95 американски филмски награди (Оскари 2022)

Кој филм е твој фаворит за Оскар за најдобар филм од 2022


  • Вкупно гласачи
    28
  • Гласањето е завршено на .
Член од
3 март 2020
Мислења
2.413
Поени од реакции
5.063
The Fabelmans - еднаш на толку филмови нема ни да прочитам претходно за што е филмот, и после првите 20 минути знаев дека е автобиографски за Спилберг. (на википедија вели: полу-автобиографски)
Поинтересно ми беше кога го слушав на интервју самиот Спилберг како раскажува за детството (мразел што е Евреин) и почетоците (ги снимал другарите и семејството), и за мајка му што заминала со другарот на татко му, отколку што ми беше самиов филм интересен. :(
А момчево што го глумеше Семи, одлично си одглуми.

п.с. Не знам дали сте го гледале тоа интервју, Спилберг таму кажува и дека својот татко го доживувал како човек без свое јас, млак, и дека потсвесно (а подоцна станал свесен дека тоа го прави) сите татковски ликови во неговите филмови ги претставувал на тој начин.
 

Setsuko

Модератор
Член од
29 јануари 2006
Мислења
6.488
Поени од реакции
5.965
BEST PICTURE

253502.jpg

ALL QUIET ON THE WESTERN FRONT –
Класикот на Ремарк доби нова, сосема солидна екранизација. „На запад ништо ново“ е сол на рана и ни малку не се грижи колку ќе пече. Целта му е да пече, да крвари, да боли. Да нѐ потсети да не романтизираме, да не идеализираме. Да се вреже длабоко во душата и да се всели таму уште некое време. Сите воени филмови во суштина се антивоени и зборуваат за бесмислата и иронијата на кошмарот наречен војна, но овој филм безмилосно нѐ фрли на фронтот, како на своите млади протагонисти, ликови тинејџери ни тутна пушки во раце и не ни кажа зошто ни како да се справиме. Им погледнавме во очи на ужасите и смртта на бојното поле, но ѕирнавме и во комфорот на генералите со големи амбиции и аспирации. И додека едните гинат како глувци и се препелкаат во кал, другите уживаат како господа во вкусот на храната и луксузните ентериери. Што го разликува овој филм од останатите од овој тип? Тоа што е брутално реален, не кокетира, не калкулира, не манипулира и не се обидува да ви се допадне. Го кажува тоа што има да го каже и си оди оставајќи горчина и дехуманизација зад себе. Се чини дека најголеми шанси за Оскар има во категоријата Best International Movies.

AVATAR: THE WAY OF WATER – Морав да го репризирам Avatar (2009) пред да го пуштам ова 3 часовно нуркање, бркање и пукање. По 13 години, веќе не е револуционерно и не нѐ воодушевуваат CGI и ефекти, ќе мора да се работи и на приказна која нема да фаќа само на патетична сентименталност, туку всушност и ќе „нурне“ (pun intended) малку подлабоко во светот на Пандора. Првиот дел всушност имаше повеќе „месо“, покрај тоа што беше eye-candy ни го објасни целиот свет полека и мирно како на дете. Овојпат 3 часа ми беа преголемо развлекување и честопати не успеваше да ми го купи вниманието. Ќе ја молзат кравата уште долго аватариве, ама не им предвидувам ништо повеќе од некоја статуетка за визуелната заслуга.

THE BANSHEES OF INISHERIN – Многу оригинално и уникатно парче филмска уметност. Ирска изолирана, идилична рурална средина, breathtaking кинематографија, фолклор и маестралниот перформанс на Колин Фарел и веќе имаме рецепт за незаборавно филмско искуство. Ако некој може да му парира за статуетката Leading Role на Брендан Фајзер годинава тоа е само Фарел преку улогата на еден сосема обичен, едноставен, просечен, дури и прост лик што го износи на себе до непрепознатливост. Онаа штурост, монотонија и осаменост во филмот, нѐ натера да се свртиме кон внатрешноста и смислата на нашата минлива егзистенција. Во овој животен век треба да останеме запаметени преку генијални дела или едноставно треба се задоволиме со повторувањето и рутината и да најдеме среќа во нив? Во Шекспировски стил ова прашање го носи чудниот, неочекуван, in medias res конфликт и тивкиот, спокоен расплет.

ELVIS – Уште една биографска драма за познат музичар која трае цела вечност. Но, главниот фокус не беше да се прикаже животот и успесите на Елвис, туку да се прикаже Елвис како жртва на капитализмот. Том Хенкс е многу лош каст за филмов, многу вештачки, како негативец од суперхеројски филм кој никако не се вклопува во овој тон. Остин Батлер пак од друга страна се забележува дека пристапил како метод актер и 3 години живеел со овој лик, однесувајќи се и зборувајќи како него. Дури и сега по интервјуа звучи како Елвис. Целосно му верувате дека е Елвис, па кога во пост-кредит одат кадри од вистинскиот Елвис, дури тогаш забележувате дека не ни изгледаат идентично. Како да гледав трејлер од 2 ипол часа и почувствував олеснување кога заврши. Освен костимографија или шминка и фризура категориите не гледам дека има други шанси за Оскар.

EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE – Еден многу свеж пристап со една прилично рециклирана идеја (Rick and Morty) која ми направи таква збрка во главата и уште не сум на чисто дали е masterpiece или trash, веројатно времето ќе покаже најдобро. Тука сретнавме една апсурдност, сатира, егзистенционализам, очудување со секоја нова сцена. Тотално непредвидлив, збркан и различен од сѐ што сме виделе досега. Дури 11 номинации! По виралната реакција на Џејми Ли Куртис на Глобусите сигурно се крена хајпот и на Оскари. Некоја од техничките категории како монтажа им е загарантирана, но огромни се шансите и за најважната, Best Picture категоријата.

THE FABELMANS – Спилберг strikes again! Ова е новиот Cinema Paradiso, со автобиографските моменти на Спилберг. Раскажува убаво, природно и спонтано. Во океанот од претенциозни играња со структури и стилови, добро е да се потсетиме на старата, добра хронолошка нарација. На реномираните режисери им се може да потрошат милиони за во портфолија да си ја имаат сопствената животна приказна, а ние војаерски да ѕирнеме, без да чувствуваме дека читаме „жолта штампа“. Highlight-от е сцената со Дејвид Линч како Џон Форд, се разбира. Комплетен мимезис на реалноста, спакувана со memorable актерска игра. Очекувам статуетка за режија овде, макар што и Швеѓанецот Östlund би можел да изненади.

TÁR – И еве ја Кејт Бланшет на пат кон својата трета статуетка. Не знам дали Бланшет е родена за да ја игра Лидија Тар или пак Тар е измислена за да ја игра Кејт Бланшет, но како и да е, бевме сведоци на една брилијантна актерска игра. Самоуверена, полна со себе и параноична, прогонувана од „духовите“ од своето минато Тар храбро чекори кон патот на сопствената самодеструкција. Цела една студија на комплексен карактер. Едно убаво структурирано сценарио. Филмот отвори и прашања и дилеми за сепарирање на личноста на уметникот од неговата уметност и ги негираше позитивистичките ставови. Последниве години на Оскарите ретко се гледаат филмови кои се поттик за контемплација долго потоа, овој е еден од нив.

TOP GUN: MAVERICK – Top Gun (1986) и Top Gun: Maverick (2022) заслужија да ги изгледам во еден ден за да имам комплетен впечаток. Овој ретко добар sequel е носталгично навраќање кон оригиналот, во кој Том Круз глуми ко 36 години да не излегол од карактерот Маверик. Носталгијата знае да биде лизгав терен и да се спасува со сентименталност, но Top Gun: Maverick успешно и бега на патетиката. Ова е еден реалистичен приказ, едно љубовно писмо кон авијацијата, семејството, пријателите. Одличен е кастингот за синот на Гус, Мајлс Телер и физички и карактерно наликува на младиот Ентони Едвардс. Сценариото е едноставно, ненаметливо, а сепак динамично и ве држи на работ на столчето, го чувствувате адреналинот, секогаш кога ликовите маневрираат во воздух и вие сте „таму горе“ со нив. Не му предвидувам големи успеси на самата Оскаровска манифестација, но ќе ми остане во сеќавање како еден модерен класик, грандиозен и создаден за големо платно.

TRIANGLE OF SADNESS – Добитникот на канската „Златна палма“ сосема заслужено си го најде своето почесно место на Оскарите. Едно брутално, невоздржано плескање во фаца (нешто што The Menu се обиде да го претстави, ама со политичка коректност и многу послаб интензитет од кој вриштеше – „а мене едно незгодно“), урнебесна критика на ѕвездите на социјалните мрежи, олигарсите, бизнисмените, ултрабогаташите со нула животни вештини. Еден вулгарен приказ на губењето моќ и „кругот се врти“ ситуација, промена на општествената хиерархија, проследени со иманентата карактеристика на секој човек – борбата за преживување. Би сакала да се закити со статуетка бидејќи пред сè заслужува награда за храброста во овие woke и cancel времиња.

WOMEN TALKING – „Не прави ништо. Остани и бори се. Замини.“ Пред овој избор се оставени жените од една религиозна средина, соочени со физички и сексуални злоставувања од страна на мажите. Филмот е пред сѐ dialogue driven како што кажува и самиот наслов. Освен некој флешбек од минатото, не постои друга акција. Собрана е преталентирана, докажана, женска актерска екипа под режисерската палка на Сара Пули. Тоа што сценариото е базирано на книга, која пак е базирана на вистински настани многу го засилува емотивниот набој на филмот. Опфаќа важни теми како: насилство, педофилија, родова нееднаквост, неедуцираност, конзервативност и репресија. Дијалозите се моќни и тензични, но сепак ми фалеше барем минимална акција. Како и жените, филмот како да се плашеше да ја покаже бруталноста на мажите, ами само ни ги пласираше последиците од неа. Феминистичкото лоби издејствувало номинација на Оскари, но мислам дека и тука ќе застане.
 
Член од
17 октомври 2011
Мислења
14.047
Поени од реакции
34.725
Ноќеска е 95 доделување на Оскарите, па останува денес последен ден за вашите предвидувања, желби и сл.
 
Член од
26 февруари 2016
Мислења
5.419
Поени од реакции
13.587
Banshees of Inisherin ми е личен фаворит за сите поважни категории оваа година. Ама изгледа нема да биде многу успешен. Веројатно Everything everywhere... ќе добие за најдобар филм.

Одамна не било толку тесно во актерските категории како годинава. Освен за главна женска улога, каде мислам Кејт Бланшет ќе победи, кај другиве се' е можно. Кај маживе и Фарел и Фрејзер и Батлер имаат еднакви шанси мислам.

Споредни улоги типувам на Анџела Басет и Бери Кеоган, па ќе видиме...
 

Setsuko

Модератор
Член од
29 јануари 2006
Мислења
6.488
Поени од реакции
5.965
Би сакала или Triangle od Sadness или The Fabelmans да освои. Годинава имаше солидни филмови.
Овие ми се прогнозите за побитните категории:

Best Picture: EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE
Directing: STEVEN SPIELBERG (The Fabelmans)
Actor in a Leading Role: BRENDAN FRASER (The Whale)
Actress in a Leading Role: CATE BLANCHETT (Tár)
International Feature Film: ALL QUIET ON THE WESTERN FRONT (Germany)
Animated Feature Film: GUILLERMO DEL TORO'S PINOCCHIO

И ајде малку респект за Миланче. :D

meme.jpg
 

grande-juve

е ај да плачеме сега
Член од
20 ноември 2017
Мислења
1.481
Поени од реакции
7.301
Од номинираните, најголема желба РРР со Нату Нату да земе за песна... Останати желби:

Филм: ЕЕАО
Актер: Фарел или Фрејзер
Актерка: Бланшет или Јо
Споредна машка: Кван
Режија: од ЕЕАО
Монтажа: ЕЕАО
Анимиран: Мачорот во Чизми
 
Член од
17 октомври 2011
Мислења
14.047
Поени од реакции
34.725
ЖЕЛБАПРЕДВИДУВАЊЕ
Best PictureEverything Everywhere All at OnceEverything Everywhere All at Once
Best DirectorDaniel Kwan and Daniel Scheinert – Everything Everywhere All at OnceDaniel Kwan and Daniel Scheinert – Everything Everywhere All at Once
Best ActorPaul Mescal – AftersunColin Farrell – The Banshees of Inisherin
Best ActressMichelle Yeoh – Everything Everywhere AllMichelle Yeoh – Everything Everywhere All
Best Supporting ActorBarry Keoghan – The Banshees of InisherinKe Huy Quan – Everything Everywhere All at Once
Best Supporting ActressJamie Lee Curtis – Everything Everywhere All at OnceKerry Condon – The Banshees of Inisherin
Best Original ScreenplayEverything Everywhere All at Once – Daniel Kwan and Daniel ScheinertEverything Everywhere All at Once – Daniel Kwan and Daniel Scheinert
Best Adapted ScreenplayLiving – Kazuo IshiguroWomen Talking – Sarah Polley
Best Animated Feature FilmGuillermo del Toro's Pinocchio – Guillermo del ToroGuillermo del Toro's Pinocchio – Guillermo del Toro
Best International Feature FilmAll Quiet on the Western Front (Germany) – directed by Edward BergerAll Quiet on the Western Front (Germany) – directed by Edward Berger
Best Documentary – Feature/All the Beauty and the Bloodshed – Laura Poitras, Howard Gertler, John Lyons, Nan Goldin and Yoni Golijov
Best Original ScoreBabylon – Justin HurwitzBabylon – Justin Hurwitz
Best Original SongNaatu Naatu from RRRNaatu Naatu from RRR
Best Sound Top Gun: MaverickTop Gun: Maverick
Best Production DesignThe FabelmansBabylon
Best CinematographyAll Quiet on the Western FrontAll Quiet on the Western Front
Best Makeup and HairstylingElvisThe Whale
Best Costume DesignElvisBlack Panther: Wakanda Forever
Best Film EditingEverything Everywhere All at OnceEverything Everywhere All at Once
Best Visual EffectsTop Gun: MaverickAvatar: The Way of Water
 
Член од
17 октомври 2011
Мислења
14.047
Поени од реакции
34.725
Инаку морам да спомнам дека годинава најголема непознаница и изненадување е категоријата најдобра кинематографија - годинава на сите сезонски награди (guild-ови, филмски кругови, фестивали и сл.) најмногу награди собра Top Gun: Maverick - вкупно 24 награди освоени! За Оскар - НЕ Е НОМИНИРАН!

И да биде изненадувањето поголемо - петте филма номинирани за Оскар за најдобра кинематографија имаат освоено сите заедно - ВКУПНО 1 НАГРАДА СЕЗОНАВА (Tar освои награда за кинематографија на San Francisco Bay Area Film Critics Circle наградите). Така што, кој и да победи ќе биде изненадување.

Еве ги сите филмови кои освоиле барем по 1 награда за кинематографија сезонава. Освен Tar, нема ни еден од другите номинирани:

Avatar: The Way of Water (DFWFCA, MCFCA)
Babylon (SDFCS)
The Banshees of Inisherin (StLFCA)
The Batman (MNFCA)
Decision to Leave (CFCA, FFCC)
EO (LAFCA, NSFC)
Nope (DFCA, IFJA, NCFCA, NYFCO, OAFFC)
Pacifiction (ICS)
Pearl (BSFC)
RRR (PFCC)
TÁR (SFBAFCC)
Top Gun: Maverick (AFCC, AWFJ, BFCC, BOFCA, CACF, CCA, CIC, GFCA, GWNYFCA, HFCS – 2, IPA, LVFCS, NBR, NDFS, NFCS, NTFCA, NYFCC, OFCC, OFCS, PCC, PFCS, UFCA, WAFCA)
The Woman King (AWFJ)
X (BSFC)
 

Kajgana Shop

На врв Bottom