„Видеото е дел од испитен труд на Факултетот за драмски уметности во Белград, а целта му е да направи преглед на домашните и регионалните (екс-Ју) песни во чии текстови
доминираат мотиви на женското понижување како ултимативен доказ на љубовта кон партнерот, односно машкото насилство над жените во семејно-партнерските односи,“ објаснува авторката Ана Нинковиќ во описот. „Во користените песни, насилството се релативизира, романтизира, а неретко и се промовира.“
Текстовите се моронски, но во еден момент престанува да биде смешно. Кога ќе ти текне дека ова се работи што се слушаат по дома, или во кафичи, а млади во формативна возраст се изложуваат на такви идеали - станува страшно.
Почнуваат со постари „хитови“ што се божем, застарени, па на некој може ќе му се види и забавно. Хоророт настанува за многу кратко време кога, спакувано во скапи спотови, згодноќа и мода, се пее за „волим укус твога ѓона“ и „можеш да ме милујеш, можеш да ме силујеш“?! Ние од спротивната страна на турбо-фолкот не сме спремни и запознаени со сите проблематични стихови, од сите проблематични песни и вилицата ни е до земја за некои работи.
Како доктор на науки и неприкосновен авторитет на тема турбо-фолк и сељачки песни, под целосна одговорност можам само на струмички да кажам-Чеши ми куро што доминираат мотиви на женско понижување. И ова можам во мој стил да го разглобам до утре сабајле ама наместо тоа ќе ставам цитати и песни од машки изведувачи што се понижувани од жената.
Да почнеме од нашето национално богатство, биљбиљот од село Лажани, Прилепско
Izgledam ko ulicni prosjak
Dok nocas tebe za ljubav molim
Izgledam ko covek bez vida
Dok nocas pred tobom klecim i molim
Одиме исто со уште еден наш дијамант, Алфа РОМео
Ugasila si me, kao zadnju cigaretu
Zgazila si me, kao da sam list na vetru
Srušila si me, ko oluja staru kuću
Ostavila me, da propadam u bespuću
Па продолжуваме со Господарот на Тагата
Ti si me ostavila
Kao siroce pored puta
Pustila dusu da mi luta
Da vecno patim za tobom
Ti si me ostavila
K'o stari kaput zaboravila
Ti si me ostavila
U carstvu tuge da uvenem
Da srecu nikad ne sretnem
Da vecno patim za tobom
Па следува бардот на секафанството
Verni sluga što te moli
Zarobljenik što te voli
Ti kraljice moga srca
Jer i kad me varaš, ti me varaš najbolje
Уште еден наш великан, кој ја има отпеано една од трите најтажни песни во историјата на турбофолкот. И тука не можам да оставам само стихови, морам и да дадам контекст зошто е ова понижување, затоа што на прва не се гледа. Песната има две строфи и рефрен од кои првата е како он и предложува на неа да го викне на свадбата нејзина да се потпише како сведок. Клучниот дел од строфата е ако некој праша кој е тој човек она да излаже дека е некој стар познаник,
ништо битно. Во втората строфа тој ја вика неа да дојде на неговата свадба, но за разлика од првата строфа, клучниот момент тука е што ако некој праша која е таа жена он без проблем ќе каже дека тоа е неговата љубов пред сите.
Чиста моќ, тагата во своето најесенцијално постоење.
Na vencanje tvoje zovi me, mila
ako hoces svedok mogu biti tvoj
ovaj covek ko je, ako neko pita
jedan stari znanac, reci, ljubavi
Ref. 2x
Za vencanim stolom sada sedis eto
i ne gledas nikog, nikog oko sebe
i sto bi gledala, videces mene
stavi svoj potpis i idi sto pre
Na vencanje moje zvacu te, mila
ako hoces mlada mozes biti ti
ova zena ko je, ako neko pita
to je moja ljubav, moja prva ljubav
Да се префрлиме на Патријархот Балкански и Севселеснки Александар I Вуксановиќ.
Одма влегуваме директно со најболниот стих од цела негова дискографија
Dok si ti sa njim, ja na lekovima zivim
Da podnesem bol
I na nogama izdrzim
Sve bih ponovo
Samo tebe da zadrzim
Може ли да биде попонижувачки и подно од ова? Секако дека со него може. И тоа буквално до степен на да се плука себе во лице. И во тој степен на најдно понижување уште ја сака.
Sada pao sam na dno
Zbog ljubavi
Svoj poraz proslavljam
Zato sipaj taj otrov što leči i ne pitaj.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
Drhtim kao pas i umirem zbog nas
U lice pljunuo bih sebi
U carstvu poroka i lažnih drugova
Ovo bezimeno lice bez nje gde bi.
Srce ukradeno, telo ranjeno
Plaćam cenu.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
Koliko je njih zbog tebe kao ja
Sa litvice života palo,
Jer ti si nagrada iz ruke đavola
Nije ti do mene stalo čak nimalo.
Srce ukradeno, telo ranjeno
Plaćam cenu.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
Sada pao sam na dno o glavu mi se obilo
što u grehu s tobom hteo sam da gorim,
Sada pao sam na dno koštalo me mnogo to
Ništa manje koliko te i sad volim.
А чекај, да мизеруваш и бидеш понижуван до степен на твој роденден да и се јавуваш
Da li ti je još u životu
Sat što sam ti ga kupio
Da l’ te i dalje dobro služi
K’o što sam ti ja poslužio
Meni je ovde lepo bez tebe
Vreme mi brzo prolazi
Poroka nemam a svako veče
Druga mi devojka dolazi
Lažem, lažem sve
Grozno sam k’o pre
REF.
U pet popodne pijan sam
U pola osam gotov sam
Ja svako veće spavam sam
K’o da sam zarazan
Za ime Boga smiluj se
Ne bih te zvao kunem se
Al’ danas mi je težak dan
Meni je rođendan
За Тома Здравковиќ нема ни да почнувам, таму е по случаен избор која сакате таа.
Така да ФДУ Белград може само кур небањат да пуши.