Албанско културно наследство на Балканот и во Македонија

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
не е точно во струмичко нема ни хрвати ни албанци а има католици.
Мислиш за Протестантите во Струмичко?

И тие се последица на албанските романтичари, т.е. Преродбеници.

Глигор Цилка како протестантски мисионер во Струмица и Струмичко обратувал, таму каде до ден денес има Протестанти.

Еве уште неколку ликови кои се поврзани со Македонија.

Ѓерасим Ќиријази и цело негово семејство. Глигор Цилка протестантнски(евангелски) мисионер и човек тесно поиврзан со Јане Сандански и цела афера со Мис Стон. Черчиз Топули и Михаил Грамено, кои биле доставувачи на оружјето за Македонските востаници.

Има многу за блиското минато, односно еден век до два уназад, а нема за неколку векови.

Еве ја ќе почнам прв:

Скоро половина Манастири кои се изградени во Охрид и Охридско, датираат период од 13 до 16 век.
Во тоа врем со Охрид владееле Албански благородници, како Прогон Згури, Карл Топија и Андреа Гропа. Дел од таа православна култура од Охрид е и дел од православниот духовен менталитет на Албанците од тоа време.
 
Член од
13 јули 2009
Мислења
902
Поени од реакции
123
Albansko kulturno nalsedstvo, a makedonska albanka so sto istoto go cini i sevkupno makedonsko i svetsko!

Znaci, nase, zaednicko nesto.

Primer okolku koj treba splotuvanja, a ne razijduvanja!

I ne sakam da cujam idiotski komentari kako prethodnite koi se izbrisani!
Jas ti se izvinuvam Garfeld sto moram da ti se sprotivstavuvam , deka gleam pored vasite postovi si takov koj sakas da gi gasis etnickite tenzii , sto e dobro od tvoja strana no , postuvav pred edna nedela tuka , za Majka Tereza , Papata Albani , operistkata Iva Mula ,nobeslistot od MK Ferid Murati ( vijagra) , i bese za zhal komentarot zbrisen !
Zosto ?
Zarem ne e ova Albanska kultura ?
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
За аргументација поарна на тоа пишувал некој вака:

Крале и царе се подписват за спомен

Албанци управлјават Охрид в краја на ХIV в.



Проф. дин Николај Овчаров

През 1991 г. правех пореднија оглед в охридската ц'рква "Св. Софија". Поглед'т ми попадна на фини знаци, врјазани с т'нко острие в'рху т'мнија фон на стенописите в Григориевата галерија. Насочих странично силното фенерче и под л'ча започнаха да изникват букви. Цели с'четанија от букви, вплетени в чудновати комбинации. Малко по-к'сно открих и други надписи, които копирах в'рху најлон и отнесох с'с себе си в Софија.
Там започна д'лгата кабинетна работа. Нјамаше с'мнение, че става дума за т.нар. монограми, изп'лнјавани особено често в'в владетелските канцеларии на Балканите през ХIV в. Разчитането им не е лесна работа. В тјах чрез калиграфски средства се скрива името на определен светски или ц'рковен господар. Обикновено се използва п'рвата буква, около којато се прибавјат другите основни букви. Те невинаги следват граматическија ред, което прави разчитането оште по-трудно.
В случаите от "Св. Софија" определено се касаеше за упражненија на писците от главната канцеларија в Григориевата галерија преди нанасјането в официалнија документ на подписите на с'ответните лица. Затова, докато се достигне до крајнија вариант, бјаха направени много опити, в които се експериментираха трудните елементи. Нај-накраја успјах да разкрија тајната около п'рвија монограм. След девет упражненија на отделни части писарјат е достигнал до красиво оформеното в монограм име Гропа. А малко по-далеч, в'рху мраморна колона, тој е изписал в два монограма п'лната форма на това име - Андреа Гропа.
Това е една забулена в м'гла историческа личност, управлјавала самостојателно Охрид в 70-те години на ХIV в. Тој е от албански произход, а род'т му произхожда от планините западно от Охридското езеро, к'дето оште в краја на ХIII в. владее обширни земи. По време на ср'бското царство и началото на управлението на прилепските крале в Охрид Андреа Гропа получава титлата жупан и е техен наместник в големија град. Но в строителен надпис от 1378 г. аристократ'т величае себе си като "Велик жупан и господар на Охрид". Пак по това време започва да сече собствени среб'рни монети, на които е изписано "По Божијата милост жупан Гропа".
Другите открити от мен упражненија за изписване на монограми ни вр'штат оште по-назад в'в времето. Девет от тјах са изп'лнени в'рху мраморна колона непосредствено преди оформјането в документ на официалнија подпис на вторија и последен ср'бски цар Стефан Урош V (1356-1371). Вече с'м разказвал, че в п'рвата половина на ХIV в. с'рбите трајно овладјават Македонија. През 1346 г. великијат Стефан Душан се објавјава за цар, но оште при сина му Урош V страната е разпок'сана от отделните феодали и в 1371 г. царството реално престава да с'штествува.
След см'ртта на мог'штија владетел в 1356 г. Охрид все оште е верен на ср'бската корона. От името на в'рховната власт там управлјава севастократор'т Бранко Младенович. Като п'лноправен цар Урош V е споменат в ктиторските надписи на манастира Заум и в северните добавки к'м катедралата "Св. Богородица Перивлепта". При кончината на севастократора в 1365 г. синовете му Гургур, Вук и Роман внезапно напускат града. Този факт с'впада хронологически с коронјасването на В'лкашин за самостојателен крал в Прилеп и с фактическото му отделјане от ср'бското царство. Смјата се, че тогава неговата власт се разпростира и в близкија Охрид. А една моја находка от "Св. Софија" блестјашто потв'рди тази хипотеза.
Става дума за единственија открит досега двоен монограм на В'лкашиновија син, прочутија от народните преданија Марко Кралевити. В случаја тој е отбелјазан като кралевич или престолонаследник на Прилепската д'ржава. Това означава, че упражнението на писарја от "Св. Софија" не е по-к'сно от 1371 г., когато Марко става крал след злоштастната см'рт на башта си в битката срешту османците при Черномен. Като престолонаследник тој е споменат и в два други документа, датирани с'ответно в 1366 и 1371 г. Имаме основанија да смјатаме, че тогава В'лкашин е дал за управление на п'рвороднија си син Охрид и прилежаштата му област. Ето ја причината в канцеларијата да са се пишели документи с неговија официален подпис.
Разгром'т от 1371 г. силно отслабва просперираштото Прилепско кралство. Това позволјава Охрид да попадне под властта на сравнително дребен благородник като Андреа Гропа. Изворите показват, че к'м 1380 г. град'т вече е управлјаван от друг албански аристократ, Карло Топиа. Тој бил католик и родствено св'рзан с кралската френска Анжујска династија. По негово време с'штествува религиозна толерантност, а текстовете се пишат едновременно на латински, гр'цки и славјански език.
Нарастваштата османска заплаха не стрјаска пот'налите в междуособици местни феодали. Карло Топиа е в непрек'снати конфликти с албанскија владетел Балша II. Главнијат им спор е за богатата област Далмација и главнија ј град Драч. В конфликта се намесват и други политически сили. Духовен башта на Карло Топиа е авиньонскијат папа Климент VII. Тој активно го подпомага срешту албанските Балшичи, подд'ржани с'ответно от Ватикана. На страната на Карло с финансова и военна помошт са неговите родственици от Анжујската династија.
Както винаги става на Балканите в тези времена, териториалните спорове кардинално са разрешени от османските турци. В битката на Саурското поле през 1385 г. те разбиват војската на Балша II и го убиват. В с'штото време венецианците стоварват с галери десант и анексират Драч и Далмација. Самијат Охрид вече не може да се зад'ржи и пада в р'цете на турците, а в 1387 г. умира и неговијат последен христијански владетел, Карло Топиа. След хилјадолетно с'штествуване нјакогашнијат блестјашт и свет'л град Лихнидос става османска провинција.
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2009-06-20&article=282418

Jas ti se izvinuvam Garfeld sto moram da ti se sprotivstavuvam , deka gleam pored vasite postovi si takov koj sakas da gi gasis etnickite tenzii , sto e dobro od tvoja strana no , postuvav pred edna nedela tuka , za Majka Tereza , Papata Albani , operistkata Iva Mula ,nobeslistot od MK Ferid Murati ( vijagra) , i bese za zhal komentarot zbrisen !
Zosto ?
Zarem ne e ova Albanska kultura ?
Темата е за Албанската култура во Македонија, со сите нишани, спомени, пишани документи, разгледници итн.

Инва Мула е родена во Албанија, и јесте дека е колос во светот на Уметноста, раритет од Балканот ејакулиран во централна Европа, но сепак зборуваме за Албанците во Македонија.

ТУРСКИТЕ ОСВОЈУВАЧИ​


д-р Душко Константинов
Душановиот наследник кралот Урош не бил кадарен да го спасе царството од цепкање и слабеење. Одделни српски феудалци се стремеле да станат што е можно посамостојни и да не зависат од централната власт. Тогаш се засилил амбициозниот крал Волкашин (1365-1371). Тој успеал да ја зајакне својата власт во Прилепско, Битолско, Охридско и Струшко. По неговото загинување во битката при реката Марица, во 1371 година, таа територија ја наследил легендарниот јунак од народната поезија на сите Јужни Словени Крале Марко (1371-1395). Иако турски вазал, Крале Марко се грижел да ги заштити Македонските Словени од се почестите турски грабежи во овој дел на Македонија.​

Струга не останала долго под непосредната власт на Крале Марко, зашто великиот жупан Андреа Гропа (најверојатно по потекло Албанец) се зацврстил во Охридско и во Струшко како самостоен господар. Но и Гропа не можел да направи нешто позначително за заштита на населението во својата управувачка област.
Животот станал неснослив. Завладеало чувство на општа несигурност и страв, уште пред воспоставувањето на турската власт во целата област. А во тоа време Турците започнале трајно да ги освојуваат и покоруваат македонските градови. Прочуениот војсководач Тимур Таш бег, организирал поход од Самоков преку Овче Поле кон Југозападна Македонија. Неговите војски ги зазеле градовите Штип, Велес, Прилеп и Битола. Во хрониката на турскиот автор Ашик паша Заде "Теварих-и-ал-Осман" за турското навлегување во споменатиот правец пишува:
"Потоа се зададоа кон албанскиот вилает. Co мошне
голема војска стигнаа во Манастир (Битола). Тој крај беше
дарежлив. Народот се покори".
Извадоков се однесува за воените операции на единиците на Кара Тимур Таш бег, којшто станал беглербег по смртта на турскиот војсководач-освојувач Шахин Лала. Според некои стари турски извори, прв административен управувач во Охридско и во Струшко станал Чинд паша (погубен по наредба на султанот Мехмед Освојувач заради злоупотреба на должноста). По стабилизацијата на турската власт во Македонија, била извршена управно-територијална поделба на целата земја. Во 1582 година во Охридскиот санџак влегувале следните нахии: Охрид (со Струга), Преспа и Дебарца (од Охридската каза) и Горни Дебар, Жупа и Река (од Дебарската каза).

Текстот е преземен од монографијата "Струга и Струшко"
Д-р Душко Константинов, Струга 1970.​
http://www.org.mk/struga-heritage/tekst.asp-lang=mac&tekst=17.htm
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Мислиш за Протестантите во Струмичко?

И тие се последица на албанските романтичари, т.е. Преродбеници.

Глигор Цилка како протестантски мисионер во Струмица и Струмичко обратувал, таму каде до ден денес има Протестанти.

Еве уште неколку ликови кои се поврзани со Македонија.

Ѓерасим Ќиријази и цело негово семејство. Глигор Цилка протестантнски(евангелски) мисионер и човек тесно поиврзан со Јане Сандански и цела афера со Мис Стон. Черчиз Топули и Михаил Грамено, кои биле доставувачи на оружјето за Македонските востаници.

Има многу за блиското минато, односно еден век до два уназад, а нема за неколку векови.

Еве ја ќе почнам прв:

Скоро половина Манастири кои се изградени во Охрид и Охридско, датираат период од 13 до 16 век.
Во тоа врем со Охрид владееле Албански благородници, како Прогон Згури, Карл Топија и Андреа Гропа. Дел од таа православна култура од Охрид е и дел од православниот духовен менталитет на Албанците од тоа време.
протестантите во стумичко неможат да бидат плод на албански романтизам.
унијатот е начин на кој пробале македонците да се отргант од грчката и бугарската црква водени се преговори со Ватикан за Македонците да бидат под нивна заштита но тој план е спречен од бугарите.
има книги за сите векови кази што ти треба.
едно е владетел на просторот а друго е како народот се изјаснувал по твојата логика сите градби во македонија се турски оти тие беа господари а албанците бегови и македонските чорбаџии само нивни потрчковци.
го краделе својот народ за нивно богатење.
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
протестантите во стумичко неможат да бидат плод на албански романтизам.
унијатот е начин на кој пробале македонците да се отргант од грчката и бугарската црква водени се преговори со Ватикан за Македонците да бидат под нивна заштита но тој план е спречен од бугарите.
има книги за сите векови кази што ти треба.
едно е владетел на просторот а друго е како народот се изјаснувал по твојата логика сите градби во македонија се турски оти тие беа господари а албанците бегови и македонските чорбаџии само нивни потрчковци.
го краделе својот народ за нивно богатење.
Во врска со ова работа, немаш повеќе книги од мене!

Значи технички приѓам на семејство каде родителите ми се протестанти, и сите врски со тие протестанти од тие времиња се запишани. Битно, тие Православни се конвертирале во Протестанти, каде Албанци протестанти имале голем удел. Патувале по тие предели и ги вдахновувале со посебни духовни аспирации. Сите албански протестанти се школовани во Теолошкиот протестантски колеџ во Самоков Бугарија. Сите го знаеле Бугарскиот и Македонскиот јазик.

Цела афера(местенка) со Мис Стоне е дело на Албано-Македонските револуционери, каде ипак оружјето е земено од Албанија.

Никој не ги споменува овие работи, а не знам зошто?

Никој не знае дека Ѓерасим Ќиријази, водел дебати со Гоце Делчев, за дури и најлоша варијанта да не се ослободат двата народи од отоманското ропство, да има една заедничка држава или федерација каде и двата народа би имале посебен ентитет, а сепак би живеел во една држава. Прашај ќе ти кажам:)
 
Член од
17 јули 2008
Мислења
126
Поени од реакции
10
Picaso
Ти бе брат не си токму, дефинитивно :vozbud:
Последниов пост што ти го прочитав се граничи со лудило бе.
Па тебе ако те оставиме да го објаснуваш влијанието на албанската култура на балканот, ќе излезе дека сите протестанти и католици во регионов се албанци, или во најмала рака албанците имале влијание врз нив.

Edit - Garfield!
Bale, kontrola! Prva opomena pred kazna!
 
Член од
24 ноември 2008
Мислења
1.035
Поени од реакции
44
Само едно нешто ме интересира?! А тоа овие погоре цитираниве “Абанци„ што биле по конкретно Тоски или Геги бидејки разликата културолошка,ментална,начин на живеење итн итн итн е по голлема од онаа на Русија и Казакстан само тоа ме интересира шо племе биле овие цитираниве ништо повеќе пошто сите сме свесни шо племе се “Албанците„ во Македонјија
ПС: edit od Garfield! Neemo ban od tema!
 
Член од
22 февруари 2009
Мислења
746
Поени од реакции
35
Во врска со ова работа, немаш повеќе книги од мене!

Значи технички приѓам на семејство каде родителите ми се протестанти, и сите врски со тие протестанти од тие времиња се запишани. Битно, тие Православни се конвертирале во Протестанти, каде Албанци протестанти имале голем удел. Патувале по тие предели и ги вдахновувале со посебни духовни аспирации. Сите албански протестанти се школовани во Теолошкиот протестантски колеџ во Самоков Бугарија. Сите го знаеле Бугарскиот и Македонскиот јазик.

Цела афера(местенка) со Мис Стоне е дело на Албано-Македонските револуционери, каде ипак оружјето е земено од Албанија.

Никој не ги споменува овие работи, а не знам зошто?

Никој не знае дека Ѓерасим Ќиријази, водел дебати со Гоце Делчев, за дури и најлоша варијанта да не се ослободат двата народи од отоманското ропство, да има една заедничка држава или федерација каде и двата народа би имале посебен ентитет, а сепак би живеел во една држава. Прашај ќе ти кажам:)
1.Што си ти по вера
2.дај доказ за овие тврдења дека во бугарија ве имло толку многу
3.Оружје се купувало од секаде
4.А за Ѓерасим дај извор.
 
Член од
17 јули 2008
Мислења
126
Поени од реакции
10
Јас прашувам која е поентата на темава?

Албанското културно наследство во Македонија?

Што значи тоа?

Ако се тврди дека албанците се потомци на илирите и истите се автохтони во Македонија, треба да ни се презентираат археолошки наоди, историски записи, едноставно културната нишка на албанците од праисторија до денес, која ќе не увери дека истите се автохтон народ.

Срањата за мајка тереза и поврзувањето преку неа за Македонија се гола вода, или некакви си бегови од 20-ти век, не држат вода. Дајте ДОКАЗ ЗА АВТОХТОНОСТА за да правиме понатаму муабет.

Тоа е поентата на темава!!!!!!!!!!!!

Не сакаме никакви записи за град кој се викал „Албанополис“, а не знаеме каде е, не сакаме никакви „патешествија“ од византијци и римјани кои пишувале за брегот на Јонското Море. Сакаме конкретни докази, археолошки, културолошки. етнолошки, нешто што е оставено од албанците во Македонија пред да дојдат Османлиите со што би можеле и ние како македонци да се гордееме.

Ете, само тоа го бараме. Многу ли е???
 
Член од
13 јули 2009
Мислења
902
Поени од реакции
123
Јас прашувам која е поентата на темава?

Албанското културно наследство во Македонија?

Што значи тоа?

Ако се тврди дека албанците се потомци на илирите и истите се автохтони во Македонија, треба да ни се презентираат археолошки наоди, историски записи, едноставно културната нишка на албанците од праисторија до денес, која ќе не увери дека истите се автохтон народ.

Срањата за мајка тереза и поврзувањето преку неа за Македонија се гола вода, или некакви си бегови од 20-ти век, не држат вода. Дајте ДОКАЗ ЗА АВТОХТОНОСТА за да правиме понатаму муабет.

Тоа е поентата на темава!!!!!!!!!!!!

Не сакаме никакви записи за град кој се викал „Албанополис“, а не знаеме каде е, не сакаме никакви „патешествија“ од византијци и римјани кои пишувале за брегот на Јонското Море. Сакаме конкретни докази, археолошки, културолошки. етнолошки, нешто што е оставено од албанците во Македонија пред да дојдат Османлиите со што би можеле и ние како македонци да се гордееме.

Ете, само тоа го бараме. Многу ли е???
Vo stranicata ili Topicot "poteklo na Albancite" vo ovoj ist forum , naogjas toa sto ti e potrebno za nas Albancite , koi ima preku 100 str.http://forum.kajgana.com/showthread.php?t=4330&page=89
 

Picasso`

Schizophrenic!
Член од
26 јануари 2007
Мислења
4.149
Поени од реакции
197
Јас прашувам која е поентата на темава?

Албанското културно наследство во Македонија?

Што значи тоа?

Ако се тврди дека албанците се потомци на илирите и истите се автохтони во Македонија, треба да ни се презентираат археолошки наоди, историски записи, едноставно културната нишка на албанците од праисторија до денес, која ќе не увери дека истите се автохтон народ.

Срањата за мајка тереза и поврзувањето преку неа за Македонија се гола вода, или некакви си бегови од 20-ти век, не држат вода. Дајте ДОКАЗ ЗА АВТОХТОНОСТА за да правиме понатаму муабет.

Тоа е поентата на темава!!!!!!!!!!!!

Не сакаме никакви записи за град кој се викал „Албанополис“, а не знаеме каде е, не сакаме никакви „патешествија“ од византијци и римјани кои пишувале за брегот на Јонското Море. Сакаме конкретни докази, археолошки, културолошки. етнолошки, нешто што е оставено од албанците во Македонија пред да дојдат Османлиите со што би можеле и ние како македонци да се гордееме.

Ете, само тоа го бараме. Многу ли е???
Кој не знае? Видиги референците, потоа зборувај, ако можеш.

http://en.wikipedia.org/wiki/Albanopolis

Срањата за мајка тереза и поврзувањето преку неа за Македонија се гола вода, или некакви си бегови од 20-ти век, не држат вода. Дајте ДОКАЗ ЗА АВТОХТОНОСТА за да правиме понатаму муабет.
Кај си било бе дете ти цело ова време. Има посебни теми каде сме постирале се во врска то тоа, или скоро се. Побарај ќе видиш.

И културното наследство на албанците во македонија има тесна врска со Мајка Тереза, манастирите изградени од страна на албанските принцеви и уште многу многу друи нешта за кои ти, не си вакциниран од националното беснило и изгледа не разбираш како идат стварите.

1.Што си ти по вера
2.дај доказ за овие тврдења дека во бугарија ве имло толку многу
3.Оружје се купувало од секаде
4.А за Ѓерасим дај извор.
1. Атеист, Пантеист, Гностик.

2. Мора ли за се да има на нет докази и писма и документи. Нема да ти се допаднат извештаите на мисионерите кои во тоа време биле во Македонија во врска со Македонскиот народ и идентитет и јазик.

3. Се купувало од секаде, најмногу од Албанија, т.е. Черчиз Топули!

4. И за Ѓерасим нема нет документација, ама јас имам ДОМА-Документација, таткоми преведува книга на Македонски јазик од албански, авторот е Џон Куанруд, каде се имплицирани и писмата и рапортите на мисионерите Америчките мисионери во Битола.

Picaso
Ти бе брат не си токму, дефинитивно :vozbud:
Последниов пост што ти го прочитав се граничи со лудило бе.
Па тебе ако те оставиме да го објаснуваш влијанието на албанската култура на балканот, ќе излезе дека сите протестанти и католици во регионов се албанци, или во најмала рака албанците имале влијание врз нив.

Ти бе момче да си одиш на соодветен лекар да си се прегледаш, ама кажи му ги на лекарот детално твоите ставови, за да може да ти воспостави точна дијагноза и соодветна терапија.
Во спротивно, џабе ни е муабетов.
Ако секогаш овака ги започнуваш репликите према мене, ќе јадеш БАН, пошто не си авторитет тоа да го кажеш, нели не си Психолог, а и да си не си на право место.

Твоето незнаење, предизвикува ваков пост, каде неинформираноста ја раѓа и твојата глупавост, која треба да го срами цел твој народ.

А и последниот пасус не ти е најаргумент, така да, мислам дека не ти е местото по вака осетливи теми, а уште полошо, каде што абер немаш од топикот.

Мрш!:helou:
 

Македонеро

Домаќин
Член од
15 декември 2008
Мислења
3.451
Поени од реакции
1.791
Камо археолошки артефакти од наводното владеење на Албанците во Македонија на места со НЕАлбански топоними а?

Кој не знае? Видиги референците, потоа зборувај, ако можеш.

http://en.wikipedia.org/wiki/Albanopolis-It is not certain if the ancient city corresponds with later mentions of it[3]:baeh:
 

Славјански

Антички Словен
Член од
2 мај 2008
Мислења
5.644
Поени од реакции
1.346
Дали има некакви фотографии, артефакти, било каква материјална култура на Албанците во раниот век или антиката.
Нешто по што би биле препознатливи.
 
Член од
8 мај 2005
Мислења
542
Поени од реакции
76
Албанка е!

Само Хрватите и Албанците во Македонија биле и се Католици.

хммм, само едно име. - Петар Богдан, католишки архиепископ од 17 век (на Софиjа), автор на:

-„Историjа на Бугариjа” (1667 г.),
- „Историjа на Охрид - столица на Бугариjа”
- „Хроника за моравската мисиjа на Св. Св. Кирил и Методиj”.
- „Историја на Србиjа и Призренската епископиjа” и др.,
автор на првиот бугарски герб, од 1643 г.


Мислите дека при толкова силна католишка власт, и пропаганда (од Дубровник и др.) помег'у "словенското население" (знаеме дека богомилите и други ристиjански ереси под турско се ставали муслимани или католици), да немало католици во Вардарска Македониjа? За Солун, Кукушко да не говориме..
 

Kajgana Shop

На врв Bottom