Сите ученици и студенти да си седнат на своите клупи

  • Креатор на темата Креатор на темата pozdrav eden topol
  • Време на започнување Време на започнување
Филипче: Наставата да почне онлајн, а само првите одделенија да одат во училиште
Став на Комисијата за заразни болести е наставата да почне да се одвива онлајн, освен во првите одделенија во кои е неопходно физичко присуство на децата, изјави министерот за здравство Венко Филипче.

– Стравувавме во оваа ситуација, на есен, кога не знаеме што може да нè чека и со што се соочуваме, како и сите земји во Европа, ќе биде многу ризично да дозволиме децата да се вратат без никакво ограничување во затворена просторија, изјави Филипче во вестите на ТВ Канал 5.

Притоа тој посочи на опасностите за ширење на заразата за време на транспортот од и до училиштата, потоа комуникацијата на децата на одморите, за време на влез во училиштето, во заедничките простории и ходниците.

Овој став денеска, рече Филипче, го презентирал на седница на Владата и додаде дека дискусијата сè уште трае и очекува Владата за неколку дена да го донесе конечниот заклучок.

– Дефинитен став, имајќи ги предвид и сите други аспекти на Министерството за образование и наука, верувам дека Владата ќе заземе дефинитивен заклучок во следните неколку дена, рече Филипче.

Состанокот на Комисијата за заразни болести со претставници на МОН денеска беше одложен за утре, а протоколите за начинот на реализација и моделите на настава беше најавено да бидат соопштени на 10 август.

Министерот за здравство соопшти дека за утре е закажан состанок на Комисијата за заразни болести со претставници на Министерството за труд и социјална политика на кој ќе ги разгледуваат протоколите за работа на градинките.
 
Meне лично, скроз ми е сеедно што ќе одлучи некој таму. Ја (а и многу други) не праќаме деца у септември. Вие другите прајте што сакате, ако сакате пљукајте си у уста еден на друг.
 
Го најдов линков за помош односно донација на компјутерска опрема за финансиски загрозените семејства кои немаат....со што би им се помогнало и истовремено ќе им се овозможи следење на онлајн настава.
Јас лично ќе извршам донација на два стари но функционални компјутери кои подолго време не ги употребувам и ми стојат во подрум.....потполно исправни и соодветни за користење на интернет и основни апликации.
Кој има вишок, нека помогне.....
 
Значи, СЗО притиска, анкетите покажаа дека родителите и наставниците беа мнозинство ЗА, експертите од власта рекле дека треба, интересите на власта (набавки, тендери...) беа во тој правец и пак изглеа нема да пуштат училиште. Како и зашто?

(поентата на постов е прашањето - кога ќе признаете дека анкетите ги местевте?)
 
Абе нека ги остават децата раат, нека шетаат. Чунки нешто ќе испуштат
Го најдов линков за помош односно донација на компјутерска опрема за финансиски загрозените семејства кои немаат....
не се само оние кои немаат. И други сопки имаат (на страна инфраструктурата за која никој не одговори дал е саглам). Оние кои имаат, треба дете да им зафати компјутер 5-6 саати. Треба некој да плати за интернет конекција (каква и да е), треба постоечки компјутер да се амортизира...не знам дали вака размислувате. Мене ми е без везе за обавезно школство да се трошат домашни ресурси, посебно што секој денар дома е драгоцен.
Тоа е, ај као имаш кола, вози го градоначалникот, еве ти само за бензин, се друго беспари.

Не знам дали разбирате дека електронското кај нас е сцифи, физичкото е опасно нели...така да чаре не гледам.

Притоа, утринава слушнав наставник скинал десетици страни од учебник, ги сликал со мобилен и им ги пуштил на учениците. Дали вака го замислувате онлајн учењето? Дали не треба да се инсталира некој софтвер, алатки и слично?
 
Последно уредено:
Абе нека ги остават децата раат, нека шетаат. Чунки нешто ќе испуштатне се само оние кои немаат. И други сопки имаат (на страна инфраструктурата за која никој не одговори дал е саглам). Оние кои имаат, треба дете да им зафати компјутер 5-6 саати. Треба некој да плати за интернет конекција (каква и да е), треба постоечки компјутер да се амортизира...не знам дали вака размислувате. Мене ми е без везе за обавезно школство да се трошат домашни ресурси, посебно што секој денар дома е драгоцен.


Притоа, утринава слушнав наставник скинал десетици страни од учебник, ги сликал со мобилен и им ги пуштил на учениците. Дали вака го замислувате онлајн учењето? Дали не треба да се инсталира некој софтвер, алатки и слично?
Неколку постови наназад на кратко го објаснив едноставниот модел што можеше да го примени државата....како едно од решенијата.
Мојата професија е изработка на софтвер, генерално за големи системи.
Реално за да се изработи софтвер за онлајн едукација (без употреба на zoom и сл.) не треба премногу. Истиот софтвер во себе би содржел генерирање на вежби, тестови, евиденција на присуство, аудио/видео конекција....итн
Многу софтверски алгоритми ми се прошетале низ глава....професионална деформација. Не само на мене туку и на многу мој колеги.
Да бевме организирана држава, софтверот до сега ќе се изработеше и ќе беше подготвен за употреба. Истовремено ќе се извршеше едукација на наставниот кадар како и на учениците со помош на видео туториали.
За интернетот исто наведов едно можно решение. Како што пр. Телеком нуди претплата Пензионер по ниска цена...може да се направи пакет Ученик, каде што ќе биде вклучен доволен интернет сообраќај....истиот да биде на товар на државата (за оние ученици кои се од фин. загрозени фамилии).
Како што имав кажано бидејки се работи за веб апликација, истата би можела да се употребува и преку таблет. Наместо поделените ваучери за туризам.....државата можеше да ги пренамени средствата во ваучери за таблет за ученици (со сим опција). Исто така можеа да склучат договор со било кој мобилен оператор, со што ќе се овозможеше бесплатна интернет сим картичка Ученик, за да се вметне во таблетите. На овој начин ќе беше овозможено онлајн образование и во руалните средини и за најзагрозените семејства. Како и да е...фактот е дека од ова ништо не бидна.
Според мене (и многу други) единствено правилно решение во моменталната ситуација е да се прават било какви импровизации на онлајн настава.....отколку да се одвива класична настава со физичко присуство.
 
Е ама за тоа некој треба да потроши големи пари (ако земеме предвид колку чинат вакви апликации као за фискалната пример или како се покажаа Дуна со ДиК). Да се стават лични податоци на над 250000 деца и околу 25000 наставници на некојси гугл драјв е лудост.
И ако не почнал навреме, ако дремел пола година, нема теорија да го стори тоа за 1 месец.

 
Е ама за тоа некој треба да потроши големи пари (ако земеме предвид колку чинат вакви апликации као за фискалната пример или како се покажаа Дуна со ДиК). Да се стават лични податоци на над 250000 деца и околу 25000 наставници на некојси гугл драјв е лудост.
И ако не почнал навреме, ако дремел пола година, нема теорија да го стори тоа за 1 месец.

Во право си дека софтверот кошта....но колку пари се исфрлаа на секакви други работи.
Затоа и велам....да бевме држава.
Лудост е на гоогле драјв да се "чуваат" лични податоци...знам.
Ваков тип на софтвер не се изработува за еден месец, потребен е период...што реално го имаа.
Јас работам во странска ИТ компанија.....целиот софтвер што го изработуваме не е за Македонски пазар (со исклучок имаме наш софтвер на само две места во МК).

Кога студирав и дипломирав, еден дел од колегите се молеа веднаш да одат под државна капа. Јас го продолжив моето универзитетско образование и дополнително вложив во огромна сертификација.
Дел од тие колеги влегоа во ИТ сектори на државни институции.....и еве клатат врата, земаат плата (лично ми го признаваат тоа). Тие колеги што би требало да се способни да изработат ваков софтвер, не се........и уво не ги боли, платата на 1ви ја имаат. Е тоа е Македонија....за жал.

Како и да е.....нека се снаоѓаат, зоом или што и да е, колку ќе е ефективна наставата толку.....факт е дека децата треба да останат дома се до вакцинација.
 
Штипскиот универзитет пример за онлајн-настава според „Мајкрософт“
Компанијата „Мајкрософт“ на својата веб-страница го издвои Универзитетот „Гоце Делчев“-Штип како успешен пример за премин од физичко во учење на далечина. Информацијата ја сподели Универзитетот кој соопшти дека од почетокот на пандемијата со КОВИД-19 многу бргу се преориентирал на онлајн-учење и ги ангажирал сите капацитети за тоа да се реализира.

Со 15 факултети и преку 9 000 студенти, УГД е еден од најдобрите универзитети во Северна Македонија. Со учење на далечина овој Универзитет почна да експериментира во декември 2019 година. Во март 2020 година повеќе од 4 400 студенти и 360 предавања активно се одржуваа онлајн, користејќи ја платформата „Мајкрософт 365“. Со ова Универзитетот „Гоце Делчев“ е првиот универзитет во Северна Македонија кој без никаков проблем се префрли на учење на далечина задоволувајќи ги потребите на студентите во свет во кој побарувањата од дигитални алатки се сѐ поголеми, се вели, меѓу другото, во текстот на „Мајкрософт“.

Leading Macedonian university drives seamless transition to remote learning with Microsoft 365
With fifteen faculties and more than 9,000 students, Goce Delcev University of Stip is a top-ranked public university located in North Macedonia. It began experimenting with remote learning solutions in December 2019. By March 2020, more than 4,400 students and 360 lecturers were actively using Microsoft 365 tools to access, learn, and share content, making Goce Delcev the first university in North Macedonia to seamlessly shift to a remote educational environment, aligning students with the demands of increasingly digitized world.

Goce Delcev University is the second ranked public university in Macedonia, with 9,000 students enrolled across fifteen faculties. “Our mission is to support the educational needs of our future leaders,” begins Mishko Djidrov, Professor and Vice Rector. “It’s about developing sustainable, socio-economic, and technological strategies that enable the country and its residents to rise to any challenge.”

After a successful pilot test of Microsoft Teams in December 2019, when Goce Delcev had to suddenly shift all staff and students to remote education due to COVID-19, the university decided to move its lectures onto the platform and succeeded in doing so almost overnight. “We didn’t just need a solution, we needed a fast solution,” stresses Jordan Tikvesanski, Deputy Head of ICT Services. “We couldn’t just stop the educational process. Plus, we had the support of the Microsoft office here in Macedonia which made a huge difference in helping us act quickly.”

The educational format needed to swiftly adapt

“Based on a university-wide survey we ran, 67 percent of our students now expect access to online learning and for interactive materials to be a part of their future,” says Tikvesanski. “Some front-end and back-end Microsoft solutions were already in place. Students and teachers managed their files through the Office 365 suite, namely using SharePoint and OneDrive. SharePoint functions almost like a back-end for Teams and lets teachers and students easily collaborate, using the same files on the same class notebooks. Since we already had student and teacher accounts synchronized with Azure Active Directory, it was easy and straightforward to start using Teams. So, its teaching possibilities combined with the fact that we were already familiar with it from both a front and back-end point of view, felt like a natural extension.”

Quick user adoption provided for rapid scaling

“We took it step by step,” details Djidrov. “We developed our own Macedonian user manual to help with the educational processes for having classes, doing homework, and taking exams. Then we shared video tutorials on how to use all of Teams’ functionalities, i.e. how to share, how to collaborate. It was impressive how swiftly the teachers and students adopted Teams. In some cases, it even enhanced teacher student interactions, with higher student engagement, many of whom were more comfortable participating via chat panels for example, rather than having to speak up in class.” Over the course of three months, students and teachers benefited from more than 100,000 hours of audio lectures and 50,000 hours of live video. They participated in more than 11,000 live meetings.

“The world is changing fast. Digital resources enabling nimble, inclusive and collaborative learning methods are key, and it’s what students, teachers, and staff need and want,” stresses Djidrov. “We’re discussing introducing hybrid study programs that will include more technology, more online lectures. There is no time to be wasted, and the best way to make this move efficiently is with the help of Microsoft tools,” he concludes.

It was impressive how swiftly the teachers and students adopted Teams.
Mishko Djidrov: Vice Rector
Goce Delcev University
 

... не сакам да бидам погрешно сфатена ама прв пат кога ја видов малата ми беше најсимпатично нешто што видов во последно време, за да после второто видео размислувам поинаку,


...опасноста на НЕпосетување на градинка и училиште и седејќи дома може да добие погрешен правец не само во едукацијата на децата, туку и на самото воспитување, дали неопходно е вакво соживување со песна што не личи воопшто на своја возраст за да биде симпатична или „смешна“ на некого, па макар и на своите најблиски кои не размислуваат многу кога ја постираат така јавно?


...има талентирани деца не велам не, чиј талент треба да се надградува и насочува во правилен правец со музички инструменти, со класичен балет, модерен денс, соло пеење ама контролирано од професори, а не вака, кој правец ќе го земе ова 4 годишно девојче ако нејзините родители се охрабруваат на лајковите?


... последните години образованието ни е паднато на најниско ниво, сега со непосетување и физичко неприсуство во училиштето, демек „он лајн “ настава за која уште се нема капацитет тоа да се спроведи, зборуваме за човечки НЕкапацитет и од едната и од другата страна, тешко на идните генерации!


...затоа градинките , училиштата МОРААТ да се отворат и да функционираат за да има правилен разбој на децата, тие во овие институции не добиват само образование туку и училишно воспитување, правилно се развиваат, социјално надградени во заедничка средина, нема оправдување за отсуство, оти коронавирус ќе биде уште долго време меѓу нас!
 
Никако не можам да прифатам дека три месеци седеа со скрстени раце и уште никако не го решија проблемот. Значи, ваквото нешто требаше да го разгледуваат уште на самиот почеток на пандемијата. Уште на самиот почеток требаше да се спремаат за најцрното можно сценарио. Штета што децата ќе страдаат заради непромислени грешки, незаинтересираност и неспособност на возрасните.

Одлуката е толку лесна и едноставна; или ги отвараш школите, или ги затвараш. Она што треба и е неопходно да се изработи доколку се отвораат школите е да се изготви протокол на работа. Скратени часови, поделба во групи, дел од настава онлајн, но со повремени тестирања, консултација со професори. Ако треба и три смени нека се воведат.

Јас лично сум за отворање на школите, затоа што сметам дека голем дел од децата наместо да присуствуваат онлајн на настава, ќе присуствуваат по кафичи. Образованието не треба да трпи! Должни се да обезбедат безбеден, но добар начин на едукација.
 
Meне лично, скроз ми е сеедно што ќе одлучи некој таму. Ја (а и многу други) не праќаме деца у септември. Вие другите прајте што сакате, ако сакате пљукајте си у уста еден на друг.
И јас да сум родител не би си го пуштил детето у школо.

Сметам дека 90% од форумашите (поготово оние постарите) не се свесни за ситуацијата на образованието во државата и колку истото е мизерно. Љубопитните ученици се препуштени сами на себе да се едуцираат користејќи материјал од интернет бидејќи моментално никакво знаење не се добива во училиште.

Квалитетните професори скоро па да ги нема, едино тие постарите пред пензија од време на Југославија од кои можеш нешто повеќе за предметот и за животот да научиш. Мнозинството нови професори кои се партиско вработени немаат поима од ништо.

У врска со воведувањето мерки и отварањето на училиштата можам само да се насмеам, скоро 99% од училиштата во Македонија работаат по прописи САМО кога е најавена и се очекува инспекција, иначе не.

Гарантирам дека било какви мерки да пробаат да уведат тие ќе бидат имплементирани само делумно и ќе има отстапувања од истите на дневна база.

Кога уште бев во средно, учевме у една срање импровизирана училница која порано била користена како канцеларија. Целата слика на училницата беше два реда училишни маси и минимален простор измеѓу нив за да можеш да седнеш/станеш или да излезеш од училницата.
Како ќе учат сегашните ученици од тоа училиште во таа училница? Па од еден прдеж цел клас умираше, а не па од корона.
 
"Над 200 вработени во Бирото за развој на образованието и директорот си отишле на колективен годишен одмор без да ја изработат програмата за скратен наставен план за основните и средните училишта, на која чекаат илјадници наставници и професори за новата учебна година која, според последниот предлог од Комисијата за заразни болести, ќе биде онлајн за најголем дел од учениците."
 
  • Ми се допаѓа
Reactions: A__
Сакам да ги прашам сите оние загрижени родители за здравјето на своите деца, кои изигруваат педантерија и се фалат како они дома дезинфицирале од квака на врата па до лустери и нејќат да ги пуштат децата да одат на училиште - Дали додека нивните деца играат секојдневно по неколку часа на лизгалките, на лулашките, додека седат на клупите, си играат со топка, а во касните ноќни сати, таму седи омладината наша подивена и невоспитана, со нозе на клупа, каде пушеле, пиеле, јаделе, се дрогирале, се сексале....е..ДАЛИ ИМ ТЕКНАЛО ДЕКА НИШТО ВО ТИЕ ДЕТСКИ ПАРКЧИЊА НЕ Е ДЕЗИНФИЦИРАНО!
Школските ходници и тоалети се далеку почисти од парковите..а за одржување на дистанца не треба да се спомнува, тоа нема нигде.
 

Kajgana Shop

Back
На врв Bottom