Еколошка катастрофа во Мексиканскиот залив

  • Креатор на темата Креатор на темата Misirkov
  • Време на започнување Време на започнување
гледав вести пред малку. им се спрема и невреме. ако прерасне во некој голем ураган ќе биде прав марфиев закон - кога нешто изгледа дека ќе тргне напаку, сигурно ќе тргне наопаку. од лошо - полошо - најлошо. сироти луѓе покарај плажине се утепаа од чистење со пластични лопатчиња секој ден, во случај на невреме песокот ќе им стане тиња.
 
Русите да се нафатат да ја затнат дупката одма ке ја затнат, но на Американците им е срам да побараат помош. Епа нека умираат животните и растенијата поради Американците. Срека што ние не сме на море. Уште цунами фали
 
Може некој подетално да објасни зошто BP користеле Corexit 9500 ?
 
Може некој подетално да објасни зошто BP користеле Corexit 9500 ?

За да ја разложат нафтата.
А колку е корисен......изгледа колку што е ефтин. :)
 
За да ја разложат нафтата.
А колку е корисен......изгледа колку што е ефтин. :)

Да читав ...
бил забранет за употреба во Британија ...
а поштетен бил одколку нафтата шо е штетна ..
 
Сега излегува на површина дека владата на Обама одбила 2+ месеци Холандија -- која има “нај’’ можности за справување со вакви случаи -- да помогне.
Lawrence Solomon: Avertible catastrophe

Some are attuned to the possibility of looming catastrophe and know how to head it off. Others are unprepared for risk and even unable to get their priorities straight when risk turns to reality.
The Dutch fall into the first group. Three days after the BP oil spill in the Gulf of Mexico began on April 20, the Netherlands offered the U.S. government ships equipped to handle a major spill, one much larger than the BP spill that then appeared to be underway. “Our system can handle 400 cubic metres per hour,” Weird Koops, the chairman of Spill Response Group Holland, told Radio Netherlands Worldwide, giving each Dutch ship more cleanup capacity than all the ships that the U.S. was then employing in the Gulf to combat the spill.

To protect against the possibility that its equipment wouldn’t capture all the oil gushing from the bottom of the Gulf of Mexico, the Dutch also offered to prepare for the U.S. a contingency plan to protect Louisiana’s marshlands with sand barriers. One Dutch research institute specializing in deltas, coastal areas and rivers, in fact, developed a strategy to begin building 60-mile-long sand dikes within three weeks.


The Dutch know how to handle maritime emergencies. In the event of an oil spill, The Netherlands government, which owns its own ships and high-tech skimmers, gives an oil company 12 hours to demonstrate it has the spill in hand. If the company shows signs of unpreparedness, the government dispatches its own ships at the oil company’s expense. “If there’s a country that’s experienced with building dikes and managing water, it’s the Netherlands,” says Geert Visser, the Dutch consul general in Houston.

In sharp contrast to Dutch preparedness before the fact and the Dutch instinct to dive into action once an emergency becomes apparent, witness the American reaction to the Dutch offer of help. The U.S. government responded with “Thanks but no thanks,” remarked Visser, despite BP’s desire to bring in the Dutch equipment and despite the no-lose nature of the Dutch offer — the Dutch government offered the use of its equipment at no charge. Even after the U.S. refused, the Dutch kept their vessels on standby, hoping the Americans would come round. By May 5, the U.S. had not come round. To the contrary, the U.S. had also turned down offers of help from 12 other governments, most of them with superior expertise and equipment — unlike the U.S., Europe has robust fleets of Oil Spill Response Vessels that sail circles around their make-shift U.S. counterparts.

Why does neither the U.S. government nor U.S. energy companies have on hand the cleanup technology available in Europe? Ironically, the superior European technology runs afoul of U.S. environmental rules. The voracious Dutch vessels, for example, continuously suck up vast quantities of oily water, extract most of the oil and then spit overboard vast quantities of nearly oil-free water. Nearly oil-free isn’t good enough for the U.S. regulators, who have a standard of 15 parts per million — if water isn’t at least 99.9985% pure, it may not be returned to the Gulf of Mexico.

When ships in U.S. waters take in oil-contaminated water, they are forced to store it. As U.S. Coast Guard Admiral Thad Allen, the official in charge of the clean-up operation, explained in a press briefing on June 11, “We have skimmed, to date, about 18 million gallons of oily water—the oil has to be decanted from that [and] our yield is usually somewhere around 10% or 15% on that.” In other words, U.S. ships have mostly been removing water from the Gulf, requiring them to make up to 10 times as many trips to storage facilities where they offload their oil-water mixture, an approach Koops calls “crazy.”

The Americans, overwhelmed by the catastrophic consequences of the BP spill, finally relented and took the Dutch up on their offer — but only partly. Because the U.S. didn’t want Dutch ships working the Gulf, the U.S. airlifted the Dutch equipment to the Gulf and then retrofitted it to U.S. vessels. And rather than have experienced Dutch crews immediately operate the oil-skimming equipment, to appease labour unions the U.S. postponed the clean-up operation to allow U.S. crews to be trained.

A catastrophe that could have been averted is now playing out. With oil increasingly reaching the Gulf coast, the emergency construction of sand berns to minimize the damage is imperative. Again, the U.S. government priority is on U.S. jobs, with the Dutch asked to train American workers rather than to build the berns. According to Floris Van Hovell, a spokesman for the Dutch embassy in Washington, Dutch dredging ships could complete the berms in Louisiana twice as fast as the U.S. companies awarded the work. “Given the fact that there is so much oil on a daily basis coming in, you do not have that much time to protect the marshlands,” he says, perplexed that the U.S. government could be so focussed on side issues with the entire Gulf Coast hanging in the balance.

Then again, perhaps he should not be all that perplexed at the American tolerance for turning an accident into a catastrophe. When the Exxon Valdez oil tanker accident occurred off the coast of Alaska in 1989, a Dutch team with clean-up equipment flew in to Anchorage airport to offer their help. To their amazement, they were rebuffed and told to go home with their equipment. The Exxon Valdez became the biggest oil spill disaster in U.S. history — until the BP Gulf spill.
 
САД ја раководат структури кои се зашеметени од идејата за светска влада.
Американецот мора да ја добие битката со оваа банда која по ништо не се разликува од таа на Хитлер или Сталин.
 
САД ја раководат структури кои се зашеметени од идејата за светска влада.
Американецот мора да ја добие битката со оваа банда која по ништо не се разликува од таа на Хитлер или Сталин.

taa banda ja drzi i Evropa i Hitler i Stailn se gola voda za ovie
 
Поставен е новиот поклопец, со чија помош се очекува да се запре истекувањето на нафтата во море.
Со стариот поклопец се собираше околу 1 милион галони дневно, од 1,5 до 2,5 колку што истекувале од бушотината.
Новиот поклопец сега се тестира дали ќе го издржи притисокот на нафтата и гасот и доколку се биде како што се очекува ќе почне да ја собира целата нафта.
Но и ова е само привремено решение. За трајно решение е потребно да се завршат двете нови бушотини, од кои што првата ќе биде готова до средината на Август.

 
До средината на Август нафтата веќе во Солун ќе стаса...
 
Научниците повторно загрижени и шпекулираат за метанот и останатите гасови кои излегуваат со нафтата.

Проф. Грегори Рискин докуменитрал дека метанот два пати придонел за уништување на планетата Земја и наведува кои се симптомите за ваквата развркса.

http://www.helium.com/items/1882339...ster-may-have-triggered-a-world-killing-event
 
Тешки идиоти се Американците..... досега ќе наполнеа околу изворот ексползив и ќе го затрупаа..
 
Развиваат технологија за во вселена а уште својот двор(океаните) не го истражиле....
 
БП успеа целосно да го запре истекувањето на нафтата во Мексиканскиот залив


БП успеа целосно да го запре истекувањето на нафта во Мексиканскиот залив, за прв пат од април.

Компанијата успешно ги затвори сите вентили на новата цевка што беше поставена за да го запре течењето од оштетеното нафтено наоѓалиште, соопшти вицепретседателот на БП, Кент Велс.
Тоа е потврдено и со лиферуваните кадри од камерите, поставени на клучни точки на местото на хаваријата.
Денешното постигнување е клучен момент на тримесечните напори на компанијата да ја надмине една од најтешките еколошки катастрофи во историјата на САД, забележуваат американските медиуми.
Иако со оваа постапка БП не го решава дефинитивно проблемот, сепак, оваа варијанта беше единствената што даде можност да се запре истекувањето на нафтата во океанот од хаваријата кон крајот на април наваму.
Сега претстои период на исчекување, што треба да покаже дали вентилите ќе издржат, без да се појават нови истекувања во други делови на инсталацијата.
Инженери во следните 48 часа ќе ги набљудуваат показателите на притисокот. Тестот треба да утврди дали поставената гигантска цевка врз местото на истекување може да се активира.




извор
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom