Film Noir

G

grande-juve

Гостин


Noir - преведено од Француски: црно, темно. Тоа е главната карактеристика и стил на овој жанр, мрачната атмосфера, моралната корумпираност, цинизмот, двојните измами... Ги имаме и темните места и улички исполнети со сенки, димот од цигарите, фаталните неодоливи жени со нивните замки, и нашите “цврсти“ херои/антихерои(најчесто цинични приватни детективи) кои ретко завршуваат среќно.

“She tried to sit in my lap while I was standing up.”

Како дел од крими/драма жанрот, класичниот ноар се појавува од почетокот на 1940-тите па до крајот на 1950-тите, и најчесто филмовите се црно-бели. Воглавно, тоа се препознатливите обележја на еден филм-ноар, што не мора да значи дека ќе ги има сите. Некои сметаат дека не е ниту жанр:
"Film noir is not a genre....It is not defined, as are the western and gangster genres, by conventions of setting and conflict, but rather by the more subtle qualities of tone and mood. It is a film "noir," as opposed to the possible variants of film gray and off white." - Paul Schrader, Notes on Film Noir, Film Comment, 1972



Ако не сте гледале филм-ноар, за запознавање го препорачувам еден од најдобрите, Double Indemnity. Ако се заразите и станете зависни, слободно може да барате нови дози меѓу другото и од мојава листа :)

"I killed him for money — and for a woman. I didn't get the money. And I didn't get the woman. Pretty, isn't it?"

Од средината на 60-тите се појавува нео-ноарот. Снимани во боја, често ги позајмува темите, моделите, и заплетите од класичниот филм-ноар.



Класични, а воедно и одлични примери за нео-ноар се: Body Heat, Chinatown, L.A. Confidential, The Long Goodbye, Blade Runner, Sin City. Најнов е овогодинешниот Inherent Vice.

Да спомнам и за... -Forget it, Jake; it's Chinatown.
 
Член од
28 мај 2008
Мислења
3.966
Поени од реакции
4.073
G

grande-juve

Гостин
Најважна е атмосферата, не се сите ноари детективски приказни, на пример и Taxi Driver има ноарски елементи и шмек...

Иначе не спомнав, класичите ноари ми се омилени баш поради реплики како првите две во воведот, остри сценарија, сечат..

"I don't mind if you don't like my manners. I don't like them myself. They're pretty bad. I grieve over them on long winter evenings."

"When you're slapped, you'll take it and like it!"

"He couldn't find a prayer in the Bible."

:D
 
Последно уредено од модератор:
Член од
22 февруари 2015
Мислења
192
Поени од реакции
279
ИМДБ вика дека имам само 5 вакви филмови изгледано: Sunset Blvd. е ремек дело, би го ставил во топ 20 најдобри американски филмови. Останатите 4 што ги имам гледано ама ич не ми се допаднаа: The asphalt jungle, The big sleep, The lady from Shanghai и The maltese falcon.
 
Член од
28 мај 2008
Мислења
3.966
Поени од реакции
4.073
те видам тебе на 70+ години како ќе изгледаш. Faye Dunaway на млади години била женска и пол, пола од тие што се холивудски ѕвезди не можат да се рамнат, што по убавина што по глума.
 

џимеј

џимилино
Член од
4 март 2007
Мислења
10.357
Поени од реакции
25.051
Мислам дека имаше некое правило во Noir филмот, а тоа е главниот протагонист да го има во секоја сцена.
Мене најомилен филм од тие ми е Chinatown. Па можам слободно да кажам дека е еден од најдобрите филмови воопшто.

Пред година дена може и повеќе го гледав The Long Goodbye од Роберт Алтман.
Филмот е одличен, специфичен заради тоа што Алтман сака да си игра со кадрите и техники на снимање, зумирање, специфични агли ти реков ми рече, ама песната не ми излегува од глава. Еднаш и цела ја знаев на памет.

Филмот им го препорачувам на сите, претпоставувајќи дека Chinatown им е веќе гледан :)

За постот погоре - и јас би го вметнал Dark City до негде во Noir филм, има некакви елементи, не мора цел филм да биде во тој амбиент но мислам дека имаше доволно за да се испочитува на темава.

Fun fact: За некои и The Big Lebowski своевидно е пародија на Film noir Жанрот и се сместува во него. Се работи за (скоро) детективска приказна, а и Д Дјуд го има во сите сцени од филмот :)


Од поновите може да го погледнете Brick.

Фалат малку повеќе телефонски говорници во светот за уште да се правеа ноар филмови :D
 
Член од
21 октомври 2011
Мислења
1.726
Поени од реакции
2.544
Филм ноар е повеќе правец или стил отколку жанр, затоа што не се само детективските теми кои се опфатени иако можеби најпрепознатлив е токму преку нив.
Филмовите кои припаѓаат на овој правец имаат големо визуелно влијание од германскиот експресионизам чија што стилиситка ја пренесуваат пребегнатите европски режисери како Ланг, Вајлдер, Премингер, Кертиз...
Дијалогот и сценаријата се должат на тврдите детективски романи од дваесетите години по кои се снимаат некои од филмовите или чии што автори се јавуваат како сценарисити на некои од филмовите. На пример Рејмонд Чендлер чии што роман „Големиот сон“ е искористен како подлога за истоимениот филм не учествува во пишувањето на сценариото, а самиот тој е сценарист на неколку култни филма кои се адаптација на веќе објавени романи од други автори. Косценаристката на „Големиот сон“ Ли Брекет е автор и на првата верзија на сценариото на „Империјата го возвраќа ударот“. По нејзината изненадна смрт, Лоренс Каздан го презема и доработува сценариото.
Едвард Г. Робинсон е еден од неизбежните ликови кога се работи за филмови од овој правец.
Покрај веќе споменатите стилски карактеристики од првиот пост, би го додал и присуството на наратор во прво лице како речиси редовен елемент во овие филмови. А не се согласувам со тоа дека протагонистот мора да го има во секоја сцена, не е карактеристика на стилот.
 

џимеј

џимилино
Член од
4 март 2007
Мислења
10.357
Поени од реакции
25.051
Дечки, The Machinist спаѓа во neo noir?
Мислам дека не... нема детективска приказна во него, нека потврдат и другите ама мислам дека не спаѓа.

Вчера ми текна мене на режисерското деби на Бен Афлек, Gone baby gone. Може ова да спаѓа во ноар филм? Колку што се сеќавам имаше елементи.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom