Во Делата првосвештеникот Ананиј, го обвинува Павлета и го нарекува дека е водач на “назарејтската ерес“.
Не го обвини Ананиј, туку Тертил.
„И кога го повикаа, Тертил почна да го обвинува, велејќи: ... Еве, најдовме дека овој човек е зараза, дека предизвикува препирки меѓу сите Јудејци по целиот свет и дека е водач на назарејската секта.“ (
Дела 24:2,5)
А веднаш потоа кога Павле зборувал во своја одбрана, рекол дека е следбеник на „Патот“ кого тие го нарекуваат ерес.
„Но тебе ти признавам: дека според
Патот, кого тие го наречуваат ерес, така Му служам на Бога на нашите татковци, верувајќи во сè што е напишано во Законот и Пророците, “ (
Дела 24:14)
Ете ти доказ дека Павле воопшто не се поистоветувал со некаква си назарејтската ерес, туку за себе тврдел дека е следбеник на Патот.
Но што ако Тертил рекол така? Јас никаде не реков дека називот „христијани“ бил единствен назив со кој ги нарекувале христијаните. Сепак од 44 година па натаму ги нарекувале и христијани, 20 години пред пожарот во Рим.
Ако Такит после 100тата година пишувал и тогаш опишал христијани, кој можел да му даде таков податок дека се работело за прогон на христијани? Прогонот се случил 40 години порано и сега некој треба да му опише на Такит дека во прашање биле Христијани? По што римјаните познавале кој бил христијанин? немало тогаш ни цркви христијански. Нема посебна облека христијанска ниту јазик нивен ниту пак имало тогаш квартови и населби христијански. Како воопшто ги познавале христијаните ???
Се познавале и тоа многу добро. Тие немале црковни храмови, но сепак имале собиралишта каде што се собирале, го славеле Бог со песни, се подучувале, се поттикнувале, се молеле, ја одржувале Господовата вечера и сл. Понатаму, тие не биле пасивни уплашени луѓе што се криеле во затворени куќи. Тие биле активни сведоци за Христовото воскресение. Експлозивното ширење на христијанската вера и никнувањето на многутте христијански заедници може да се објасни само со ревносното и активно проповедање на христијаните и се разбира со силата на Светиот Дух кој ги движел
Доколку Римјаните уапселе некој и не биле сигурни дали тој/таа е христијанин, можеле многу лесно да проверат. Доволно било само да го/ја натераат личноста да го проколне Христос, да се поклони пред императорот, да принесе жртва на римските богови и сл.
Јас мислам дека накнадно христијаните го уфрлиле тој текст “Христијани“ кај такит.
Да да, се што тебе не ти одговара и се што не ти се вклопува во твојата замислена приказна е додадено, изменето, корегирано, наштимано. До пред некое време мислев дека само Библијата си ја читаш селективно и дека само во неа си одредуваш кои стихови се ок, а кои се изменети. Но ете истото го правиш и со аналите на римскиот историчар Такит - кој важи за еден од најдобрите историчари од тоа време.
Едноставно залудна и бесцелна е дискусијата со тебе. Сам си одредуваш кој стихови од Библијата се веродостојни, а кои не се. Во еден коментар ја напаѓаш нејзината веродстојност, во друг ја цитираш Библијата за да докажеш некои твои тези. Во еден коментар се повикуваш на Такит и на аналите, во друг велиш дека и тие се неверодостојни, менувани. Крај не ти се знае.
Биди ми поздравен, јас немам време за вакви игри повеќе.