Православните Албанци во Македонија

Член од
29 декември 2007
Мислења
555
Поени од реакции
1.281
Проблемот е што државата инвестираше во змиите отровни(глуп е примерот) да се размножуваат, а неотровните ги асимилираше, за да останат само отровните, се е тоа намерно направено за да ти денеска да се плашиш од сите змии.
Признавам дека албанците немаат доволно голема самокритичност и самоинициативност да се спасат од замкава. Соседите требаше да ни помогнат.[DOUBLEPOST=1559226193][/DOUBLEPOST]
А што да правиме ако има латински зборови во албанскиот а ги нема кај романските јазици? Како го објаснуваш тоа?
  • Some 85 Latin words have survived in Albanian but not (as inherited) in any Romance language. A few examples include Late Latin celsydri → dial. kulshedërkuçedër ‘hydra’, hībernusvërri ‘winter pasture’, sarcinārius ‘used for packing, loading’ → shelqëror ‘forked peg, grapnel, forked hanger’, solanum ‘nightshade’, lit. ‘sun plant’ → shullë(r) ‘sunny place out of the wind, sunbathed area’, splēnēticusshpretkë ‘spleen’, trifurcustërfurk‘pitchfork’.[44]
А кој вели дека ги нема? За првиот случај (celsydri ) не знам баш(нејасно е дали е дури латински збор) ама другите се јасни. hībernusvërri , прво дали е тоа воопшто врската, друго зборот хибернира е насекаде па и во македонскиот. solanum се вика и на Англиски, Шпански, Француски итн. splēnēticus е далеку поблиску до англискиот збор што си го навел - spleen од албанскиот shpretkë . Исто и за trifurcus (Трозабец) , на англиски тоа би било threefork. Ili na italianski treforcheta...
 
Член од
8 ноември 2008
Мислења
2.172
Поени од реакции
1.265
И кај нас се користи зборот ФУРКА и служи при предењето на волната. Иако тој збор е и во латинскиот јазик и значи “виљушка“, тоа не значи и дека е латински/италијански збор. (trifurcus е предмет со три шилци - три фурки).
 
Член од
29 декември 2007
Мислења
555
Поени од реакции
1.281
И кај нас се користи зборот ФУРКА и служи при предењето на волната. Иако тој збор е и во латинскиот јазик и значи “виљушка“, тоа не значи и дека е латински/италијански збор. (trifurcus е предмет со три шилци - три фурки).
Абе најверојатно е , но поголем проблем е како и кога дојдел. Можеби доаѓа од Власите (тие биле традиционално овчари и трговци со волна). Можеби , што вели пуно доаѓа уште од римската империја. А можеби има нешто со разни италијански трговци (Венеција и слично) кои доминираат со трговијата со волна во средниот век.
Поентата со Власите е токму релевантна за разните албански зборови со латинско потекло. Ако во Албанија има силна концентрација на Власите се до 18 век (кои јасно немаат некоја врска со Албанците) , тогаш за очекување е да се виде некакво нивно влијание кон албанскиот јазик за кој после се тврди дека се архаични латински зборчиња.
 
Член од
25 март 2012
Мислења
8.288
Поени од реакции
4.664
Абе најверојатно е , но поголем проблем е како и кога дојдел. Можеби доаѓа од Власите (тие биле традиционално овчари и трговци со волна). Можеби , што вели пуно доаѓа уште од римската империја. А можеби има нешто со разни италијански трговци (Венеција и слично) кои доминираат со трговијата со волна во средниот век.
Поентата со Власите е токму релевантна за разните албански зборови со латинско потекло. Ако во Албанија има силна концентрација на Власите се до 18 век (кои јасно немаат некоја врска со Албанците) , тогаш за очекување е да се виде некакво нивно влијание кон албанскиот јазик за кој после се тврди дека се архаични латински зборчиња.
Не го вели тоа пуно, не морам јас да докажувам ништо, има по нетот колку сакаш извори за тоа.
Има колку сакаш лингвисти кои ќе ти потврдат дека од времето на римската империја е вршено влијаноето врз јазикот.
Теоријата дека тие зборови се земени во времето на кратко трајните владеења на анжуинити и на таквите романски владетели е најблагоречено смешно.
Ниту еден тука не е лингвист, ама барем да сме читале нешто за темава пред да се нафрлаат со теории.[DOUBLEPOST=1559234996][/DOUBLEPOST]
А кој вели дека ги нема? За првиот случај (celsydri ) не знам баш(нејасно е дали е дури латински збор) ама другите се јасни. hībernusvërri , прво дали е тоа воопшто врската, друго зборот хибернира е насекаде па и во македонскиот. solanum се вика и на Англиски, Шпански, Француски итн. splēnēticus е далеку поблиску до англискиот збор што си го навел - spleen од албанскиот shpretkë . Исто и за trifurcus (Трозабец) , на англиски тоа би било threefork. Ili na italianski treforcheta...
Хибернира било и во македонскиот, гаси интернет.[DOUBLEPOST=1559235046][/DOUBLEPOST]
Точно така, они се појавуваат првпат у 20ти век, поточно 1912. Претходно биле неименувани кавказки племиња донесени од турците да пљачкаат по неисламизираното населените на Балканот.

Со оглед на тоа што првата азбука им е у 1912 словените за нив се антички Вавилон, разлика од 1200 години..за споредба Америка е стара стара само 500 години.... Интересно е што турците и ден денес ги викаат Арнаутлук; што значи земја на дивјаци.

Во раниот период на отоманската империја на територијата на денешна албанија владеат Италијански и Српски фамилии, нема никакви 'албанци'.

Азиската генетика е потполно присутна чак и денес, потполно се психо-физички инфериорни во цел регион и во Европа. Чак и грците кој се страшен микс на анатолијци, либанци, асиријци итд. се физички над нив. За да не биде дека сум расист ќе зборувам со факти кои можат да се заклучат само со едно идење на битпазар или тн 'косово': низок раст, инцест фаца, значајно криви нос и заби, значително потемен неевропски тен, ковчести тела итн...... Едноставно народ со грда семка. За жените два збора, брк и гајтан.

Психички; убедливо најглупава паразит нација која е неспособна да живее во подарена држава, па паразитира по Германија, Швајцарија, Грција и кај нас. Повторно за да не биде дека сум расист еве доказ БДП по глава на жител у долари(IMMF октомври 2018), најприродно у друштво на нивните предци Азербејџан и Арменија, задњи у Евроазија:
Прегледај го приврзокот 209768

'Православни албанци' не постојат, тие што се во јужна Албанија се декларираат како грци, а оксиморон е што на овие национален херој им е србинот Скендербег што бил кољач на турци, а они се 95% муслимани.

Со еден збор турлитава од азербејџанско-турска семка.
А некој да го банира дечково?
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
Проблемот е што државата инвестираше во змиите отровни(глуп е примерот) да се размножуваат, а неотровните ги асимилираше, за да останат само отровните, се е тоа намерно направено за да ти денеска да се плашиш од сите змии.
Признавам дека албанците немаат доволно голема самокритичност и самоинициативност да се спасат од замкава. Соседите требаше да ни помогнат.
Јаки ти се теорииве на заговор и менталитетот на жртва.

Замисли си, во добри држави неотровните змии се асимилираат, а отровните не зашто се отровни и не сакаат да се асимилираат. Проблемот ти е што се идентификуваш со социјалната конструкција „Албанец" и те гаѓа тоа што повеќето кои се идентификуваат со истата конструкција се абдали поради различни културолошки фактори бидејќи мислиш дека тоа значи дека и ти си таков.

Повеќето Македонци се абдали на поинаков начин од Албанците поради други културолошки фактори.
 
Последно уредено:
Член од
29 декември 2007
Мислења
555
Поени од реакции
1.281
Не го вели тоа пуно, не морам јас да докажувам ништо, има по нетот колку сакаш извори за тоа.
Има колку сакаш лингвисти кои ќе ти потврдат дека од времето на римската империја е вршено влијаноето врз јазикот.
Теоријата дека тие зборови се земени во времето на кратко трајните владеења на анжуинити и на таквите романски владетели е најблагоречено смешно.
Ниту еден тука не е лингвист, ама барем да сме читале нешто за темава пред да се нафрлаат со теории.[DOUBLEPOST=1559234996][/DOUBLEPOST]
Ова не е квантна физика. Секој може да стави теорија. Ако првиот запис на албански е од 1462, никој не може никој да докаже дали одреден збор со латинско потекло е дојден во 1250 на овој или оној начин или е од 250 година. Или дале е дојдена од Власите или на некој друг начин. Посебно ако се зборува за грст зборови.
Јас од секој несловенски/нетурски/негрчки збор во македонскиот можам да направам приказна. На пример има во некои диалекти (Охрид нпр) зборот "варди" која значи чувај/гледај. Тоа е старогермански збор. Можеби дошол со Готите во 5 век, можеби кога Норманите поминувале во 11 век, можеби е од некои платеници од варјашката гарда кои се мувале по Македонија, можеби е од Сасите рудари и уште кој знае колку други сценариа. Но реално не постојат доволно податоци да се утврди како дошол тој или било кој друг збор од слична категорија.
Хибернира било и во македонскиот, гаси интернет.[DOUBLEPOST=1559235046][/DOUBLEPOST]
Па јасно е дека увезен од поново време. Секако не е од времето на римска империја. Јазикот е жива работа, се менува постојано, не си запознает?
 
Последно уредено:
Член од
25 март 2012
Мислења
8.288
Поени од реакции
4.664
Јаки ти се теорииве на заговор и менталитетот на жртва.

Замисли си, во добри држави неотровните змии се асимилираат, а отровните не зашто се отровни и не сакаат да се асимилираат. Проблемот ти е што се идентификуваш со социјалната конструкција „Албанец" и те гаѓа тоа што повеќето кои се идентификуваат со истата конструкција се абдали поради различни културолошки фактори бидејќи мислиш дека тоа значи дека и ти си таков.

Ако ти олеснува, повеќето Македонци се абдали на поинаков начин од Албанците поради други културолошки фактори.
За жал не се теории на заговор.
Да, во добри држави. Ама за некои држави полесно и по сигурно им било да се избркат змиите отколку да се асимилираат. Нема сакаат не сакаат, кога државата сака нешто да постигне, тоа ќе го направи, барем планови кон тоа ќе прави, и долгорочни нека се.
Тоа овде никогаш не сме го виделе, ниту планови ниту обиди.
И пропорцијата отровни и неотровни не била секогаш вака. За жал пред 20 - 30 години исламот имаше по мал замав кај албанците.

И не се идентификувам ниту со социалната конструкција ниту со националноста албанец, само сум сигурен дека за македонците не е важно тоа, веќе имате општа претстава за албанците, треба време тоа да се смени.
Албанците имаат многу проблеми, тоа е очигледно, ама не е местово во форумов да пишувам за тоа, ниту е продуктивно.[DOUBLEPOST=1559238648][/DOUBLEPOST]
Ова не е квантна физика. Секој може да стави теорија. Ако првиот запис на албански е од 1462, никој не може никој да докаже дали одреден збор со латинско потекло е дојден во 1250 на овој или оној начин или е од 250 година. Или дале е дојдена од Власите или на некој друг начин. Посебно ако се зборува за грст зборови.
Јас од секој несловенски/нетурски/негрчки збор во македонскиот можам да направам приказна. На пример има во некои диалекти (Охрид нпр) зборот "варди" која значи чувај/гледај. Тоа е старогермански збор. Можеби дошол со Готите во 5 век, можеби кога Норманите поминувале во 11 век, можеби е од некои платеници од варјашката гарда кои се мувале по Македонија, можеби е од Сасите рудари и уште кој знае колку други сценариа. Но реално не постојат доволно податоци да се утврди како дошол тој или било кој друг збор од слична категорија.

Па јасно е дека увезен од поново време. Секако не е од времето на римска империја. Јазикот е жива работа, се менува постојано, не си запознает?
Па може бе друже да се докажува тоа, еве тројца лингвисти.
Jernej Kopitar (1780–1844) was the first to note Latin's influence on Albanian and claimed "the Latin loanwords in the Albanian language had the pronunciation of the time of Emperor Augustus".[39] Kopitar gave examples such as Albanian qiqer ‘chickpea’ from Latin cicer, qytet ‘city, town’ from civitas, peshk ‘fish’ from piscis, and shigjetë ‘arrow’ from sagitta. The hard pronunciations of Latin ⟨c⟩ and ⟨g⟩ are retained as palatal and velar stops in the Albanian loanwords. Gustav Meyer (1888)[40]and Wilhelm Meyer-Lübke (1914)[41] later corroborated this. Meyer noted the similarity between the Albanian verbs shqipoj "to speak clearly, enunciate" and shqiptoj "to pronounce, articulate" and the Latin word excipio(meaning "to welcome"). Therefore, he believed that the word Shqiptar "Albanian person" was derived from shqipoj, which in turn was derived from the Latin word excipere. Johann Georg von Hahn, an Austrian linguist, had proposed the same hypothesis in 1854.[42]
 
Последно уредено:
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
За жал не се теории на заговор.
Да, во добри држави. Ама за некои држави полесно и по сигурно им било да се избркат змиите отколку да се асимилираат. Нема сакаат не сакаат, кога државата сака нешто да постигне, тоа ќе го направи, барем планови кон тоа ќе прави, и долгорочни нека се.
Тоа овде никогаш не сме го виделе, ниту планови ниту обиди.
И пропорцијата отровни и неотровни не била секогаш вака. За жал пред 20 - 30 години исламот имаше по мал замав кај албанците.

И не се идентификувам ниту со социалната конструкција ниту со националноста албанец, само сум сигурен дека за македонците не е важно тоа, веќе имате општа претстава за албанците, треба време тоа да се смени.
Албанците имаат многу проблеми, тоа е очигледно, ама не е местово во форумов да пишувам за тоа, ниту е продуктивно.
Не, се идентификуваш, поради тоа киснеш овде и се расправаш на форумов кој „не е продуктивно место".

Те читам со години, интелигентен лик си, но не го надмина племенскиот начин на размислување. Следот од мисли во слонскиот мозок ти е ваков:
1. Јас му припаѓам на племето “Албанци" и “Албанец" ми е социјалниот идентитет.
2. Најголема шанса да се размножам имам во племево.
3. Кога некој ми го напаѓа племето, чувствувам психолошка болка зашто нападот го загрозува опстанокот на моето племе, а со тоа и мојот.
4. Жолчно ќе аргументирам бранејќи си го племето за да преживеам и да имам потомство.

Си размислил ли дека не мора да се идентификуваш како „Албанец"? Јазикот има огромна кохезиона моќ и поради тоа е еден од најважните фактори за идентитетот на еден народ/етникум. Истото важи за културолошките обичаи, религиските практикувања (тоа за што се расправате) и ред други нешта подредени според ниво на приоритет иако таа листа е произволна. Тоа им помагало на нашите предци да преживеат. Тоа ни помага и нам да преживееме.

Но не мора да си го базираш идентитетот на јазик (впрочем говориш македонски подобро од некои Македонци). Атеист си. Имаш многу интереси поради кои можеш да си најдеш друго племе во форма на друштво со кое ќе се идентификуваш.

Можеби џабе ти објаснувам, тоа што го чувствуваш е емотивно, сите имаме такви емотивни „тригери", но мислам дека е можно да го сфатиш ова на емотивно ниво, не само на интелектуално, па да престанеш со комичниве апологии.
 
Член од
29 декември 2007
Мислења
555
Поени од реакции
1.281
Па може бе друже да се докажува тоа, еве тројца лингвисти.
Токму од тие примери други лингвисти кои доаѓаат многу покасно ги користат да поткрепат теоријата дека прото Албанците не живееле на морската обала или во градовите. Албанските (по)морски / морнарички термини се позајмици од латинскиот или грчкиот. Така да има лингвисти и лингвисти, не може само тие што ти се свиѓаат.
 
Член од
25 март 2012
Мислења
8.288
Поени од реакции
4.664
Не, се идентификуваш, поради тоа киснеш овде и се расправаш на форумов кој „не е продуктивно место".

Те читам со години, интелигентен лик си, но не го надмина племенскиот начин на размислување. Следот од мисли во слонскиот мозок ти е ваков:
1. Јас му припаѓам на племето “Албанци" и “Албанец" ми е социјалниот идентитет.
2. Најголема шанса да се размножам имам во племево.
3. Кога некој ми го напаѓа племето, чувствувам психолошка болка зашто нападот го загрозува опстанокот на моето племе, а со тоа и мојот.
4. Жолчно ќе аргументирам бранејќи си го племето за да преживеам и да имам потомство.

Си размислил ли дека не мора да се идентификуваш како „Албанец"? Јазикот има огромна кохезиона моќ и поради тоа е еден од најважните фактори за идентитетот на еден народ/етникум. Истото важи за културолошките обичаи, религиските практикувања (тоа за што се расправате) и ред други нешта подредени според ниво на приоритет иако таа листа е произволна. Тоа им помагало на нашите предци да преживеат. Тоа ни помага и нам да преживееме.

Но не мора да си го базираш идентитетот на јазик (впрочем говориш македонски подобро од некои Македонци). Атеист си. Имаш многу интереси поради кои можеш да си најдеш друго племе во форма на друштво со кое ќе се идентификуваш.

Можеби џабе ти објаснувам, тоа што го чувствуваш е емотивно, сите имаме такви емотивни „тригери", но мислам дека е можно да го сфатиш ова на емотивно ниво, не само на интелектуално, па да престанеш со комичниве апологии.
За непродуктивноста мислев кога ги критикувам албанците, нема смисла во форумов да ги критикувам албанците, кога на прсти се бројат членовите албанци. Ниту е продуктивно да ги убедам македонските членови дека има самокритика кај албанците.

Не знам зошто дискусијава ја насочи ад хоминем, не знам дали заслужувам анализа воопшто, нејсе.
Од основно имавме еден наставник за историја, ни предаваше паралелна историја, купивме книга за историја сите ученици од Албанија, историјата на Албанците се викаше, не знам како ама имаше време два програма да води, имав еден од најубавите ракописи во нашето школо од оваа историја сега имам доктроски ракопис затоа што требаше да пишуваме ептен брзо.
Доста со тоа, од тоа време ми се наполни главата со историјата, во форумов се зачленив заради тоа, сигурно првото мислење во форумов ми е кај темата Потеклото на Албанците, дури повеќето мислење ми се во темите Историја. Сакав јас да научам нешто ново, но заклучив дека не само јас сум учел паралелна историја, знаев од прилика дека и вие македонците учите ваша историја, ама не до таа мера, не ни се поклопува во ништо, ништо заедничко не негуваме.
Поентата ми е дека не е важно јас како индивидуа дали
ќе го надминам племенскиот менталитет, искрено цело време мислев дека сум го надминал, ако целото општество стагнира, ќе бидам абоминација, баш така ме гледаат денеска.
Дали ти мислиш дека државава од осамостојувањето допринело воопшто да се менува менталитетот на албанецот?
Јас ќе ти кажам дека баш во спротивно, секогаш работела за длабочување на разликите, величела албански криминалци, величела верски лидери, го делеа народот по вера, по нација.
Те читам со години, интелигентен лик си, но не го надмина племенскиот начин на размислување. Следот од мисли во слонскиот мозок ти е ваков:
1. Јас му припаѓам на племето “Албанци" и “Албанец" ми е социјалниот идентитет.
2. Најголема шанса да се размножам имам во племево.
3. Кога некој ми го напаѓа племето, чувствувам психолошка болка зашто нападот го загрозува опстанокот на моето племе, а со тоа и мојот.
4. Жолчно ќе аргументирам бранејќи си го племето за да преживеам и да имам потомство.
Анализава ти е за типичен албанец и точна е според мене. Ама јас не се препознавам во ова. Сакам поздраво општество, со тоа постабилна држава, верувам дека придонесувам кон тоа.[DOUBLEPOST=1559502452][/DOUBLEPOST]
Токму од тие примери други лингвисти кои доаѓаат многу покасно ги користат да поткрепат теоријата дека прото Албанците не живееле на морската обала или во градовите. Албанските (по)морски / морнарички термини се позајмици од латинскиот или грчкиот. Така да има лингвисти и лингвисти, не може само тие што ти се свиѓаат.
Што испадна сега, се увери дека од времето на Римска империја се позајмени зборовите?
Што дигресираш и менуваш тема?
 

LordDragonII

Dr.Strangelove
Член од
15 август 2008
Мислења
10.995
Поени од реакции
5.725
Што испадна сега, се увери дека од времето на Римска империја се позајмени зборовите?
Што дигресираш и менуваш тема?
Како се позајмени кога не знаеме како изгледал јазикот во тоа време?
 
Член од
25 март 2012
Мислења
8.288
Поени од реакции
4.664
Како се позајмени кога не знаеме како изгледал јазикот во тоа време?
Знаеме како латинскиот бил во тоа време, се позајмени во таа форма како биле употребени во тоа време.
 

LordDragonII

Dr.Strangelove
Член од
15 август 2008
Мислења
10.995
Поени од реакции
5.725
Знаеме како латинскиот бил во тоа време, се позајмени во таа форма како биле употребени во тоа време.
Албанскиот не латинскиот и не сум баш сигурен дека се во таа форма.
 
Член од
29 декември 2007
Мислења
555
Поени од реакции
1.281
Што испадна сега, се увери дека од времето на Римска империја се позајмени зборовите?
Што дигресираш и менуваш тема?
Од каде заклучи дека велам дека се позајмени од Римска империја?
И шо беше темата, нешто околу православните Албанци во Македонија?
 
Член од
25 март 2012
Мислења
8.288
Поени од реакции
4.664
Шкретите не се православни Албанци во вистинската смисла на зборот, туку Македонци кои го прифатиле албанскиот јазик. Можеш да кажеш и дека јазикот е основната компонента на еден етникум, па така Македонци со словенско потекло кои прифатиле албански јазик од Гегите се дефакто Албанци, ама тоа е клизав терен.

Али да не се иде офтопик.
Јас колку што знам матичен јазик им било албанскиот, повеќето особено жените ниту знаеа македонски, можеби имаш поточни информации.
А и прилично сум сигурен дека качаците плачка све и свашта, ама повеќе христијани, така да во тоа време јазикот ниту имаше некое значење во однос на идентификувањето.

Односот кон православните албанци што го имаат македонците, го дожуваат од бугарите.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom