Еколошки возила (општа дискусија)

Член од
22 февруари 2011
Мислења
47
Поени од реакции
6
Дали има некој искуство со еколошки возила од типот на хидроген, метан, компресиран воздух, електричен автомобил? За колку време отприлика мислите дека ке се заменат возилата кои користат бензин и дизел? информации за технологијата како работи, цена итн.
 

Cannabinoid

Cannabinologist, MMD
Член од
18 јануари 2008
Мислења
597
Поени од реакции
466
Дали има некој искуство со еколошки возила од типот на хидроген, метан, компресиран воздух, електричен автомобил? За колку време отприлика мислите дека ке се заменат возилата кои користат бензин и дизел? информации за технологијата како работи, цена итн.
Хидроген = водород. ;)

Возила на метан имаш колку ти душа сака во Европа. Автобуси исто така. Веќе неколку години нови ги продаваат на метан да одат, додека пумпите низ ЕУ се опремени и со плин (пропан/бутан) и посебно чист метан.

Возила на водород, компресиран воздух, електрични веќе постојат низ светот. Некои се хибриди, други се чисти еко-возила. Во понапредните земји од МК, на пумпите покрај стандардните нафтени деривати, има можност за полнење на батериите на електричните возила. Денес со едно полнење на еве конкретно Tesla Model S можеш да поминеш околу скоро 500 км., со максимална брзина од 200 км/ч и забрзување 0-100 км за 4,4 секунди. :)
 
P

Princ

Гостин
Денес со едно полнење на еве конкретно Tesla Model S можеш да поминеш околу скоро 500 км., со максимална брзина од 200 км/ч и забрзување 0-100 км за 4,4 секунди. :)
Отсекогаш ме интересирало... дали можеш да го преведеш ова во пари? Чисто ме интересира колку пари (отприлика, нормално) "чинат' 100км на електрично возило.
 

acetetovo

Македонец!
Член од
1 мај 2007
Мислења
4.001
Поени од реакции
2.374
Сум имал можност да возам Шевролет Волт, одлична работа е за разлика од обичниве автомобили.
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.685
Отсекогаш ме интересирало... дали можеш да го преведеш ова во пари? Чисто ме интересира колку пари (отприлика, нормално) "чинат' 100км на електрично возило.
Eпа рачунај, да речиме дека треба да го полниш 8 саати, а притоа да троши по 1 KW на час за полнење (шо е премногу)... ти иди 8 KW за 1 полнење. Цената на струјата во МКД е некои 5 денари за киловат, или 40 денари за 1 полнење. И 100 км да можиш да поминиш со 1 полнење, е исплатливо :)

Мада од друга страна, Тесла Роадстер чини над 50.000 евра, шо значи можиш да си купиш нормална кола за 20.000 евра и со 30.000 да си обезбеден за гориво до крајот на животот...
 
Член од
6 март 2007
Мислења
2.301
Поени од реакции
1.571
Батериите (акумулаторите) Најмногу ја дигаат цената кај електричните возила. Возилата на водород ке почнат да се произведуваат за најмногу 10 години, пошто сега почнаа да се развиваат, дури и некоплку модели постојат кои одат само на водород. Проблемот кај овие возила е складирањето на водородот. Премногу е запалив, треба да се чува на високи притисоци бидејки најмногу се шири за разлика од другите гасови, што значи најмогу волумен зафаќа. Или може да се произведува (од вода преку електролиза се одвојува водород и кислород) додека работи моторот, преку генератори но сеуште не е таа технологија доволно развиена ама кај и да е за некоја година ке се реши и тој проблем. Уствари проблемот е решен, уште да се победат нафташите и да се искомерцијализира производот. За тоа треба време.
Мое мислење е дека за 10 ина години 50% од возилата што ке се возат ке бидат на погон на вода или на струја. Подобро е повеќе да се вложува во погонотна струја, бидејки моторите се многу потивки и работат со мали вибрации за разлика од класичниот ото мотор кое примарно гориво ке му биде водородот во кој принципот на создавање притисок преку експлозија ке си остане ист, со што ке се создава истата галама како сегашниве мотори во автомобилите.
Доколку се реши проблемот со бучавата на ото моторите секако подерднакво важно би било и водородната технологија да се развива пропорционално со електричната бидејки на крајот на краиштата секаква течност која содржи вода може да се користи како гориво а водата секаде ја има, но дотогаш јас навивам за електричната технологија.
Исто така треба повеќе внимание да се обрне и на стирлинг моторот, кој работи на топлина односно на топол и ладен воздух, што значи дека може да биде придвижуван со сконцентерирање на сончевите зраци во една точка (во делот од моторот кој треба да се загрева.)
Кога веќе ја спомнав сончевата енергија, таа може да се искористи кај возилата со електричен погон, но сега за сега не е доволно добро развиена и нема таква технологија која ке ја има таа моќ директно да ги полни батериите на возилото додека тоа е во движење, и тие никогаш да не се испразнат.
 
Член од
20 мај 2008
Мислења
1.061
Поени од реакции
1.077
Засекогаш ќе има нафта...
Од друга страна пак кога тие еколошки возила ќе се распространат...цената на нафтата ќе падне така да повеќе нема да биде важно на што возиш,освен доколку не те гризе еколошка совест :)

А ако на еколошките возила гледаш од аспект на загадување, само да напоменам дека таканаречените еколошки возила загадуваат многу повеќе.

Ако сакаш најевтин превоз тогаш користи точак или автобус.
 
Член од
22 февруари 2011
Мислења
47
Поени од реакции
6
абе загадуваат повеќе, загадуваат електричните на некој начин во процесот на производство на струјата, иначе прочитав статија за фиат панда добила награда за најеколошко возило во швајцарија на метан е таа па гледано од гледна точка што пандата кошта 7000-8000 евра е мн достапна за луѓето, а исто и bmw има напраено на водород серија 7 само што bmw го користи во течна форма а не како гас односно го лади првин па потоа го става во резерварот како бензин што ставаш. Според мене најголем проблем е што нема доволно екостаници за полнење тие што постојат главно се за електрични и ги нема сегде на одредени места
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.685
Батериите (акумулаторите) Најмногу ја дигаат цената кај електричните возила.
Тотално се согласувам. Мада, еве ти еден податок кој најверојатно не си го знаел. NASA за своите сопствени потреби има развиено ПЛУТОНИУМСКИ склоп, кој има големина колку еден нормален акумулатор, а е доволен да напојува со енергија едно домаќинство во рок од 100 години.Се сеќаваш на Voyager1? Го лансираа во 70-тите, ене го на крајот од сончевиот систем, а уште праќа податоци, и ќе праќа дури е комплетен. Благодарение на таа технологија. Еден таков склоп е доволно, за да имаш возило шо ќе те вози во наредните 50 години. Ништо повеќе. Колку и да е скап, гарант дека е поефтин од батериите што се вградуваат во денешните хибриди/електрични возила.

Мое мислење е дека за 10 ина години 50% од возилата што ке се возат ке бидат на погон на вода или на струја. Подобро е повеќе да се вложува во погонотна струја, бидејки моторите се многу потивки и работат со мали вибрации за разлика од класичниот ото мотор кое примарно гориво ке му биде водородот во кој принципот на создавање притисок преку експлозија ке си остане ист, со што ке се создава истата галама како сегашниве мотори во автомобилите.
Да, ама гледај кој е недостатокот кај електричните мотори: цел систем за подмачкување, ладење, издувни гасови, пренос на движењето треба да се редизајнира/отфрли. Тоа значи голема промена на возилата, а богами и гаснење на големи гранки во индустријата. Замисли колку луѓе се вработени во делот за издуви... сите тие ќе се отпуштат ако се префрлиме на електрика. И јас навивам за електриката, мада тоа ќе биди мнооооогу тешко.

Пореално е да се очекува дека веќепостоечките ото мотори ќе ги користиме со друг вид на гориво (био дизел, LPG, метан, евентуално водород), заедно со сите пропратни елементи кои што се во нив отколку да се свртиме кон електриката...


Исто така треба повеќе внимание да се обрне и на стирлинг моторот, кој работи на топлина односно на топол и ладен воздух, што значи дека може да биде придвижуван со сконцентерирање на сончевите зраци во една точка (во делот од моторот кој треба да се загрева.)
Ај малце повеќе за ова?
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.230
Поени од реакции
390
Батериите (акумулаторите) Најмногу ја дигаат цената кај електричните возила. Возилата на водород ке почнат да се произведуваат за најмногу 10 години, пошто сега почнаа да се развиваат, дури и некоплку модели постојат кои одат само на водород. Проблемот кај овие возила е складирањето на водородот. Премногу е запалив, треба да се чува на високи притисоци бидејки најмногу се шири за разлика од другите гасови, што значи најмогу волумен зафаќа. Или може да се произведува (од вода преку електролиза се одвојува водород и кислород) додека работи моторот, преку генератори но сеуште не е таа технологија доволно развиена ама кај и да е за некоја година ке се реши и тој проблем. Уствари проблемот е решен, уште да се победат нафташите и да се искомерцијализира производот. За тоа треба време.
Мое мислење е дека за 10 ина години 50% од возилата што ке се возат ке бидат на погон на вода или на струја. Подобро е повеќе да се вложува во погонотна струја, бидејки моторите се многу потивки и работат со мали вибрации за разлика од класичниот ото мотор кое примарно гориво ке му биде водородот во кој принципот на создавање притисок преку експлозија ке си остане ист, со што ке се создава истата галама како сегашниве мотори во автомобилите.
Доколку се реши проблемот со бучавата на ото моторите секако подерднакво важно би било и водородната технологија да се развива пропорционално со електричната бидејки на крајот на краиштата секаква течност која содржи вода може да се користи како гориво а водата секаде ја има, но дотогаш јас навивам за електричната технологија.
Исто така треба повеќе внимание да се обрне и на стирлинг моторот, кој работи на топлина односно на топол и ладен воздух, што значи дека може да биде придвижуван со сконцентерирање на сончевите зраци во една точка (во делот од моторот кој треба да се загрева.)
Кога веќе ја спомнав сончевата енергија, таа може да се искористи кај возилата со електричен погон, но сега за сега не е доволно добро развиена и нема таква технологија која ке ја има таа моќ директно да ги полни батериите на возилото додека тоа е во движење, и тие никогаш да не се испразнат.
Токму така. И јас мислам дека погонот на водород ќе биде иднината, не само кај возилата туку и општо земено, во индустријата и домаќинствата. Има ли некој повеќе сознанија за користење на водородот како погонско гориво за возила? Би замолил доколку има таков да ги изнесе сознанијата или да постави линкови. YouTube е полно со клипови за тоа како може да се добие водород, како се поставува HHO уред на автомобил и кои се заштедите. Но, конкретни искуства за можните проблеми и користењето на водородот како погонско гориво никаде не најдов.
 
Член од
6 март 2007
Мислења
2.301
Поени од реакции
1.571
Ај малце повеќе за ова?
НАСА да сакаше да ги открие сите свои тајни проекти и истражувања сега ние ке бевме многу понапред со технологијата. Исто така Америчката влада да ги покажеше сите изуми кои Тесла ги направил,и не само он, и другите научници од другите земји за кои ние помалку знаеме, исто ке бевме многу понапредна цивилизација. Ама на некој му одговара народот да е глуп и да биде постојано под притисок, закана, да прави жртви во животот за да биде контролиран, послушен, програмиран робот кој ке следи некои политичарчиња кои директно влијаат врз квалитетот на животот на сите луѓе, т.е го успоруваат развојот на човештвото во секој поглед. Само, ние тоа им го дозволуваме, народот кој е 98 % од популацуијата во светот, а само оние 2% се "владетелите", и поради тоа се помоќни од нас. Свеста треба да се дигне....но тоа е поширока тема, да не одолговлекувам.
Наместо оган како енергија која го покренува моторот може да се сконцентрираат сончевите зраци преку конкавни огледала

во една точка каде ке има голема топлина на металната површина и со тоа ке се покрене моторот и понатаму таа механичка енергија може да се користи или претвори во која друга енергија.
Засекогаш ќе има нафта...
Од друга страна пак кога тие еколошки возила ќе се распространат...цената на нафтата ќе падне така да повеќе нема да биде важно на што возиш,освен доколку не те гризе еколошка совест :)

А ако на еколошките возила гледаш од аспект на загадување, само да напоменам дека таканаречените еколошки возила загадуваат многу повеќе.

Ако сакаш најевтин превоз тогаш користи точак или автобус.
Сепак водата ке биде поефтина и подостапна од нафтата на било кое место во било кое време, освен во Сахара и слични области.
исто и bmw има напраено на водород серија 7 само што bmw го користи во течна форма а не како гас односно го лади првин па потоа го става во резерварот како бензин што ставаш.
Ладењето е скапо, водородот за да биде течен треба да се олади на -172 Целзиусови степени (отприлика), а за тоа е потребна многу потрошена енергија во некој замрзнувач, што значи скап производ т.е скапо течно гориво.
Постојат едни нови истражувања, произведен е материјал во вид на сунѓер кој го апсорбира водородот од гасна состојба и го претвара во цврста како цигла. Потоа со загревање на тој материјал (не знам за колку степени) самиот водород се одвојува и пак се враќа во гасна состојба. Целта е да не се користи боца под притисок,бидејки е премногу опасно да се става под притисок водородот, поготово ххо гасот што е составен и од водород и од кислород, што всушност таква боца би била еден вид водородна (хидрогенска) бомба, а знаеме колку водородните бомби имаат појако разорно дејство од атомските, така да тоа е многу опасна комбинација, туку со употреба на евтин материјал да се воведе во врста состојба и потоа да се испушта како гас во количини онолку колку што му е потребно на моторот нормално да работи.
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.230
Поени од реакции
390
Уште во 70-те години од минатиот век Алфа Ромео и Фолксваген експериментираа со користење на течниот водород, но за жал тие истражувања тивко згаснаа. Веројатно масло на големите нафтени компании.
 
K

Kiko

Гостин
Отсекогаш ме интересирало... дали можеш да го преведеш ова во пари? Чисто ме интересира колку пари (отприлика, нормално) "чинат' 100км на електрично возило.
85 kw-500km -90kmh
85kw* 4ден(средна цена)=340 ден/5= 68 ден на 100 киломтри. Башка Немаш скоро никакво одржување на мотор, како промена на масло филтри ремонти антифризи и 300 други глупости...да имав пари одма би зел.. амаќе почекаме додека тесла не ја пушти blue star... која ќе чини околу 25000 долари чисто електрична мала фамилијатна кола. Инаку вчера еден извозе скоро 700 км со 85 kw. Убавото е што овие коли во град трошат помалку отколку на отвотрено... Повелете и друг пат
--- надополнето: 18 декември 2012 во 20:02 ---
Пореално е да се очекува дека веќепостоечките ото мотори ќе ги користиме со друг вид на гориво (био дизел, LPG, метан, евентуално водород), заедно со сите пропратни елементи кои што се во нив отколку да се свртиме кон електриката...
Не се согласувам вопшто за ова... Сите други опции ја немаат таа предност како струјата..развиена мрежа, развиена технологија. Тесла веќе успеа да продаде изработи 5000 автомобили. 20000 чекаат на свој примерок кои имаат однапред уплатено. Водород нема шанси. Прескапо е за произвотсво и складирање а богами и опасно. Био дизел е поскапо за произвотсво и дирекно удира на цената на храната.
--- надополнето: 18 декември 2012 во 20:06 ---
абе загадуваат повеќе, загадуваат електричните на некој начин во процесот на производство на струјата, иначе прочитав статија за фиат панда добила награда за најеколошко возило во швајцарија на метан е таа па гледано од гледна точка што пандата кошта 7000-8000 евра е мн достапна за луѓето, а исто и bmw има напраено на водород серија 7 само што bmw го користи во течна форма а не како гас односно го лади првин па потоа го става во резерварот како бензин што ставаш. Според мене најголем проблем е што нема доволно екостаници за полнење тие што постојат главно се за електрични и ги нема сегде на одредени места
Извини другарче! Ама струјата иако сега за сега во мала мера, доаѓа од обновливи извори. И Убавината на струјата е шти има искористеност од 95 од струја во механичка енергија. Кај безините ова е 15%. Све дуго Јаглерод диоксид и моноксид што ќе излезе под нос кај твоите деца или тебе е вишок. Дури и струјата која доаѓа од елетраните на јаглен јагленот гори на локација далеку од твојата куќа. Затоа нема да даваш пари по болници ни ти ни општесвото!
 
Член од
24 ноември 2005
Мислења
3.230
Поени од реакции
390
85 kw-500km -90kmh
85kw* 4ден(средна цена)=340 ден/5= 68 ден на 100 киломтри. Башка Немаш скоро никакво одржување на мотор, како промена на масло филтри ремонти антифризи и 300 други глупости...да имав пари одма би зел.. амаќе почекаме додека тесла не ја пушти blue star... која ќе чини околу 25000 долари чисто електрична мала фамилијатна кола. Инаку вчера еден извозе скоро 700 км со 85 kw. Убавото е што овие коли во град трошат помалку отколку на отвотрено... Повелете и друг пат
--- надополнето: 18 декември 2012 во 20:02 ---

Не се согласувам вопшто за ова... Сите други опции ја немаат таа предност како струјата..развиена мрежа, развиена технологија. Тесла веќе успеа да продаде изработи 5000 автомобили. 20000 чекаат на свој примерок кои имаат однапред уплатено. Водород нема шанси. Прескапо е за произвотсво и складирање а богами и опасно. Био дизел е поскапо за произвотсво и дирекно удира на цената на храната.
--- надополнето: 18 декември 2012 во 20:06 ---

Извини другарче! Ама струјата иако сега за сега во мала мера, доаѓа од обновливи извори. И Убавината на струјата е шти има искористеност од 95 од струја во механичка енергија. Кај безините ова е 15%. Све дуго Јаглерод диоксид и моноксид што ќе излезе под нос кај твоите деца или тебе е вишок. Дури и струјата која доаѓа од елетраните на јаглен јагленот гори на локација далеку од твојата куќа. Затоа нема да даваш пари по болници ни ти ни општесвото!
Водородот е евтин, не мораш да го складираш туку како што го создаваш со електролизата, така и го трошиш. Можеби е со цената на струјата тука некаде, за некој процент малку поевтин. Јас по дома веќе експериментирам со водородот. За почеток нема да го поставам на возило туку на агрегат за струја. Ако капацитетот од електролизерот задовлува, одам натаму се додека не направам бензински мотор од 1400 ццм да работи на 100% OOH.
 
K

Kiko

Гостин
Водородот е евтин, не мораш да го складираш туку како што го создаваш со електролизата, така и го трошиш. Можеби е со цената на струјата тука некаде, за некој процент малку поевтин. Јас по дома веќе експериментирам со водородот. За почеток нема да го поставам на возило туку на агрегат за струја. Ако капацитетот од електролизерот задовлува, одам натаму се додека не направам бензински мотор од 1400 ццм да работи на 100% OOH.
Електролизата е скапа работа. Hydrogen can be made via high pressure electrolysis or low pressure electrolysis of water. Current best processes have an efficiency of 50% to 80%,[24][25][26] so that 1 kg of hydrogen (which has a specific energy of 143 MJ/kg, about 40 kWh/kg) requires 50 to 79 kWh of electricity.
--- надополнето: 18 декември 2012 во 20:21 ---
Можеби сум скептик....но стварно не ми е јасно како тоа со електролизата произведува повеќе енергија отколку што складира.. тоа е прекршување на термодинамочки закон...не можеш да добиеш повеќе енергија отколку што си вложил!!!
 

Kajgana Shop

На врв Bottom