Тупољев 144 (Конкордски)

zoko

tralalalla
Член од
12 јуни 2006
Мислења
80
Поени од реакции
0
tupoljev koj izlegol samo eden mesec pred konkordot procitav deka bil za mnogu brzo vreme otstranet bas me interesira zoso
 

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.546
Поени од реакции
7.251
zoko напиша:
tupoljev koj izlegol samo eden mesec pred konkordot procitav deka bil za mnogu brzo vreme otstranet bas me interesira zoso



Тупољев 144 (наречен инаку Конкордски!) е првиот патнички авион кој го пробил звучниот зид и летал со брзина поголема од 2 маха на 5 Јуни 1969.


Кога Сергеј Павлов - официјалнен претставник на Аерофлот (компанијата која го користела Ту144) во Париз, бил уапсен во 1965 година бидејќи ги поседувал деталните планови на системите за кочења, тркала и целосната рамка на Конкорд. Друг руски агент бил уапсен во 1977 бидејќи ги поседувал сите планови на прототипот на Конкорд од 1960 година.

Сличностите на надворешниот дизајн се огромни, но уредите за навигација управување и останатите битни елементи се потполно различни. Потполно исто како Буран вселенската програма, која била лансирана "само за инает" на американската Спејс Шатл програма.

На париското шоу во 1973, додека правеше неверојатен маневар, Ту144 се сруши на околните куќи. Има три главни теории на неговиот пат. Првата е дека се срушил бидејќи пробал да избегне француски Мираж кој го сликал за да ги опфати сите напредни и различни делови од Француско-Англискиот Конкорд, односно го шпионирал. Другата е дека русите намерно ги заменале одредени подесувања во компјутерот на автоматската стабилизација со што би го надиграле Конкордот, меѓутоа не отишло се како што треба па Ту-144 се срушил. И уште една теорија, која вели дека луѓето на Конкорд намерно направиле многу документи и нацрти со вградени грешки кои би ги излажале русите па би следела несреќата.
 

zoko

tralalalla
Член од
12 јуни 2006
Мислења
80
Поени од реакции
0
znaci sakas da kazes deka rusite ja ukrale idejata na francuzite i anglicanite prvo ne mi e izvodlivo zoso rusite se poznati po tehnikata a i ovoj bil prv pusten u soobrakaj a za nesrekata valjda se umesani francuzite za da ja namalat popularnosta na tu144, a go favoriziraat konkordot. a use ova dali znaes do koja godina letal i zoso e otstranet , dali poradi ovaa nesreka ili neso drugo?
 

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.546
Поени од реакции
7.251
Прототипот прв пат полета на 31 декември 1968 близу Москва, 2 месеци пред Конкордот. Тупољевот прв пат ја проби звучната бариера на 5 јуни 1969 а на 15 јули 1969 стана првиот патнички авион кој ја преминал границата од 2 маха.

Тупољевот на многу начини бил понапреден и различен, но очигледно е дека некој крадел од дизајнот на другиот. Познавајќи ја историјата и постапките на русите во тој период, не верувам дека не краделе од Конкорд.

Тупољев започна со патничко летање на 26 Декември, 1975, пренесувајќи пошта и карго од Москва до Алма-ата во подготовки на пренос на патници, и во Ноември 1977 започна полу-закажано летање се додека првиот Tu-144D претрпе несреќа додека леташе тест лет, и се урна на 23 Мај 1978 со загуба на екипажот. Летот на Аерофлот на 1 Јуни, 1978 е 55-тиот и последен лет на Тупољев 144.

Закажан карго превоз со Tu-144D повторно започнал на 23 Јуни 1979. Денес е познато дека Аерофлот продолжил да го лета Ту-144D во 1980тите исклучиво за тестирање и превоз на карго.
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
zoko напиша:
znaci sakas da kazes deka rusite ja ukrale idejata na francuzite i anglicanite prvo ne mi e izvodlivo zoso rusite se poznati po tehnikata a i ovoj bil prv pusten u soobrakaj a za nesrekata valjda se umesani francuzite za da ja namalat popularnosta na tu144, a go favoriziraat konkordot.
Uspehot na Konkord se dolzhi vo golem del na ruskite istrazhuvanja, konkretno za nosot na avionot!

Prikaznata na Zapad e deka Rusite uspeale da gi ukradat celokupnite shemi i podatoci - sto verojatno e tochno. SSSR pred da se raspadne, se odrzhuvashe vo trkata so Zapadot pretezhno preku masovna industriska shpionazha.

No slichnosta vo dizajnot na avionite mozhe da se prepishe na specifichnite problemi so koj se sudiraat konstruktorite i nemanjeto drugi opcii za vakov vid avioni sem da bidat slichni. Glavnite problemi se: neverojatnata toplina shto se razviva za vreme na letot; i kako da se odrzhi stabilnosta na avionot.

Ne bi se slozhil so Andronik okolu nivoto na glasnost, duri i koga avionot ne leta pobrzo od zvukot. Imeno, ogromnite motori na Konkord-ot se najbuchnite na svetot vo sporedba so bilo koj drug avion i/ili motor vo istorijata. Isto taka motorite ispushtaat nitrogenski
"otpad" vo golemi kolichini koi i shtetat na oznosnkata obvivka.

Inaku Boeing ima dizajnirano slichen patnichki avion B-2707.

Letanje so Konkord e uzhivanje, no poletuvanjeto mozhe da bide problematichno za onie shto se plashat od pritisokot na gravitaciona sila (G forces) ako poleta naglo.

Za da leta avion od tipot na Konkordski, Konkord, ili B2707 nema smetka pa koga-togash kje go ukinea - toa prvo go napravija SAD, potoa Rusija, a na kraj Francija i Anglija.
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
zoko напиша:
tupoljev koj izlegol samo eden mesec pred konkordot procitav deka bil za mnogu brzo vreme otstranet bas me interesira zoso
TU144 e otstranet zaradi nesrekjata sto se sluchi za vreme na prviot javen let na Pariskiot air show vo 1973 godina koga Konkordski i Concorde se natprevaruvaa koj kje go osvoi svetot. Ova beshe golema i mnogu seriozna trka togash vo koja vladite na Zapad i taa na poraneshniot SSSR potroshile ogromni milijardi dolari i 4 pati povekje vreme vo pravenjeto na vakov vid avion.

TU144 naglo poletal ne znaejkji deka eden shpiunski francuski Mirage leta direktno nad nego i go snima (francuskite idioti ne go isposhtuvale voobichaenoto pravilo za sloboden prostor of 5 milji na air show). Koga letal Konkord-ot pred T144, na nego mu javile deka ima takov avion.

Iznenadeniot pilot na T144 naglo svrtel pri shto mu otkazhale motorite. Za da gi restartira se nurnal direktno nadole. Avionot pri taa brzina i enormno naglo vrtenje se skrshil. Ova bil "spektakl" so mnogu mrtvi i raneti na zemjata pri padot na avionot. Francuzite, za da izbegnat odgovornost se spogodile so vladata na togasniot SSSR deka nemalo shpionski avion Mirage vo vozduhot, a Rusite kako nadomest dobile javen iskaz od Francuzite deka nemalo tehnicki problem so T144 (sto e vistina) tuku deka pilotot zgreshil (sto ne e). Crnata kutija e unishtena.

Bilo kako bilo, avionot nenormalno troshi gorivo i ne e ekonomichen.
 

Kangaroo

Spirit of Australia
Член од
11 мај 2006
Мислења
60
Поени од реакции
1
Nikogas ne me zaenteresiralo okolu ova prasanje, no sega mi stana interesno. Koj prv go dizajniral konkordot nikogas mozebi nema da se doznae, oti i dvete strani ke kazuvaat kradeni se informacii od ednata i drugata strana. Nikogas mozebi i nema da go zaboravam i poslednipot let na Konkord koga go davaa na vesti... koga celicnoto sustestvo za posleden pat gi spusti trkalata na Londonski Heatrow vo 16:05 BST time, toa bea i poslednite 100 patnici na relacija New York - London. Trite konkoridi sletaa vo 5 minitu site zaedno , pozdravuvajki od iljadnici lubiteli na avijacijata. Kako mal se sejkavam kolku palcev koga vo blizina na Charles de Gaulle se urna konkordot i vo koj zaginaa 113 patnici i clenovi na ekipazot.... Dobro konkordot se penzioniraa tie sto go obozavaa ke go pametat vecno , no dali ste slusnale za rusite i nivniot nov avion koj sto ke letal od Moscow do New York za okolu 50 minuti ili Sydney - Moscow za okolu 2:30 casa. Nekako mnogu mi zvuci neverojatno , no nisto cudno da bide i vistinito za brzo vreme.

Concorde was born from dreams, built with vision, and operated with pride
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Prvi se sepak Rusite i treba da im se oddade priznanie, bez razlika dali gi ukrale site shemi na Concord ili ne. Iako ochigledno Konkordski bil sklopen nabrzina za da pobedi vo trkata, sepak bil sofisticiran avion so dodatoci koi Concord-ot gi nemal. Na primer, na predniot del na avionot (odma do pilotskata kabina), Rusite dodale mali krilca koi podocna se svivaat vo trupot na avionot, a ja pomagaat negovata stabilnost. Zatoa i go pratile Mirage-ot da gi snima tie dodatoci odblisku na pariskiot air show koga se srushil Konkordski.

Problem so ruskiot avion e blizinata i goleminata na motorite. Ako ima problem so edniot motor, zaradi blizinata i vtoriot e mnogu verojatno da otkazhe. Slichno e so turbilencijata, koja povekje se chuvstvuva ako motorite se poblisku eden do drug.

Sto se odnesuva do novite rusku avioni - ne, ne sum chul. Nekako ne mi se veruva seriski da proizvedat takov avion, no se e mozhno denes. Od kade taa informacija???
 

Kangaroo

Spirit of Australia
Член од
11 мај 2006
Мислења
60
Поени од реакции
1
Misirkov, ne sum siguren ama mislam deka vo nekoj od lokalnite vesnici go procitav, dali Vest ili Dnevnik eden od tie dva bese. Bese pred okolu 4 meseci vo rubrikata Kaledioskop ili Zanimlivosti. Da se razbarame na Google mozebi ke najdeme nesto.
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Amerika isto taka proizvede dva B-70 supersonichni avioni so maksimalna brzina od Mah 3. Dizajnot e mnogu slichen na Concord-ot i na Konkordski, no North American Aviation tvrdi deka go napravile dosta pred Concord-ot t.e. na pochetokot na 1960tite godini.


 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
B-70 ..mislam se vikase Valkira go napravija vo tri primeroka. Ako dobro e sekavam socuvan e samo eden. Gi pokaza site problemi koi posle gi zakopaa i Concord , a i Tu 144. Inaku B-70 imase interesna struktura kade prv pat masovno e koristena lepena sendvic konstrukcija so oplati i aluminiumsko sake.....

Concordot vo hangarot na muzejot vo Burze...strukturalno e mnoogu porazlicen od primerocite koi letaa, a napraveni se posle tu144. inaku kako sto kaza Misirkov, slicnite problemi postaveni pred konstruktorute davaat slicen odgovor...zatoa i dvata aviona se na prv pogled tolku slicni.......majkata priroda misli na treta stepen...taa ne go gleda oblikot,tuku "aurata" na granicniot sloj koj toj oblik go stvara vo prostorot:):)!!!
No koga ke se navleze vo detali...:NEMAAT VRSKA EDEN SO DRUG ...
 

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.546
Поени од реакции
7.251
3 примероци се изградија од Валкири, едниот се сруши, другиот е во музеј а третиот не успеа ни да биде комплетно изграден. Многу интересен нуклеарен бомбардер.

Друга интересна работа, како што спомна конкрит е употребата на сакиња во конструкцијата, бидејќи титаниумот бил премногу скап, бил употребуван само на најтоплите места од трупот, како носот. Работата подоцна била, кога авионот летал мах 3, кабината станувала премногу топла. За да се справат до топлиот воздух, го пренасочиле кон центарот на авионот, каде биле сместени поладните резервоари за гориво. Бидејќи моторите биле снабдувани со гориво од надворешните резервоари (каде е потопло), перформансите биле подобри. Со ова, ем се ладела кабината, ем се топлеле поладните резервоари со што се одржувале подобрите перформанси.
 
Член од
17 март 2007
Мислења
702
Поени од реакции
26
Има и продлжение на историjата.

Ту-144ЛЛ



Разработчик: ОКБ Туполева
Страна: Россија
Первыј полет: 1996
Тип: Самолет - летајуштаја лабораторија

За повеке можете да видите на руски или на англиjски
Последно се говори што американците сакали да го купуват, като модела им е харесал повеке от Конкорд

Това сушто е от НАСА и може да ви заинтригува
 
Член од
17 февруари 2007
Мислења
296
Поени од реакции
0
Како што спомна Андроник, едниот е во музејот во Sinsheim. Пред месец дена бев таму и го посетив музејот.Се качив и во Туполев и во Конкорд-от. Овие авиони ти се приказна за себе. Еве слика од веб страната на музеумот, јас немам моја слика пошто само снимав. Според сликата можете да забележите дека посетителите имаат поголем интенрес за Конкордот :)

 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Како што спомна Андроник, едниот е во музејот во Sinsheim. Пред месец дена бев таму и го посетив музејот.Се качив и во Туполев и во Конкорд-от. Овие авиони ти се приказна за себе. Еве слика од веб страната на музеумот, јас немам моја слика пошто само снимав. Според сликата можете да забележите дека посетителите имаат поголем интенрес за Конкордот :)

Sinsheim :) ???? go vide li Focke Wulf-ot 190 ..vo hangarot so voenata tehnika. Go gledam ednas i mi prioga (posle doznav..... eden od gazdite) kako vi izgleda??? prasa.
Somnitelno ..ova ne e original .........tipot me odmeri od glava do peta i prasuva na osnova na sto go mislam toa...., a avionot raka na srce tip-top...samoe PREMNOGU TIP-TOP.
Pa pogledajte go pravilnoto ,perfektno pozicioniranje na zakovkite , na nieden avion proizveden vo voeni uslovi...navrat na nos..tolku ne se pazelo na perfekcionizam....
Posle isleze deka e nova replika napravena za niv :)!!
Super muzej...sekogas koga minuvam vo blizina , a imam vreme , pogleduvam po nesto...epten mnogu ima za gleanje , ne se dogleduva , ako vlezes vo detali....ednas soboriv rekord...bev prv posetitel edno utro :):)!!!
 

Kajgana Shop

На врв Bottom