Македонските дејци го бранеле Александар III од погрчување

Македонцки

мадрфакр
Член од
23 ноември 2007
Мислења
4.281
Поени од реакции
635
И Прличев го бранел Александар од погрчување


И Прличев, Пулевски, Шахов и севкупното македонското народно творештво, како и античките автори и современите светски историчари го спомнуваат Александар Македонски како негрчки великан на историјата. Ова го потврдува прегледот на текстови за големиот војсководец, која излезе деновиве како вонредно издание на гласникот на „Македонските духовни конаци“ - „Портал“, пренесувајќи дела на повеќе од 100 автори, посветени на големиот антички војсководец. - Не појдов во оваа творечка иницијатива за да го докажувам македонското потекло на Александар, но во сите текстови низ историјата постојат толку недвојбени докази за тоа што какво било сомневање станува беспредметно - вели поетесата Светлана Христова - Јоциќ, главен уредник на списанието и движечка сила на овој издавачки потфат.
Речиси едногодишното пребарување по литературата резултира со ова обемно издание, кое на 250 страници донесува научни, публицистички и креативни записи за легендарниот син на македонскиот крал Филип Втори, потпишани од антички и византиски автори, од народниот колективен дух и од наши современици. - Феноменот на Александар не може да се докаже и да се допише. Според некои процени, постојат повеќе од 300 илјади книги во светот што му се посветени. Суштината на изборот беше во желбата да прочитаме што е во светот и во Македонија напишано за него - вели Христова - Јоциќ. Во антологијата се поместени поголем број текстови од антички автори: Плутарх, Квинт Куртиј Руф, Јустин, Витрувиј и др., главно во превод на професорката Љубинка Басотова. Дел од нив за првпат и се приопштуваат на јавноста. Опсежната антологија содржи и повеќе александриди, спевови посветени на војсководецот, меѓу кои е и онаа на Калистен, која има повеќе од 200 препеви. Збирката објавува и извадоци од повеќе научни трудови на домашни и странски истражувачи, богат избор од песни и приказни од народното творештво, посветени на војсководецот, прикази на Александар во светските религии и, најпосле, поетски творби, инспирирани од неговиот живот. - За да го умножам своето почитување кон неговата личност, им упатив повик на поетите за нови творби, посветени на Александар, а тие одговорија толку ревносно, што далеку го надмашивме предвидениот број од 33 песни, колку што имал години Александар кога умрел - вели Христова - Јоциќ. Антологијата содржи и извадоци од американскиот научник Јуџин Борза, познат во науката како „македонски специјалист“, чии тези за непостоењето никаква генетска врска меѓу Грците и Александар Македонски, драматично ги моделираа и современите кампањи за името во грчко-македонскиот спор.

Ј.Ф.

Александар во македонското творештво

Ѓорѓија Пулевски во „Македонска песнарка“ (песна „Македонска самовила“):
Дали сте чуле, Македонци, стари људи што говорат? ...цар Александар Славјанин е,Наши баби славјански го родиле.
Григор Прличев во слово пред охриѓани во 60-тите години на 19 век:
Мајка Македонија, откако го породи Великого Александра, откако ги породи светите Кирила и Методија, многу е ослабната. Ретки се великите мажи на светот!
Во полемиката со англискиот писател и историограф Голдсмит, нагласувајќи дека најголемиот дел од античката грчка култура е земен на заем од другите народи, Прличев пишува:
Александар Македонски не бил Грк, Македонија и Тракија никогаш не биле населени со Грци, ниту во времето на Александар, ниту во времето на владеењето на Римјаните“. Коста Шахов во весникот „Македонија“:
Секој Македонец, приспомнувајќи си за Александра Македонски, вели - Ние сме го имале Александар Велики“

Борза за различноста помеѓу античките Грци и Македонци

- Ни Грците ни Македонците не ги сметале Македонците за Грци.
- Тензијата на дворот меѓу Грците и Македонците, тензија што античките автори јасно ја признаваат како етничка поделба.
- Доказите укажуваат дека македонскиот јазик бил различен од обичниот антички грчки јазик, употребуван како јазик на дворот и дипломатијата. - Македонските погребни обичаи укажуваат на различно гледање на задгробниот живот од грчките, дури и за време кога биле обожавани многу исти богови. - Јасно е, прикажувајќи различни историографски и филозофски ситуации, дека античките писатели ги гледале Грците и Македонците како два одделни и различни народи, чиишто односи биле означени со значителна антипатија, ако не отворено непријателство.
 
што е бе цел ден нема коментари

бугари кај сте бе

Пулевски Прличев Шахов Борза...
 
Дали сте чуле, Македонци, стари људи што говорат? ...цар Александар Славјанин е,Наши баби славјански го родиле.
 
не знам Пулевски така пишал, Миладиновци го ставиле во прво предание а Прличев го разграничил од Грците
 
Soshto ti trebat Bugari ? Eve ti ja avtobiografiata na Prlichev ! :wink:
I informacia za prlichevia rod !



Зборот "бугарин" во 19 век има сосем друго значење:wink:

Крсте Петков Мисирков го објаснува поимот Бугарин:
“Грците исто така не разликуваа словенцките народности и сите словени...го велеа со презреното име „бугари". …Грците…употребуваа името бугарин за да воплотат во него своiето презреiн'е кон се словенцко.. Со името бугари не крстиiа грците и нас македонците. Но тоа прекрстуаiн'е не iет iединствено…
( “За Македонцките Работи”, Предгоор, Софија, Печатница на „Либералниј Клуб'“ 1903 ).



Глигор Прличев во својата автобиографија пишува: „...бугарската азбука само на тројца им беше позната и се нарекуваше српска..“

(Григор П'рличев, Автобиографија). За него и Србите се Бугари т.е. Словени; во тоа време, само Србите имаа реформирана и кодифицирана словенска азбука, па затоа и Прличев вели дека бугарската (словенската) азбука се нарекувала српска.


Никола Попфилипов, македонски учител вели дека бугарскиот јазик е општ балкански јазик (вестник "Македонија" Цариград, 6. Април, 1868 г.).
 
Никола Попфилипов, македонски учител вели дека бугарскиот јазик е општ балкански јазик (вестник "Македонија" Цариград, 6. Април, 1868 г.).
Bre kakvi raboti e velel toa Popfilipov ! :wink: Dali tova e vistina ili e bil vo zabluzhdenie ?

Dokolku gledam, samiot Prlichev veli "болгарски ти мој народ", a ne e narekuvan vaka od Grcite ....
Da razbirame li deka vo 19-tiot vek Makedoncite bea narekuvani Bolgari, zoshtoto nemashe ushte koj da im gi otvori ochite deka sa Makedonci ? :toe:
 
Bre kakvi raboti e velel toa Popfilipov ! :wink: Dali tova e vistina ili e bil vo zabluzhdenie ?

Dokolku gledam, samiot Prlichev veli "болгарски ти мој народ", a ne e narekuvan vaka od Grcite ....
Da razbirame li deka vo 19-tiot vek Makedoncite bea narekuvani Bolgari, zoshtoto nemashe ushte koj da im gi otvori ochite deka sa Makedonci ? :toe:

:pos2:

Гледам дека се обидуваш да ги извадиш работите од контекст(НАМЕРНО!!) па ајде нешто да ти постирам...

Грците го наметнуваат терминот бугар, бугарски јазик, како синоним за словен и словенски јазик од крајот на 18 век
Од 1767 год. Охридската Архиепископија е укината по ургенција на Грците и Македонија потпаѓа под јуриздикција на Цариградската Патријаршија, целосно контролирана од грчки и гркофилски клир. Во тоа време, Патријаршијата отвара грчки училишта ширум Македонија, на грчки јазик. Грчките учители го наметнале терминот бугар, бугарски јазик, како синоним за словен и словенски јазик. Инаку, пред тој период, во Македонија НИКОГАш не се употребувал зборот бугар како синоним за словен и не постои ниту еден пишан постар од 18 век каде некој Македонец се изјаснил како бугарин или својот јазик го нарекол бугарски.


Јордан Хаџиконстантинов - Џинот, јасно кажува дека за него поимот Бугари значи Словени, па во неговата "Солунска Легенда" објавена 1859 г. во "Гласник друштва српске словености" вели дека Св. Кирил и Методиј се апостоли на сите Бугари (Словени) (Гласник друштва српске словености, VIII, стр. 146-147).
 
Ne mi odgovarash na voprosot po gore, ami vrtish okolu Grcite i shto tia veleli .... :toe:

Izliza deka Prlichev sam se narekuva Bolgarin ("болгарски ти мој народ"), oti taka smetali Grcite ? Pa neli on e bil po competenten ot niv ? Vo zabluzhdenie li e bil ili shto ? :wink:
 
МАКЕДОНСКИТЕ ПРЕРОДБЕНИЦИ ОД 19 ВЕК СЕ СМЕТААТ ЗА НАСЛЕДНИЦИ НА АНТИЧКИТЕ МАКЕДОНЦИ
И навистина, Македонците од 19 век сметале дека се наследници на античките Македонци, за кои за нив биле чисти словени, но наместо словени го користат опишниот термин бугари, погоре детално објаснет.
За Јордан Хаџи-Константинов - Џинот, Македонците од 19 век потекнуваат од античките Македонци и нивната култура, од Пеонците, па дури и од античките митолошки народи како Мирмидонците, а сите тие биле чисти "Бугари" т.е. Словени („Цариградски весник“ бр. 458 од 21.11.1859, „Цариградски весник“. бр. 211 од 05.02.1855 г.).
И за Ѓеорѓија Пулески античките Македонци се чисти Словени (Славјано-Македонска општа Историја, Софија 1893 г.).

Познатиот македонски учебникар Димитар Македонски го гледа својот народ како антички Македонци, па во една своја статија пишува дека античките Македонци не ги голтнала земјата, туку дека се чисти Словени: „...Македонците не се Цинцари, ниту друг некој народ, но чисти Бугари (мисли на Словени)... оттаму ќе научите дека Македонците не се изгубиле од лицето на земјата, како што си дозволуваат некои да кажуваат, затоа што, колку што ние знаеме, тие не згрешиле некогаш до толку, што, да зине земјата и да ги голтне.“ (в. Македонiја од 16.02.1871)
 
Ocenuvam go factot deka se obuduvash da dadesh obiasnuvane, a ne govorish za "tatarski falshificacii" ! :smir:

Ako i Srbite sa se velele Bugari , kako shto tvrdish, to zoshto nito eden Srbski prerodbenik ne e napishal "болгарски ти мој народ" ? :wink:

Gledam soglasen si deka Makedonskite prerodbenici sa se narekuvale "Bolgari" (nezavisno kakva e prichinata za tova) !
Togash se prashuvam dali vo tekot na svojot jivot Prlichev i slichnite prerodbenici znea deka tia ne sa Bolgari, toku Makedonci ? :toe:
 
Абе Парамонт..

не ги вади работите од контекст...

"Бугарин" терминот го наметнуваат грците кон крајот на 18 век. Самиот термин бугарин значело (кон крајот на 18 век) синоним за словен и словенски јазик. Не ги мешај работите.....

Терминот бугарин има уште одамна такво значење се има дадено уште во византиско. Значело, варварин, прост
...

Има многу да се зборува за татарските фасификации...не се секирај..

само се обидувам да не забегувам од темата.


Грците го наметнуваат терминот бугар, бугарски јазик, како синоним за словен и словенски јазик од крајот на 18 век

Од 1767 год. Охридската Архиепископија е укината по ургенција на Грците и Македонија потпаѓа под јуриздикција на Цариградската Патријаршија, целосно контролирана од грчки и гркофилски клир. Во тоа време, Патријаршијата отвара грчки училишта ширум Македонија, на грчки јазик. Грчките учители го наметнале терминот бугар, бугарски јазик, како синоним за словен и словенски јазик. Инаку, пред тој период, во Македонија НИКОГАШ не се употребувал зборот бугар како синоним за словен и не постои ниту еден пишан постар од 18 век каде некој Македонец се изјаснил како бугарин или својот јазик го нарекол бугарски.


Српскиот академик, Петар Драгашевиќ, кон крајот на 19 век бил во Тесалија и Грција, при што вели: „грците ме нарекуваат Бугар, иако сум Србин од Србија...зборот бугар означува Словен“ (Petar Dragasevic “Makedonski Sloveni”, 1890 g., Beograd).


Српскиот пропагатор, Цвијиќ, борецот за србизација на Македонците, бил меѓу егејските Македонци и во Грција, па за своите впечатоци, тој пишува: „грчкиот селанец ги вика македонските Словени секогаш Бугари...кај Грците, името Бугарин означува исто што и Словен. Грците ги нарекуваат Бугари и Србите, ако не знаат дека се од Србија...Името Србин за грчкиот селанец е само политички поим...а Бугарин е етнографски поим...полухеленизираните македонски словени- Чифчии, помалку зборуваат грчки, себе се сметаат за Грци“
(Професор Јован Цвијић (1865-1927), рада "Македонски Словени, проматрања о етнографији македонских Словена", Књижара Геце Кона, Београду 1906. год.).

Др. Јован Цвијиќ, познат српски етногеограф и академик, српската влада го има пратено во Македонија во 1905 г. и за големосрпски владини интереси има напишано дека Македонците се аморфна маса, без национална свест и книжевен јазик, кои имале симпатии и кон Србите и кон Бугарите, па лесно можеле да се претопат или во Срби или во Бугари.
Но, истиот тој Цвијиќ, подоцна сведочи дека кога бил во Македонија, Македонците имале развиено македонска национална свест па самиот се демантира и вели: "малите луѓе од народот, селаните, знаат само дека се Македонци"
(Svetozar Pribicevic: „ Diktatura kralja Aleksandra”, 5. poglavlje, str.128).
 
.Македонците не се Цинцари, ниту друг некој народ, но чисти Бугари (мисли на Словени)...
Ако некој рече Македонија е мала
има уште два ,три дела за да биде цела
Дал ке ми кажеш , кои са тија уште два три дела?
Белким сал ти си македонец?
Дал заборавихте вие што сте крај вардаро, оти истите кат вас има у Пирин и Егеја?
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom