Прашања за Исламот I

Статус
Затворена за нови мислења.
Член од
20 март 2010
Мислења
1.256
Поени од реакции
243
pokrajj tiee mudzizii cuda sto gi pravel isus so odobrenie na bogaa interesno e spomnato vo kuran so spustanjeto na trpezataa na apostolitee


me interesiraa dali ovaa voopsto postoi vo bilijataa


eve sto veli kuran za toa;

KOGA HAVARIJUNITE (APOSTOLITE, UCENICITE NEGOVI) REKOA'
O ISA SINE MERJEMIN MOZE LI GOSPODAROT TVOJ DA NI SPUSTI SOFRA(TRPEZA) OD NEBO/ RECE;
PLASETESE OD ALLAH AKO STE VERNICI REKOA;
SAKAME DA JADIME OD NEA A SRCATA NASI DA BIDAT SMIRENI, I DA ZNAEME DEKA VISTINA NI ZBORUVASE I DA BIDIME ZA NEA SVEDOCI';
ISA SINOT NA MERJEM RECE;
O ALLAHU MOJ GOSPODARE NAS SPUSTI NI SOFRA OD NEBO DA NI BIDE PRAZNIK I ZA PRVITE OD NAS I ZA POSLEDNITE OD NAS I ZNAMENIE OD TEBE,
SNABDI NE.
A TI SI OD SNABDUVACITE NAJDOBRIOT.
ALLAH RECE;
KE VI JA SPUSTAM , PA ONOJ OD VAS, POTOA KON NE VERUVA KE GO KAZNAM NAVISTINA1 I TOA SO KAZNA SO KOJA NEMA DA GO KAZNAM NIKOGO OD LUGETO.

ovaa e edno od cudata na isus dali go ima ovaa vo biblijataa ?
kuranot ja potvrduva mudzizata (cudata ) na isus kako ovaa taka i lekuvanjeto na sugaviot so bozja dozvola
vrakanje na vidot kaj slepiot so bozja dovola.
povikuvanje ili ozivuvanje na mrtvite
gi izvestuval lugeto za ona sto go jadat ili jadele site ovie cuda na isus so odobrenie na boga se spomnati vo kuran.
 
Член од
3 мај 2010
Мислења
163
Поени од реакции
17
Не сум рисјанин, ок.

И нека ти/ви се утуви тоа у глаа!

Исус донел покајание, љубов, среќа, вера, надеж, закон, идеја, човечност....

Исус го донел најважниот закон ЗАВРТИ ГО ДРУГИОТ ОБРАЗ, кој гледам никој не го почитува !
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Знам само дека Месечината ја разделил и ја споил повторно.
Се прашувам зошто никој тоа не го видел.:wink:
Затоа што тоа воопшто не се случило, туку е измислица на Мухамед и неговите пријатели. Свесен сум дека ова е предирекна изјава за муслиманите, но понекогаш вистината мора да се каже дирекно и јасно.

Што се однесува на ова, ајде дај ајети за развитокот на бебето па да поверуваме(мала шала, јас верувам дека ги има, но секогаш постои но...).
Не постојат ајети кои го објаснуваат развитокот на бебето во утробата. Постојат само исламски интерпретации кои маестрално се обидуваат да те убедат дека ајетот го објаснува развитокот на бебето во утробата.

Ако Мухамед не знаел од каде излегува спермата кај мажот (тој во Куранот вели дека таа излегува од пределот меѓу ребрата и рбетот), тогаш зошто очекувате да знае како се оформува бебето во утробата?
 
Член од
30 март 2010
Мислења
1.441
Поени од реакции
400
Радица ќе ми одговориш ли на моите прашања?
 
Член од
20 март 2010
Мислења
1.256
Поени од реакции
243
71:14 Stvaranje čovjeka u fazama. Evolucionisti kažu da je cilj evolucije adaptacija na preživljavanje. Adaptacija bez bilo kakve prisutne inteligencije, bazirana na sličajnosti, nema nikakvog smisla. Koncept onoga što je “funkcionalno” morao bi se definisati (koristeći inteligenciju), a zatim voditi ka postizanju postavljenog cilja. Bez prisustva Boga u ovome putovanje ka savršenstvu, ne dobiva se nikakav smisao i krajnja je glupost.
“A uistinu, stvorio vas je u fazama.”
(Kur’an, 71:14)
“A Allah vas je stvorio od prašine, zatim od kapi sperme, potom vas učinio parovima. I ne zatrudni nijedna žena i ne rodi bez znanja Njegovog. I ne produži se nijednom dugovječnom, niti umanji od života njegovog, a da nije u Knjizi: uistinu, to je Allahu lahko.” (Kur’an, 35:11)
Prvi ajet je vrlo uopšten sa tačnim opisom našega stvaranja, koje prolazi kroz faze.
Drugi ajet čitavu stvar stavlja u novu perspektivu, a to je kako je čovjek originalno došao iz prašine (Adem), a zatim od kapljice. Postoji najmanje 4 detalja vezano za ljudski razvoj u Kur’anu, a koje je moderna nauka otkrila tek u nekoliko zadnjih stoljeća, a u nekim slučajevima u zadnjem stoljeću
 
Член од
3 мај 2010
Мислења
163
Поени од реакции
17
Затоа што тоа воопшто не се случило, туку е измислица на Мухамед и неговите пријатели. Свесен сум дека ова е предирекна изјава за муслиманите, но понекогаш вистината мора да се каже дирекно и јасно.



Не постојат ајети кои го објаснуваат развитокот на бебето во утробата. Постојат само исламски интерпретации кои маестрално се обидуваат да те убедат дека ајетот го објаснува развитокот на бебето во утробата.

Ако Мухамед не знаел од каде излегува спермата кај мажот (тој во Куранот вели дека таа излегува од пределот меѓу ребрата и рбетот), тогаш зошто очекувате да знае како се оформува бебето во утробата?

А кој ги видел чудата на Исус освен неговите пријатели ?
И што кажал тој паметно за науката, медицината ?
Сите тие работи што ги кажуваш дека Мухаммед погрешно кажал, не се така како што ти ги кажа.
Медицински е потврдено дека се совпаѓа со тоа што рекол Мухаммед.
А што кажал Исус ?
 

radica

never mind
Член од
21 октомври 2007
Мислења
599
Поени од реакции
36
Се што се состои во Куранот е законот. Закон кој Аллах му го кажал на Мухаммед да им го достави на луѓето. Закон како да живеат верниците, заштитени од блуд и неморал. Закон кој забранува зулум. Закон во кој нема богати и сиромашни.

А најважно од се донесе вреба во Бога !

Ги љубеше така што последното парче леб го делеше со нив !

Сега ќе те прашам, зошто кога те цитирав не ме прескокна ?
Зарем не те учеше така Исус ?
Незнам дали си ја прочитала библијата некогаш, очигледно не.
Зошто да те прескокнам? Ти не ме навреди, не ме удри! Постави само прашање на кое ти одговорив, но прашања многу пати поставени овде на форумов. Мене Исус ми вели да му дадам на оној кој бара, па така јас ти одговорив зошто побара одговор.
 
Член од
3 мај 2010
Мислења
163
Поени од реакции
17
Незнам дали си ја прочитала библијата некогаш, очигледно не.
Зошто да те прескокнам? Ти не ме навреди, не ме удри! Постави само прашање на кое ти одговорив, но прашања многу пати поставени овде на форумов. Мене Исус ми вели да му дадам на оној кој бара, па така јас ти одговорив зошто побара одговор.

Јас ти реков што донесе Исус освен што умре, а ти истото го рече за Мухаммед. Каква љубов донесе.
Очигледно за да докажеш дека Мухаммед не донесол љубов туку војни.
Нели е малку Исламски твоево понашање ? Да не се ќути и да не се трпи ?
 
Член од
20 март 2010
Мислења
1.256
Поени од реакции
243
Затоа што тоа воопшто не се случило, туку е измислица на Мухамед и неговите пријатели. Свесен сум дека ова е предирекна изјава за муслиманите, но понекогаш вистината мора да се каже дирекно и јасно.



Не постојат ајети кои го објаснуваат развитокот на бебето во утробата. Постојат само исламски интерпретации кои маестрално се обидуваат да те убедат дека ајетот го објаснува развитокот на бебето во утробата.

Ако Мухамед не знаел од каде излегува спермата кај мажот (тој во Куранот вели дека таа излегува од пределот меѓу ребрата и рбетот), тогаш зошто очекувате да знае како се оформува бебето во утробата?
1. ОПЛОДУВАЊЕТО СЕ ВРШИ БЛАГОДАРЕЈЌИ НА
МОШНЕ МАЛА КОЛИЧИНА НА ТЕЧНОСТ
к*р’анот се враќа на овој поим единаесет пати, употребувајќи изрази кои ги наоѓаме во:

"Он го создаде човекот од капка (сперма)..." к*р’ан 16:4

Обврзани сме арапскиот збор нуţфат да го преведеме со какпа (сперма), со оглед на тоа што на француски (македонски) јазик нема наполно соодветен збор. Треба да кажеме дека овој збор доаѓа од глаголот кој значи –истекува, капнува; тој служи да го означи она што може да остане во ведрото, кое веќе еднаш сме го испразниле. Тоа значи дека означува мошне мала количина на течност, оттаму е секундарното значење –капка вода, овде -капка сперма, бидејќи зборот во еден друг стих е поврзан со зборот сперма.

"Не беше ли (човекот) капка семе, семе што се фрла?" к*р’ан 75:37

Овде зборот маниѕѕ означува сперма.
Еден друг стих означува дека капката за која се работи е сместена на сигурно место (љуарар), кое очигледно го означува гениталниот апарат. Бог вели:


"...потоа како капка семе го стававме на место
сигурно..." к*р’ан 23:13





Треба да додадеме дека квалификативот кој во текстот се однесува на ова сигурно престојувалиште (макîн) е одвај преводлив, тој изразува поим за одлично, воздигнато, солидно утврдено место. Како и да е, се работи за место на растење на човекот во мајчиниот организам. Но, особено е битно да го нагласиме овој поим на мошне мала количина на течност која е потребна за оплодување, што е наполно во хармониија со она што ни е познато во наше време.
ПРИРОДАТА НА ОПЛОДУВАЧКАТА ТЕЧНОСТ
к*р’анот оваа течност, која обезбедува оплодување, ја спомнува со квалификативите кое би било интересно да ги испитаме:

а) "Сперма”, како што тоа пред малку го прецизиравме (к*р’ан 75:37 );
б) "Течност што се исфрла": "(Човекот) создаден е од течност што се исфрла..." (к*р’ан 86:6);
в) "Лоша течност" (к*р’ан 32:8, 77:20).


Квалификативот –лош (мекîн) изгеледа дека може да се интерпретира, но не од гледна точка на квалитетот на самата течност, туку повеќе во функцијата на фактот дека таа се исфрлува со завршувањето на уринарниот апарат позајмувајќи ја цевката низ која излегува урината.
г) "Смеса” или "она што е измешано" :

"Ние човекот го создадовме, навистина, од мешавина на семе..." (к*р’ан 76:2).


Многу коментатори, како професор Хамидуллах, во овие мешавини го гледаат машкиот и женскот елемент. Тоа важи и за некогашните писатели кои не можеле да имаат поим за физиологијата на оплодувањето а посебно за тоа кои се нејзините биолошки услови кај жената; тие сметале дека зборот евоцира единство на спојување на два елемента.
Но, модерните коментари, како што е оној на Мунтахаба, кој го издава Врховниот совет за Исламските работи во Каиро, го исправува овој начин на видување и забележува дека какпката сперма е "дотирана со различни елементи".


Коментаторот Мунтахаба не се впушта во детаљи, но според мое мислење, неговата забелешка е сосема оправдана.
Кои се тие различни елементи на спермата?
Семената течност се образува од различни секрети кои потекнуваат од следниве жлезди:
а) тестиси (секрет на машката полова жлезда кој содржи сперматозоиди, издолжени клетки со долг камшик (опашка) кои пливаат во воденестата течност);
б) семени меурчиња: овие органи, резервоари на сперматозоиди, сместени близу до простатата, исто така имаат свој сопствен секрет, без оплодувачки елементи;
в) простата: таа лачи една течност која на спермата и го дава кремастиот изглед и нејзиниот специфичен мирис;
г) додатни жлезди на уринарните патишта: Цоњперов-ите или Мéрѕев-ите жлезди лачат густа течност, а Литтéров-ите жлезди лачат слуз.
Такво е потеклото на овие "мешавини” за кои изгледа дека к*р’анот зборува.
Но, тоа не е сé. Кога к*р’анот зборува за оплодувачка течност, тој нé информира за фактот дека човечкото потомство е обезбедено со нешто што може да биде извлечено од оваа течност. Тоа е значењето на стихот 8, поглавје 32: "АА (Аллах) потоа, породот негов (човеков), го создава од суштината на лошата течност".


Арапскиот збор кој овде е преведен со суштина, квинтесенција (сулâлат) означува предмет извлечен, излезен од некој друг, најдобриот дел на некоја работа. Како и да го преведеме, секако се работи за дел од една целина.
Она што го предизвикува оплодувањето на јајцето и ја осигурува репродукцијата е една клетка со мошне издолжен облик, чија димензија се означува со броевите во мерилото од 1/10.000 милиметри. Само еден елемент меѓу повеќе десетици милиони кои човекот во нормални услови ги исфрлува (се проценува дека еден кубен сантиметар на сперма содржи 25 милиони сперматозоиди во нормалните услови на ејакулација од неколку кубни сантиметри), ќе успее да навлезе во јајцето; значителен број ќе остане на патот и никогаш нема да го помине патот кој од вагината води до јајцето низ празнината на матката и јајцеводот.


Значи дека многу незначителен дел извлечен од една течност, многу комплексна според својата формација, ќе ја манифестира својата активност. Според тоа, како да не бидеме фрапирани од согласноста помеѓу к*р’анскиот текст и научните сознанија кои во нашата епоха сме ги стекнале во врска со овие феномени.
ВГНЕЗДУВАЊЕ НА ЈАЈЦЕТО ВО ЖЕНСКИОТ
ГЕНИТАЛЕН АПАРАТ
Откако ќе биде оплодено во јајцеводот, јајцето слегува за да се вгнезди во внатрешноста на матката: тоа се вика вгнездување на јајцето. к*р’анот ја именува матката каде оплоденото јајце го завзема местото:


"...и во утробите (матките) утврдуваме со посак Наш
до рок определен..." к*р’ан 22:5



Зацврстувањето на јајцето во матката се остварува со развојот на ресичките, вистински продолжетоци на јајцето, кои како корените во земјата, од грлото на овој орган ќе го црпат она што е потребно за растење на јајцето. Овие производи буквално го закачуваат јајцето за матката. Нивното познавање му припаѓа на модерното време.
Ова закачување во к*р’анот се спомнува пет пати. Најпрво во двата први стиха од поглавјето 96:
"Читај во името на Господарот твој кој создаде,
го создаде човекот од нешто што се закачува!"
"Нешто што се закачува" е превод на зборот ‘алаљ. Тоа е неговото првобитно значење. Значењето изведено од овде, "грушка крв", често се наоѓа во преводите: тоа е неточност на која треба да се предупреди; човекот никогаш не поминал низ фазата на грушка крв. Истото тоа важи и за еден друг превод: "прилепување”, што исто така е неточен израз. Првобитното значење, да се присетиме, "нешто што се закачува" наполно одговара на денес добро утврдената реалност.
На овој предмет се потсетува во четири други стихови кои ги евоцират редоследните трансформаци од фаза на капка сперма до крајот на бременоста.

"...Ние, ве создадовме од...нешто што се закачува..."
к*р’ан 22:5
"Потоа капката семе Ние ја создадовме во нешто што
се закачува..." к*р’ан 23:14
"(Аллах*) ве создаде од капка семе, потоа од нешто
што се закачува..." к*р’ан 40:67
"Не беше ли (човекот) капка семе, семе што се фрла?
А по ова, нешто што се закачува, па го создаде и
обличје му даде..." к*р’ан 75:37-38

Органот во кој се одвива бременоста е означен во к*р’анот, како што тоа го видовме, со зборот кој во арапскиот јазик се употребува за означувањето на матката. Во некои поглавја тој го добива терминот "сигурно место" (поглавје 23, стих 13, кој погоре е цитиран, и поглавје 77, стих 21). Во еден друг стих (поглавје 6, стих 98) се работи за човечкото сигурно престојувалиште изразено со терминот кој е многу близок на претходниот, и кој се чини дека подеднакво ја означува мајчината матка. Јас лично мислам дека значењето на стихот е такво, но неговата интерпретација далеку би не однела, а за тоа немамо доволно место во оваа студија.
Многу деликатна е и интерпретацијата на следниот стих:

"Ве создаде во утробата на мајките ваши, суштество по суштество, во три темнини…" к*р’ан 39:6

Модерните интерпретатори на к*р’анот овде ги гледаат трите анатомски слоја кои го штитат детето во текот на бременоста: перитонеумот, самата матка и обвивките на фетусот (плацентата, мембраната и амнионската течност). Должен сум да наведам нешто, за да овој стих биде потполн: интерпретацијата која овде е дадена не ми се чини анатомски спорна, но дали к*р’анскиот текст навистина сакал ова да го каже?

4. ЕВОЛУЦИЈАТА НА ЕМБРИОНОТ ВО
ВНАТРЕШНОСТА НА МАТКАТА
Таква каква што е опишана во к*р’анот, таа совршено одговара на она што денес го знаеме за некои етапи на развојот на ембрионот и не содржи ни еден исказ кој модерната наука би можел да го критикува.
По "она што се закачува", (израз за кој видовме до која мерка е добро базиран), к*р’анот вели,

ембрионот поминува низ фаза на месо (како изџвакано месо), потоа се јавува коскено ткиво кое е обвиткано со месо (дефинирано со збор поинаков од претходниот кој значи свежо месо).
"(Ние) од нешто што се закачува создадовме парче
месо (како изџвакано); од парчето месо (како
изџвакано) создадовме коски, а потоа коските со
(свежо) месо ги обвиткавме..." к*р’ан 23:14

Месото (како изџвакано) е превод на зборот му¼ġат; месо (како свежо месо) лаÊм. Оваа дистинкција треба да ја истакнеме. На почетокот, ембрионот е мала маса која, на просто око, во еден степен на нејзиниот развиток изгледа како изџвакано месо. Коскениот систем се развива во внатрешноста на оваа маса, во она што се нарекува мезенхим. Формираните коски обвиткани се со маси на мускулатура: за нив се применува зборот лаÊм.
Се знае дека во текот на ембрионалниот развиток некои делови изгледаат наполно диспропорционално во однос на она што подоцна ќе биде единка, додека пак другите остануваат пропорционални.
Зарем тоа не е значењето на зборот муËаллак кој значи "пропорционално обликуван" а употребен е во стихот 5 од поглавјето 22 за да го евоцира овој феномен?
"...Ние, ве создадовме од...нешто што се закачува...потоа од парче месо, пропорционирано и непропорционирано..."
к*р’анот исто така алудира на појавата на сетилата и стомакот:

"И (Аллах) ви дава и слух, и вид и срца..." к*р’ан 32:9
Тој алудира на формирањето на полот:
"Да, Он создаде елементи на пар: машко и женско, од
семе кога ќе се закачи!" к*р’ан 53:45-46

Формирањето на полот исто така е евоцирано во поглавјето 35, стих 11, и во поглавјето 75, стих 9.
Како што кажавме, сите овие к*р’ански искази треба да бидат споредени со знаењата утврдени во модерното време: нивната согласност со овие е очигледна. Но, исто така исклучително битно е да ги споредиме со општите верувања за овој предмет кои биле вообичаени во периодот на Објавата на к*р’анот, за да сфатиме до која мерка луѓето од тоа време биле далеку од тоа за овие проблеми да имаат гледишта слични со овие изложени во к*р’анот. Нема сомнение дека тие тогаш не знаеле да ја интерпретираат оваа Објава како што ние денес ја сфаќаме, бидејќи во тоа ни помагаат достигнувањата на модерната наука. Всушност, дури во текот на ЏИЏ век за овие прашања ќе се стекне нешто појасно мислење.

Во текот на целиот среден век митовите и шпекулациите без основа се наоѓале во основите на најразлилчните доктрини: тие биле во циркулација уште неколку векови подоцна. Се знае ли дека фундаменталната етапа во историјата на ембриологијата било Харвеѕ-евото тврдење, 1651 од година, дека "сé живо доаѓа од јајцето" и дека ембрионот се формира постепено, дел по дел? Но, во оваа епоха, во која науката која се раѓала сепак во голем степен го користела неодамнешното откритие на микроскопот за предметот за кој се зборува, сеуште се зборувало за взаемните улоги на јајцето и сперматозоидот.

Големиот натуралист Буффон припаѓал на кланот на овисти, меѓу кои Боннет ја поддржувал теоријата за вметнувањето на зачетоците: така, јајникот на Ева, мајката на човечкиот род, би ги содржел зачетоците на сите живи суштества, вметнати еден во друг. Оваа хипотеза постигнала извесен успех во ЏВИИИ век.
Повеќе од еден милениум пред оваа епоха, во која во циркулација биле фантастични доктрини, луѓето го запознале к*р’анот. Неговите искази за човечката репродукција со едноставни термини изразувале основни вистини, за чие откривање на луѓето ќе им требаат толку векови

 
Член од
3 мај 2010
Мислења
163
Поени од реакции
17
Чорбаџија има ново откритите, тој знае се за ембрионот.
Медицината е под знак прашалник ?
 

radica

never mind
Член од
21 октомври 2007
Мислења
599
Поени од реакции
36
Затоа што тоа воопшто не се случило, туку е измислица на Мухамед и неговите пријатели. Свесен сум дека ова е предирекна изјава за муслиманите, но понекогаш вистината мора да се каже дирекно и јасно.



Не постојат ајети кои го објаснуваат развитокот на бебето во утробата. Постојат само исламски интерпретации кои маестрално се обидуваат да те убедат дека ајетот го објаснува развитокот на бебето во утробата.

Ако Мухамед не знаел од каде излегува спермата кај мажот (тој во Куранот вели дека таа излегува од пределот меѓу ребрата и рбетот), тогаш зошто очекувате да знае како се оформува бебето во утробата?
Со должна почит кон FireFy, но затоа не ти одговорив на тие ајети. Премногу е површно она што го објаснува Мухамед.Со две реченици не се објаснува како настанува ембрионот.
 
Член од
3 мај 2010
Мислења
163
Поени од реакции
17
Со должна почит кон FireFy, но затоа не ти одговорив на тие ајети. Премногу е површно она што го објаснува Мухамед.Со две реченици не се објаснува како настанува ембрионот.

Аууу што примети ! Значи науката и медицината се во криво, вие сте во право.
Заклучок ?
 
Член од
30 март 2010
Мислења
1.441
Поени од реакции
400
Со должна почит кон FireFy, но затоа не ти одговорив на тие ајети. Премногу е површно она што го објаснува Мухамед.Со две реченици не се објаснува како настанува ембрионот.

Само двата Ајети кои се толку многу кратки, го објаснуваат целиот развиток на бебето. Еве Ел Кевсер ти го објасна подетално и можиш да го видиш видеото.
 

radica

never mind
Член од
21 октомври 2007
Мислења
599
Поени од реакции
36
Аууу што примети ! Значи науката и медицината се во криво, вие сте во право.
Заклучок ?
Ќе го свртам другиот образ, затоа што ова пак поминува во зајадливост.
нема никој да ти одговори на твоите прашања и брзоплети заклучоци.

Само двата Ајети кои се толку многу кратки, го објаснуваат целиот развиток на бебето. Еве Ел Кевсер ти го објасна подетално и можиш да го видиш видеото.
Добро, еве прифаќам дека Мухамед бил во право за ембрионот. Што ми докажува тоа?
 
Член од
3 мај 2010
Мислења
163
Поени од реакции
17
Ќе го свртам другиот образ, затоа што ова пак поминува во зајадливост.
нема никој да ти одговори на твоите прашања и брзоплети заклучоци.

А кој се осмели да го донесе тој заклучок? Двајца препаметни форумџии кои процениле дека Мухаммед не дал доволно објаснување за ембрионот.
Како со ова се согласија лекарите во Америка а не е точно.
Значи заклучокот е медицината да ја ставиме под знак прашалник. А што велиш ?

Ќе го свртам другиот образ, затоа што ова пак поминува во зајадливост.
нема никој да ти одговори на твоите прашања и брзоплети заклучоци.


Добро, еве прифаќам дека Мухамед бил во право за ембрионот. Што ми докажува тоа?

Тоа ти докажува дека Мухаммед кажал доста паметни работи.
Зошто да меша ембриони, кога бил само опшествен реформатор ?
Каква врска има ембрионот со тоа ?
 
Статус
Затворена за нови мислења.

Kajgana Shop

На врв Bottom