Што е ислам?

  • Креатор на темата Креатор на темата Omer el Faruk
  • Време на започнување Време на започнување
O

Omer el Faruk

Гостин
ШТО Е ИСЛАМ?

Им реков, еднаш, на своите ученици: „Кога би ви дошол некој туѓинец, па би ви кажал дека располага само со време од еден час и сака за тоа време да дознае што е исламот, како би сте му го објасниле тоа за еден час?“

Одговорија: „Тоа е невозможно! Неопходно е да го проучува монотеизмот, исправното читање на Куранот (теџвид), толкувањето и коментарот на Куранот (тефсир), преданијата за говорот и делувањето на Пратеникот (хадисите), исламското право (фикх), основите на исламското право (усули-фикх) и да се задлабочи во проблемите и прашањата од кои Не може да се излезе за пет години!“

Јас на тоа им реков: „Субханалах (На арапски јазик значи: славен нека е Бог) , зарем не дошол еден бедуин да престојува кај Пратеникот еден ден или дел од денот, да го запознае за тоа време исламот, за после тоа да го пренесе на својот народ, станувајќи негов упатувач и учител, мисионер и доставувач на исламот? А освен тоа, зарем Божјиот пратеник, нека е Божјиот мир над него, во хадисот за Џибрил (Архангелот Гаврил), целата вера не ја објаснил во три реченици, говорејќи во нив за исламот, иманот (верувањето) и ихсанот (доброчинството)? Па зошто да не го објасниме исламот денес за еден час...?“


Што е, тогаш, исламот? И како се стапува во ислам?

Секоја вероисповед - вистинита или лажна, секое здружение - корисно или штетно, секоја партија - добра или зла, имаат свои идејни темели, како и идеолошки поставки кои ја одредуваат целта и го насочуваат правецот, служејќи како статут на нејзините членови и следбеници.

Оној кој сака да пристапи кон едно од споменатите здруженија, прво гледа во неговите основи, па ако е задоволен со нив, ако потсвесно и свесно ги прифати, без најмало сомневање во нив, бара да пристапи во тоа здружение, се вклучува во кругот на неговите членови, приврзаници, тогаш станува должен да ги извршува сите активности со кои го задолжува статусот како член на здружението и да плаќа одредена членарина. После тоа, должен е со своето дејствување да покаже искреност во прифаќањето на неговите основи и принципи, непрестајно присетувајќи се на нив, како не би сторил нешто што им се спротивставува. Со својот морал и дејствување, претставува убав пример на тие принципи, како и нивен практичен мисионер.

Членството во здружението, значи, означува: познавање на неговиот систем, верување во неговите начела, покорување на неговите одредби, и практично дејствување, во согласност со тие одредби. Ова е општ став кој е применлив и во исламот. Со оглед на тоа, оној кој сака да пристапи во исламот, треба прво да ги усвои неговите основи и непоколебливо да ги прифати, како би станал муслиман (Покорен, послушен, предан на Бога) . Овие основи се состојат, накратко, во верувањето дека овој материјален свет не е сè што постои и дека овој дуњалучки живот (Овоземски живот, во понатамошниот текст ќе биде употребен изразот овоземски живот) , всушност не е целиот живот. Човекот постоел пред раѓањето, ќе постои и после смртта. Не се создал тој самиот, туку бил создаден уште пред да се спознае себе си. Не го создале неоргански битија околу него, затоа што тој поседува разум, а тие не, туку него, а и сите овие светови, од непостоење ги создал Единиот Возвишен Бог. Единствено Тој оживува и усмртува. Тој е Оној Кој сè создава и ако сака сè уништува. Овој Бог не е сличен на ништо од овие светови. Тој е од секогаш, не е создаден, Тој е за секогаш, нема да исчезне. Моќен е, нема граници на Неговата моќ. Сè знае и ништо не е скриено од Неговото знаење. Праведен е, но Неговата праведност не се одредува со мерилата на човечката праведност. Тој е Оној Кој ги поставил законите на вселената, кои ние ги нарекуваме природни закони, и сè што е во неа складно го направил. Отсекогаш ги определил сите подробности и облици, како и сè што ќе им се случи на живите и на неживите битија: движење и мирување, постојаност и промени, активности и неактивности. На човекот му подарил разум кој размислува за многу нешта кои му ги потчинил на неговиот разум, со кој го реализира она што ќе го избере. После овој привремен живот создадал вечен живот - во идниот свет, во кој добротворот ќе биде награден со џенет (Рај, во понатамошниот текст ќе се употребува изразот – рај) , а грешникот казнет со џехенем (пекол) .

Овој Бог е еден и единствен. Нема придружник кој се обожува освен Него, ниту пак има посредник преку кој Нему му се приближува, и кој кај Него без Негова дозвола се завзема. Обожувањето, во сите негови видови, само кон Него, искрено се упатува.

Сите видливи битија кои со сетилата се чувствуваат, како и оние за нас невидливи - Му припаѓаат Нему. Некои од нив се неживи, а некои живи, задолжени со должности. На некои од тие битија својствено им е само доброто, а тоа се само мелеците (ангели) ; на некои им е својствено само злото, а тоа се шејтаните (ѓаволи, демони) , додека на некои им е својствено и доброто и злото, а тоа се џините и луѓето. Тој, Возвишениот Господар одбира некои од луѓето и им испраќа ангел со Неговиот закон, да им го предаде на луѓето, преку пратениците.

Овие Божји закони содржани се во книгите и посланијата кои се објавени од небесата. Последната од нив ја поништува претходната или ја корегира. Последната книга е Куранот. Сите книги пред него се изменети, или исчезнале и се заборавени. Единствено Куранот останал сочуван од промени и пропаст. А, последниот од спомнатите пратеници е Мухамед ибн Абдулах ел-Ареби ел-Курејши. Со него се запечатени пратеништвата, а верите со неговата Објава, така да нема веровесници и пратеници после него.

Куранот е исламски законик. Оној кој тврди дека Куранот е од Возвишениот Господар, Алах, и верува во Него, како целина и во подробности, се нарекува верник. Верувањето во оваа смисла не му е познато на никој освен на Возвишениот Алах, затоа што луѓето не ги отвораат човечките срца ниту пак знаат што има во нив. Поради тоа должен е, за муслиманите да го сметаат како еден од нив, да го изјави тоа верување со изговарање на шехадетот (Сведочење, усно сведоштво за припадност на исламот) . Шехадетот гласи: „Верувам дека нема друго божество достојно за обожување освен Алах, и верувам дека Мухамед е Алахов пратеник“.

Кога ќе ги изговори тие зборови станува муслиман, т.е.: вистински жител на исламската држава, во која ги ужива сите права кои ги ужива муслиманот и прифаќа да ги извршува сите должности со кои исламот го задолжува.

Овие обврски, т.е., верски должности се малубројни, лесни, и во нив нема никакви мачнини, ниту големи потешкотии.

Прватаод нив е в зори да клања два реката (Основен дел од молитвата, а се состои од едно стоење кое се нарекува кијам, едно поклонување наречено руку и две спуштања ничкум наречени сеџда. Молитвата е составена од најмалку два реката, а највеќе четири) сабах-намаз , тивко повикувајќи Го својот Господар, молејќи Го за секое добро и барајќи заштита од казната. Пред тоа зема абдест, т.е., мие одредени делови на телото или ако е џунуб (нечист), се капе.

Клања во средината на денот четири рекати пладне-намаз, малку подоцна уште четири рекати икиндија-намаз , а после заоѓањето на Сонцето три рекати акшам-намаз и на почетокот на ноќта четири рекати јација-намаз.

Ова се петте пропишани молитви. Нивното извршување трае околу половина час. За нивното извршување не е определено ниту место ниту определена личност (верски човек) без кои тие не би биле исправни. Во нив, како и во сите други верски должности, Богоугодни дела и обожувања, нема посредник помеѓу муслиманот и неговиот Господар.

