pajaziti-skoplje-simbol-podijeljenog-grada
Pajaziti: Skoplje simbol podijeljenog grada

13 maj 2012 Izmijenjeno 10:36 CEST
Kriminalna djela treba individuizirati, jer kolektivizacija pokreće mase, a kad se mase zapale suživot postaje naučna fantastika.

Pajaziti: Tenzije se mogu smiriti ako funkcioniše pravna država [SEEU]

Piše: Edin Krehić
Profesor Ali Pajaziti predavač je na Univerzitetu jugoistočne Evrope u Tetovu (SEEU), gdje drži časove etičke sociologije i antropologije. Uz doktorat turskog Marmara univerziteta, objavio je više knjiga, te veliki broj naučnih radova koji su uvijek budili pažnju makedonske i regionalne javnosti. Povoda za razgovor je bezbroj.
• Profesore Pajaziti, pročitao sam više vaših naučnih radova, u kojim vrlo otvoreno razmatrate položaj Albanaca u raznim razdobljima Makedonije, uvijek naglašavajući da je vaša država multikulturalna zajednica i da jedino takva može funkcionirati. Kako bi ste danas opisali Makedoniju: multikulturalnim društvom u punom smislu te riječi i uz podršku države ili je zakon jedno, a život drugo?
‘NEMOJTE PREVIŠE...’
• U naučnom radu „Makedonija i Albanci“ pišete da makedonski korpus mora iskorijeniti strah i sumnju da Albanci žele stvaranje tzv velike Albanije, što vi nazivate – fatamorganom. Po vašem mišljenju, koliko albanski političari pomažu da se ta bojazan od tzv. velike Albanije doista iskorijeni?
- Često se u vezi Makedonije upotrebljavaju rečenice kao “Experimentum Macedonicum” (Engstrom), Macedonian survival questioned, future in danger (Fuere& Ricker), što dovoljno govori gdje stojimo i kako se vidimo. Strani promatrači gledaju stvari spolja, objektivnije. Albanski političari koliko mogu rade na poboljšanju imidža države kod albanskih građana, ali šta oni mogu kad predsjednik države prisustvuje jednom meču na Evropskom Prvenstvu u Nišu (2012) gdje se psuju Albanci, gdje se skandira “dobar Albanac-mrtav Albanac”, “da znaju prokleti Šiptari”. Kad prima-violina ne reagira na to, nijedan albanski političar ne može utjecati na masu, jer ona je svjesna događaja. Na nedavnim ekcesima kad su bili pretučeni učenici Albanci od strane makedonskih ekstremista, albanska pozicija je bila toliko tolerantna da je propagirala da se ekscesu ne da etnička dimenzija. Slično je i sada, oko slučaja Smiljkovsko Jezero. Jedan poznati novinar iz Skoplja u jednoj zabranjenoj emisiji (Vo centar) glasnogovorniku albanske pozicije je rekao: “Po svemu sudeći, Gruevski ne može tući koliko Ali Ahmeti može trpiti”, a na odgovor sugovornika da oni rade “na stabilizaciji države” dodao je: “Nemote je previše stabilizirati...” ciljajući na to da su međunacionalni odnosi na “zero ground.”
- Slobodno možemo reći da je multikulturalizam prirodno stanje Makedonije, ona je jedan kulturni mozaik gdje se isprepliću elementi različitih civilizacijskih elemenata, gdje se susreću islam i kršćanstvo, Istok i Zapad, gdje vjekovima žive pripadnici raznih nacija i etničkih grupacija. Nažalost, poslije odlaska Otomanskog carstva, proces etnocentrističkih i raznih fobija obuhvatio je i ovo podneblje, pa su se tako politički subjekti, tj. vladari vremena potrudili da promijene to prirodno pluralno stanje, taj sistem identiteta koji ne žive sa emocijama ekskluzivizma, nego sa pozitivnom interakcijom. Makedoniziranje države u nacionalnom kontekstu je najveći problem današnje Makedonije, gdje većinska zajednica, bolje kazano politički establišment, želi krojiti jedan lebenswelt gdje će vladati jedan element: slavensko-pravoslavni.
• U naučnom radu "Multikulturalizam: nova vizija za budućnost Makedonije", detaljno opisujete načine tretiranja Albanaca, poručujući kako je na njima primjenjivana latinska poslovica: „Slušaj, gledaj i budi miran, ako želiš živjeti u miru!“ Kakav je danas položaj Albanaca u Makedoniji? Podsjećam Vas da ste jednom prilikom nazvali Albance "nigerima" Makedonije, kako rasisti u SAD-u pogrdno nazivaju crnce.
- Ovo ću ilustrirati jednim spotom najpopularnije makedonske rock-grupe Leb i Sol, “Skopje”, gdje se profil Albanaca pokazuje kroz jednog starca koji usred urbane sredine, sa štapom u ruci, prelazeći pješački na zebri, “totalno se izgubi u akciji”. Znači da je Albanac ruralni čovjek, što ćemo oficijelno vidjeti u još frustriračkoj definiciji Enciklopedije Makedonske Akademije nauka i umjetnosti (2008), gdje se Albanci opisuju kao montanjeri, ljudi sa planine, maltene divljaci koji se sišli sa planine skoro, shudre govoreći brahmanističkim izrazima. Zatim naslovna strana jednog nedjeljnika: Crnac sa celesom (albanskom kapom), i pitanje: Koja je razlika između crnaca i Albanaca? Razlika je u tome što ovi drugi nemaju veze sa košarkom.
• Opširno pišete o diskriminaciji. Jedna od vaših teza je da su ulice u dominantno albanskim sredinama nosila imena makedonskih i slavenskih ličnosti. Slično je bilo i u Sarajevu i BiH prije rata. Na primjer ulice i parkovi u većinski muslimanskom Starom gradu su nosili imena srbijanskih Miloša Obilića, cara Dušana, raznih vojvoda. U Sarajevu su ulice promijenjene, nekada se išlo i u drugu krajnost, izbacajući sve redom. Kakva je situacija u Makedoniji nakon Ohridskog mirovnog sporazuma? Da li su Albanci dobili svoje ulice?
- Albanci su imali ulice komunjara, sluga sistema, u minornom broju, ali apsolutna većina je bila slavenska. U sredinama sa 100 posto Albanaca, ulice su bile nazvane po makedonskim ikonama, kao Ilindenska, Blagoja Toska, Druga Makedonska Brigada, Cvetan Dimov, Slavej Planina, H. Todorovski Karpos itd. U zadnje vrijeme velika se buka digla oko promjena imena četiri škole u opštini Čair, u kojima uče albanska djeca a škole se zovu "Cvetan Dimov", "Rajko Žinzifov", "Јane Sandanski" i "Нikola Valcarov". Možete samo zamisliti kakav je to apsurd. U mjestu gdje ja živim ime škole do prije nekoliko godina bilo je “Boris Kidrić”. I za ove četiri škole, bilo je velikih reakcija u javnosti, kao da se radi o nečemu iracionalnome. Demografija govori po sebi. Dali bi u Strumici bilo prihvaćeno da neka institucija nosi ime nekog albanskog velikana, kao na pr “Sami Frashëri”?
• U jednom članku pišete kako su vrlo vidljiva dva lica Skoplja: albanski opisujete kao geto (bez infrastrukture i kulturnih sadržaja), a makedonski moderan i opskrbljen sadržajem kojeg trebaju građani. Da li se ta slika u posljednje vrijeme išta promijenila? Da li su se ta 'dva Skoplja' približila jedan drugom?
- Ideja i utopija kreatora novog modernog Skoplja poslije zemljotresa 1963. godine, Japanca Kenzo Tange bila je otvoreni, racionalni i egalitarski grad (UN, 1963), fleksibilan most civilizarajućeg aparata, a danas imamo dva suprotna lica ovog grada, teneke mahallesi, kvart plehova, Gazi Baba, Serava, i ultramoderan grad, dva Skoplja koji dijeli Kameni most, koga poznati filozof Muhić zove čudom, a Vardar drugim Bosforom. Danas je Skoplje simbol podijeljenog i nefunkcionalnog grada. Projekt “Skoplje 2014”je mononacionalan, za koji će u doba recesije bit potrošeno oko 300 miliona eura svih građana još više pravi negativnom ovu diferencijaciju grada koji neki zovu l’ombelico del mondo (pupak svijeta). Tomislav Osmanli, poznati intelektualac nazvao je ovu varijantu Skoplja “ukradeni grad”, a publicista Gelevski govori o “arhitorturi i grobarizaciji”. Sve je ovo rezultat jednog delirium tremensa i “barok-burek nacionalizma”.
• Profesore Pajaziti, ako sam dobro shvatio iz vaših publikovanih radova, pišete kako je pokušaj stvaranja "pravoslavne Makedonije" bio uvod u sukob 2001. godine. To potkrepljujete postavljanjem križeva na sat-kule u Bitoli i Prilepu, te dizanje 67-metarskog "Millennium križa"na Vodnu, izgrađenog državnim, odnosno novcem građana svih konfesija. Sa druge strane, da li Albanci prihvataju Makedoniju svojom domovinom?
- Ne govorim o stvaranju pravoslavne Makedonije nego o pokušaju teokratizacije i religiocentrističkih tendencija oko pravoslavlja, predstavljanja kršćanstva kao dominantnog elementa social engineeringa, počevši od banknota, državne TV (MTV1), promotivnih spotova (Mančevski, Macedonia Timeless), Milenijumski Križ, defiliranja sveštenika kod postavljanja kamena temeljaca ili otvaranje novih državnih institucija, pokušaj izgradnje crkve na Skopskoj tvrđavi.To je samo jedna dimenzija koja je dovela do konflikta, postojao je i vrlo duboki interetnički jaz, ekonomska, edukativna diskriminacija itd.
Albanci prihvaćaju Makedoniju kao svoju domovinu pod uvjetom da ona bude konstrukcija koja radi istomjerno za sve građane, kao građansku državu, a ne nacionalnu državu Makedonaca, gdje su drugi samo dekor bez koga se može. Albanci u ovoj državi investiraju godišnje oko 700 milijuna eura iz inozemstva, što je melem na ranu u ovoj predugoj tranziciji. Oni žele da državni aparat bude na ekvidistanci za sve, da aplicira meritokraciju, a ne nacionalni ključ, da se država obamizira, da i Albanac može postati predsjednikom, premijerom, što je, nažalost, po trenutačnoj percepciji skoro nemoguće.
• U članku „Između multikulturalizma i kulturno-vjerske prevlasti“, naglašavate da je Makedonija multikulturalno društvo i da svi umjetni i nebalansirani pokušaji ne mogu promijeniti prirodnu sliku o ovom okruženju, gdje „islam je organska i ključna komponenta.“ Kakav je danas općenito položaj islama u Makedoniji?
- Danas u Makedoniji neoficijelno živi oko milion muslimana, zajednica koju sačinjavaju Albanci, Turci, Torbeši, Bošnjaci, Romi... Gledano sa pozicije sociologije religije, muslimani Makedonije su najtradicionalna skupina na Balkanu, koja se drži tradicionalne otomanske linije islama, normalno, s primjesama novih vjerskih pokreta. Islam se oficijelno spominje u 19. članu Ustava, ali je diskriminiran u odnosu na pravoslavlje i po načinu kako se on spominje. Država de facto protežira pravoslavlje, osobito sada kad je na vlasti iliberalna politika desničarske VMRO-DPMNE. I povrh svega, muslimani uspijevaju ispoljiti svoj vjerski entuzijazam kroz izgradnju vjerskih objekata, objavljivanje knjiga, organizovanje raznih manifestacija, od ceremonija do naučnih simpozija. Nažalost, u ovom pravcu Islamska zajednica izostaje iz građanske inicijative. Možete zamisliti - kod nas ima privatnih izdavačkih kuća koje su izdale preko 600 naslova (među njima Hamidullah, Attas, Davutoglu, S.H. Nasr, Kardavi) a IZ-ov total ne prelazi ni pet posto ovoga, i to osnovna literatura (ilmihal, takvim i poneka knjiga).
SUSJEDI
• Iz Vaših javnih istupa, moglo bi se razumjeti da država Makedonija ima daleko veći problem sa susjedima nego sa makedonskim Albancima. Tvrdite da Albanci priznaju Makedonski jezik, makedonski narod, Makedonsku pravoslavnu crkvu... Sa druge strane podsjećate da Grčka osporava ustavna ime vaše države, Bugarska niječe naciju i jezik i tvrdi da su Makedonci u stvari Bugari, dok Srbija ne priznaje Makedonsku crkvu. Kakva je trenutno situacija sa susjedima?
- Po svemu sudeći najbolji su odnosi sa Srbijom, a onda sa Albanijom radi albanske zajednice u RM. Najgori su sa Grčkom, radi problema imena koji drži državu u nekom čistilištu, ni ovamo ni tamo, u jedonoj vrlo tenzičnoj situaciji izvana, a bogami i u unutrašnjosti. Albanci nisu dio ovog spora, ali indirektno su tangirani radi statusa-quo, nemogućnosti da se realiziraju euroatlanske integracije.
• Policija Makedonije je optužila „radikalne islamiste“ za ubistvo pet Makedonaca, ocijenivši to terorizmom i povezavši sve sa Pakistanom, Afganistanom i talibanima, te učešćem Makedonije u operacijama NATO-a. Na protestima je odgovoreno: „Mi smo muslimani, nismo teroristi.“ Vaš pogled na ovu cjelokupnu situaciju: može li eskalirati i koje poteze smatrate najprimjerenijim za smirivanje tenzija.
- Nažalost, vlada RM bavi se sa generiranjem nekakvog ekstremizma na ovim prostorima, govoreći o vehabizmu, ekstremnom i radikalnom islamu, koristeći nomenklaturu koja etiketira ovdašnje muslimane kao zajednicu. Ministrica unutrašnjih poslova napravila je jedan gaf koji se u normalnim uslovima ne tolerira. Opisala je ljude koji su bili privedeni kao sumnjivi za gnusni čin egzekucije petoro Skopljanaca kao “radikalne islamiste”, ne uzevši uopće u obzir presumpciju nevinosti, neprikosnoveni univerzalni pravni princip. I sve se to kotrljalo oko nekakvog islama opasnog po društvo, i onda ispadne najkritičnija slika: antagonizmi sa etničkog prelaze u religijske vode, što je vrlo, vrlo opasno i u lokalnom i u globalnom kontekstu. Makedonija je mala država da importira jedan kompliciran fenomen kao što je globalni terorizam, rekao je nedavno jedan poznati politički analitičar (N. Malici). Tenzije se mogu smiriti ako funkcioniše pravna država, da se zločin smatra nenacionalnim i da se ne daje religiozna konotacija. Kriminalna djela se trebaju individualizirati, a ne kolektivizirati jer to pokreće mase, a kad se mase zapale tada kohezija i suživot postaju naučna fantastika.
Izvor: Al Jazeera
--- надополнето: 21 септември 2012 во 17:33 ---
Posle dolgo vreme dobra analiza koja vredi da se procita
 

Kajgana Shop

На врв Bottom