“Ослободувањето на Македонија е дело на самите Македонци!“-1895 год.

  • Креатор на темата Креатор на темата Bratot
  • Време на започнување Време на започнување

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Веб-сајт
www.macedonianspark.com
Весникот “Револуција“ бил печатен во Велес,а публикуван и циркулиран низ круговите во Софија.
Ова е од изданието публикувано во 1895 година.

revolucija-1895.jpg


Обрнете внимание на:

1. Во центарот: “Орган на Македонските револуционери“

2. Доле лево: “Ослободувањето на Македонија е дело на самите Македонци“

3. Доле десно: “Слободата не е егзархијата“ !
 
Весникот “Револуција“ бил печатен во Велес,а публикуван и циркулиран низ круговите во Софија.
Ова е од изданието публикувано во 1895 година.

revolucija-1895.jpg


Обрнете внимание на:

1. Во центарот: “Орган на Македонските револуционери“

2. Доле лево: “Ослободувањето на Македонија е дело на самите Македонци“

3. Доле десно: “Слободата не е егзархијата“ !

А и на годината на издавање 1895 год.и местото на дистрибуција Софија. Исто така битни моменти.
 
makedonija e megu poretkite drzavi koja se oslobodi sama..eve primer vtora svetska vojna...ps duri namesto vo solun togas nasi ginea na sremski front
 
Доле десно, не е Слободата не е егзархијата, а е:

Свободата не ште Екзарх'
Иска Караджата

Ово е цитата от "Свободата не ште екзарх" на Лjубен Каравелов
 
А за тие дека не знаат коj е Караджата
Стефан Тодоров Димов, наречен Стефан Караджа е б'лгарски национален герој, револјуционер от б'лгарското национално-освободително движение и војвода.
Стефан Караджа е роден на 11 мај 1840 г. в село Ичме (днес Стефан Караджово), јамболско. Учи в Тулча, но поради липса на средства напуска училиште. Побеждава по време на сватба прочутија турски борец Гаази Плиса. Укрива се известно време, преследван от турците, след което емигрира в Рум'нија, а после пост'пва в П'рва б'лгарска легија в Белград.
Нјаколко п'ти преминава Дунава с револјуционни задачи. През 1867 г. пост'пва в'в Втората б'лгарска легија. През 1868 г. ја напуска и заминава за Рум'нија. Там се срешта с Хаджи Димит'р. На 6 јули двамата начело на чета от 129 души минават Дунав при село Вардим. В боја в местността Канл'дере крај Вишовград Стефан Караджа е ранен тежко и e пленен от изпратените от председателја на Д'ржавнија с'вет Мидхад паша војски и полиција. След това, на 12 јули, е откаран в Т'рново и по-к'сно в Русе. Полум'рт'в е изправен пред с'ставенија от Мидхад паша изв'нреден с'д, наречен криминален с'вет, и ос'ден на см'рт чрез обесване. На 31 јули 1868 г. умира от раните си в Русенскија затвор. Погребан е от баба Тонка
Stefan_Karadja.jpg
 
Јас ако сум Блгарин од Македонија, првиот слоган кој би ми дошол да го развиам на знаме е Смрт или слобода за обединета Бугарија.

Секоја автонимија на Македонија и барање на независнот е против моите национални интереси и е спротивно на интересите на сите Бугари во Македонија и во Бугарија.

Едноставно е.
 
Славjaнски,

нека ти кажам моjот аргумент.
За онова време бугарите издигали слогани како "Македониjа на македонците" и много от нив сакали автономиjа бидеjки бугарскиот елемент бил наjмногоброен и понатаму ке може да се припои кон Бугариjа.Това го пишува и Хр. Татарчев во спомените си.Не знам дали некоj ги има читано од вас.
Но другите држави никако не верували во овие пароли на бугарите и ако видите србските и грчките вестници во нив се збори само за бугари.
Исто е како и денес со Косово.
Албанците сакаха независно Косово.Малку луге споменаха за припоjуване кон Албаниjа бидеjки таму ке имаше воjна затоа они сакаха само независимост.
Сега ке чекат докато има подходjашти услови и тогава ке се припоjат.Може да биде за 50-100 години но ке се припоjат.
 
Незнам кои весници ти си ги видел ама ја ќе ти дадам минимум 10 Грчки весници каде се збори одделно за Македонци од Грци,Бугари и Срби.

П.С. Албанците од Косово не се декларираат како Косовари туку албанци.

ОСЛОБОДУВАЊЕТО Е ДЕЛО НА САМИТЕ МАКЕДОНЦИ!


П.С.2 Не се преправај дека збориш на бугарски, ме заболе ташакот ако си се продал за стипендијата на Каракачанов.
 
Славjaнски, нека ти кажам моjот аргумент. ...

Не оди така. Пример: Јас сум од Беломорска Македонија и сакам тој дел да се ослободи и да се обедини со другите делови. Кој слоган да го напишам за да повикам на борба - Македонија на Грците?!

Темпо од КПЈ до 1943 ги убедуваше Македонците да се кренат против Бугарите и да се приклучат на Југославија онаа истата која со 18000 жандармерија го држеше Македонецот во зандана.
Одзив = 0,001 %.

Но кога Ченто, Кузман, Орце, Панко победи нивната струја за обединета и слободна Македонија, со нивните прогласи каде не се споменува ниту Југославија ниту Бугарија, македонската војска порасна на 120.000 илјади војници. Тука не влегоа странски војски како што влегоа во Србија во Белград во Срем, сами се солободивме.

Неможеш да повикуваш Бугарин со слоган Македонија на Македонците.
Не оди.
 
потполно се согласувам дека македонија е ослободена со македонска крв
:salut:
МАКЕДОНИЈА на МАКЕДОНЦИТЕ:toe:
 
многу добар документ.

само, останува прашањето, зошто историчарите не ги изнесуваат овие документи? мора вака по форуми да бараме за да дознаеме нешто повеќе за нашата историја. не’ држат во мрак. не’ учат дека сме кротки Словени и дека на Балканот живееме под кирија, а не дека сме автохтони.

браво за документот и само напред.
 
Весникот “Револуција“ бил печатен во Велес,а публикуван и циркулиран низ круговите во Софија.
Ова е од изданието публикувано во 1895 година.

revolucija-1895.jpg


Обрнете внимание на:

1. Во центарот: “Орган на Македонските револуционери“

2. Доле лево: “Ослободувањето на Македонија е дело на самите Македонци“

3. Доле десно: “Слободата не е егзархијата“ !
Грешно читаш!
Свободата не ште екзарх, иска Караджата!
Ова е култова реплика.
Сека ако кажеш и откаде и коj е Караджа и каков е по народност.Евала ти права.
Тотален автогол се вика на това.
 
Незнам кои весници ти си ги видел ама ја ќе ти дадам минимум 10 Грчки весници каде се збори одделно за Македонци од Грци,Бугари и Срби.

П.С. Албанците од Косово не се декларираат како Косовари туку албанци.

ОСЛОБОДУВАЊЕТО Е ДЕЛО НА САМИТЕ МАКЕДОНЦИ!


П.С.2 Не се преправај дека збориш на бугарски, ме заболе ташакот ако си се продал за стипендијата на Каракачанов.



Нема што да се преправам.
Jaс сум б'лгарин.
Не се продавам за никакви стипендии,а Каракачанов е глупак.


Сакам да ги видам тие вестници.Интересно ми е.
Сакам да видам дека во тие вестници пише дека македонците са различни от бугари,грци и срби и зборуват различен jазик.
 
Нема што да се преправам.
Jaс сум б'лгарин.
Не се продавам за никакви стипендии,а Каракачанов е глупак.


Сакам да ги видам тие вестници.Интересно ми е.
Сакам да видам дека во тие вестници пише дека македонците са различни от бугари,грци и срби и зборуват различен jазик.

Ти си стипендист, “Блгарин“ под ќирија.

1. Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 1905 (είδηση) • Στο χωριό Λεμπετίνα: Λιουμπέτινο / Ljubetino (Πεδινόν) του καζά Φλώρινας • Εισβολή της ομάδας του καπετάν Οδυσσέα. Σύλληψη πέντε προκρίτων Μακεδόνων. Μεταφορά τους στο βουνό και εκτέλεση αυτών [ΕΜΠΡΟΣ, 31/10/1905, σ. 3].

Monday, 31 October 1905 (news) • In the village Lempetina: Lioumpetino / Ljubetino (Pedinon) kaza Florina • Invasion of the group of Captain Ulysses. Conception five prokriton Macedonians. Transfer of the mountain and run these [FRONT, 31/10/1905, p. 3].



2. Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 1905 (είδηση) • Κοντά στο χωριό Λόσνιτσα / Lošnica (Γέρμας) του καζά Καστοριάς • Πέντε νεκροί και πέντε τραυματίες Μακεδόνες σε επίθεση ελληνικής ομάδας [ΣΚΡΙΠ, 19/10/1905, σ. 3].

Wednesday October 19, 1905 (news) • Near the village Losnitsa / Lošnica (Germany) kaza Kastoria • Five people are killed and five injured in an attack Macedonians from Greek group [SKRIP, 19/10/1905, p. 3].



3. Σάββατο 15 Οκτωβρίου 1905 (είδηση) • Στο χωριό Μπίτουσα / Bituša (Παρόρειον) του καζά Μοναστηρίου • Δεκατρείς νεκροί και πέντε «αιχμάλωτοι» Μακεδόνες, μετά από επίθεση της ομάδας Τσολάκη [ΕΜΠΡΟΣ, 15/10/1905, σ. 3].

Saturday 15 October 1905 (news) • In the village Bitousa / Bituša (Paroreion) of the monastery's kaza • Thirteen people died and five prisoners «» Macedonians, after attack by the group Tsolaki [FRONT, 15/10/1905, p. 3].



4. Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 1905 (είδηση) • «Είναι βέβαιον ότι κατά τας τελευταίας εβδομάδας πολλοί Μακεδόνες από Σχισματικών επανήλθον εις την Ορθοδοξίαν. Επί του όρους Περιστέρι (: Πέλιστερ / Pelister) εν διαστήματι δύο εβδομάδων πλέον των δέκα χωρίων εγένοντο πάλιν ελληνικά» [ΕΜΠΡΟΣ, 6/10/1905, σ. 1].

Thursday, 6 October 1905 (news) • «It is certain that during the last few weeks many Macedonians from Schismatikon epanilthon in the Orthodoxian. The conditions Peristeri (: Pelister / Pelister) in diastimati two weeks more than ten villages egenonto Again Greek »[FRONT, 6/10/1905, p. 1].



5. Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 1905 (είδηση) • Στο δρόμο Βοδενών – Θεσσαλονίκης • Είκοσι τέσσερις νεκροί Μακεδόνες συνολικά, σε τρεις ενέδρες που έστησαν τα ελληνικά σώματα [ΣΚΡΙΠ, 5/10/1905, σ. 2].

Wednesday, 5 October 1905 (news) • On the road Vodenon - Thessaloniki • Twenty-four dead Macedonians total, in three ambushes that had set up the Greek bands [SKRIP, 5/10/1905, p. 2].



6. Τα κακουργηματα ομως των δολοφονων τουτων εν μερει εκδικουν ομαδες ενοπλων Μακεδονων γενναιος αμυνομενων κατα των κακουργων. Σημερον εγνωμη ασφαλως ενταυθα προχθες Μακεδονων ενοπλων, ανωθεν του χωριου Τσεγκου της περιφεριας Βοδενων κατεδιωξε Βουλγαρικη συμμοριαν

The crimes of the killers, however, result in part armed groups Macedonians gallant defence against criminals. Now of course Inter before yesterday armed Macedonians, above the village of Tsegkou region Vodenon pursued Bulgarian criminal group.
(1904, p.3, News paper "Ebroz")



7. Κυριακή 8 Μαΐου 1905 (είδηση) • Στο χωριό Στρέμπενο: Σρέμπρενο / Srebreno (Ασπρόγεια) του καζά Φλώρινας • Την 3η Μαΐου ελληνικό σώμα επιτέθηκε σε αυτονομιστές. Η συμπλοκή κράτησε ώρες. Οι Έλληνες έφυγαν λίγο πριν φτάσει ο στρατός. Σκοτώθηκαν τρεις Μακεδόνες και τραυματίστηκε ένας [ΕΜΠΡΟΣ 8/5/1905, σ. 4 � ΣΚΡΙΠ, 14/5/1905, σ. 1 και 23/5/1905, σ. 3].

Sunday, May 8, 1905 (news) • In the village Strempeno: Srempreno / Srebreno (Asprogeia) kaza Florina • On 3 May Greek body attacked separatists. The scuffle lasted for hours. He fled shortly before the army arrived. Three Macedonians were killed and one was injured [FRONT 8/5/1905, p. 4 SKRIP, 14/5/1905, p. 1 and 23/5/1905, p. 3].





8. Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 1905 (είδηση) • Κοντά στην Καστοριά • Οκτώ νεκροί και δεκαεπτά τραυματίες Μακεδόνες, μετά από επίθεση ελληνικής ομάδας [ΣΚΡΙΠ, 3/9/1905, σ. 3].

Saturday, September 3, 1905 (news) • Close Kastoria • Eight people died and seventeen wounded Macedonians, after attack of greek grups [SKRIP, 3/9/1905, p. 3].





9. Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 1904 (είδηση) · Έξω από το χωριό Όστιμα: Όστσιμα / Osčima, (Τρίγωνον) του καζά Καστοριάς · Σύγκρουση της αποτελούμενης εκ δεκατριών μελών ομάδας του Θύμιου Καούδη με την τσέτα του Μήτρου Βλάχου · Εννέα νεκροί και είκοσι τραυματίες Μακεδόνες. Από τους Έλληνες πληγώθηκαν οι Μανόλης Σκουντρής και Γιάννης Σεϊμένης [εμπρος, 30/9/1904, σ. 4 και 1/10/1904, σ. 1].

Thursday, September 30, 1904 (news) Outside the village Ostima: Ostsima / Osčima, (Triangulum) kaza Kastoria Conflict, consisting of thirteen members of the team sports Kaoudis with tseta Mitrou Vlachou Nine of the dead and injured twenty Macedonians. Of those pligothikan the Manolis Skountris and John Seimenis [Front, 30/9/1904, p. 4 and 1/10/1904, p. 1].




10. Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 1904 (είδηση) · Σύγκρουση ελληνικού σώματος και τσέτας, κοντά στη Νιζόπολι: Νιζέπολε / Nižepole του καζά Μοναστηρίου. Σκοτώθηκαν δέκα επτά Μακεδόνες και τέσσερις Έλληνες [σκριπ, 18/9/1904, σ. 3].

Saturday, September 18, 1904 (news) Conflict Greek body and tsetas, near Nizopoli: Nizepole / Nižepole the monastery's kaza. Seventeen were killed 7 Macedonians and 4 Greeks [Skrip, 18/9/1904, p. 3].





11. Δευτέρα 30 Αυγούστου 1904 (είδηση) · Στο χωριό Ντέμπενη: Ντέμπενι / D’mbeni (Δενδροχώριον) του καζά Καστοριάς · Από επίθεση ελληνικής ομάδας, πέντε νεκροί Μακεδόνες, μεταξύ των οποίων και ο εξαρχικός δάσκαλος · «Το χωρίον Ντέμπενη είναι ολόκληρον σχισματικόν, τούτο δε αναδεικνύει έτι μάλλον το θάρρος του ελληνικού σώματος, του οποίου το κατόρθωμα επτόησε τον σχισματικόν πληθυσμόν και ενεθάρρυνε τον ορθόδοξον» [σκριπ, 30/8/1904, σ. 3].

Monday, August 30, 1904 (news) In the village Ntempeni: Ntempeni / D'mbeni (Dendrochorion) kaza Kastoria From Greek team attack, five dead Macedonians, including the teacher exarchikos «The chorion is Ntempeni overtake schismatikon, this it illustrates once more the courage of the Greek corps, which deserves credit for the eptoise schismatikon plithysmon and encouraged the Orthodox »[skrip, 30/8/1904, p. 3].

Грешно читаш!
Свободата не ште екзарх, иска Караджата!
Ова е култова реплика.
Сека ако кажеш и откаде и коj е Караджа и каков е по народност.Евала ти права.
Тотален автогол се вика на това.

Тоа бил лозунгот на машката Солунска гимназија, во која имено делувале основачите на историското ВМРО.

Меѓу нив имало Македонци и Бугари. Да не ги цитирам сите по ред, меѓу нив се нам попознатите Шапкарев, Матов, Григор Прличев, Ѓорче Петров, Гоце Делчев, Сарафов, Даме Груев, Тодор Александров итн.


Кој ја кажал следнава мисла која ти ја опишува состојбата и овие за вас несфатливи разлики:

Ние имаме своја аграрна програма тесно поврзана со нашата општа политичка програма: првата се изразува низ барањето за доделување на земја на селаните, а втората, политичката, се содржи во барањео од Македонија да се создаде автономна област во рамките на отоманското царство. А најмногу од се друго се плашиме од тоа нашите мили пријатели Бугарите, Србите и Грците, да не дојдат да не ослободуваат, зошто тие, всушност, ќе дојдат да не поробат.

Можеме до утре вака.

Повели подарок.
 
Да се осврнеме кон авторот на овој весник, а тоа е многу важно нели. Да видиме кој го уредувал, пишувал и издавал весникот “Револуција„:


Васил Главинов, 1869 - 1929

Васил Костов Главинов (Велес, околу 1869 - Софија, 24 јануари 1929), еден од првите организатори на социјалистичките идеи и организатор на работничкото движење во Македонија, поборник за балканска федерација. Основно образование стекнал во училиштето на Јордан Хаџи Константинов - Џинот по што го изучувал столарско-дрводелскиот занает. Во 1887 заминува на печалба во Бугарија. Социјалистичките идеи ги стекнал во софиското работничко друштво „Братство”. Длабоко инволвиран во социјалистичките кругови, ги ширел социјалистичките идеи меѓу македонската емиграција во Бугарија. Во 1893 година ја образува Македонската работничка социјалистичка група во која членувале Веле Марков, Никола Петров - Русински, Никола Карев, Димитар Мирасчиев, Андон Шулев, Атанас Раздолов, Стојно Стојнов, Гиго Дандарот, Лазар Главинов, Димо Хаџи Димов и уште некои печалбари и револуционери. Прогонуван од бугарските социјалисти во 1894 година се вратил во Велес каде го основал „Читалиштето” кое претставува прво просветно-работничко друштво во Македонија.

Во 1895 година македонската социјалистичка група на Главинов го издава своето прво гласило, „Револуција”, а во 1898 година и весникот „Политическа свобода”. Тргнувајќи од ставот дека без национално ослободување нема ни економска слобода социјалистите се залагаа за ослободување на Македонија и во таа насока имаа одредени контакти со ТМОРО. По одржувањето на Првата социјалистичка конференција на 3 јули 1900 година близу Крушево дел од македонските социјалисти се вклучија во нејзините редови и активно учествуваа во револуционерното движење. На оваа одлука Главинов остро се спротивстави.

По извршената промена на власта во Турција по Младотурската револуција од јули 1908 година се создадоа услови за легално дејствување на најразлични организации и партии во отоманската држава. Тоа е период во кој Главинов е многу активен. На почетокот на 1909 година станува одговорен уредник на новопокренатиот весник „Работническа искра". Во бр.4 (Битола, 5.11.1909) на весникот, во уводната статија „Партиите и работниците“ дава своја карактеристика на Народната федеративна партија:
“ Бугарската федеративна партија се јавува како представителка на дребните трговци, занаетчии и селани-сопстевници, на бакалите и крчмарите - со еден збор, на тое коешто се нарекува воопшто дребна буржоазија. Така што, таа е дребнобуржоазна. Од друга страна, и Бугарската народна федеративна партија истотака е националистичка, како и Сојузот на бугарските конституционии клубови. Разликата е само во тоа што, првата сака содинување на Бугарите кон Бугарија при сите услови, додека втората тоа го сака само под услов во Бугарија да нема монархизам и др. Барем тоа се разбира од нивните зборови ”

[1]

Во јануари 1910 година во Белград се одржа Првата балканска социјалдемократска конференција на која како претставници на социјалдемократските организации од Македонија учествувале Васил Главинов, Стојан Дивлев, Душан Цекиќ и Михаил Цоков. Во Солун, кон крајот на истата година се одржа конференција со цел основање на Отоманска социјалдемократска партија, но обидите завршија со неуспех.

По избувнувањето на Балканските војни Главинов се враќа во Бугарија, каде што живее до крајот на својот живот. По превратот од 9 јуни 1923 година се повлекува од јавниот живот.

Во 1894 година во Велес формира читалиште, односно прво просветно работничко друштво, а во 1896 година, во Софија, македонска социјалистичка група. Ги издаваше весниците „Револуција“, орган на македонските револуционери - социјалисти во Бугарија, „Политическа слобода“, всушност продолжение „Револуција“, но со појасна и поправилна програма, како и низа прогласи и брошури, што конспиративно ги префрлуваше во Македонија. Учествуваше на Првата балканска социјалистичка конференција во Белград, во 1910 година.

Ова на кратко од
http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB_%D0%93%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2


Васил Главинов, прв организатор на работничкото движење во Македонија - 133 години од раѓањето

http://www.makedonskosonce.com/broevis/2002/sonce431/Tekst40.htm
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom