THE_CHOSEN_ONE
1903-2012
- Член од
- 13 август 2007
- Мислења
- 3.724
- Поени од реакции
- 1.333
Сите партии се реми, под услов доколку и двата противници не направат грешка.
Види, денешниот шаховски софтвер (пример Фритз или Рипка) е способен на обичен компјутер со обичен процесор (Intel Core 2, AMD Phenom) да победи велемајстор во шаховска партија со стандардно време на игра од околу 2 часа.Не е проблем да се направи програма која во голем дел од партиите ќе биде победник.
Проблем е да се направи таква програма но да не треба компјутерот да има иљадници тера рам и огромна процесорска снага со исход на апла споро размислување
Софтверот е “прост“.Види, денешниот шаховски софтвер (пример Фритз или Рипка) е способен на обичен компјутер со обичен процесор (Intel Core 2, AMD Phenom) да победи велемајстор во шаховска партија со стандардно време на игра од околу 2 часа.
Точно е дека тој софтвер се базира на тоа дека процесорот брзо може да обработи многу податоци и денешните процесори се доволно брзи за игра против велемајстор.
Е сеа ако сакаш компјутерот да размислува како човек ќе почекаш за некоја нова генерација на компјутери со целосно поинаков хардвер... и софтвер, ако воопшто ќе постои поделбата на хардвер и софтвер.
Е сега веќе не те разбирам.Софтверот е “прост“.
Океј, не е прост прост, али не е немогучи - и за сегашните услови.
Хардверската моќ е слаба.
-.-Е сега веќе не те разбирам.
За кој е прост софтверот и за кој е слаба хардверската моќ? За компјутер против вонземјанин?
Метод на груба сила... а која е поентата кога имаме сосема добри хеуристички алгоритми.-.-
Вака, глеј сеа.
Со помош на посебни алгоритми, и внесување на сите можни параметри (кои идат по математчка равенка од, секој направен чекор на едниот противник отвара 8 нови на другиот...фактички 8 на n-ти степен (со додатни информации за 16те различни фигури, со различен начин на движење и вредност, и 64те различни полиња)) може да се оформи софтвер кој ќе ги пресметува СИТЕ можни операции до крајот на натпреварот дури после само еден чекор направен, и ќе биде победник во 99.(9)% од натпреварите.
Фората е шо за ваков софтвер е потребна ОГРОМНА (не моеш ни да замислиш) хардверска моќ, за овој софтвер да биде “брз“ (да не испоумре живиот натпреварувач додека овој “мисли“).
----
Затоа, моментално најдобрите софтвери се лимитирани на опции кои можат да ги пресметуваат, со “финти“ од типот: понизок приоритет да им се дава на пионите, да се игнорира кралот - итн итн...
Сеа капираш?
Тоа е точно, но ни тие хеуристички алгоритми не се многу подобри. Генерално, комбинаторните проблеми се NP-тешки и додавање на некакви хеуристики во алгоритмите може истите да ги подобри, но тоа не значи дека и понатаму проблемите нема да бидат NP.Метод на груба сила... а која е поентата кога имаме сосема добри хеуристички алгоритми.
Ти велам денешните шаховски програми нема да тепаат во поголемиот дел од партиите туку ќе тепаат во скоро сите партии.