Прашање за електричари

Член од
25 март 2012
Мислења
8.303
Поени од реакции
4.692
И спред тебе како тој потенциометар ја регулира температурата на водата кај проточен бољер?
За вториот болд. Да исто ке трошат но проблемот е што како ке му зададеш одредена температура на вода кога немаш таква опција. Значи тој од 12 кв ке си троши 12 , а тој од 21 ке си троши 21 а вишокот топлина дополнително ке го разладуваш со мешање на ладната и топлата, што би значело едни 9 кв пуштени низ славина башка и дополнително вода трошење.
Затоа чисто ме интересира како тој потенциометарот според тебе би ја регулирал температурата на водата кај проточен бољер. Што регулира и како ?
Еве ѓоко ти одговори, проточниот бојлер всушост е за централно греење, сум монтирал многу од нив, и сум поправил кога се прегорела некоја склопка, и принципот е таков што кога се достигнува посакуваната температура термостатот ја исклучува склопката, или склопките ако ги имаш по ист број колку што имаш греачи, најдоброто што можеш да го направиш е да ги поделиш греачите на посебни склопки и да бидат со посебни прекинувачи, би било супер да има термостат кој би работел со нивои но колку што јас знам нема таков...
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
ај малку да се замешам... Бидејќи се работи за проточен бојлер, многу е битно дали греачите ти се врзани во ѕвезда или триаголник... ако се триаголник може да помислуваш да си играш и со триаци да ограничиш снага на еден (или повеќе) од нив, иако тука се ограничувањата што колегите ги спомнаа погоре, како максимална струја, дисипација... ако се ѕвезда, тешко, бидејки централната (нултата) точка ке ја изместиш. Уште еден ограничувачки фактор е максималниот напон на триакот... фабрички регулатор за 600V и 20+А не верувам да најдеш за разумна цена, веројатно ке треба да лемиш жички:) , пази триакот да е 600V, не 400V триак, бидејки меѓуфазно ке скине конци на првиот шпиц од мрежа.

Уште побитен детаљ е дали греачите се електрично изолирани од водата што ја греат или не се...

Ако не се, ич не си играј со никакви димери, не дај боже, ке се убие некој туширајќи се :). BTW, имаш поставено ФИД склопка ( по можност со што помала струја на реакција) во инсталацијата пред бојлерот? Ако немаш мој совет е да поставиш веднаш, макар не направил ништо со регулација на моќноста.
Кај мојот проточен бољер греачите се врзани меѓуфазно и немаат никаква допирна точка со нултата нити уземјувањето.
Сега дали се ѕвезда или тријаголник најдобро е да ја сликам шемата што ја има на самиот бољер па према тоа да одлучиме што е како.
Друга работа , да електрично се изолирани од водата.Поточно вака тоа изгледа.

Еднаш да се осигурам дали е прво возможно така да се реши регулацијата како што сум замислил, па после ке му ја мислам за електрониката и изведбата и евентуално тријакот што ке регулира.
ФИД склопка нити имам нити сега засега имам намера да ставам. Така си работи веќе над 20 години, а искрено не ни гледам некоја поголема потреба да ставам. Побрзо ке ме фати струја од обичен бољер во кујната што ми е отколку од овај.
--- надополнето: 8 јануари 2014 во 23:07 ---
Еве ѓоко ти одговори, проточниот бојлер всушост е за централно греење, сум монтирал многу од нив, и сум поправил кога се прегорела некоја склопка, и принципот е таков што кога се достигнува посакуваната температура термостатот ја исклучува склопката, или склопките ако ги имаш по ист број колку што имаш греачи, најдоброто што можеш да го направиш е да ги поделиш греачите на посебни склопки и да бидат со посебни прекинувачи, би било супер да има термостат кој би работел со нивои но колку што јас знам нема таков...
Проточниот бољер со електричниот бољер за централно греење искрено немаат баш допирна точка освем дека се двата на струја. Кај проточниот бољер за капење што е водата која влегува секогаш е ладна додека кај другиот само врти низ системот и затоа таму можеш да ја регулираш со склопка и термостат. Кога ке постигни одредена температура едноставно ке се исклучи и ке биди исклучен се додека не падни под одредена темепратура. Во мојот случај такво нешто не е можно затоа што ако и само на момент се исклучи бољерот одма ке протече ладна пошто водата која влегува во бољерот иди директно од водовод. Самиот бољер има склопка која ја регулира пресостат и кој уклучува само тогаш кога низ славината ке пуштиш да течи топла вода и нема никаква врска со температурата на водата. Битен и е само притисокот.
Погоре и прикачив слика од самиот бољер колку да ти биде појасно како тој изгледа и дека не е ни сличен на електричниот котел за централно греење. Се убив од барање на нет какво е поврзувањето ама ете не најдов, па прва прилика ке го сликам од самиот бољер шемата која е приложена во него.
 
Член од
16 ноември 2005
Мислења
75
Поени од реакции
31
Кај мојот проточен бољер греачите се врзани меѓуфазно и немаат никаква допирна точка со нултата нити уземјувањето.
Сега дали се ѕвезда или тријаголник најдобро е да ја сликам шемата што ја има на самиот бољер па према тоа да одлучиме што е како.
Друга работа , да електрично се изолирани од водата.Поточно вака тоа изгледа.

Еднаш да се осигурам дали е прво возможно така да се реши регулацијата како што сум замислил, па после ке му ја мислам за електрониката и изведбата и евентуално тријакот што ке регулира.
ФИД склопка нити имам нити сега засега имам намера да ставам. Така си работи веќе над 20 години, а искрено не ни гледам некоја поголема потреба да ставам. Побрзо ке ме фати струја од обичен бољер во кујната што ми е отколку од овај.
--- надополнето: 8 јануари 2014 во 23:07 ---


Проточниот бољер со електричниот бољер за централно греење искрено немаат баш допирна точка освем дека се двата на струја. Кај проточниот бољер за капење што е водата која влегува секогаш е ладна додека кај другиот само врти низ системот и затоа таму можеш да ја регулираш со склопка и термостат. Кога ке постигни одредена температура едноставно ке се исклучи и ке биди исклучен се додека не падни под одредена темепратура. Во мојот случај такво нешто не е можно затоа што ако и само на момент се исклучи бољерот одма ке протече ладна пошто водата која влегува во бољерот иди директно од водовод. Самиот бољер има склопка која ја регулира пресостат и кој уклучува само тогаш кога низ славината ке пуштиш да течи топла вода и нема никаква врска со температурата на водата. Битен и е само притисокот.
Погоре и прикачив слика од самиот бољер колку да ти биде појасно како тој изгледа и дека не е ни сличен на електричниот котел за централно греење. Се убив од барање на нет какво е поврзувањето ама ете не најдов, па прва прилика ке го сликам од самиот бољер шемата која е приложена во него.
Добро, од сликата изгледа изведбата кај тебе е различна од мојот проточен бојлер, каде греачкиот елемент е директно во водата што се грее... ФИД во секој случај е згодна варијанта за заштита, мада не е 100% неопходна за твојот тип на бојлер...

Е сега околу регулацијата, ниедна механичка (електромеханичка) склопка нема да може доволно брзо да одработи за да имаш горе-долу константна температура на водата на излез. Триак ти е единствена разумна варијанта, само што ќе мора да се димензионира колото за регулација за 600V/25А по фаза. Уште повеќе, со таква изведба ке имаш само груба регулација , т.е. излезната температура секогаш ке ти зависи од влезна температура и проток... Современите проточни бојлери имаат слична изведба за регулација на моќноста, со тоа што постојано и прецизно ја контролираат температурата на излез, ама не верувам дека тоа би можел сигурно и практично да го изведеш во самоградба... уште нешто... како е изведена фабричката регулација пола/цела моќност? Ако случајно имаш 6 (3+3) наместо 3 греачи, може нема да ти треба толку снажен триак... ама па и колку разлика ке имаш ако регулираш само 3 KW, не знам...
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
Добро, од сликата изгледа изведбата кај тебе е различна од мојот проточен бојлер, каде греачкиот елемент е директно во водата што се грее... ФИД во секој случај е згодна варијанта за заштита, мада не е 100% неопходна за твојот тип на бојлер...

Е сега околу регулацијата, ниедна механичка (електромеханичка) склопка нема да може доволно брзо да одработи за да имаш горе-долу константна температура на водата на излез. Триак ти е единствена разумна варијанта, само што ќе мора да се димензионира колото за регулација за 600V/25А по фаза. Уште повеќе, со таква изведба ке имаш само груба регулација , т.е. излезната температура секогаш ке ти зависи од влезна температура и проток... Современите проточни бојлери имаат слична изведба за регулација на моќноста, со тоа што постојано и прецизно ја контролираат температурата на излез, ама не верувам дека тоа би можел сигурно и практично да го изведеш во самоградба... уште нешто... како е изведена фабричката регулација пола/цела моќност? Ако случајно имаш 6 (3+3) наместо 3 греачи, може нема да ти треба толку снажен триак... ама па и колку разлика ке имаш ако регулираш само 3 KW, не знам...
По некое непишано правило денес една сијалица да имаш електричарот ке ти препорача ФИД склопка:).
За електромеханичка регулација не ни стануваше збор, едноставно мислам дека не е возможна кај ниеден проточен бољер.
Регулацијата и сега е во зависност од влезната вода, и нема што тука многу да се направи.
Фабричката регулација искрено према шемата на самиот бољер многу многу не му ја сфатив, додуша и не ја разгледав толку самата шема. Знам само дека има преклопник кој прекинува една фаза или премостува( од сеќавање) но мислам дека не прекинува ниеден греач, сите три греачи пак се под напон. За ова сепак треба да го отворам и точно да видам што е како е, а и ке ја сликам шемата , само сега засега не ми се брза којзнае колку. Ова повеќе беше во насока дали е изводливо како опција, а не дека сега ке земам и ке го растурам бољерот.
Во секој случај само 3 греачи се не 6, а ако ете теоретски е изводливо нема да регулирам 3 кв туку 7 што мислам дека е повеќе од доволно за регулација на водата преку цела сезона, а и теортески гледано со ова би требало да заштедам и поприлично на сметка на струја без да ги намалам перформансите на самиот бољер или комфорот при капењето.
Во секој случај си правиме муабет и делиме идеи, за што и би требало да служи форумот. Можеби некој има подобра идеја или начин како тоа да се реши.
 
Член од
16 ноември 2005
Мислења
75
Поени од реакции
31
секако, секој ке си го каже мислењето на форум, повеке или помалку паметно... ке процени секој што чита...

на темата, штом велиш дека се вкупно 3 греачи, најверојатно фабричкиот преклопник ги префрла во некакви ѕвезда-триаголник варијанти, така да ако решиш да ставаш некаков димер (нели, соодветен за напоните и струите што ке ги прекинува) што ефективно би ти ја намалил струјата низ едниот греач, ке треба копчето на бојлерот некако да го „заглавиш“ на триаголник (висока снага)...
 

Bodhidharma

Avatara
Член од
17 септември 2011
Мислења
10.783
Поени од реакции
15.397
Не е ова за електричари....ама нема каде.
Да не знае некој, и ако сака да сподели како се мота трофазен трансформатор. Формули и слично....знам за моно, ама ми треба ова со трофазново. Ми треба за CO2 апарат, да не фрла пари еден братучед да му го смотам. Имам жица не е проблем тоа.
 
Член од
12 јануари 2006
Мислења
374
Поени од реакции
9
Друго прашање за електричари,
Колку е безбедно на елекричен приклучок за лаптоп, од Швајцарија, (type j electrical socket) оние со 3 пина, да го издавам средниот пин за приземјување?

 
Член од
25 март 2012
Мислења
8.303
Поени од реакции
4.692
Друго прашање за електричари,
Колку е безбедно на елекричен приклучок за лаптоп, од Швајцарија, (type j electrical socket) оние со 3 пина, да го издавам средниот пин за приземјување?

Ич немај гајле, скрши го со клешти.
 
Член од
29 август 2017
Мислења
23
Поени од реакции
12
Zdravo decki. Pri promena na indikator vo kupatilo, sijalickata na svetloto blago sveti( na slikata) iako e isklucena. Sto mozi da e? Fala na odgovor
 

Attachments

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
Zdravo decki. Pri promena na indikator vo kupatilo, sijalickata na svetloto blago sveti( na slikata) iako e isklucena. Sto mozi da e? Fala na odgovor
Obicno koga indikatorot slabo sveti koga ne treba da sveti najcesto problem e loso zazemjuvanje taka da toa prvo proveri. Kolku sto gledam na slikata drugiot indikator (iskluceniot) ne sveti. Od ista faza zemaat site ili ?
 
Член од
29 август 2017
Мислења
23
Поени од реакции
12
Obicno koga indikatorot slabo sveti koga ne treba da sveti najcesto problem e loso zazemjuvanje taka da toa prvo proveri. Kolku sto gledam na slikata drugiot indikator (iskluceniot) ne sveti. Od ista faza zemaat site ili ?
Trite svetat normalno ko ke se vkluceni, a ko ke se iskluceni, samo prekinuvacot od svetloto blago sveti[DOUBLEPOST=1558879332][/DOUBLEPOST]Od razlicna faza se. Dali ako se promenat polovite na diodata ke ima razlika?
 
Последно уредено:

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
Trite svetat normalno ko ke se vkluceni, a ko ke se iskluceni, samo prekinuvacot od svetloto blago sveti[DOUBLEPOST=1558879332][/DOUBLEPOST]Od razlicna faza se. Dali ako se promenat polovite na diodata ke ima razlika?
Ne bi trebalo, neizmenicen e naponot taka da isto mu se fakja. Ako ne ti e maka probaj no prvo pred da go pravis toa zameni gi fazite so toj sto ne sveti i vidi togas dali ovaj ke izgasni a drugiot ke pocni da sveti. Ako e toa slucaj togas nemas problem vo prekidacot tuku na drugo mesto. Ako pak istiot si prodolzi da sveti togas problemot ti e vo indikatorot. Ajde prvo toa napravigo pa posle ke mu ja mislime.
 
Член од
25 март 2012
Мислења
8.303
Поени од реакции
4.692
Zdravo decki. Pri promena na indikator vo kupatilo, sijalickata na svetloto blago sveti( na slikata) iako e isklucena. Sto mozi da e? Fala na odgovor
Сијаличката има две жици, едната поврзија со жицата на светлото, другата со нулата ( плава).
 

мкд владе

arch-enemy
Член од
21 ноември 2009
Мислења
17.779
Поени од реакции
21.187
More ni iscezna pcelarot. Da ne napravi spoj megju faza i zemja preku nego? Bas citav na fb nekoj gi frli cevlite oti gibal vo strujata pa si velam... :cautious:
 

Ingvar

MONAD
Член од
28 март 2020
Мислења
3.618
Поени од реакции
8.485
Ми треба шема од некое коло со транзистори, да не биде со релиња да функционира нешто како електроника на батериска бормашина. Да мења поларитет на прекидач или евентуално на тастери. Да биде или со два тастери или со прекидач со 3 позиции...лево десно и неутрал.
Ја смислив едно со 4 релиња и 4 диоди ама многу гломазно ќе биде.
Имам само обични 12 волти релиња од кола, други немаам.
Ми треба за да мењам насока на движење на мотор....на еден тастер лево на друг десно. Слично како за сателитските контрола.
 

Attachments

Kajgana Shop

На врв Bottom