Странски инвестиции

Член од
21 октомври 2009
Мислења
1.529
Поени од реакции
2.391
1. ВМРО беше на власт 11 години. Заев со СДСМ беше на власт 2-3 години.

2. Ове се на пример нови фирми од ТИРЗ зоните во Скопје: DURA Automotive, Gerresheimer, HI TECH ASSEMBLY CENTER, MAKDIA (DIATEC), SAGEN, CAGATAY, MURAT TICARET...

3. Имате официјална статистика од НБМ за странски инвестиции

4. Ваква тема веќе постои.
еден краток search напраив од 2 мин и одма се гледа дека си партиски бот, човече.
од кој провладин сајт го ископа ова?
во овие шо ги спомна имаш албанска "инвестиција" во која македонец нема да припари, 3 турски "инвестиции" со минимални плати и една инвестиција од наш транзиционен богаташ. Од овие 90% се тука заради големиве компании кои предходно дојдоа, посебно CAGATAY кои инвестираат заради Дрекслер
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Да ама ако е произведено во МКД (вклучително и во ТИРЗ) не се плака царина и акциза, така да овдешните иматт предност, сепак и тогаш ако нема подобри услови пак е во ред ако избрал во странство.
не знам како ван хол работи но 99% најверојатно работи како текстилците односно по лон систем. тоа е странците ти даваат материјал кој не е подложен на царина а ти си должен материјалот да го приложиш како готов производ и да им го вратиш (поминиш на граница назад) или како технички отпадок. попросто ако ти дадат 1 тон материјал ти терба да прикажиш исто излез од 1 тон во која и да е „агрегатна“ состојба што се вика. Ако имаш губиток на материјал кој го немаш физички како пример отпадок плаќаш царина и пенали за разликата.
Во случајов според твојот предлог плаќаш се, односно готовиот производ би остнанал тука, што би значело покрај плаќањето на репроматеријалите и плаќање на цела царина како да е купен од странство готов нов.
 

ahil

м-р
Член од
11 јули 2005
Мислења
628
Поени од реакции
618
Ван Хол произведува луксузни скапи автобуси кои не се за градски превоз.
Ама дури и некоја македонска фабрика да произведува градски автобуси мора да има тендер затоа што ако направат директна спогодба опозицијата на глава ќе му се качи и одма ќе изфабрикуваат афера дека Петре зел мито...
Тоа дека не произведуваат автобуси за градски превоз туку само луксузни, скапи дефинитивно си во заблуда. Апсолутно не е точно. Прогуглај ќе видеш.
Јас не реков без тендер, ама се знае како се спремаат тендери. Сепак мислам и да се малку поскапи не е проблем, затоа што има друга димензија, ќе се прави од македонски работници.
Автоматски споено мислење:

не знам како ван хол работи но 99% најверојатно работи како текстилците односно по лон систем. тоа е странците ти даваат материјал кој не е подложен на царина а ти си должен материјалот да го приложиш како готов производ и да им го вратиш (поминиш на граница назад) или како технички отпадок. попросто ако ти дадат 1 тон материјал ти терба да прикажиш исто излез од 1 тон во која и да е „агрегатна“ состојба што се вика. Ако имаш губиток на материјал кој го немаш физички како пример отпадок плаќаш царина и пенали за разликата.
Во случајов според твојот предлог плаќаш се, односно готовиот производ би остнанал тука, што би значело покрај плаќањето на репроматеријалите и плаќање на цела царина како да е купен од странство готов нов.
Веројатно во најголем дел е така, но тоа е поради немање на добавувачи. Еве штипска Актива произведува шасии за тие автобуси и им ги продава.
За жал немаме фабрика за гуми на пример,
иако имаме фабрики за навлаки за автомобилски седишта, немаме фабрика за автомобилски седишта и ред други потребни компоненти.
Сепак и да се продаваат тие автобуси тука, ќе се платат сите давачки со цел да не се руши пазарот, односно да имаат исти права сите продавачи.
 
Член од
8 октомври 2009
Мислења
755
Поени од реакции
356
еден краток search напраив од 2 мин и одма се гледа дека си партиски бот, човече.
од кој провладин сајт го ископа ова?
во овие шо ги спомна имаш албанска "инвестиција" во која македонец нема да припари, 3 турски "инвестиции" со минимални плати и една инвестиција од наш транзиционен богаташ. Од овие 90% се тука заради големиве компании кои предходно дојдоа, посебно CAGATAY кои инвестираат заради Дрекслер
Другарче, немам потреба да правам краток search за ова затоа што работев во една од фабриките во ТИРЗ Скопје 1. Последна фабрика пред да заминам што се градеше таму, колку што се сеќавам, беше ARC. Сите други што ги наведов не постоеја.
Инаку платата на општите работници во скоро сите од странските инвестиции е минималната со Закон.
Во некои од фабриките во ТИРЗ Скопје работат многу Кумановци затоа што Скопјани сметаат дека платите се ниски.
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.651
Поени од реакции
34.932
Платата зависи во која од фирмите и на која позиција, минимална е за позиции кои немаат никакви скилови, а оди нагоре. Споредено пример Гентерм и Кромберг, втората има повисока плата и почетна и понатаму, исто и Дрекслмајер се подобри со плата од Гентерм.

Убавиот дел кај овие фирми е што плаќаат прекувремени, плаќаат викенди, празници, имаат платен превоз и еден оброк (во Дрекслмајер мислам мутавите сами си изгласале да добиваат уште некој денар на платата и да немаат оброк, нека гризат како глувци кифли и леб, имаа готвена храна секој ден и тоа да избираат, нешто што мене ако излезам од работа да го јадам во некоја кафана ме кошта мин 200-300 денари). Е овие услови претходно за најголем дел од компаниите важеа за луксуз, ниту прекувремени ниту празници и најголем дел од нив си имаа во политика дека Сабота се работи (и 20 000 да му даваат така, пак е на минималец оти работел 4 саботи * 8 часови дополнително тој месец што наместо да му ги пресметаат како минималец + викенд му ги туриле во фиксна плата и го направиле роб), плус најголемиот дел од домашните не плаќаат се на сметка, минималец на сметка + уште одредена сума кеш на рака (која во прва криза како оваа сега нема да ја добиеш).
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Платата зависи во која од фирмите и на која позиција, минимална е за позиции кои немаат никакви скилови, а оди нагоре. Споредено пример Гентерм и Кромберг, втората има повисока плата и почетна и понатаму, исто и Дрекслмајер се подобри со плата од Гентерм.

Убавиот дел кај овие фирми е што плаќаат прекувремени, плаќаат викенди, празници, имаат платен превоз и еден оброк (во Дрекслмајер мислам мутавите сами си изгласале да добиваат уште некој денар на платата и да немаат оброк, нека гризат како глувци кифли и леб, имаа готвена храна секој ден и тоа да избираат, нешто што мене ако излезам од работа да го јадам во некоја кафана ме кошта мин 200-300 денари). Е овие услови претходно за најголем дел од компаниите важеа за луксуз, ниту прекувремени ниту празници и најголем дел од нив си имаа во политика дека Сабота се работи (и 20 000 да му даваат така, пак е на минималец оти работел 4 саботи * 8 часови дополнително тој месец што наместо да му ги пресметаат како минималец + викенд му ги туриле во фиксна плата и го направиле роб), плус најголемиот дел од домашните не плаќаат се на сметка, минималец на сметка + уште одредена сума кеш на рака (која во прва криза како оваа сега нема да ја добиеш).
Во муабетов за плативе јас од Прилеп сметам дека не треба да се прескокни еден дел кој е многу важен, Гентерм е во Прилеп (на 10км од град), Дрекслер во Кавадарци а Кромберт во Битола. Од Прилеп за Дрекслер и за Кромберт автобусите тргнуваат час и половина пред почеток на работното време а за Гентерм 40 минути. Следствено и враќањето е исто несметајќи го времето од постојка до дома. Час и половина повеќе време „на работа“ ако ме прашаш мене не вреди тие „50“ евра плус односно +30 километри седење во автобус во еден правец од кои за едната фабрика е Плетвар во прашање. Географската поставеност има многу големо значење во овие работи.
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.651
Поени од реакции
34.932
Во муабетов за плативе јас од Прилеп сметам дека не треба да се прескокни еден дел кој е многу важен, Гентерм е во Прилеп (на 10км од град), Дрекслер во Кавадарци а Кромберт во Битола. Од Прилеп за Дрекслер и за Кромберт автобусите тргнуваат час и половина пред почеток на работното време а за Гентерм 40 минути. Следствено и враќањето е исто несметајќи го времето од постојка до дома. Час и половина повеќе време „на работа“ ако ме прашаш мене не вреди тие „50“ евра плус односно +30 километри седење во автобус во еден правец од кои за едната фабрика е Плетвар во прашање. Географската поставеност има многу големо значење во овие работи.
Да се сложувам, али патот не е платен никаде и во Германија оди да работиш ќе патуваш по 2 саати и тие саати нема никој да ти ги плати, еве моиве роднини менуваат по неколку U-Bahn и S-Bahn за да стигнат до работа (рачунај 800 евриќи кирија за уџум станови од работата).
За Гентерм не сум ги прашал родниниве дали може да си одиш со свое возило, 20км дневно е литар-два гориво што им се исплати дури и да си делат колегијално и да не го чекаат автобусот, инаку од петлата до Гентерм со кола нема ни 10 минути.

Од друга страна индустријата МОРА да биде извадена надвор од градот, ете види со 11ти Октомври, Партизанка колку би било загадувањето ако работеа и денес во полн ек како што било пред 30тина години.

Македончето е малку разгалено во поглед на патување и живеењето, особено помалите градови како Прилеп, реално да бидиме искрени од крајните делови на Прилеп до Центар нема повеќе од 40 минути пешки, со кола да не прајме муабет за 5 минути си вчаршија па се што ќе ги натераш да одат подалеку им е проблем, а чим дојдат во Скопје немаат проблем и по 45 минути да се возат до дома.
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Да се сложувам, али патот не е платен никаде и во Германија оди да работиш ќе патуваш по 2 саати и тие саати нема никој да ти ги плати, еве моиве роднини менуваат по неколку U-Bahn и S-Bahn за да стигнат до работа (рачунај 800 евриќи кирија за уџум станови од работата).
За Гентерм не сум ги прашал родниниве дали може да си одиш со свое возило, 20км дневно е литар-два гориво што им се исплати дури и да си делат колегијално и да не го чекаат автобусот, инаку од петлата до Гентерм со кола нема ни 10 минути.

Од друга страна индустријата МОРА да биде извадена надвор од градот, ете види со 11ти Октомври, Партизанка колку би било загадувањето ако работеа и денес во полн ек како што било пред 30тина години.

Македончето е малку разгалено во поглед на патување и живеењето, особено помалите градови како Прилеп, реално да бидиме искрени од крајните делови на Прилеп до Центар нема повеќе од 40 минути пешки, со кола да не прајме муабет за 5 минути си вчаршија па се што ќе ги натераш да одат подалеку им е проблем, а чим дојдат во Скопје немаат проблем и по 45 минути да се возат до дома.
Не ми е муабетот за платен пат туку за изгубеното време во патување. Саат и пол повеќе поминато време во врска со работата на ден по најмалку 20 работни денови во месец се 30 саати. Тоа е како да сме биле дополнително 4 денови на работа безразлика што сме ги поминале во седење во автобус и возење.
Бројот на дозволени возила со влез во гентерм е ограничен според реалните потреби на вработениот да оди со сопствено возило на работа и влегува во кругот на фабриката. Има кретериуми кои сите вработени ги знаат. Другите можат до првата рампа во ТИРЦ па пешки до работа.
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.651
Поени од реакции
34.932
Не ми е муабетот за платен пат туку за изгубеното време во патување. Саат и пол повеќе поминато време во врска со работата на ден по најмалку 20 работни денови во месец се 30 саати. Тоа е како да сме биле дополнително 4 денови на работа безразлика што сме ги поминале во седење во автобус и возење.
Бројот на дозволени возила со влез во гентерм е ограничен според реалните потреби на вработениот да оди со сопствено возило на работа и влегува во кругот на фабриката. Има кретериуми кои сите вработени ги знаат. Другите можат до првата рампа во ТИРЦ па пешки до работа.
Пак ќе повторам, изгубено време за патување никаде во светот не ти плаќаат како сатница, тоа што на времето на нашите родители им била работата најчесто на 10 минути од дома ние нема да го гледаме (можеби некои апла административни работи) и малечки фирмички.
Секаде идејата е индустриските зони да се градат на периферијата на градовите или надвор од нив, едноставно подобра инфраструктура за влез и излез на суровини, помалку шанса за загадување и закочување на сообраќајот во централното подрачје.
Во Скопје еве јас не работам во Индустриска зона, па работата ми е на 35-40 минути пешки или 30 со кола од местото на живеење, ако одам со кола имам 2000ки гориво + 2000ки Паркинг, ако одам со ЈСП патувам 25-30 мин и имам 1500 месечно за карта, па никој не ми плаќа ни сатница за патот ниту гориво и паркинг.
Пола Велес, Куманово и Тетово еве работи во Скопје, некои од нив имаат платен пат, а поголемиот дел не добиваат ништо, секој ден патуваат скоро по саат време.
Исто и ако живееш во некоја од апла далечните населби во Скопје (Волково, Ѓорче, Драчево, Петровец и тн) а работиш на другата страна од градот, во шпицот подолжно ти треба повеќе од саат време да го поминеш цел град.
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Пак ќе повторам, изгубено време за патување никаде во светот не ти плаќаат како сатница, тоа што на времето на нашите родители им била работата најчесто на 10 минути од дома ние нема да го гледаме (можеби некои апла административни работи) и малечки фирмички.
Секаде идејата е индустриските зони да се градат на периферијата на градовите или надвор од нив, едноставно подобра инфраструктура за влез и излез на суровини, помалку шанса за загадување и закочување на сообраќајот во централното подрачје.
Во Скопје еве јас не работам во Индустриска зона, па работата ми е на 35-40 минути пешки или 30 со кола од местото на живеење, ако одам со кола имам 2000ки гориво + 2000ки Паркинг, ако одам со ЈСП патувам 25-30 мин и имам 1500 месечно за карта, па никој не ми плаќа ни сатница за патот ниту гориво и паркинг.
Пола Велес, Куманово и Тетово еве работи во Скопје, некои од нив имаат платен пат, а поголемиот дел не добиваат ништо, секој ден патуваат скоро по саат време.
Исто и ако живееш во некоја од апла далечните населби во Скопје (Волково, Ѓорче, Драчево, Петровец и тн) а работиш на другата страна од градот, во шпицот подолжно ти треба повеќе од саат време да го поминеш цел град.
Ај и јас ќе повторам оти очигледно не се разбираме или бар ти не ме разбираш. Јас никаде не викам дека патот треба да биди платен туку дека таа разлика што се зборува горе дека во Дрекслер или Кромберт имале поголема основица од Гентерм кажувам дека таа разлика за мене е небитна и минимална во споредба со потрошеното време за да се појди до тие работни места и работата што се работи таму.
Да е разликата во основна плата 10000 да правиме муабет но за 3000 или нека е 5000 еве да патуваш додатни 30км во еден правец, да работиш на линија со механички/автоматски такт и да работиш во Гентерм каде нема автоматска линија а од качување во автобус до регистритање влез низ капија нема повеќе од 20 мин има разлика.
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
Ај и јас ќе повторам оти очигледно не се разбираме или бар ти не ме разбираш. Јас никаде не викам дека патот треба да биди платен туку дека таа разлика што се зборува горе дека во Дрекслер или Кромберт имале поголема основица од Гентерм кажувам дека таа разлика за мене е небитна и минимална во споредба со потрошеното време за да се појди до тие работни места и работата што се работи таму.
Да е разликата во основна плата 10000 да правиме муабет но за 3000 или нека е 5000 еве да патуваш додатни 30км во еден правец, да работиш на линија со механички/автоматски такт и да работиш во Гентерм каде нема автоматска линија а од качување во автобус до регистритање влез низ капија нема повеќе од 20 мин има разлика.
Na krajot se se sveduva na izbor. Ako imas izbor ke biras, ako nemas ke te biraat. Ne se imam bas mnogu zainteresirano za Genterm kako e sto e no najverojatno imaat norma, imalo lenta ili ne, taka da isto ti se fakja. Neznam kako e sega no Kromberg bea prilicno podobri so plati od Genterm.
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Na krajot se se sveduva na izbor. Ako imas izbor ke biras, ako nemas ke te biraat. Ne se imam bas mnogu zainteresirano za Genterm kako e sto e no najverojatno imaat norma, imalo lenta ili ne, taka da isto ti se fakja. Neznam kako e sega no Kromberg bea prilicno podobri so plati od Genterm.
Норма има секаде и ќе има секаде тоа е фабрика не е продавница па кој влези влези ,се знае колку треба да се произведи но реално гледано едно е да имаш норма на час или на ден а друго е да знаеш дека мора да завршиш за минута и пол или две. Па да кивнеш замина линијата и 20-50 души те гледаат што тоа си зафркнал. За одење во вц да мора а иди џокер оператор или што и да е. За платите кажав погоре, не знам колку е кромберр или дрекслер а знам колку е ваму. Зборуваме за минимален договор а таков имаат можеби помалку од 1/3 од сите вработени.
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
Норма има секаде и ќе има секаде тоа е фабрика не е продавница па кој влези влези ,се знае колку треба да се произведи но реално гледано едно е да имаш норма на час или на ден а друго е да знаеш дека мора да завршиш за минута и пол или две. Па да кивнеш замина линијата и 20-50 души те гледаат што тоа си зафркнал. За одење во вц да мора а иди џокер оператор или што и да е. За платите кажав погоре, не знам колку е кромберр или дрекслер а знам колку е ваму. Зборуваме за минимален договор а таков имаат можеби помалку од 1/3 од сите вработени.
Sekako deka barem teoretski podobro e da ne si na lenta, no ako nemozes da ja napravis normata na krajot od denot isto ti se fakja. Tuku da se vratime na pocetokot od mojot post. Se raboti za izbor ili opcija da mozes da biras. Sigurno ako nekoj imal opcija da raboti na 5 min od doma nema da se zakreni 30 km za ista plata neli? Ili da imal pristojna rabota i primanja prethodno nemalo da odi vo zonite. Tie kolku i na nekoj da mu zvuci neznam kako isto se izbor, izbor koj prethodno go nemaa. Druga rabota e sto nekako kako da podzaboravija ljugeto deka tie gi krenaa platite i uslovite za rabota na site ostanati koi ne rabotat vo zonite, posebno na niskokvalifikuvanite i ajde da recam nesposobni za nisto rabotnici so toa sto napravija nedostatok na rabotna raka na pazarot na trudot i pak ke recam im dadoja izbor vo sekoj momen da mozat da najdat rabota ako ne im se dopagja postoeckata od X pricini. Nekoja prodavacka vo malska prodavnica koja rabotela 7 dena vo nedelata za pislivi 7-8000 togas, najcesto i neosigurana, bez odmor, hranarina, K-15 i koja nemozela da napusti rabota oti nemala kade se najde vo pozicija da mozi da si gi bara pravata vo smisla ili dajmi kolku tamu ili ke odam tamu i sigurno ke me vrabotat. Zatoa prethodno napisav koj veli deka tie stranski investicii se losi ili neznam kakvi ili ne zivee tuka ili nema dopir so realnosta pa neznae kako bilo pred niv.
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Sekako deka barem teoretski podobro e da ne si na lenta, no ako nemozes da ja napravis normata na krajot od denot isto ti se fakja. Tuku da se vratime na pocetokot od mojot post. Se raboti za izbor ili opcija da mozes da biras. Sigurno ako nekoj imal opcija da raboti na 5 min od doma nema da se zakreni 30 km za ista plata neli? Ili da imal pristojna rabota i primanja prethodno nemalo da odi vo zonite. Tie kolku i na nekoj da mu zvuci neznam kako isto se izbor, izbor koj prethodno go nemaa. Druga rabota e sto nekako kako da podzaboravija ljugeto deka tie gi krenaa platite i uslovite za rabota na site ostanati koi ne rabotat vo zonite, posebno na niskokvalifikuvanite i ajde da recam nesposobni za nisto rabotnici so toa sto napravija nedostatok na rabotna raka na pazarot na trudot i pak ke recam im dadoja izbor vo sekoj momen da mozat da najdat rabota ako ne im se dopagja postoeckata od X pricini. Nekoja prodavacka vo malska prodavnica koja rabotela 7 dena vo nedelata za pislivi 7-8000 togas, najcesto i neosigurana, bez odmor, hranarina, K-15 i koja nemozela da napusti rabota oti nemala kade se najde vo pozicija da mozi da si gi bara pravata vo smisla ili dajmi kolku tamu ili ke odam tamu i sigurno ke me vrabotat. Zatoa prethodno napisav koj veli deka tie stranski investicii se losi ili neznam kakvi ili ne zivee tuka ili nema dopir so realnosta pa neznae kako bilo pred niv.
Баш така, и јас сум за истото дека без странските уште ќе се работеше за 8-10.000 и народот ќе викаше чути бар си осигуран ама и тоа ретко ќе беше. Поентата ми беше дека секоја компанија има позитивни и негативни страна. Ако е платата поголема нешто друго е полошо и обратно. Секој со среќата и со афинитетите како физички така и било кои. Еве пример јас ако треба да работам нешто со клекни стани не би издржал ни еден работен ден па и 100 000 да ми е плата додека пак овде имам од 12-15 000 чекори просек низ хала за 8 работни часа и немам никаков проблем. Еднсотавно некој може едно некој може друго. Некои мислат на текстилците им е лесно седнати ама па 8 часа во една позиција со очите во врвот на иглата е сосема друга тешкотија. Секоја работа е приказна сама за себе.
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
Баш така, и јас сум за истото дека без странските уште ќе се работеше за 8-10.000
Toa e toa sto na nekoj ocigledno ne mu e jasno ili ne saka da mu bidi jasno. Vo Bitola pred Krombert prosecna plata bese okolu 10000-12000, najcesto neosiguran. Sega ne veruvam nekoj voopsto i da se zamara da raboti za minimalec pa i den rabotno iskustvo neka nema i toa kako pocetna plata zatoa sto tamu od start bi zemal mnogu povekje. Ljuge za dnevnica sto rabotat ispod 1500 nema ni da te opuli ne pak da ti dojdi.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom