Лоноски за националната свест на Македонците вo 19. век

  • Креатор на темата Креатор на темата bitushanec
  • Време на започнување Време на започнување

bitushanec

Борец за човекови права
Член од
17 јануари 2006
Мислења
3.741
Поени од реакции
815
Галичанецот Риста Огњановиќ-Лоноски (1870-1941 г.) бил вработен од српската влада за отварање на српски училишта низ Македонија (1898-1912 год.) во времето на пропагандите, а самиот бил профессор по француски јазик на повеќе места низ етничка Македонија, Цариград, Србија, за на крај да заврши како виш професор по француски јазик во скопската учителска школа. Учел бугарска гимназија во Солун, за потоа школувањето да го продолжи и заврши по српски научни установи и познатиот лицеј Галата Сарај во Истанбул.

Иако работел за српската пропаганда во Македонија и се школувал и по бугарски училишта, Лоноски засекогаш останал со убедување дека е Македонец, онака како што бил воспитуван дома, од неговите постари.

Пред својата смрт 1940 г., Лоноски ја напишал книгата ''Галичник и Мијацитe'', која не успеал да ја објави, а се објави дури неодамна, од фондацијата Труфин Костовски.

Еве што пишува Лоноски за чувствата на Македонците од 19 век и почетокот на 20 век, кога и самиот тој живеел, без разлика дали биле бугарофили, србофили итн.:

''Одма да кажа да Мијациве, како и сиве други племиња во Македонија, имајет две јаки осеќања: едно, да се Славјани и да се многу родниње како со Србите, таке и со Бугарите, а друго-да не се ни Срби ни Бугари, токо нешчо треќо: да се Мијаци, Брсјаци итн., а по теја Македонци (''Галичник и Мијаците'', стр. 133, Риста Огњановиќ 1940).

Ни Срби ни Бугари, пред да завладејет Турциве, немале ни време ни начин, ни стредства, ни сила за да напрвит (од нами) едно тесто: српско или бугарско...

Македонец се делит јасно и од Србин и од Бугарин и овије ги броит како братучеди од вујко и од стрико. Овакво је осаќањето, свеста и волјата на овја народ овамо и добро је овеја да го знојет и едните и другите. Овеја го знојет и историјата и науката и неопходно је овеја да не го заборавит и нашиве славјански политичари. ..."

("Галичник и Мијаците", стр. 131, Риста Огњановиќ 1940).
 
Mislam deka naslovot na temata e pogresno izbran. Treba da prestaneme so toa da dokazuvame "imalo-nemalo", kako da sme na sud.
Treba da se iznesuvaat (naslovi kako) svedostva, za da nasiov neuk narod, zadoen od pan-slavizmot, osoznae novi momenti od nasata istorija.

Znaci:

UKRAINIAN GENEALOGICAL RESOURCES IN TORONTO AREA
(PART ONE)
By Sonia Tkachuk van Heerden
PUBLIC LIBRARIES

Metropolitan Toronto was composed of six cities and the encompassing Metropolitan Government...

GENEALOGY IN METRO TORONTO REFERENCE LIBRARY
Metropolitan Reference Library has an extensive History collection, which must be visited. (se nadevam, nekoj od Makedoncite tamu, ke ja procita ovaa recenica i zadolzitelno ke go poseti muzejot...)

NORTH YORK CENTRAL LIBRARY
The North York Central Library has a Canadiana Department, located in Mel
Lastman Square....
UNIVERSITY LIBRARIES

GENEALOGICAL SOCIETIES
The two main societies in Ontario of interest to eastern European genealogists are the Ontario Genealogical Society and the Jewish Genealogical Society of Canada (Toronto).

CULTURAL GROUPS

I have walked past well-stocked libraries, which were very
carefully locked, and I do not know what the accessibility would be to the public. We have Albanians, Armenians, Austrians, Croats, Czechs, Estonians, Finns, Germans from Russia, Greeks, Hungarians, Latvians, Lithuanians, Macedonians, Poles, Russians, Serbs, Slovaks, all with their own halls. I have been in some of these libraries and will comment
on them.

Macedonian Place is another seniors retirement home with a reference library. I spoke to its historian some time ago in connection with Macedonian burials from the early 1900s in the Necropolis Cemetery in Toronto.


P.S. he..he.."slavskata vrska" e "neizbezna".
 
Македонската свест не е спорна. Криво ми е што мора да им објаснуваме на асимилаториве околу нас, па идеме до таму да се правдаме. Нема потреба од такво нешто, ние никого не отфрливме и треба да прекинеме да бидеме наивни. Затоа доказииииииии и архивииииииии!
Поздрав до сите македонски синови!
 
Потреба од докажување има во смисол дека сме директно засегнати со барања да се забрануваат или повлекуваат наши книги, публикации, списанија, текстови, филмови, итн.

Но без разлика на притисоците, дефинитивно треба да продолжиме да си ја пишуваме историјата, зошто мора да оставиме сведоштва. Ако не, оставаме тие да ни ја пишуваат.

Македонците во Викторија

s.najdovski.mak.viktorija.jpg


Грчките медиуми и пратениците од оваа заедница во австралиската држава Викторија, остро се спротивставиле на издавањето на книгата „Македонците во Викторија“ од авторите Ицо и Роберт Најдовски.

Книгата, промовирана во очи на празникот 11 октомври, ја кренала на нозе грчката заедница во Австралија. Од авторите било побарано да се запре издавањето на книгата. За Грците спорна била картата на етничка Македонија, знамето со шеснаесет краци и податокот дека книгата е спонзорирана од Министерството за етнички заедници на Австралија.

Бевме повикани од властите на Викторија кои побараа да се повлече книгата. Ние не прифативме и намерно одбравме промоцијата да ја направиме на празникот 11 Октомври. Им објаснивме дека не е проблем картата на етничка Македонија. Таа означува само од кои делови се дојдени Македонците што живеат во Австралија и нема никакви територијални претензии кон Грција“ - изјави за Канал 5 авторот Ицо Најдовски.

Книгата не смее да види бел ден,пишувале медиумите на грчки јазик. Но, покрај сите напори на грчките лобисти во Викторија книгата беше промовирана, вели Ицо Најдовски, еден од авторите. На промоцијата присуствувале околу 200 луѓе, од македонската заедница во Австралија но и функционери од политичкото милје на Викторија.

Промотори биле професорот Миле Терзиоски и адвокатката Розета Стојковска. Најдовски очекува грчката кампања против Македонците да продолжи и натаму. По промоцијата ги очекува пишувањата на медиумите кои бараа книгата да не се издаде. Македонската заедница во Австралија е петта по број на жители кои зборуваат јазик, различен од англискиот.


(Vecer, 04.10.2007) “Macedonians in Victoria” by Ico and Robert Najdovski, two Macedonians living in Melbourne, has been published recently. The book was sponsored by the Victoria Government, or the Ministry of Multiculture. It encompasses the rich history of Macedonians and the place where they come from. This written study confirms the distinctiveness of the Macedonian identity and the Macedonian people with all its elements in the mosaic of multicultural Australia where more than 180 ethnic groups live. The promotion of the book is scheduled for thе Day of Insurrection of the Macedonian people in World War II (11th October).
 
Галичанецот Риста Огњановиќ-Лоноски (1870-1941 г.) бил вработен од српската влада за отварање на српски училишта низ Македонија (1898-1912 год.) во времето на пропагандите, а самиот бил профессор по француски јазик на повеќе места низ етничка Македонија, Цариград, Србија, за на крај да заврши како виш професор по француски јазик во скопската учителска школа. Учел бугарска гимназија во Солун, за потоа школувањето да го продолжи и заврши по српски научни установи и познатиот лицеј Галата Сарај во Истанбул.

Иако работел за српската пропаганда во Македонија и се школувал и по бугарски училишта, Лоноски засекогаш останал со убедување дека е Македонец, онака како што бил воспитуван дома, од неговите постари.

Пред својата смрт 1940 г., Лоноски ја напишал книгата ''Галичник и Мијацитe'', која не успеал да ја објави, а се објави дури неодамна, од фондацијата Труфин Костовски.

Еве што пишува Лоноски за чувствата на Македонците од 19 век и почетокот на 20 век, кога и самиот тој живеел, без разлика дали биле бугарофили, србофили итн.:

''Одма да кажа да Мијациве, како и сиве други племиња во Македонија, имајет две јаки осеќања: едно, да се Славјани и да се многу родниње како со Србите, таке и со Бугарите, а друго-да не се ни Срби ни Бугари, токо нешчо треќо: да се Мијаци, Брсјаци итн., а по теја Македонци (''Галичник и Мијаците'', стр. 133, Риста Огњановиќ 1940).

Ни Срби ни Бугари, пред да завладејет Турциве, немале ни време ни начин, ни стредства, ни сила за да напрвит (од нами) едно тесто: српско или бугарско...

Македонец се делит јасно и од Србин и од Бугарин и овије ги броит како братучеди од вујко и од стрико. Овакво је осаќањето, свеста и волјата на овја народ овамо и добро је овеја да го знојет и едните и другите. Овеја го знојет и историјата и науката и неопходно је овеја да не го заборавит и нашиве славјански политичари. ..."

("Галичник и Мијаците", стр. 131, Риста Огњановиќ 1940).


Битуше: супер информации! Молим те скенирај ако можеш!!!

Еве уште нешто од Ристе Лоноски за навлегувањето на пропагандите во Мијачијата:

“ До годината 1880, школата во Галичник и сите села Мијачки, а готово и во цела Македонијa биле и беје старински, црквени.

Такви старински даскали шчо је `и завтасав беје по ред: Константин Граоркоски (калуѓер), Арсе Пачауроски, Крстe Гиноски, Пане Гиноски, Павле Глиќа, Стрезо Попоски, Joван Кољоски и Кузе Цубалески. ... После отворије јака школа Томоски и Ажоски.

Oд 1890 г. почнаје да идет егзархистки учители во Галичник и Мијачко, а од 1894 г. се отвори и српското школо. ... Врв беше од 1902 до 1912 г. и тога Егрзахијата отвори и троразредна гимназија во Галичник. ...’’

(“Галичник и Мијаците”, стр. 91) :helou:
 
ЗАПАДНАја АРМЕНИја В ГОДЫ ПЕРВОј МИРОВОј ВОјНЫ

I. Тјажелое положение западных армјан в Турции накануне војны

В таких условијах выступленија и волненија, направленные против турецкого деспотизма, не только не ослабли, но ештё более усилились. Сохранение привилегиј албанским феодалам было не в состојании предотвратить отделение Албании от Оттоманској империи. Экономическиј контроль, установленныј в 1880 г. в Македонии согласно программе, принјатој европејскими государствами, наличие европејских инспекторов не ослабили национально-освободительној борьбы македонцев, которые пользовались содејствием России, а также балканских славјанских стран. После переворота 1908 г. македонские повстанцы спустились с гор в надежде на мирнују жизнь, но через некоторое времја они были вынуждены вновь поднјатьсја на борьбу. Турецкие преследованија не только не прекратились, а наоборот, усилились; турки всјаческими репрессијами препјатствовали национально-культурному развитију македонцев, переселјали в Македонију и Арменију турецких землевладельцев, изгнанных из Боснии-Герцеговины, создавали длја них благопријатные условија на новых местах. «Напрјаженность национальных отношениј» и, добавим, формы национальној вражды в Турции возросли и развивались на почве ерыј, в своју очередь, был вызван империалистическој политикој европејских государств»,—писал А. Зурабјан.
 
"Одма да кажа да Мијациве, како и сиве други племиња во Македонија, имајет две јаки осеќања: едно, да се Славјани и да се многу родниње како со Србите, таке и со Бугарите, а друго-да не се ни Срби ни Бугари, токо нешчо треќо: да се Мијаци, Брсјаци итн., а по теја Македонци (''Галичник и Мијаците'', стр. 133, Риста Огњановиќ 1940).

Ни Срби ни Бугари, пред да завладејет Турциве, немале ни време ни начин, ни стредства, ни сила за да напрвит (од нами) едно тесто: српско или бугарско...

Македонец се делит јасно и од Србин и од Бугарин и овије ги броит како братучеди од вујко и од стрико. Овакво је осаќањето, свеста и волјата на овја народ овамо и добро је овеја да го знојет и едните и другите. Овеја го знојет и историјата и науката и неопходно је овеја да не го заборавит и нашиве славјански политичари. ..."

Негова оставштина е вилата „Доста“ во Галичник во која денес е сместен музејот на галичкото културно наследство.


RistaLonoski-Ognjanovikj.JPG


http://www.galichnik-official.mk/Ga...chnik&catid=36:other-topics&Itemid=57&lang=mk
 
Еве што пишува Лоноски кaко ce наceлyвaлe шќиптapитe во запaдна Македонија:

"Ce знаe дeкa вo Moгoрчe дoшлe Aлбaнци oд ceлoтo Црнилишта и eсoвo oд прилeпcкo и oттoгаш датиpa иcлaмизациjaта на oвa ceлo. Пo наeздaтa нa oвие Aлбaнци зyлумќapи, apaмии, cтapoceдeлцитe xpиcтиjaни ce прeceлилe ocyм ceмejcтвa вo coceднoтo ceлo Ocoj, a ocтанатите ce paceлилe вo oкoлнитe ceла. Ocтанл caмo eдeн дoмaќин Tpипyн, на когo Aлбaнцитe мy ja гарантиpaлe бeзбeднocтa. Toa ce случилo вo 1877 гoдина." (cтp. 13)
 
Еве што пишува Лоноски за чувствата на Македонците од 19 век и почетокот на 20 век, кога и самиот тој живеел, без разлика дали биле бугарофили, србофили итн.:

''Одма да кажа да Мијациве, како и сиве други племиња во Македонија, имајет две јаки осеќања: едно, да се Славјани и да се многу родниње како со Србите, таке и со Бугарите, а друго-да не се ни Срби ни Бугари, токо нешчо треќо: да се Мијаци, Брсјаци итн., а по теја Македонци (''Галичник и Мијаците'', стр. 133, Риста Огњановиќ 1940).

Ни Срби ни Бугари, пред да завладејет Турциве, немале ни време ни начин, ни стредства, ни сила за да напрвит (од нами) едно тесто: српско или бугарско...

Македонец се делит јасно и од Србин и од Бугарин и овије ги броит како братучеди од вујко и од стрико. Овакво је осаќањето, свеста и волјата на овја народ овамо и добро је овеја да го знојет и едните и другите. Овеја го знојет и историјата и науката и неопходно је овеја да не го заборавит и нашиве славјански политичари. ..."
Страна 123:

Lonoski_Galicnik-i-Mijacite_123.jpg


Страна 124:

Lonoski_Galicnik-i-Mijacite_124.jpg



Страна 131:

Lonoski_Galicnik_i_Mijacite_131.jpg
 
Од каде оваа мисла

Зате ми је чудно да постоит некаков страв од име Македонија и Македонец?
Македонец ич не је исто шо и Бугарин!

Која година е пишувана книгата? Можам да претпоставам, ама нека некој каже.
 
Зошто комунист? Кон крајот на 30те кога разбрале дека тешко ќе направат од Македонците прави Срби се вратиле кон доктрината на Новаковиќ.
--- надополнето: 10 октомври 2012 во 21:12 ---
Ако книгата е пред крајот на 30те, тогаш ќе бараме друго објаснување.

И не кажа кому би му текнало дека Македонец е исто шо и Бугарин?
 
:pos:

Изгледа ќе треба да си ја дуплираш терапијата зашто шизофренијата многу нешто ти зачести деновиве.

Да те потсетам како се посра на темата за Вапцаров со тресење слични ама дијаметрално спротивни идиотштини?

Ајде полека и смирено убаво прочитај ги СИТЕ три исечоци, без да вадиш зборчиња од контекст.

Па еве ти уште две бунус. ;)

страна 131:

Lonoski_131.jpg



За работата на вашата и српската пропаганда
страна 129:

Lonoski_129.jpg
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom