Како Грците ја купуваат “историјата“!?

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.498
Во топиков можеме да се осврнеме на грчките финансирања на разни трудови од различни професори, обично класичари на историјата, во чии трудови основниот услов треба да биде служењето на грчкиот интерес.

Затоа, би ве замолил малце да “прокопате“ по нетов и да ги откриваме купените “историчари“.
Веројатно, верувам и вам ви текнало, дека најголемиот број од нив се потписници на она скандалозно писмо до Обама, па така полека можеме да им се намериме по име и презиме.


Да започнеме со авторот Paul Cartledge кој им е најомилен на циганите за цитирање, а своевидно е и најтипичен проѕирен пример за платена пропаганда која треба да им одговара на грчките мегаломански интереси:

His work has even seen him awarded two Greek honours - he is a holder of the Gold Cross of the Order of Honour and an Honorary Citizen of (modern) Sparta. Besides the Leventis Professorship, he holds a visiting Global Distinguished Professorship at New York University, funded by the Greek Parliament.

The new chair has been endowed by a generous donation from the Cyprus-based Leventis Foundation. Established in 1979 as a result of provisions made by Anastasios G. Leventis, the Foundation aims to support educational, cultural, artistic and philanthropic causes with an emphasis on Greek and Cypriot cultural heritage.

http://www.admin.cam.ac.uk/news/dp/2008100701


Еве и нешто друго, Грчкото министерство го финансира универзитетот Колумбија за нивните "Hellenic Studies":

These Program in Hellenic Studies events were organized by Elena Tzelepis and Karen Van Dyck with the administrative support of the Classics Department in collaboration with the Columbia University community and funded by the Greek Ministry of Culture. Our language teaching position was funded by the Onassis Public Benefit Foundation, and the Greek Ministry of Foreign Affairs.

http://www.columbia.edu/cu/hellenicstudies/2002-2003.html


И нешто повеќе за учеството на грчкиот Парламент:

On constitutional grounds, the Greek Parliament has a key role in cultural affairs, notably, passing legislation on issues pertaining to cultural heritage and the arts, which are introduced by the Minister of Culture. In addition, its Standing Committee for Culture and Education has an important role in supervising the implementation of policies and programmes of the Ministry of Culture and its agencies; issues relevant to foreign cultural policy, on the other hand, are addressed via the Standing Committee on Greeks Abroad or the External Affairs Standing Committee of Parliament.

http://www.culturalpolicies.net/web/greece.php?aid=22
 

ZoraNaSlobodata

Чоечко суштество
Член од
5 ноември 2008
Мислења
2.736
Поени од реакции
111
Оф - топик да спомнам дека можи да е паметно да ја клајш темата како „важна“ за да не бега,оти ќе има корисни информаци.
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Најмногу им помагаме ние односно дивите копачи кој за ситни пари ја ископаја Македонија и им дадоа огромно национално богатство кој сега тие го прикажуваат како нивно.
 
Член од
30 јули 2009
Мислења
1.770
Поени од реакции
1.058
Ах, да ми е при рака овој позеров... :vozbud:
 
D

DartWader

Гостин
Грците немале ништо свое , азбуката ја украле од Феникјаните , Митологијата од Египќаните , се што стигнале присвојувале .
 
S

smart ass

Гостин
Егејот ни го имаат земено племето да им е**м,башка што разговарав со татко ми кој е историчар,па ми образложи какви тортури имало....невидено,а и се уверив имам комшии по потекло од егејска македонија па старите ми кажуваа како биле малтретирани ако зборувале македонски....дури и присилно ги терале рицино да пијат,каде е тука демократијата.

А за тоа дека имаат силно лоби тоа е неоспорливо,но имав прилика да ја читам книгата од Џон Шеј-Македонија и грција-битка за дефинирање нова балканска нација.

Каде јасно авторот посочува дека светот ЗНАЕ,знаат стручните лица,проблемот е во европските политичари кои немаат три чисти од познавање историја па ќе решаваат проблеми....

На крај краеви Грција е нивно гомно најмногу англиско срање:toe:
 
Член од
2 декември 2009
Мислења
44
Поени од реакции
3
Вјарно е,че г'рците крадат. Вс'штност днешните жители на Г'рција нјамат почти ништо обшто с древните елини,едва ли не се гордејат с чужда историја,ама нејсе..
 
Член од
10 ноември 2009
Мислења
2
Поени од реакции
2
Grcite se plasat od Makedonija veruvajte,samo zatoa ne osporuvaat!
treba da dadat golema osteta na nas makedoncite,pa zatoa sakaat da ni go smenat imeto,i potoa vie ne ste makedonci i nema so da barate od nas!
Ama nema da im uspee!
Da zivee Makedonija!!!
 
Член од
6 декември 2009
Мислења
10
Поени од реакции
2
Грција ни ја краде Мастиката !!!!!!!!

http://www.thestar.com/living/food/recipes/article/736230--ouzo-gets-some-competition


Да ја спречиме Грција - пратете протестен е-мејл до авторот:
Shauna Rempel srempel@thestar.ca
или сигнализирајте грешка во новинскиот напис (на истата страна има линк):
Report an error
http://www.thestar.coм/reporterror/736230



Мастика:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mastika

 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.498
Во својата книга "Hellenism in Byzantium: The Transformation of Greek Identity and the Reception of the Classical Tradition", Anthony Kaldellis разоткрива повеќе историчари кои си практикуваат замена на термините “Римјани“ со терминот “Грци“, со што ги искривуваат оригиналните извори, за да можат да ја прикажуваат Источната Римска Империја (Византија) како “Грчка империја“, иако во референците никаде не се споменуваат ниту Грци ниту Грција.





Тој жестоко го критикува Vryonis, кој е еден од најекспонирани грчки “историчари“ за кого вели дека свесно ги извитоперува доказите и дава искривена вистина.

Во фуснота 220:
That Vyronis refers to Byzantines as "the Greeks" throughout his magnum opus (1971) is problematic; that he makes the sources that he quotes talk about Greeks or the Greek nation (when they do not) is troubling. Constantelos (1998) 155 calls Ostrogorsky's "two brothers" (the aspostels to the Slavs) "the two Greek brothers". Elsewhere he says that "properly speaking the Byzantine Empire was the Mediaeval Greek Empire" (171). Yet not a single source calls it that. Even Dagon (1993) 86 n.23 attributes to Psellos the claim that charlatans try to pass themsleves off as non-Greek in order to be credible, but what Psellos actually says is that they claim to possess insider "ethnic" knowledge such as Illyrian or Persian:see p.95 above. Such "shorthand" confuses the issues. For the importance of ethnonyms, see hall (2002) 125
Loring Danforth пак, во својата книга “The Macedonian Conflict“ отворено го прозива Евангелос Кофос кој важи за еден од творците на грчката националистичка политика на негирање на Македонците:

стр.33




“Негирањето на Македонскиот идентитет од страна на грчката националистичка идеологија се фокусира на следниве 3 работи:

1. постоењето на Македонска нација
2. македонски јазик
3. македонско малцинство во Грција
GREECE A LAND OF HEROES - AND DISTORTIONS

The controversy over Macedonia owes much to the Greek mind
set, writes ALEXANDER ZAHAROPOULOS

Although the Australian media have overwhelmingly supported
the embattled Macedonians, and although most Australians would
do so instinctively, it is unlikely that more than a handful
of people are able to fully comprehend the Greek position. It
is far from trivial to say that that is because they have not
experienced a Greek education.

In retrospect it is clear to me that my 12 years of Greek
schooling, mainly in the 70's, conspired to instil in me
precisely one attitude and almost unshakeable belief in the
purity and unity of the Greek people, language and culture (to
which three, I would add "orthodoxy" if my parents, who once
had to bribe a priest to allow my Anglican great-grandmother
to baptise my brother, had not thought the religion irrelevant
and in bad taste).
The attitude I am referring to was taught to us at school in
images. Each year, at the school parade to commemorate the
uprising against "the Turk", the story was wheeled out of the
Greek general who had killed so many infidels in a single day
that his sword had to be prised out of his locked hand. Our
textbooks exalted those Byzantine kings who had managed to
keep the Eastern riff-raff out of the empire. All epochs
contributed Great Cleansers to our list of heroes.
Belief in the continuity of Greece against all odds was
enabled also by a method of withholding information and
sealing off interpretative paths. We had, as children, neither
the capacity nor the inclination to explore disunities and
"impurities" in the history of the Greek people, language and
culture. The Pelloponesian War of antiquity was never more
than a family squabble. We could not have savoured the thought
that Sparta might have had more in common culturally with
Persia (with which it formed alliances) than with Athens. The
long history of the land in which we lived had been reduced
for us to the opposition of Greek and non-Greek.
One carried such views to maturity. Melina Mercouri (in 1981 I
worked as assistant to her senior adviser, Vassilis
Fotopoulos) used to tell me that the importance of the Elgin
marbles rests in the fact that they are the heart of a body of
Greek culture inherited from the ancient past. Until her
recent death she believed that modern Greece, as the sole
inheritor, had a duty to preserve the organic coherence of
that body. When the bishop of Florina (a town just south of
the Macedonian border) said that the very stones he stood on
testified to their Greekness, he was, sadly, echoing the
opening lines of a popular epic revered modern Greek poet
Giannis Ritsos.
It was not until I left Greece that I understood that our
education resulted only in intellectual arrogance and moral
poverty. I came to know of the strong African and Asiatic
influence that operated upon early Aegean culture. I
understand that Alexander spread eastward not Greek
civilisation but terror and misfortune. I learnt that Salonika
had a Jewish culture to rival Vienna's before local Greeks
collaborated in its extermination. I was ashamed to discover
that in the Greek provinces of Macedonian and Thrace live
communities who in this day and age are treated as outcasts
because Greek is not their first language. I was horrified to
realise that for decades they had resisted policies of forced
"hellenisation".
Away from the country I quickly learnt not to use the words
"gyfots" (gypsy), "vlachos" (Romanian) and "Arvanitis"
(Albanian) for the common swear-words that they are in today's
Greece. When the Greek Government used "Skoupa" ("broom" or
"broomsweap") as the code name for the massive drive to remove
destitute Albanians from Greece in 1993 I seriously considered
changing my surname.
Needless to say, it has not been my intention to suggest that
the stifling, chauvinistic education we received cannot be
overcome. Not that Greeks are presently incapable of
accommodating difference. When the grave of Karolos Kuhn, the
genius of the modern Greek theatre, was covered with anti-
Semitic slogans in 1992, the Athenian press was swift to
condemn the action. Yet even as Greeks are expunging old
racisms, in respect of the Macedonian issue there has been
precious little dissent from the official government line, and
none that I have heard of among Greek Australians.
One would like to believe that dissenters are keeping low out
of fear. The rest must realise that the conventional method of
perpetuating their identity as Greeks -- a method never of
their own choosing -- has no place in a modern, tolerant,
culturally diffuse world.

Note: Dr Alexander Zaharopoulos left Greece after completing
his secondary education, but returned frequently while
studying at University College, London. He settled in
Australia in 1992.


("Sydney Morning Herald", Australia, Wednesday, March 23,
1994)
http://b-info.com/places/Macedonia/republic/news/94-03/94-03-28.mle
 

RIZTETO

Somebody stop me
Член од
3 јуни 2007
Мислења
2.508
Поени од реакции
75
Грците многу лесно ја купуваат историјата од нашите пронаогачи овде на стари предмети, со едноставно купување на предметите за високи цени, и си ги носат во грција и зборуваат дека се нивни и готово
 
Член од
18 јануари 2009
Мислења
1.407
Поени од реакции
339
Има и на Нет доста артефакти поврзани со Македонија што се продаваат. Монети од Античка Македонија, оружје, накит... Некои се изгор скапи за поединец да ги купи, ама некои се евтини. Се прашувам купува ли некој од нашите или и тоа кај Грците иде.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom