Воздухопловен Винг и ПВО на Република Македонија

  • Креатор на темата Креатор на темата Iceman.
  • Време на започнување Време на започнување
Сквадрон на транспортни хеликоптери
sth_zpsvuga4pam.png

Почеток
Со одлуката на претседателот на Република Македонија, Македонското Воено воздухопловство беше формирано на 10. Април 1992.
Во својот состав имаше: Команда на Военото воздухопловство, Воздухопловна бригада со авијација, транспортен хеликоптерски сквадрон и борбен хеликоптерски сквадрон.
Пилотската обука се извршуваше на Утва-75.
За Сквадронот на транспортни хеликоптери, на 28. Јуни 1994 година беа набавени четири транспортни хеликоптери од типот Ми-17. Оттогаш основната и борбената обука се извршуваше на овие хеликоптери.
Сквадронот на транспортни хеликоптери извршуваше мисии на транспорт, ВИП транспорт, гасење на пожари, вежби на ПзМ, медицинска евакуација, барање и спасување и други мисии.
Во текот на 2001 година, сквадронот на транспортни хеликоптери беше опремен со уште четири хеликоптери од типот Ми-8.
Сквадронот на транспортни хеликоптери учествуваше во 4 ротации на мировна мисија „АЛТЕА“ во Босна и Херцеговина, во време од јули 2006 до јули 2008 година.
Мисија:
  • Спроведување на обука, тренажа на летачкиот состав и одржување на потребната борбена готовност за извршување на задачи во согласност со начелата за употреба на транспортни хеликоптери;
  • Подготовка на персоналот за учество во операции за поддршка на мирот, водени од НАТО и ЕУ;
  • Во координација со останатите сквадрони, учествува во извршување на задачи во согласност со мисијата на вбр.
Задачи:
  • Воздухопловна поддршка на копнените сили со тежиште на транспорт;
  • Вршење на барање и спасување, како и медицинска евакуација на повредени и ранети;
  • Одржување на достигнатиот степен на тренажа, обуки и преобуки според потребите на единицата;
  • Изведување на вежби за извежбување и оспособување на сквадронот за извршување на наменските задачи;
  • Извршување на мисии ноќе, со употреба на системи за ноќно летање;
  • Обука на нов летачки персонал и персонал за одржување и опслужување на летањето;
  • Изучување на стандардите на НАТО и странски јазици со цел интероперабилност и вклучување на екипажи во операции на НАТО и ПзМ;
  • Операции за поддршка на МВР во справување со закани по безбедноста на РМ;
  • Подигање на психо-физичката подготвеност на составот, согласно со Упатството за физичко воспитување и насоките на воздухопловно-лекарската комисија;
  • Оспособување и извежбување за безбедно ракување со личното пешадиско вооружување.
1%202_zpselswiakw.jpg

1%203_zpsz682q4ol.jpg

1%204_zpsgnykvaqv.jpg

1%205_zps2d254fqn.jpg

1%206_zpsxzqstrlk.jpg

1%207_zps7zmconow.jpg

1%208_zps27bmfmtm.jpg

1%209_zpsz9bsn5xr.jpg

1%2010_zpsampasnaf.jpg

2%203_zps4qag3rug.jpg

2%205_zpsmvuhsjv9.jpg

2%204_zpscrv9uphk.jpg
 
Сквадрон на борбени хеликоптери
sbh_zpsmcknesan.png

Почетоците на Сквадронот на борбени хеликоптери (сбх) датираат уште од формирањето на Военото воздухопловство и противвоздушната одбрана (ВВ и ПВО) како составен дел на АРМ во 1992 година. Во далечната 1992 година, Сквадронот на борбени хеликоптери, тогаш носејќи го името 201-ва противоклопна хеликоптерска ескадрила (ПоХе) беше пополнета со искусен и обучен кадар школуван во ЈНА, но поради настаната состојба немаше ниту еден воздухоплов. Како одминуваа годините и после настанатите промени во формациите ПоХе од 1992-2012 година преку борбена хеликоптерска чета (БХЧ) и борбен хеликоптерски сквадрон (БХС) прерасна во сбх опремен со борбени хеликоптери од типот Ми-24В.
Опремувањето на Сквадронот на борбени хеликоптери со хеликптерите Ми-24 започна во 2001 година принудена од конфликтот којшто беше во полн ек во 2001 година во Р.Македонија. Тогаш етапно во неколку наврати пристигнуваа хеликоптерите Ми-24 набавени од Украина. Вкупно беа набавени 12 хеликотери Ми-24 од кои 10 хеликотери беа од варијантата “В“ а останатите 2 од варијантата “К“. Истите дадоа голем придонес во зачувувањето на територијалниот интегритет на Р.Македонија.
Од 2001 година до ден денешен припадниците на Сквадронот на борбени хеликоптери континуирано спроведуваат обука и тренажа на хеликоптерите Ми-24 на постојните и нови припадници на сбх и покрај секојдневните потешкотии и намалување на финансиските средства во МО. Постојаната обука и ангажман резултираше со постигнување на позитивни резултати и успеси како на вежбите изведувани во Р. Македонија така и надвор од нејзините граници. Од мултинационалните вежби посебно внимание заслужуваат:
• LIVEX во Романија 2000годинa;
• LIVEX Cooperative key во Бугарија 2003;
• LIVEX Cooperative key во Бугарија 2005;
• Учевство со пилоти и техничари во EUFOR МИСИЈАТА Алтеа во БиХ;
• LIVEX Logical decision 2010 во Papa Унгарија 2010година;
• LIVEX Challenge во 2011 година.
• LIVEX Logical decision 2012 во Сзолнок Унгарија 2012година;
Учевството во бројните вежби и задачи во Р. Македонија спаѓаат во секојдневните обврски на припадниците на сбх.
Припадниците на Сквадронот на борбени хеликоптери имаат учевствувано во следните курсеви:
• Avionic Operation course, Израел;
• Air-ground operations course;
• Flight safety officer course, Франција;
• SOP of helicopter Coy performing MADEVAC Operations USA;
• Command stuff officer course, БиХ;
• Squadron officers school, USA;
• NVG training Phase 1 & 2, Франција;
Во Сквадронот на борбени хеликоптери од пред неколку години е почнат и процес на модернизација на хеликоптерите Ми-24 со што е овозможено подигнување на потенцијалот и борбената моќ на Сквадронот на борбени хеликоптери.
Со вградувањето на модерна навигациска и радио-комуникациска опрема, како и опрема за летање во ноќни услови по сите стандарди на НАТО и ICAO се постигна 24/7 оперативност на Сквадронот на борбени хеликоптери. Планираната опрема со нови наведувани ракети и нивно интегрирање во модернизацијата не беше реализирана поради недостаток на финансиски средства, но и покрај тоа Сквадронот на борбени хеликоптери останува како една од единиците со најголем борбен потенцијал и моќ во состав на АРМ и како таква фактор за безбедност во Р. Македонија.
Мисија и задачи:
Основната мисија на сбх е борбена поддршка на единиците на КоВ.
При тоа сбх е подготвена да ги извршува следните задачи:
  • воздухопловна поддршка на копнените сили со тежиште на воздухопловна огнена поддршка;
  • борбена заштита на воздухопловите и копнените сили при вршење на транспорт;
  • блиска воздушна поддршка (CAS/CCA);
  • борбено пребарување и спасување на екипажи на воздухоплови и воздухоплови (CSAR);
  • евакуација на ранети, повредени и болни (CASEVAC);
  • воздушно извидување за потребите на командите и единиците на АРМ;
  • превезување на трупи и товар.
1_zpsicb0dtkx.jpg

2_zpsjxypejzc.jpg

3_zpsxr4xoead.jpg

4_zpswtfymhvv.jpg

5_zpsojwufnpf.jpg

6_zpszkp8lrsh.jpg

7_zpsryjxqhw3.jpg

8_zps130vii7g.jpg

9_zpsjafkgjnx.jpg

10_zpsw1zzlqcz.jpg

11_zpsbph2cncc.jpg

12_zpsi4pmqrhk.jpg

13_zpsfw9fe9dr.jpg

14_zpsxx3yejfq.jpg

15%202_zpsfggoy3dv.jpg

16%202_zpsaubxl3at.jpg

17%202_zps6yv5xfcd.jpg

18_zps34tff9p6.jpg

19_zpsobszbq1r.jpg
 
Последно уредено:
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре
 
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре

guided missile, self-propelled, unmanned space or air vehicle carrying an explosive warhead. Its path can be adjusted during flight, either by automatic self-contained controls or remote human control. Guided missiles are powered either by rocket engines or by jet propulsion.
 
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре

guided missile, self-propelled, unmanned space or air vehicle carrying an explosive warhead. Its path can be adjusted during flight, either by automatic self-contained controls or remote human control. Guided missiles are powered either by rocket engines or by jet propulsion.


E sega e celosno, fala decki ;)
 
Последно уредено:
Kolku mi-24 ki ostanaja operativni?

Од останатите четири Mi-24 два се целосно модернизирани(Александар), а два делумно(Јасмин), Mil Mi-8/Mi-17 Hip дел се модернизирани од Elbit.

Poveke informacii imas na 1 strana.
 
@Iceman. Секоја чест за темава :D

Имам едно прашање какви се тие наведувани ракети и ненаведувани прочитав погоре
С-8 80 мм
вид на вики под ова име. ( домет 12км ако не се лажам).
 
Од останатите четири Mi-24 два се целосно модернизирани(Александар), а два делумно(Јасмин), Mil Mi-8/Mi-17 Hip дел се модернизирани од Elbit.

Poveke informacii imas na 1 strana.
Steta so ostanale tolku mal broj vo operativa,definitivno ni trebaat pogolem broj na jurisni helikopteri!
 
Еве уште две слики од серијалот повлечени летала.
mi9_zpsbtnuyitt.jpg

За разлика од Mi-24, Bell UH-1 чека подобри времиња, доколку дојдат мислам дека ќе биде многу стар:)
4428504395_e34c71626d_b_zpssxwgdtmc.jpg
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom