Охридското "востание" во 1913 година - воен сојуз помеѓу Македонците и Албанците

  • Креатор на темата Креатор на темата TpH_Bo_OkO
  • Време на започнување Време на започнување
А бе за вас се сите бугари,ај објасни ми зошто тогаш направил бунт во гимназиојата и се побуниле против егзархискиот митрополит.
 
А бе за вас се сите бугари,ај објасни ми зошто тогаш направил бунт во гимназиојата и се побуниле против егзархискиот митрополит.


:facepalm: Бунта е организиран од Андон Димитров коготото Турци и Грци го нарекуваат,, Бугаринот фанатик'' дали поводот е таков каков ми цитира одлучи сам:
На прашање на наставник по грчки јазик како собира шест пати повеќе студенти за бугарската паралелка Андон Димитров одговара:
Бидејќи од грчкиот се заинтересирани само оние турчета кои се места каде што има грчко население , а од бугарски - кои се меѓу бугарска средина . Еве Мерилото на бугаризма и г'рцизма во Македонија ... Поголемиот дел од моите студенти беа помачета ( Бугари муслимани ) . За нив бугарскиот јазик како мајчин беше многу лесен . Тие уште првата година привикнал слободно да читаат . Меѓу нив имаше и солунски дьонмета * , и албанчета кои имаа особени симпатии кон Бугарите ... Еден ден две помачета дојдоа кај мене дома добро .. ми покажаа дупликат на " Под игото " . На барањето ми како ги испорачале одговорија ми дека им ги дал да ги прочитаат и пак да ги вратат еден пријател од новата бугарска револуционерна организација, која имала следбеници и меѓу Помаците во Мегленско ... Тие и двајцата станаа кајмаками во Македонија . Организацијата најдобро напредува во нивните околии покрај големите поткажувањето од Грците . Тие и денес уште заземаат видни административни позиции во републиканска Турција . Не заборават својата татковина Македонија и да продолжат да имат особени симпатии кон Внатрешната македонска револуционерна организација

За српската и грчката воружена пропаганда во Македонија:

Освен српските чети во северозападна Македонија Хилми паша во согласност со грчките емисари создаде на југозапад грчките андарти. И така бугарските чети мораа да се борат против три фронта: турската војска, која во потера ги следеше, српските чети и грчките андарти. Тешка стана ситуацијата на организацијата. Раководителите и во специјален за целта конгрес одлучија да ја укинат универзално востание.

За положбата на Бугарите во Македонија, 1902-1903 година:

Во 1902 и 1903 година до денот на востанието - 20 јули 1903 - насилството над бугарското население беше неописливо. На нас адвокатите, полицијата беше забранила да пишем апликации на Бугарите до административните власти.

Мислам дека овие цитати одговараат на прашањата ти за населението, јазикот, четите на организацијата и какви луѓе крена востанијата
Има интересен разговор со него за младотурците ако не заборавам ќе го постирам во темата која си ја отворил за да не сум офф топик.
 
Побарал да се водеде македонскиот место бугарскиот јазик во богослужбите.Ти и самиот вели дека најголемиот број од неговите ученици се:` Поголемиот дел од моите студенти беа помачета ( Бугари муслимани ) . За нив бугарскиот јазик како мајчин беше многу лесен . Тие уште првата година привикнал слободно да читаат . Меѓу нив имаше и солунски дьонмета * , и албанчета кои имаа особени симпатии кон Бугарите ... Еден ден две помачета дојдоа кај мене дома добро .. ми покажаа дупликат на " Под игото " . На барањето ми како ги испорачале одговорија ми дека им ги дал да ги прочитаат и пак да ги вратат еден пријател од новата бугарска револуционерна организација, која имала следбеници и меѓу Помаците во Мегленско`.Организацијата не била бугарска освен ако не се работи за Врховниот комитет кој е формиран од бугаризирани македонци.Инаку јасно си стои во документите МРО-Македонска Револуционерна Организација.
 
Организацијата е ВМОРО Внатрешна Македонско-Одринска Револуционерна Организација, Андон Димитров е нејзин член. МПО е основана 30 години подоцна
Цитатот гласи учениците ми беа Бугари дури и Бугарите мисјулмани учев на бугарски, за нив тоа беше мајчин јазик, другиот дел од цитат е дека соодносот на луѓе кои за кои бугарскиот е мајчин е на 6 такви еден гр'к.За македонски јазик не се зборува.
Да не заборавиме и фактот дека неколку години по,, бунтот'' за наставник по бугарски доаѓа не некој друг ами Крсте Мисирков
 
Организацијата е ВМОРО Внатрешна Македонско-Одринска Револуционерна Организација, Андон Димитров е нејзин член. МПО е основана 30 години подоцна
Цитатот гласи учениците ми беа Бугари дури и Бугарите мисјулмани учев на бугарски, за нив тоа беше мајчин јазик, другиот дел од цитат е дека соодносот на луѓе кои за кои бугарскиот е мајчин е на 6 такви еден гр'к.За македонски јазик не се зборува.
Да не заборавиме и фактот дека неколку години по,, бунтот'' за наставник по бугарски доаѓа не некој друг ами Крсте Мисирков
Не ме разбра,јас мислев за Врховниот Комитет не за Македонската патриотска организација.Антон Димитров додека работел како учител во Битола наставниот кадар бил поларизиран на две групи: Егзархисти и симпатизери на ТМОРО, Димитров бил раководител на втората група, а активна улога имал и во училишниот бунт од 26 мај 1899 во Битолската гимназија. Повод за бунтот било барањето на професорот по Историја, Цонев:

црковните книги да се преведат од црковнословенски на месниот дијалект
Дополнително Цонев побарал македонскиот народен говор да биде воведен во училиштата и црквите на местото на бугарскиот литературен јазик . На ваквиот настап реагирал митрополитот Григориј и следниот Иван Цоков останал без служба.
Оваа случка била повод на 26 мај 1899 година да дојде до бунт во кој предводничка улога имале Андон Димитров и учениците Милан Матов (братот на Христо Матов и Нестор Поповски.
Бунтот довел до целосна блокада на гимазијата и пансионот. Затоа митрополитот Григориј побарал вилаетската полиција да интервенира но до тоа не дошло.
Меѓутоа бидејќи и учителите биле замешани Егзархијата го суспендирала целиот учителски кадар во Битолската гиманзија, а со посебно циркуларно писмо под број 2784 од 24 август (стар стил 1899 година исклучила 18 ученици засекогаш од сите егзархиски училишта.
Подоцнежна просветна дејност

Во ноември 1903 година станал директор на егзархиските училишта во Прилеп. а во 1904 година бил избран за член-судија на битолскиот апелационен суд. Како таков го заштитувал месното бугарско населние (македонци-егзархисти) , а неговите колеги Грци и Турци за него истакнале:
`справедлив судија, но фанатичен Бугарин `


--- надополнето: 15 септември 2013 во 18:43 ---
се надевам дека барем малку разјаснив со погорниот пост за тоа како бил бугари и дека бугасрин му е доделено од грците и турците.
 
Темата е утната. Сојузот, навидум бил братски.
После албанскиот револт во 1912 година, Албанците биле спремни за проектот Голема Албанија.

Carnegie Endowment for International Piece. 1914. p. 47. Retrieved January 10, 2011.

"This demonstration of Turkish weakness encouraged new allies, the more so that the promises of Albanian autonomy, covering the four vilayets of Macedonia and Old Servia, directly threatened the Christian nationalities with extermination."

Таа замисла од Hasan Prishtina, во соработка со Бугарите линк (некој Шќиптар може да го преведе ова детално), е спречена од Србија, со почеток на балканските војни.

Дека е така, потврдува законот за бришење на сите МАКЕДОНСКИ топоними во Албанија.
 
Дали ти мислиш дека топонимите се сменети спонтано, без мешање од властите?
Дали вие во Бугарија спонтано ги сменивте турските топоними?
Дали Ромите при вас спонтано ги сменија имињата?

Менувањето на топонимите, хронолошки е од кралот Зог, тоа е факт, а закон без да шпекулираме, мора да постои, но дали е достапен?

Погледни ја ситуацијата со јазикот на Албанците.
Главен е јазикот од Тоските. На косово, каде што се сите Геги, апсурдно е да се забранува гегскиот јазик за официјална употреба. Нема закон, ама има...
 
Вистинското знаме направено од Рајна Поп-Георгиева
Sg3207.jpg


Нема бугарски знак.

Ako moze da go postiras uste ednas toa zname,posto ne e dostapno! Ne se ni drugite so si gi postiral,ama vo sluchajot me interesira samo toa,posto bugarskata propaganda pravi falskifikati na slikava
Petar_Chaulev,_Ohrid%E2%80%93Debar_Uprising,_1913.jpg
 
Picture-1231s.jpg


на г'рба пишува :

Тоз, којто падне в бој за свобода,

тој не умира: него жалејат

земја и небе, звјар и природа

и певци песни за него пејат...

Picture-1235s.jpg
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom