@cool@
Η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική
- Член од
- 2 јуни 2007
- Мислења
- 23.601
- Поени од реакции
- 27.115
Градбата на храмови во Русија од познати македонци, кои поради тешките услови, биле приморени да заминат од Македонија..
Текстот го превзедов од сајтот на една руска епархија, а тоа значи дека ќе го постирам во неколку делови, поради преведувањето.
Традиции на градба на храмови во Русија.
Минувајќи по руските провинции, во секое поголемо село ќе забележите во голем број сочувани храмови. Кој ги изградил? и зошто? Каква улога тие и нивните градители изиграле во судбината на Русија ? Изучувајќи ја историјата на градителите на храмови, поточно на веневските дворјани Јанкови , се добива јасна слика за животот и особеноста на традицијата на храмоградителите во Русија. Зошто баш Јанкови, меѓу многуте подобни дворјани? Тој род, иако немногу познат , но е многу повеќе сврзан во роднински врски со многу познати руски имиња од XVIII—XIX век. Меѓу нивните роднини биле Болотови, Татиштеви, Бибикови и многу други. Јанкови се нашле себеси во сферата на служење на Русија, царот и Црквите. Јанкови граделе храмови во Москва, Венева, ... Тоа го правеле не заради откупување на своите гревови пред Бога, туку следење на православните традиции.
Христианските традиции на руското дворјанство.
Уште светиот кнез Владимир, крстителот на Руси, ја изградил првата руска православна црква во име на Пресвета Богородица, поставувајќи основа на идните традиции на градење храмови од страна на големите кнезови, цареви, бојари и дворјани.
Дворјаните од XVIII—XX век длабоко го осознале својот граѓански, христијански и човечки долг, што се одразило и во односот кон црквата и православните светители. Тие се надевале не толку на себеси- на власта, на својот ум и знаење, колку на Божјото благословување на својот дом,своите дела.
Во книгата «Православната вера и традиции на благочестивите руси во XVIII—XX век. Етнографските иследувања и материјали » О.Кириченко забележува дека ,дворјаните «во црквите, изградени од свои средства, гледале залог на благодатно покровителство од светците Божји и услушување преку своите молитви, Небесна помош во многу тешка работа на управување.
Во Русија великите кнезови или цареви секогаш земале учество во градбата на храмови и манастири,православни икони и мошти на големите светци. Они граделе прекрасни храмови, украсувајќи ги руските пејсажи, собирале и грижливо ги чувале иконите, Евангелие и богослужни книги, крстови, ковчези со моштите на многуте светци.
Во Венева, например, во втората половина од XVIII век биле изградени четири камени храма со огромни размери . Владиката на епархијата често доаѓал на церемониите, сврзани со осветување на црквите.
Стремежот да се живее благочестиво , ја раѓало потребата за градба на своја домашна црква, осветена со делови од светите мошти .
Традиција на тоа време станало и крстењето на своите деца во чест на големите светци. Христианска традиција била и совршеното патешествие на дворјаните по светите места за кои тие сериозно се подготвувале , исповедувале и причестувале.
Во контекст на ова неопходно е да се забележи и тоа, како благочестивите дворјани кон светците .Пред се во исполнувањето на Божјите заповеди , внимателен однос во својот духовен живот, молитви, и познавање на црковната служба.
Нередко тие во своите домашни храмови сами пееле на клироси, а при тоа и добро ги знаеле црковната служба и устав.
Текстот го превзедов од сајтот на една руска епархија, а тоа значи дека ќе го постирам во неколку делови, поради преведувањето.
Традиции на градба на храмови во Русија.
Минувајќи по руските провинции, во секое поголемо село ќе забележите во голем број сочувани храмови. Кој ги изградил? и зошто? Каква улога тие и нивните градители изиграле во судбината на Русија ? Изучувајќи ја историјата на градителите на храмови, поточно на веневските дворјани Јанкови , се добива јасна слика за животот и особеноста на традицијата на храмоградителите во Русија. Зошто баш Јанкови, меѓу многуте подобни дворјани? Тој род, иако немногу познат , но е многу повеќе сврзан во роднински врски со многу познати руски имиња од XVIII—XIX век. Меѓу нивните роднини биле Болотови, Татиштеви, Бибикови и многу други. Јанкови се нашле себеси во сферата на служење на Русија, царот и Црквите. Јанкови граделе храмови во Москва, Венева, ... Тоа го правеле не заради откупување на своите гревови пред Бога, туку следење на православните традиции.
Христианските традиции на руското дворјанство.
Уште светиот кнез Владимир, крстителот на Руси, ја изградил првата руска православна црква во име на Пресвета Богородица, поставувајќи основа на идните традиции на градење храмови од страна на големите кнезови, цареви, бојари и дворјани.
Дворјаните од XVIII—XX век длабоко го осознале својот граѓански, христијански и човечки долг, што се одразило и во односот кон црквата и православните светители. Тие се надевале не толку на себеси- на власта, на својот ум и знаење, колку на Божјото благословување на својот дом,своите дела.
Во книгата «Православната вера и традиции на благочестивите руси во XVIII—XX век. Етнографските иследувања и материјали » О.Кириченко забележува дека ,дворјаните «во црквите, изградени од свои средства, гледале залог на благодатно покровителство од светците Божји и услушување преку своите молитви, Небесна помош во многу тешка работа на управување.
Во Русија великите кнезови или цареви секогаш земале учество во градбата на храмови и манастири,православни икони и мошти на големите светци. Они граделе прекрасни храмови, украсувајќи ги руските пејсажи, собирале и грижливо ги чувале иконите, Евангелие и богослужни книги, крстови, ковчези со моштите на многуте светци.
Во Венева, например, во втората половина од XVIII век биле изградени четири камени храма со огромни размери . Владиката на епархијата често доаѓал на церемониите, сврзани со осветување на црквите.
Стремежот да се живее благочестиво , ја раѓало потребата за градба на своја домашна црква, осветена со делови од светите мошти .
Традиција на тоа време станало и крстењето на своите деца во чест на големите светци. Христианска традиција била и совршеното патешествие на дворјаните по светите места за кои тие сериозно се подготвувале , исповедувале и причестувале.
Во контекст на ова неопходно е да се забележи и тоа, како благочестивите дворјани кон светците .Пред се во исполнувањето на Божјите заповеди , внимателен однос во својот духовен живот, молитви, и познавање на црковната служба.
Нередко тие во своите домашни храмови сами пееле на клироси, а при тоа и добро ги знаеле црковната служба и устав.