Суфизам

alf

Член од
28 јануари 2010
Мислења
1.506
Поени од реакции
1.068
Новото правило

Старо правило е дека пијаните
мора да се кавгаат и тепаат.
Вљубениот исто е за никаде. Паѓа во дупка.
Туку долу во дупката наоѓа нешто што сјае,
повредно од какви и да е пари или моќ.
Вчера вечер месечината дојде
и си ја стргна облеката на улица.

Го сфатив тоа како ишарет да запеам,
да паднам угоре во чинијата на небото.
Чинијата се крши. Секој паѓа насекаде.
Нема што да се стори.

Еве го новото правило: скрши ја винската чаша
и падни кон здивот на стаклодувачот.

Руми
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
Да не биде ова само поезија и тоа пак само Руми...
ал-Газали е познат суфи-мистик. Овој извадок од книгата негова многу лесно може да ја поврзите со идеите од карма јога. Може да ја разгледате Карма јога од Вивекананда како и разните говори кои ги држи во Њу Јорк крајот на XIX Век поврзано со луѓето кои просат или немаат ништо и зошто и како се појавувата во нашите животи!

 
Последно уредено:

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
Во описот на видеото има листа на книги кои може да ги најдете на нет и подобро да се запознаете со ibn Arabi ...

 

alf

Член од
28 јануари 2010
Мислења
1.506
Поени од реакции
1.068
Usred borbe, pleši!

Nemoj se zadovoljiti pričama. Načinima na koji su se stvari odvijale za druge. Razvi svoj vlastiti mit.

Budi zahvalan za svakog koga sretneš, jer svako je poslan kao vodič s one strane.
Hiljadu polu-ljubavi mora biti odbačeno, kako bi se jedna celovita povela kući.

Ovo mesto je san. Samo spavači ga smatraju stvarnim. Tada smrt dođe poput zore, i ti se probudiš smejući se onome za šta si mislio da je tvoja tuga.

Pleši, ako si sa sebe skinuo zavoje.
Usred borbe, pleši.
Pleši u svojoj krvi.
Pleši, kad si savršeno slobodan.

Hajd’mo pobeći,
od svih pametnih ljudi,
koji stavljaju reči u naša usta.
Hajd’mo samo reći
šta naša srca žele.

Zaboravi sigurnost. Živi tamo gde se bojiš živeti

Rumi
 

alf

Член од
28 јануари 2010
Мислења
1.506
Поени од реакции
1.068
Прокоцкај се за љубов ако си хумано суштество.
Ако не, тогаш остави ја оваа дружба.

Руми
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
"According to a Sufi saying, “Heart is the sultan,” because that is where Allah makes His presence known in the human being.
Love is the medium of unity, the process through which the electromagnetic vibrations produced by the heart and mind are working in tandem, thereby setting up the optimum scenario for spiritual learning. Tasawwuf, known in the West as Sufism, is the process through which Allah, through the shaykh, clears the path into the depths of the seeker’s heart, which is the seat of divine union, and therefore the “house” of God."
- The Sufi way of Love

Една песна од Големата Црвена Книга.
Golemata_Kniga.jpg

Rumi.jpg

„О ти, што стапуваш на Патеката,
лажен е Призракот што го бараш.
Кога ќе го сфатиш тоа, ќе ја спознаеш сета горчина,
со забите зариени во Содомско Јаболко.
Така беше намамуван по таа Патека, чиј ужас инаку би те истерал далеку.“
- Книга на Лаги, А. Кроули

 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
За ова имаме зборувано. Суфизмот е бакти јога, а не љубов кон „љубениот“ - некоја личност :)

1659451708756.png

 

alf

Член од
28 јануари 2010
Мислења
1.506
Поени од реакции
1.068
Две работи го уништуваат животот на човекот:
предавството од страна на пријателот и милоста од страна на непријателот.

Руми
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
Derviši koji se vrte razbijaju tabue u Afganistanu.
Žene i muškarci zajedno izvode duhovni ples „sama“. Žene koje su osnovale grupu kažu da ih talibani i njihovo konzervativno tumačenje islama neće zastrašiti.

 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
Ова подолу е извадок од списанието „ЕтноАнтропоЗум“:

„Во секој дервишки ред, односно тарикат, постојат четири порти низ кои верникот треба да помине за конечно соединување со Реалноста. Овие четири порти се: шеријат (закон), тарикат (пат), марифет (спознание) и хакикат (Божествена реалност). За да се оствари тој духовен пат, мора да се почне од некаде и да се заврши некаде. Почетниот стадиум е шеријатот, кој во себе содржи побожни и морални вредности, а конечната цел е хакикатот (апсолутната стварност). Она што е меѓу нив е патот, патека по која се минува, која претставува спојка на овие две составки на суфискиот живот (Џило 2010: 71).

Метафорички суфискиот пат често е опишан како орев, чија зелена обвивка го претставува шеријатот. Тврдата кора го претставува тарикатот. Јатката што се наоѓа внатре во кората е марифетот, а вкусот што е невидлив, но сепак присутен – хакикатот, т.е. Божјата реалност. Што значи, за да се стигне до Реалноста, мора прво да се скине оревот, потоа да се излупи, да се скрши и на крајот да се изеде.

Секоја порта ја сочинуваат одредени степени или фази, маками, како што се: одрекување, сиромаштво, воздржување, страдање, покајание, преобраќање,
трпеливост, кои преку духовно-воспитно-образовна активност треба да се поминат и да се стекнат одредени психолошки состојби наречени ахвал , како што се: задоволство, сигурност, блискост, љубов, спознание.
На тој начин се отстранува завесата што ја крие душата од Вистината, и конечно душата на верникот ќе стигне до Бог и ќе се соедини со Него.

Како плод на искуствата на бројни големи суфии, тарикатите се занимаваат токму со оваа практична реализација од различни модалитети на ритуали и
молитви, зикр, а крајната намера е човековиот дух да се ослободи од ропството, сладострасноста и маните и да се украси со доблести. Значи, редот – тарикатот – е повеќе „култивација на религиозното искуство“ или „пат на прочистување“ (Triming -ham 1971: 2).
Овие дервишки редови претставуваат систем заснован на релацијата учител и ученик, кои се изразуваат со арапските термини муршид (учител, водач) и
мурид (ученик, кандидат). Според тоа, редот е практичен метод за водење и обучување на ученикот од страна на шејхот, како водач што му ги трасира патот, мислите, чувствата и акциите и го води низ фази (маками) во интегрална поврзаност со психолошките искуства или состојби (ахвал) кон интуитивно спознание на Божествената реалност (хакикат) (Trimingham 1971: 3–4)“

- Суфизам – Езотеричната интерпретација на исламот, Виктор Трајановски, Институт за етнологија и антропологија
 

alf

Член од
28 јануари 2010
Мислења
1.506
Поени од реакции
1.068
Не жали по она што не доаѓа.
Некои нешта кои не се случуваат
спречуваат други несреќи да дојдат.

Руми
 

alf

Член од
28 јануари 2010
Мислења
1.506
Поени од реакции
1.068
Кој ли говори низ мојата уста?
Цел ден го мислам ова, а потем ноќе го кажувам,
од каде ли дојдов овде и што ли треба да правам?
Немам претстава.
Душата ми е од другаде, сигурен сум,
и со ниет сум таму да завршам.
Ова пијанство отпочнала во некоја друга меана.
Кога ќе се вратам таму,
ќе бидам сосем трезен. А сега,
ко птица сум од туѓо поднебје,
си седам во овој птичјарник.
Доаѓа денот кога ќе одлетам,
туку кој сега во увово ми го слуша гласот?
Кој тоа говори со мојава уста?

Кој гледа низ моиве очи? Што е душата?
Непрестано се чудам.
Да можев да вкусам само голтка од одговорот,
ќе побегнев од оваа зандана за пијаници.
Не дојдов овде по своја волја,
та ниту можам сам да заминам.
Кој и да ме донел овде ќе мора и дома да ме врати.
Песнава. Никогаш не знам што ќе речам.
Не ја обмислувам.
Кога сум вон нејзината реч,
мошне сум тивок и ретко воопшто зборувам.

Руми..
 

Хептаграм XI

Ἱερὸς Γάμος
Член од
13 февруари 2010
Мислења
11.658
Поени од реакции
11.689
Потекло на суфизмот и негови извори
Постои разидување и поделено мислење за потеклото на суфизмот и неговите извори.

  • Првото мислење е дека суфизмот е во потполност исламски по својот изглед и вид, во својата основа и правила, во своите цели и тежнеења, по своите откровенија и касидиња. Ова го сметаат суфиите и тие кои го поддржуваат
  • Второто мислење е дека суфизмот апсолутно нема никаква врска со исламот, ниту во својата појава, ниту настанокот, туку е туѓ исто како што му е туѓо и името, па затоа неговите основи се бараат во туѓи извори и во туѓи идеологии. Ова мислење го имаат повеќето селефи и фукахи (исламски правници), мутекелимини (схоластичари) и многу современи истражувачи и ориенталисти
  • Третото мислење е дека суфизмот е има за зухд (побожност), кое напредувало после периоди, за кое е посведочено дека е добро, како и реакција на раскош и удобност кои се појавиле кај муслиманите по освојувањето на нови подрачја и откако муслиманите се предале на светот. После тоа во оваа побожност се навлекле страни идеи и филозофии кои не се исламски. Ова мислење го застапува Ибн Тејми и Шевкан и други од учениците на Ехлуссун, дури и самите суфии, како и некои ориенталисти
  • Четвртото мислење е дека суфизмот настанал од помешани идеи на исламот, она што останало од христијанството и јудаизмот, будизмот, а исто така и грчката филозофија и неоплатонизмот
 

Kajgana Shop

На врв Bottom