Вторатаобврска на муслиманот се однесува на определениот месец во годината, Рамазан, во кој муслиманот го поместува појадокот, па го извршува на крајот на ноќта - наместо на почетокот на денот, а го одлага ручекот за после заоѓањето на Сонцето, воздржувајќи се во текот на денот од храна, пијалок и приоѓање кон жената. Тоа за неговата душа е месец на чистење, за неговиот стомак месец на одмор, а за неговото тело месец на преиспитување на неговото однесување и здравје. Овој месец е еден од начините на поттикнувања на добродетелство и еднаквост во животот.

Третата обврска е зеќатот. Ако после задоволувањето на личните потреби и потребите на семејството се појави како вишок одредено количество на иметок, за кое муслиманот во текот на годината немал потреба, должен е од тој иметок, после истекувањето на година дена, да издвои два и пол проценти (2,5 %) и да ги раздели на сиромашните и бедните. За муслиманите тоа давање не е никаков терет, а е од голема корист за оние на кои што тоа им е потребно. Тоа е цвид подлога на меѓусебното помагање и лек за болеста на сиромаштијата, една од најтешките болести.

Четвртатаобврска: исламот во својата заедници ги регулира и семејните собири:

- Собирот на маала се одржува пет пати дневно, како часовите во училиштето. Тоа е џематското (заедничкото) извршување на молитвата, во кое секој член ја зацврстува својата покорност кон Бога, состанувајќи се пред Него. Плодовите на овој собир се моќните да ги помагаат послабите, учените да ги подучуваат неуките, богатите да ги помагаат сиромашните. Просечното траење на овој состанок изнесува петнаесет минути, така да не му смета на работникот во работата, ниту на трговецот во трговијата. Ако муслиманот не присуствува на состанокот, не бива казнет за изостанувањето, но нема ниту награда заради учеството во него.

- Собир на ниво на заседание на градските квартови, кој се извршува еднаш неделно, е џума-намазот . Временски трае помалку од еден час, а присуството е задолжително за сите мажи.

- Собир на ниво на градско заседание, кој се одржува еднаш годишно, а тоа е Бајрам-намазот. Присуството на него е задолжително, а временски трае помалку од еден час.

- Собир на ниво на општо-муслимански конгрес, кој се одржува секоја година на одредено место: насочувајќи го дејствителниот и идејниот циклус, муслиманот е задолжен да присуствува еднаш во животот, ако е во можност - а тоа е хаџот (аџилакот) .

Тоа се основните верски обврски кои се задолжителни за муслиманите.
 
Во верските должности исто така спаѓа и воздржување од одредени дела, за кои сите паметни луѓе на светот кажуваат дека се штетни и дека воздржувањето од нив е должност, како што се: бесправно убивање, напаѓање на луѓето, сите видови на насилство, алкохолни пијалоци од кои се губи разумот, блудот кој ја уништува честа, здравјето и мешањето на сродствата, каматата и лихварството, лагата, мамењето, предавството, бегањето од воена служба со која се сака воздигнување на Божјата вера, непослушност кон родителите, кривоклетство, лажно сведочење и друго што е слично на овие грди и штетни дела, чија грдотија ја чувствува секој разум.

Ако муслиманот занемари извршување на некои од должностите, или пак направи нешто од она што е забрането, а потоа се обрати кон Бога и се покае, барајќи прошка од Бога, Тој навистина ќе му прости. А, ако не се покае и не се обрати кон Него, останува и понатаму муслиман и се вбројува во муслиманите, но се смета за грешник и заслужува казна на идниот свет - ахиретот, со таа разлика што неговата казна е привремена, а не вечна, како казната на неверниците.

Но, ако негира некои од основите, принципите на верувањето, или се посомнева во нив, или одбие должност или забрана востановена со иџма, или негира макар и еден збор од Куранот, излегува од верата, се смета за отпадник и му се одзема исламското државјанство. Отпадништвото од верата е најголемиот грев во исламот, од ист степен како и предавството на државата во современите закони, а казната за оној што нема да се покае е смрт.

Муслиманот, понекогаш, пропушта некоја должност, или извршува нешто од она што е забрането, признавајќи ја должноста и забраната, па останува и понатаму да биде муслиман, со тоа што станува грешник. Што се однесува, пак, до верувањето - иманот, тоа е неделиво. Кога, на пример, би верувал во 99 % од верските принципи, а би негирал еден од нив, би се сметал за неверник.

Понекогаш муслиманот не е мумин (верник), слично на оној кој му пристапува на некое здружение, па присуствува на неговите состаноци, плаќа членарина и ги извршува должностите на еден член, но не ги прифаќа неговите основи ниту пак е сигурен во нивната исправност. Тој му пристапува на тоа здружение само за да го шпионира или за да му наштети. Тој е мунафик (лицемер), кој со јазик го искажува шехадетот и привидно ги извршува верските должности (Лицемерство (нифак) е: јавно изјавување на верувањето, а прикривање на неверувањето. Во тоа не влегуваат зборовите на Пратеникот, нека е Божјиот мир над него: „Три се знаците на мунафикот ... итн.“, така што оној кој ќе изневери, излаже или не ја исполни работата која му е доверена – еманетот, не се смета за неверник само заради тоа. Тоа е привидно лицемерство, а не вистинско, т.е. лицемерство во верувањето кое го споменавме (заб. од авторот).).
Меѓутоа, тој всушност не е верник, ниту пак е спасен кај Бога, иако од луѓето е вбројуван меѓу муслиманите, затоа што луѓето судат според надворешноста, а единствено Бог ги познава тајните и она што е во срцата на луѓето.

Значи, кога човек ќе ги прифати идејните основи на исламот, а тие се: апсолутно верување во Бога не припишувајќи Му здруженик ниту посредник, верување во ангелите, пратениците, книгите објавите, Судниот ден, Божјето одредение (кадер) и изговарањето на шехадетот, кој цврсто верува во тоа, а потоа ги извршува пропишаните молитви - фарзови , пости во месецот Рамазан, дава зеќат на иметокот ако е обврзан, ако е во можност ќе го изврши аџилакот еднаш во животот, се воздржува од забранетите дела кои се едногласно забранети - се смета за муслиман – мумин (верник) .

Меѓутоа, плодот на верувањето не се приметува на човекот, ниту се чувствува неговата сласт, ниту пак тој се смета за потполн муслиман, сè додека во својот живот не ги следи и практикува петте исламски принципи, столбови и должности.

Божјиот пратеник накратко, во една реченица, мудра изрека, која се смета за една од најсуштинските и најјасните изреки, ја изложил програмата на тој пат; во реченицата која содржи во себе секое добро, од овој и од идниот свет.

Смислата на таа реченица е дека верникот, за време на работата и одморот, кога е сам и кога е во друштво, кога е сериозен и кога се шегува, во секоја ситуација во која ќе се најде, се потсетува дека Бог е известен за него и дека го гледа. Така, присетувајќи се дека Тој го гледа, не прави грев кон Него, не се плаши и не паѓа во очај, знаејќи дека Тој е со него. Не чувствува осаменост повикувајќи Го Него, ниту пак за некого чувствува потреба, освен од Него, барајќи и молејќи Го. Па ако изврши грев или згреши, а во неговата природа е да греши, па Му се обрати и се покае, тогаш Бог ќе му прости.

Сето тоа е земено од дефиницијата за добротворството (ихсан) од Пратеникот: „Обожувај Го Бога како да Го гледаш, затоа што иако ти Него не Го гледаш, Тој тебе, навистина, те гледа!“

Ова, во кратки црти, е исламската вера.

Али Тантави
 
Ова, во кратки црти, е исламската вера.

Селам!


Гладниот - нахраниго, жедниот - напоиго, болниот - залечиго, тажниот - охрабриго, слабиот -зајакниго, затворениот - посетиго, праведниот без насилство - ослободиго, ... во Името на Единствениот БОГ!

Има само ЕДЕН СОВРШЕН ИСЛАМ а тоа е ИСУСОВИОТ!


Ова е Совршениот ИСЛАМ , во кратки црти!
 
:nenene: Совршениот ислам е Божји /Аллахов. А Исус/Иса а.с. е само една алка од синџирот на Божјите пратеници. Ништо повеќе од тоа!
 
Во СОВРШЕНИОТ ИСУСОВ ИСЛАМ, СОВРШЕНИОТ АЛАХ е во СОВРШЕНОТО МИРОЉУБИВО СРЦЕ на ИСУС а не во мртов камен!

Селам!
 
Ве алејке!

Гледам дека неколку пати го потенцираш истото демек муслиманите обожуваат мртов камен,па сметам дека време е да ми те просветлам малце.

Сега наостри го добро твојот ум и прочитај го со внимание текстот што следува.

ДАЛИ ОБРЕДИТЕ НА ХАЏОТ СОДРЖАТ ЕЛЕМЕНТИ НА ИДОЛОПОКЛОНЕНИЕ И ДАЛИ МУСЛИМАНИТЕ ГО ОБОЖУВААТ КАБЕТО ВО МЕКА

Кажа пријателот Спирос, триејќи ги рацете од радост, лукаво потсмевнувајќи се додека му светкаа очите со светникавост што може да се забележи на лицето на боксерот во моментот кога се подготвува да го нокаутира противникот:

-Зар не воочуваш заедно со мене дека тие обреди на хаџот кај вас се јасно идолопоклонение... таа камена градба што ја нарекувате Ќаба и околу која се триете и која ја обиколувате, па каменувањето на шејтанот, потоа трчањето помеѓу Сафа и Мерва, потоа љубењето на Хаџерул-есвед (црниот камен), приказната за седумте обиколувања(таваф), седумте каменувања и седумте трчања- се се тоа приказни што се спомнуваат во старите шарлантании, потоа одеждите-ихрами, кои ги облекувате на голите тела..прости ми ако те навредив со оваа своја отвореност, оти во науката нема срам.

И пријателот почна полека да го испушта чадот од својата цигара, следејќи ме од под своите очила. :)

Му кажав сосема мирно:

-А зар ти не воочуваш заедно со мене дека според законите на материјата, кои си ги проучувал, помалите делови кружат околу поголемите па гледаме дека електронот во атомот кружи околу јадрото, Месечината околу Земјата, таа околу Сонцето, тоа во Галаксијата, Галаксијата околу поголема Галаксија, додека не стасаме до „Апсолутно Најголемото”, а тоа е Аллах џ.ш.. зарем не велиме „Аллаху екбер”-Аллах е најголем?

Па така согласно со научниот закон твој, околу Него како најголем, нужно е се останато да се врти. И ти во овој миг кружиш околу Него во склоп на Сончевиот систем и не ти преостанува ништо друго до освен да продолжиш да кружиш. Во целата вселена нема ништо непроменливо освен Аллах џ.ш. кој е како таков Неограничен, Апсолутен, Постојан. Се се врти околу него. Ова е законот на односот помеѓу помалото и поголемото, кој ти е познат и од физиката.

А што се однесува до нас, ние со драга воља кружиме околу Бејтулах (Ќаба), првата зграда која човек ја зел за да во неа Го обожува Бога. Таа како прво Богомолиште во историјата на човештвото стана симбол и Божја куќа. Зар нема во светот случаи да се посетува некој што е умрен и чие посетување се правда со тоа дека дека му користел на човештвото. Покрај тоа тука се голем број на големци чии гробови се непознати, а кои сигурно би ги посетувале да беа познати. Тука се и гробовите на оние што верниците редовно ги посетуваат. Па зошто тогаш нам да ни се преговара што ние ги фрламе каменчињата на симболичниот споменик за кој велиме дека го симболизира шејтанот. Зарем не живееш во трка и брзање од раѓање па до смртта, за да по твојата смрт твојот син започне да се трката од почеток. Таа трка, всушност е симболична трка која започнува од Сафа,збор кој значи чистина, празнина, пустелија, што е се симбол на непостоење, па до Мерва, чиј назив означува извор кој е симбол на животот и постоењето. Не е ли тоа, всушност, трчање од непостоење во постоење, потоа од постоење во непостоење е и не е ли ова нужно движење на сите суштества. Зар, по сето ова во обредите на хаџот не гледаш длабоко симболично резиме на сите овие тајни?

А што се однесува до бројот седум (видовме дека некои хаџски обреди се вршат седум пати) кој ти го исмејуваш, дозволи да ти, пред да укажам на неговата тајна, поставам неколку прашања. Можеш ли да ми кажеш во што е тајната па музичките ноти завршуваат со број седум: Сол, ла, си, до, ре, ми, фа? Бројот на степените на светлосниот спектар е исто така седум, како што и електроните кружат околу атомското јадро на седум патеки. До потполното формирање на детето во утробата на мајката доаѓа во седмиот месец и ако тоа се роди пред ова, обично не останува живо. Кај сите народи на светот неделата има седум дена иако немало никаков договор за усогласување на тој број. Зарем сето ова не зборува дека бројот седум сепак има некоја своја тајна? Или сето ова се обични сплетки?

Зарем не се случило да го бакнеш писмото од твојата сакана? Дали само со тоа би станал идолољуб? Зошто не осудуваш нас и не напаѓаш само затоа што го љубиме Хаџе-рул-есвед, кој Мухамед а.с. го носел на својата облека и го бацил. Нема ништо идолатриско во тоа. Ние при вршењето на верските обреди не обрнуваме внимание на каменот, туку трагаме за длабоки значења, симболи и спомени на кои тој потсетува.

Обредите на хаџот, од друга страна представуваат извонредна можност за активирање на мислите, оживување на сетилата и продлабочување на таквалукот во срцето. А што се однесува до наметките кои ги носат хаџиите за време на хаџот, а кои не смеат да бидат шиени, тие всушностт симболизираат одрекнување од сите украси на овој свет и полно ослободуваање на човекот, кој му се покорува само на Аллах џ.ш. Човекот доаѓа на овој свет во обвивка, заминува од овој свет во обвивка и во кабур бидува положен во обвивката. Сето ова се симболи ихрами. Зарем не гледаш како протоколот бара во свеченостите да се биде во свечено одело и ако се постапи поинаку правилото на бонтон би било повредено.

Ние велиме:


Само пред големината на Аллах џ.ш. паѓаат сите украси и се отфрлуваат сите украси на овој свет. Само Аллах џ.ш. заслужува човекот да му биде потполно предаден и понизен. Покрај тоа ихрамите ги носат сите без разлика дали се богати или сиромашни зато што сите луѓе пред Аллах џ.ш. се исти, и тоа укажува на браството на сите луѓе без разлика на положбата и богаството.
Хаџот е наш голем собир, годишен конгрес на муслиманите од целиот свет. Џума-намазот е неделен конгрес.
Во сето кажано има убави поуки и мисли со длабоко значење за секого што размислува и паметно просудува. Ништо во ова нема црти на идолопоклонение.
Кога би стоел со мене на Арафат во моментот кога неколку милиони верници велат:Аллах е најголем и го учат Кур’анот на неколку десетици јазици и извикуваат „Ти се одзвивам, о Боже!”, плачат и горат од желба и занес, па и ти би заплакал од восхит и радост што ти се укажала таква можност да се најдеш со таа огромна маса пред Семожнит Аллах џ.ш. кога паѓаат сите големини и убавини на овој свет, пред апсолутниот Господар, кој управува со сите и во чија власт е се.
 
Побратиме омер ел фарук, не е камен околу што се врти универзумот, нити пак се вртат околу камен вистинските верници - Христови следбеници (муслимани)!
Целиот универзум се врти и е вртен од БОГА (Елоах, Алах) преку Неговото сёопфатно СЛОВО и ДУХ!
Баш тоа СЛОВО и ДУХ - кое наместо земја, материја или билокаква творба - се отелотвори во ИСУС под верното срце на Дева Марија и ни го престави СОВРШЕНИОТ ИСЛАМ!

Знај дека ако БОГ го повлече каменот (кабата) или ја уништи, тоа нема да биде крај на светот! Но, ако Го повлече своето сёопфатно СЛОВО и ДУХ , сё ќе изумре и целиот безкраен универзум ќе се сруши!

И да знаеш дека баш поради непочитувањето на СОВРШЕНАТА ВИСТИНА и ќе дојде таа катастрофа, тој кијамет, тој крај !


Посакувам на сите луѓе - додека сёуште има време - да ја запознаат СОВРШЕНАТА ВИСТИНА и да се обрнат кон неа!

Иншалах

:zid: SRAMOTA....21VEK sme

Е па време е да се разбудиме!
:helou:
 
Посакувам на сите луѓе - додека сёуште има време - да ја запознаат СОВРШЕНАТА ВИСТИНА и да се обрнат кон неа!

A бе веќе некое време сакам да ти обрнам внимание на то СОВРШЕНА ВИСТИНА.
Вистина е една. каква е таква е. Таа не може да биде несовршена.

Јас не познавам НЕСОВРШЕНА ВИСТИНА.
Ако знаиш некоја вистина која е несовршена а некоја која е посовршена а некоја која е најсовршена, би сакал да ги слушнам.
 
Сёопфатната ЉУБОВ е СОВРШЕНАТА ВИСТИНА а секоја вистина која и се противи на неа, неможам да ти гарантирам дека е таква.

Среќно!
 
Сёопфатната ЉУБОВ е СОВРШЕНАТА ВИСТИНА а секоја вистина која и се противи на неа, неможам да ти гарантирам дека е таква.

Среќно!

Чек бе Вистината нема категории. Таа додавката така кичерајски вришти како да сака по било која цена да привлечи нечие вниммание.

“Лејдис енд Чентлменс, ова беше обична секојдневна вистина со мани и фалинки, ал сеа то шо ќе го слушнете е Совршена вистина“

Ако е така тогаш уше појака е ВЕЛИЧЕНСТВЕНО СОВРШЕНА ТУРБО ВИСТИНА (со погон на сите 4 тркала и шибердах)
 
Е па ако така сакаш, тогаш баш за таа и ти пишувам :)

Доста мајтап! Темата е турбо сериозна :costumed2:icon_excl
 
Спирос,се гледа дека не читаш до крај за да ја осознаеш суштината.Точно е дека Бог не може да се одреди со страна или правец,Тој е насекаде сеприсутен.
Но зошто пријателе,тогаш и вие христијаните во вашите молитви во Црквите се вртите кон исток? :)

Ајде уште една лекција да ти одржам,па белким ќе ти текне овојпат. :)


МУСЛИМАНИТЕ НЕ ЈА ОБОЖУВААТ КАБА


Ако Исламот е толку строг кон идолопоклонството, зошто тогаш муслиманите ја обожуваат Каба и паѓаат на земја пред неа и во текот на намазот/молитвата?






Каба е само кибла ( смер,правец) кон која муслиманите се завртуваат кога обавуваат молитва (клањаат намаз).Важно е да се напомене дека,иако муслиманите во намазот се завртуваат према Каба која се наоѓа во Мека С.Арабија,тоа никако не значи дека тие всушност ја обожаваат Каба! Муслиманите не обожаваат никој друг освен Аллах џ.ш.,Едниот и Единствениот Господ, и само Нему Му се клањаат.


Во Кур,анот во поглавјето Бекаре во 144 ајет стои:


И Ние,навистина, ќе ти овозможиме да се завртиш кон онаа Кибла – а веќе приметивме како лицето свое го управуваш кон небото – со која ( Кибла) ќе бидеш задоволен. Па, заврти го лицето свое кон Месџидул Харам (Каба во Мека). И каде било да се најдете,завртете ги лицата ваши кон Месџидул Харам. А и оние до кои дојде Книгата добро знаат дека тоа е вистина од Господарот нивни. И Аллах не е невнимателен кон она што го работат!”



ИСЛАМОТ ГО НЕГУВА ЕДИНСТВОТО


Да замислиме, на пример, дека група на муслимани сака да обави намаз/молитва.Некои би сакале да се завртат кон исток,некои кон запад,некои кон север,а некои кон југ. За муслиманите да бидат единствени во обожувањето на Едниот и Вистинскиот Господ -каде и да се наоѓаат,од нив се бара да се завртат кон една точка, према Каба. Ако муслиманот живее источно од Каба,обврска му е да се заврти кон запад. Исто така, ако живее западно од Каба, обврска му е да се заврти кон исток.


НА КАРТАТА НА СВЕТОТ, КАБА Е ВО СРЕДИНАТА


Муслиманите први ја нацртале картата на светот. На таа карта југ е на горната половина,а север на долната половина. Кабата се наоѓала на средината на картата. Подоцна западните картографи нацртале нова карта на светот, со север на горната и југ на долната половина на картата. Сепак, Елхамдулиллах (Благодарноста му припаѓа на Аллах),Кабата и понатака е во центарот на картата на светот.


ТАВАФОТ (КРУЖЕЊЕТО,ВРТЕЊЕТО)ОКОЛУ КАБА Е ПОТВРДА НА АЛЛАХОВАТА ЕДИНСТВЕНОСТ


Кога муслиманите ќе влезат во Месџидул Харам во Мека, тие обавуваат таваф,т.е. кружење/вртење околу Каба. Овој обред ја симболизира единственоста на Возвишениот Создател. Исто како што секој круг има еден центар, така и тавафот симболизира дека не постои друг кој што заслужува да биде обожуван освен Аллах џ.ш.


ОМЕРОВОТО ПРЕДАНИЕ


Во врска со црниот камен ( хаџерул есвед),постои предание од вториот исламски халифа Омер р.а.,кој воедно бил и истакнат асхаб (другар,современик) на Мухаммед а.с.
Бухарија го забележува ова предание во вториот том од Книгата за Аџилакот, поглавје број 56,хадис број 675, дека Омер р.а. Обраќајќи му се на црниот камен рекол: “Јас знам дека ти си само обичен камен. Не можеш ниту да користиш ниту да донесеш штета. Да не го видев Аллаховиот Пратеник како те допира, ниту јас немаше да те допрам нити да те бакнам.”


НЕКОИ МУСЛИМАНИ СЕ КАЧУВАЛЕ НА КАБАТА И УЧЕЛЕ ЕЗАН (ПОВИК ЗА МОЛИТВА/НАМАЗ)


Уште за времето на Аллаховиот Пратеник Мухаммед а.с.,некои луѓе се качувале на Кабата и учеле Езан (повик за намаз/Молитва).


Нека се запрашаат оние кои ги оптужуваат на муслиманите за обожување на Кабата:


КОЈ ТОА ИДОЛОПОКЛОНИК СТОИ НА ИДОЛОТ КОЈ ГО ОБОЖУВА?

:helou::helou::helou:Јас сега одам а тебе ти пожелувам убава ноќ. Единствениот Бог нека те чува.
 
Амин побратиме, Амин! Тебе и твојте исто така!

Но јас ќе ти посведочам дека ценатрот (гиблата) на СОВРШЕНИОТ ИСЛАМ е еден друг а не од некои газениот и бакнуваниот камен!

Дотогаш: Селам!
 
А зошто муслиманите во своите молитви не се вртат кон Ерусалим, како на почетокот?
 
А зошто муслиманите во своите молитви не се вртат кон Ерусалим, како на почетокот?

Затоа што после одреден период од Пратеничката мисија на Мухаммед а.с. се објавил ајет од Кур,анот каде на муслиманите експлицитно им се наредува при своите молитви да се вртат кон Каба во Мека.

Сега немам доволно време да објаснам зошто тоа е така, но во даден момент ќе го сторам тоа. :)
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom