Чудо во црквата Свети Димитрија- фреските „крвават“ и сами се чистат

  • Креатор на темата Паган-др
  • Време на започнување
Член од
29 јули 2005
Мислења
2.973
Поени од реакции
178
Е па не баш до толку...Е шо знам...ја како мал така си зборувам и пишувам..

Сфаќаш :D
Сфаќаш е литературно македонски, но за жал многу луѓе мислат дека сваќаш е правилно
 
Член од
17 јануари 2012
Мислења
1.044
Поени од реакции
644
Ѓаволот нема куќа....Ѓаволот не може да гледа фрески од Свети Архангел,Ѓаволот мрази се што има врска со Господот..
Ова ти се информации од извори блиски до власта.
 
Член од
5 септември 2007
Мислења
3.848
Поени од реакции
960
Нормално дека е Божје чудо.....Кој бре ѓавол може да влезе во БОЖЈА КУЌА?
„А Сèвишниот не живее во ракотворни храмови, како што вели пророкот: ’Небото Ми е престол, а земјата е подножје на Моите нозе. Каков дом ќе ми изградите - говори Господ - или какво ќе биде местото за Моја починка? “ (Дела на апостолите 7:49, Библијата)

Ѓаволот нема куќа....
Напротив, Светото Писмо вели дека целиот свет е во власта на ѓаволот.
„целиот свет е во власта на лукавиот.“ (1 Јованово 5:19, Библијата)
Исто така кога ѓаволот го искушувал Исус , тој му ги понудил сите царства на оваа земја доколку падне пред него и му се поклони. Во одговор Исус не му рекол „Не можеш да ми ги дадеш, бидејќи не се твои“, туку му рекол:
„„Оди си, сатано, зашто е напишано: ‘На Господа, твојот Бог, ќе Му се поклонуваш и ќе Му служиш само Нему!’” (ев. Матеј 4:10, Библијата)

Секој храм каде што висат идоли на луѓе (како што се иконите), се ѓаволски домови, бидејќи ѓаволот е тој кој што сака луѓето да не Му се поклонуваат на Бог (Создателот), туку да се поклонуваат на луѓето (созданието).

Ѓаволот не може да гледа фрески од Свети Архангел, Ѓаволот мрази се што има врска со Господот..
А како можел ѓаволот да го гледа Господ Исус Христос? Да не бил Исус помалку свет од сликата на тој архангел?
Ако ѓаволот мрази се што има врска со Господ, тогаш како тој ги водел крстоносните војни одејќи во походи на чело со крстот? Знаеш ли дека 90% од балканските бајачи и гатачи користат икони, крстови, свети води и сл? Зарем и тие се Божји слуги?
 

Donald Sikert

Jane Vitington
Член од
28 ноември 2008
Мислења
8.283
Поени од реакции
5.614

Секој храм каде што висат идоли на луѓе (како што се иконите), се ѓаволски домови, бидејќи ѓаволот е тој кој што сака луѓето да не Му се поклонуваат на Бог (Создателот), туку да се поклонуваат на луѓето (созданието).
Дали ова повлекува дека целото православие е ѓаолска творба, з анамерно да го разедини Христијанството?

Од кога датираат првите икони, и целиот тој процес како што велиш идолопоклонство кон човек, а не кон бог?
 
С

Само Човек

Гостин
Дали ова повлекува дека целото православие е ѓаолска творба, з анамерно да го разедини Христијанството?

Од кога датираат првите икони, и целиот тој процес како што велиш идолопоклонство кон човек, а не кон бог?
Јок, дел да како МПЦ што се покажа
Значи, белег на целосно безумие и непобожност е некој да Го прикажува Бога на слика. Затоа во Стариот Завет не била вообичаена употребата на иконите. Меѓутоа Бог, поради Своето милосрдие, стана вистински човек заради нашето спасение, не како што му се објави на Авраам во облик на човек, ниту како што им се објавувал на пророците, туку по суштина стана вистински човек и „поживеа на земјата меѓу луѓето“, чудотвореше, пострада, беше распнат, воскресна, се вознесе. Сето тоа се случи вистински, а луѓето го виделе тоа и го запишале за да го имаме во нашето сеќавање и за да се поучуваат оние кои не биле присутни во тоа време и да се удостоиме со Господовото блаженство дека иако не сме виделе, но сме слушнале и сме поверувале. Меѓутоа, бидејќи не се сите писмени, ниту сите се занимаваат со читање, Отците одлучиле сето тоа да го прикажат со икони заради синоптичко потсетување. Несомнено, иако многу пати во својот ум го немаме страдањето Господово, ние штом ја видиме иконата на Христовото распетие, се потсетуваме на спасителното страдање, паѓаме на земјата и се поклонуваме не на материјата, туку на она што е претставено на иконата, како што не се поклонуваме на материјата од која е изработено евангелието, ниту на метаријата од која е изработен крстот, туку на обликот. Бидејќи по што се разликува крстот на кој не е насликан Господ од оној на кој е насликан? Истото важи и за Богомајката, односно почитта кон неа се упатува на Оној Кој се воплотил од нејзината утроба. Истото е и со иконите на светителите, кои нè поттикнуваат на храброста и ревноста и подражавање на нивните добродетели, а нè поттикнуваат и на славење на Бога. Го изобразуваме Христа – Царот и Господ, не лишувајќи Го од Неговата војска.
--- надополнето: 23 мај 2012 во 11:58 ---
Дали ова повлекува дека целото православие е ѓаолска творба, з анамерно да го разедини Христијанството?

Од кога датираат првите икони, и целиот тој процес како што велиш идолопоклонство кон човек, а не кон бог?
идеополство е кога се поклонуваш на св.Петка и бараш таа да ти помогне ,а не Исус
 

Donald Sikert

Jane Vitington
Член од
28 ноември 2008
Мислења
8.283
Поени од реакции
5.614
Јок, дел да како МПЦ што се покажа
Значи, белег на целосно безумие и непобожност е некој да Го прикажува Бога на слика. Затоа во Стариот Завет не била вообичаена употребата на иконите. Меѓутоа Бог, поради Своето милосрдие, стана вистински човек заради нашето спасение, не како што му се објави на Авраам во облик на човек, ниту како што им се објавувал на пророците, туку по суштина стана вистински човек и „поживеа на земјата меѓу луѓето“, чудотвореше, пострада, беше распнат, воскресна, се вознесе. Сето тоа се случи вистински, а луѓето го виделе тоа и го запишале за да го имаме во нашето сеќавање и за да се поучуваат оние кои не биле присутни во тоа време и да се удостоиме со Господовото блаженство дека иако не сме виделе, но сме слушнале и сме поверувале. Меѓутоа, бидејќи не се сите писмени, ниту сите се занимаваат со читање, Отците одлучиле сето тоа да го прикажат со икони заради синоптичко потсетување. Несомнено, иако многу пати во својот ум го немаме страдањето Господово, ние штом ја видиме иконата на Христовото распетие, се потсетуваме на спасителното страдање, паѓаме на земјата и се поклонуваме не на материјата, туку на она што е претставено на иконата, како што не се поклонуваме на материјата од која е изработено евангелието, ниту на метаријата од која е изработен крстот, туку на обликот. Бидејќи по што се разликува крстот на кој не е насликан Господ од оној на кој е насликан? Истото важи и за Богомајката, односно почитта кон неа се упатува на Оној Кој се воплотил од нејзината утроба. Истото е и со иконите на светителите, кои нè поттикнуваат на храброста и ревноста и подражавање на нивните добродетели, а нè поттикнуваат и на славење на Бога. Го изобразуваме Христа – Царот и Господ, не лишувајќи Го од Неговата војска.
--- надополнето: 23 мај 2012 во 11:58 ---

идеополство е кога се поклонуваш на св.Петка и бараш таа да ти помогне ,а не Исус
Е така де прашањето се однесуваше на сите прогласени светци со човечки лик:P Не за Исус и Марија.
 

MIKI1

Поставувач на неодговорени прашања.
Член од
10 јануари 2008
Мислења
20.396
Поени од реакции
3.398
Секој храм каде што висат идоли на луѓе (како што се иконите), се ѓаволски домови, бидејќи ѓаволот е тој кој што сака луѓето да не Му се поклонуваат на Бог (Создателот), туку да се поклонуваат на луѓето (созданието).
?
Секоја маалска куќа, на која лицемерно висат крстови, каде што „висат„ самоименувани „изворни„, самоповикани и самонаречени христијани, кои не паметат ни кој го оформил како заедница, кои не ја разбираат улогата од Црквата, иако се именуваат за „црква„, кои се поклонуваат на авториетот на творението а не авторитетот на Творецот, преставува ѓаволски дувло, од каде се шири лагата...

....и придружни непријатни мириси.
 
С

Само Човек

Гостин
Е така де прашањето се однесуваше на сите прогласени светци со човечки лик:P Не за Исус и Марија.
секој светец потцеќа на дело во името Господово
Е така де прашањето се однесуваше на сите прогласени светци со човечки лик:P Не за Исус и Марија.
Меѓутоа, бидејќи не се сите писмени, ниту сите се занимаваат со читање, Отците одлучиле сето тоа да го прикажат со икони заради синоптичко потсетување
 
Член од
15 декември 2009
Мислења
770
Поени од реакции
479


Секој храм каде што висат идоли на луѓе (како што се иконите),
Оваа можеш на некој друг да му продаваш фори и фазони од џамии...
Ти и не знаеш што значи Икона и што представља...
 
Член од
11 октомври 2010
Мислења
1.942
Поени од реакции
1.750
Леле уште ли се расправате. А ја мислев точна е онаа „Секое чудо за 3 дена“.
 
Член од
14 април 2012
Мислења
83
Поени од реакции
19
Добри вести , некои мислења на конзерваторскиот тим: Ќе прекопирам од таму кај што прочитав.
Случајот со „чудото“ во „Св. Димитриј“, според мое мислење, непосредно е врзано со претпразничното генерално велигденско чистење на храмот. Ваквото чистење редовно се прави секоја година, при што на камениот или на бетонскиот под се истураат поголеми количини вода, со што во голема можна мера се зголемува влажноста во внатрешноста на просторот. Температурната разлика помеѓу температурата на ѕидовите и температурата на воздухот во објектот предизвикува појава на кондензација врз ѕидовите, која најчесто е видлива и со голо око. За појавата на зголемена кондензација придонесува и релативно малата кубатура на внатрешниот простор на храмот.

За разлика од некои од претходните години кога задолжените за хигиена во храмот ја практикувале истата постапка, користејќи исти средства за одржување на хигиената (вода), а „чудото“ не се појавувало, оваа година влажноста во Скопје е значително зголемена, за што укажуваат и извештаите на метеоролозите, а од друга страна, оваа година, што не беше случај со изминатите, околу храмот „Св. Димитриј“ беа подигнати неколку повисоки згради, кои го запреа или пренасочија циркулирањето на воздухот на овој дел од левиот брег на реката Вардар.

Покрај тоа, улицата која води од Камениот мост кон Старата чаршија подолг временски период е преградена со висока лимена ограда (поради изведување градежни активности за споменик на тој простор), со што дополнително е прекината циркулацијата на воздухот, кој несомнено има влијание врз сушењето на ѕидовите на храмот. Подолг временски период, на овој простор, а во непосредна близина на храмот „Св. Димитриј“, имаше ископ на земја во длабочина од два три-метри, каде што преку зимата, и подоцна со дождовите, во длабината на овој простор навлезе поголема количина вода која, може да се претпостави, значително ги зголеми подземните води, што доведе и до зголемена влажност на темелите на храмот.

Како резултат на гореспоменатите можни причини, деновиве енормно се зголемила кондензацијата на влагата врз ѕидовите на храмот посветен на св. Димитриј и таа зголемена кондензација сега претворена во покрупни капки вода почнала да тече по ѕидовите на кои се насликани светители и сцени од теолошката програма на храмот. Зошто светнале единствено златните ореоли и златните украси на облеката на светителите кои требало да бидат насликани со златна фолија.


Овие точно одредени морало да бидат посебно технички обработени од страна на зографот, за разлика од облеката сликана во земјени бои. За да се добие саканиот ефект од нанесената златна фолија, таа да ја одбива правилно насочената светлина, тоа место на насликаната облека или ореолот првин требало многу солидно да се израмни, да се доведе до перфектно израмнета површина (зографите за гланцање на овие места употребувале алатка изработена од рог на елен).

Во оставнината на зографот Атанас од Крушево, открив две такви алатки.. Така обработените, однапред фиксирани места, овозможуваат златната фолија да легне врз подлогата без да се појават дупчиња или нерамнини кои неправилно би ја одбивале светлината. Меѓутоа, со време, врз насликаните светители на ѕидовите на храмот се таложеле прашина и саѓи од чадот на свеќите што придонело тие да го изгубат сјајот, односно да потемнат. Посебно тој ефект се одразил врз местата на ореолите и облеката покриени со златна фолија. Сега, кога зголемената количина вода од кондензацијата потече по сликаните ѕидови, најлесно и најбргу се растопија саѓите и правот од местата покриени со златната фолија, со многу мазната метална површина и поинаквата температура на металната фолија, така што тиа светнаа, додека другите површини работени со земјени бои кои не се мазни, туку се со рапава структура, се разбира, не го постигнаа во толкава мера ефектот на миење, односно на отстранување на правот и саѓите.

Чудото во храмот на солунскиот војвода Димитриј во Скопје ќе престане, според мое мислење, со намалувањето на влажноста, која колку што можев да видам, сепак, не е единствена причина за толкаво и многу бргу и ефектно светнување на ѕидните слики во храмот. Мислам дека на кондензацијата и на ефектот на миењето на ѕидните слики во случајов помогнале и одредени интервенции од страна на човечки фактор. Тие, веројатно со употреба на мокри крпи или други алатки, едноставно помогнале да се забрза процесот на чистењето, односно светнувањето на другите слики, затскривајќи го овој чин (инаку, недозволен од аспект на Законот за заштита на спомениците на културата) со појава на „чудото“, со самомиење на ликовите на светителите во храмот.

Некои од учесниците во создавањето на ова „чудо“ во скопскиот храм, се разбира, знаеле за житието на светителот, кому му е посветена црквата - дека тој е великомаченик и чудотворец и дека, меѓу поголемиот број, едно од најзначајните чуда е одбраната на градот Солун од нападите на Словените кон крајот на 6 и во 7 век.

Единствено за мене останува нејасно што сакал да каже св. Димитриј, остварувајќи го ова „чудо“ со самочистењето на правот и саѓите од ѕидните слики во неговиот храм во Скопје ако, се разбира, тој би бил единствениот реализатор на „чудото“. Ако, пак, на некој начин се покаже дека тој нема никаква директна врска со ова дејства, тогаш причините за појавата на „чудото“ треба да се бараат на сосема друго место и од сосема други причини. Веројатно, некои индикации ќе се појават откако ќе се сумираат финансиските ефекти од „чудото“ во црковната каса, кои понекогаш, како што покажуваат одредени примери во христијанската екумена, имаат ефекти над разумните очекувања.


Стручните лица не објаснуваат „чуда“

„’Чуда’ не објаснуваат стручни лица. Треба ова ’чудо’ да и' го оставиме на црквата, на религијата, на свештенството и да сметаме дека тоа е така за нив. Нема што за тоа да кажува науката, бидејќи таа не се меша во состојби што ги прокламираат црквата, религијата и свештенството.

Не би сакал со образложението на стручните лица да им се наруши верувањето на луѓето во ’чудото’ во црквата ’Свети Димитриј‘“, изјави вчера Паско Кузман, директор на Управата за заштита на културното наследство. (К.Б.)


(Авторот е историчар на уметноста)

 
Член од
14 април 2012
Мислења
83
Поени од реакции
19
Добро , уште да прашам , дали има некој видео од самочистењето на фреските додека било во тек? Утре ќе одам да соберам уште некој факт (се решив да поработам малку на случајов додека сум на летен распуст) . До сега она што го видов тврди дека е чистено со крпа, но ако некој тоа го видел во тек и е 100% сигурен , тогаш се пропаѓа во вода, за жал , кога се случуваше ,,чудото ,, не отидов да се уверам.И ако има некој доброволец да објасни што поточно видел ?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom