Правна помош и совети

Член од
16 декември 2012
Мислења
2.702
Поени од реакции
6.755
Член од
7 ноември 2011
Мислења
2.935
Поени од реакции
3.624
Член од
13 септември 2007
Мислења
5.782
Поени од реакции
4.011
Здраво, ако може некој да ми каже дали разбирам како се одвива процесот.

Еден од родителите ми почина и сакам да се откажам од било кое наследство/имот. Колку што разбрав - треба да дадам негативна наследничка изјава. Работата е дека живеам во странство, мислев дека ќе можам да ја напишам/потпишам таа изјава, дс ка заверам во амбасада и да ја пратам во Македонија.
Арно ама адвокатот што му помага на семејството во Македонија ми прати документ во кој јас му давам полномошно да ме претставува пред специфичен нотар и да даде негативна наследничка изјава во мое име.

Најдов на интернет информација од тарифа на нотари дека ако нотар изготви наследничка изјава, тогаш му се плаќа 500.000 денари.

Е сега, колку што знам е дека ако му дадам на некој полномошно, тој некој збори во мое име и може да се согласи на што ќе му текне, меѓу кое и дека јас ќе платам додатни тарифи, даноци итн..

Не ми е јасно зашто не можам јас тука да ја потпишам изјавата и да ја пратам туку морам да му дадам полномошно он да се откажал во мое име. Може некој да ми даде совет дали ова е процедура? Не ми се свиѓа идејата дека технички потпишувам документи што ги немам видено ниту знам што потпишувам...
 

Erich Zann

Модератор
Член од
13 мај 2012
Мислења
14.612
Поени од реакции
31.817
Здраво, ако може некој да ми каже дали разбирам како се одвива процесот.

Еден од родителите ми почина и сакам да се откажам од било кое наследство/имот. Колку што разбрав - треба да дадам негативна наследничка изјава. Работата е дека живеам во странство, мислев дека ќе можам да ја напишам/потпишам таа изјава, дс ка заверам во амбасада и да ја пратам во Македонија.
Арно ама адвокатот што му помага на семејството во Македонија ми прати документ во кој јас му давам полномошно да ме претставува пред специфичен нотар и да даде негативна наследничка изјава во мое име.

Најдов на интернет информација од тарифа на нотари дека ако нотар изготви наследничка изјава, тогаш му се плаќа 500.000 денари.

Е сега, колку што знам е дека ако му дадам на некој полномошно, тој некој збори во мое име и може да се согласи на што ќе му текне, меѓу кое и дека јас ќе платам додатни тарифи, даноци итн..

Не ми е јасно зашто не можам јас тука да ја потпишам изјавата и да ја пратам туку морам да му дадам полномошно он да се откажал во мое име. Може некој да ми даде совет дали ова е процедура? Не ми се свиѓа идејата дека технички потпишувам документи што ги немам видено ниту знам што потпишувам...
Во кој дел те буни? Болдираното ти кажува дека полномошното е ограничено и специјално само за оставинската постапка пред нотар каде во твое име ќе даде негативна наследничка изјава. Тоа со нотар и наследничка изјава што си читала не ти треба воопшто. Прашање е дали адвокатот за полномошното дебело ќе ги штракни или не твоите. Максималната награда во оставинска постапка е 9600 денари, која се дели на два дела т.е 50% за нотар 50% за адвокат, така да 4800 него вкупно би му следувале само за оставинската постапка да ја заврши работата.
 
Член од
13 септември 2007
Мислења
5.782
Поени од реакции
4.011
Во кој дел те буни? Болдираното ти кажува дека полномошното е ограничено и специјално само за оставинската постапка пред нотар каде во твое име ќе даде негативна наследничка изјава. Тоа со нотар и наследничка изјава што си читала не ти треба воопшто. Прашање е дали адвокатот за полномошното дебело ќе ги штракни или не твоите. Максималната награда во оставинска постапка е 9600 денари, која се дели на два дела т.е 50% за нотар 50% за адвокат, така да 4800 него вкупно би му следувале само за оставинската постапка да ја заврши работата.
Ме буни тоа што треба да му дадам нему полномошно наместо јас да ја потпишам таа изјава и да ја заверам на нотар. Не разбирам дали има нешто повеќе во таа изјава или е само буквално ќе рече "дава негативна наследничка изјава"...?! Јас мислев дека таа изјава е поголем документ во кој се објаснети повеќе работи, така да не знам баш на што се согласувам...
Може он во мое име да се согласи или не за други работи поврзани со оваа изјава? Полномошното гласи :

"
Јас, долупотпишаната, XXX XX, со ова
полномошно го овластувам АДВОКАТОТ XXX XXX ОД Скопје, со број на лиценца XXX – да ме застапува пред Нотарот
XXX XXX од Скопје(број на оставинскиот предмет во Основниот
граѓански суд во Скопје: ОН.Нов.бр.XXXX/XX). Исто така, со ова полномошно
горенаведениот адвокат го овластувам да може во мое име и за моја сметка
да даде НЕГАТИВНА НАСЛЕДНИЧКА ИЗЈАВА во врска со оставината
на мојот покоен родител, бивш од Скопје , којшто починал во
Скопје на ден xxx година.
_______"


Кога имам давано други полномошни изјави, обично се вклучуваше мој матичен број, адреса, дека Полномошното е ограничено и има или нема датум на истекување. Ова ми делува ептен општо и ми е чудно дека нема повеќе информации...
 
Член од
7 ноември 2011
Мислења
2.935
Поени од реакции
3.624
Ме буни тоа што треба да му дадам нему полномошно наместо јас да ја потпишам таа изјава и да ја заверам на нотар. Не разбирам дали има нешто повеќе во таа изјава или е само буквално ќе рече "дава негативна наследничка изјава"...?! Јас мислев дека таа изјава е поголем документ во кој се објаснети повеќе работи, така да не знам баш на што се согласувам...
Може он во мое име да се согласи или не за други работи поврзани со оваа изјава? Полномошното гласи :

"
Јас, долупотпишаната, XXX XX, со ова
полномошно го овластувам АДВОКАТОТ XXX XXX ОД Скопје, со број на лиценца XXX – да ме застапува пред Нотарот
XXX XXX од Скопје(број на оставинскиот предмет во Основниот
граѓански суд во Скопје: ОН.Нов.бр.XXXX/XX). Исто така, со ова полномошно
горенаведениот адвокат го овластувам да може во мое име и за моја сметка
да даде НЕГАТИВНА НАСЛЕДНИЧКА ИЗЈАВА во врска со оставината
на мојот покоен родител, бивш од Скопје , којшто починал во
Скопје на ден xxx година.
_______"


Кога имам давано други полномошни изјави, обично се вклучуваше мој матичен број, адреса, дека Полномошното е ограничено и има или нема датум на истекување. Ова ми делува ептен општо и ми е чудно дека нема повеќе информации...
Тоа е така затоа што во оставинска постапка е задолжително да се има адвокат. Нема ништо спорно, неможе адвокатот да даде друга изјава од таа за која е овластен. Тоа за трошоците незнам што си гледала... најверојатно си гледала во вредност на имотот како основа за пресметка на трошоците. Не постои трошок од 500 000, како што ти пишаа и погоре максимумот е 9800 кој го делат нотарот и адвокатот. Плус се плаќаат само трошоците за упис во катастарот, такса во општина... и може да излезе уште некој таков ситен трошок. Немаш гајле.
 

nE0n1nja

Eat nerds get shredded
Член од
25 јануари 2007
Мислења
3.468
Поени од реакции
3.270
Ако може мала помош, донесено е решение кое треба да го извршам во рок од 8 дена. Е сега јас сакам да поднесам жалба на решението, ама пишува дека "поднесената жалба не го одложува извршувањето на решението".
Знае ли некој што точно значи тоа? Што ако ми биде прифатена жалбата после тие 8 дена? Тоа ќе биде за џабе зашто веќе секако сум морал да постапам по решението? Ми нема логика некако.
 
Член од
19 јуни 2018
Мислења
47
Поени од реакции
3
При сообраќајна несреќа кога има двајца обвинети (нема алкохол) и еден повреден, осигурањето исплаќа оштета на повредениот, дали осигурувањето бара регрес од двајцата виновници или само кога е некој пијан, без возачка..? Побарав совет од агентот во осигурување ми кажаа дека тие покриваат, адвокат вели ќе се бара регрес од двајцата, тогаш зошто плаќаме АО? Ако може некој да ми даде негово искуство или совет, благодарам.
 
Ф

Флеш

Гостин
Ако може мала помош, донесено е решение кое треба да го извршам во рок од 8 дена. Е сега јас сакам да поднесам жалба на решението, ама пишува дека "поднесената жалба не го одложува извршувањето на решението".
Знае ли некој што точно значи тоа? Што ако ми биде прифатена жалбата после тие 8 дена? Тоа ќе биде за џабе зашто веќе секако сум морал да постапам по решението? Ми нема логика некако.
Има извршителен акт со финално решение . Просто кажано ,џабе ќе поднесуваш жалба,ќе треба поново процес да почнете на спор .
 
Член од
22 јули 2011
Мислења
1.010
Поени од реакции
1.129
Луѓе, со предложените измени на Законот за работни односи, во делот каде што се споменува за договорите на определено времетраење, и досега по старо беше после 5 години работа на договори на одредено време да следува трансформација на работен однос на неопределено време, и сега со новите предложени измени е да биде после 2 години работа на одредено времетраење да следува трансформација на неопределено време.

Ама не ми е јасно, дали ова ќе важи ретроактивно и за претходните години?
Или ќе важи само за во иднина, од моментот после усвојувањето на овие предложени измени на ЗРО? Пример ако се донесат измените и објават во Службен весник пример на 01.06.2023, дали тие измени ќе важат само за во иднина, периодот откако ќе бидат објавени во Службени Весник?

Случај со една личност која работи веќе 3 година на определено, но постојано има прекини на стажот.
Во 2021 година работеше од 15.03.2021 до 31.12.2021 во договорот на определено.
Во 2022 година работеше од 03.02.2022 до 31.12.2022 во договорот на определено.
Во 2023 година договорот на определено и трае на неа од 15.03.2023 до 31.12.2023 година.

И сега со тие предложени измени на ЗРО, ќе има ли поволности или не за таа особа?

Јас мислам дека нема да има ништо поволно, бидејќи треба да нема ниту еден ден прекин во стажот на оние кои работат со договори на определено времетраење за да имаат право да бараат трансформација на работниот однос од определено на неопределено времетраење.
А таа има прекин постојано на стаж.
 
Член од
3 март 2020
Мислења
2.408
Поени од реакции
5.049
Јас мислам дека нема да има ништо поволно, бидејќи треба да нема ниту еден ден прекин во стажот на оние кои работат со договори на определено времетраење за да имаат право да бараат трансформација на работниот однос од определено на неопределено времетраење.
А таа има прекин постојано на стаж.
Прекин се прави токму заради тоа: на фирмата не ѝ треба човек на неопределено за тоа работно место.
Автоматски споено мислење:

сега со новите предложени измени е да биде после 2 години работа на одредено времетраење да следува трансформација на неопределено време
Уште полошо ќе направат со вакви измени на законот, луѓето што работат на работни места кои не се предвидени да се на неопределено, ќе добиваат почесто и подолго прекини. :(
 
Член од
2 март 2016
Мислења
479
Поени од реакции
467
Луѓе, со предложените измени на Законот за работни односи, во делот каде што се споменува за договорите на определено времетраење, и досега по старо беше после 5 години работа на договори на одредено време да следува трансформација на работен однос на неопределено време, и сега со новите предложени измени е да биде после 2 години работа на одредено времетраење да следува трансформација на неопределено време.

Ама не ми е јасно, дали ова ќе важи ретроактивно и за претходните години?
Или ќе важи само за во иднина, од моментот после усвојувањето на овие предложени измени на ЗРО? Пример ако се донесат измените и објават во Службен весник пример на 01.06.2023, дали тие измени ќе важат само за во иднина, периодот откако ќе бидат објавени во Службени Весник?

Случај со една личност која работи веќе 3 година на определено, но постојано има прекини на стажот.
Во 2021 година работеше од 15.03.2021 до 31.12.2021 во договорот на определено.
Во 2022 година работеше од 03.02.2022 до 31.12.2022 во договорот на определено.
Во 2023 година договорот на определено и трае на неа од 15.03.2023 до 31.12.2023 година.

И сега со тие предложени измени на ЗРО, ќе има ли поволности или не за таа особа?

Јас мислам дека нема да има ништо поволно, бидејќи треба да нема ниту еден ден прекин во стажот на оние кои работат со договори на определено времетраење за да имаат право да бараат трансформација на работниот однос од определено на неопределено времетраење.
А таа има прекин постојано на стаж.
Кај материјалните закони не важи ретроактивност, само за процесните закони може по исклучок да важи ретроактивност односно новите измени на ЗРО ќе важат за во иднина, додека ако се промени ЗПП или ЗВП итн., тие измени може да важат и за веќе започнати постапки.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.665
Поени од реакции
12.061
Ми треба контакти од адвокат/и кои се занимаваат со стечај на фирми за градба на згради, а да имаат практично искуство во тоа поле. Имавме двајца ама не беа нешто искусни на тоа поле, стечај на зграда за колективно домување па и не ги застапуваа баш нашите интереси туку интересите на т.н. "главни доверители" кои буквално сакаат стечај како во 90тите. Фала ви
 
Член од
14 август 2018
Мислења
4.530
Поени од реакции
10.018
Не знам дали е соодветна тема, ама сепак мислам дека е поврзано со право.

Општината ни намести “вибрациони ленти”, тоа му доаѓа нешто како лежечки полицаец, ама место голем прелаз(испакнување), овие се буквално како ленти!
Освен што прават бука, реално не успоруваат, туку тоа е на совеста на возачите!
За нашата возачка култура и совест нема ни да трошам зборови…
Но возачите освен 2 секунди бука и малку вибрации не осеќаат ништо, и си шибаат!
Ама нив тоа им е само 2сек. а ние што живееме буквално на 3-5 метра од улицата сме оставени со страшна бука, која ја произведува секоја кола/камион!
Гласно, ритмичко, и бескрајно повторливо 24/7…

Правен или било каков совет добро би ни дошол!
Мора да постои начин да се тргнат!
Фала.
 
Член од
7 септември 2016
Мислења
19.404
Поени од реакции
34.398
Нарушување на мирот на граѓаните од штетна бучава

1140-loud-noises-hurt.imgcache.rev.web.1140.655.jpg

Цитирам :

...„ Мирот на граѓаните се нарушува со гласно пеење, користење на музички инструменти или уреди, радио и телевизиски апарати и други технички уреди, како и со механички извори на бучава (мотор и слично), во периодот од 15.00 до 18.00 часот и по 23.00 часот до 6.00 часот наутро на места каде постои можност да се вознемируваат граѓаните.

Извор на бучава може да биде и градба, постројка, опрема, инсталација, уред, средство и апарат кој со работа/дејност или употреба предизвикува постојана или повремена бучава, бучна активност од луѓе и животни, вклучувајќи ги градежните активности како и други активности од кои се шири и/или врши емисија на звук во средината.

Ако горенаведените дејствија произведуваат јачина на бучава која ги надминува утврдените гранични вредности за нивото на основните индикатори за бучавата во животната средина, согласно Правилникот за гранични вредности на нивото на бучава во животната средина, се смета дека се нарушува мирот на граѓаните без разлика на пропишаното време.

Не се смета дека е нарушен мирот на граѓаните ако дејствијата се вршат на вообичаени веселби (свадба, роденден, веридба, матурска вечер, државни празници) во време и по 23,00 часот.

Исто така мирот на граѓаните се нарушува со користење на механички извори на бучава (машини, мотори, циркулари, бор-машини, компресори, метални преси, ткајачки машини и сл.) во времето од 23,00 до 06,00 часот на јавно место, односно на место каде постои можност да се вознемируваат граѓаните, како и со користење на возила кои поради својата неисправност (изваден уред за одвод на согорените гасови или вграден уред што произведува бучава) создава невообичаена и подолготрајна бучава на јавно место.

Како штетна бучава со која се нарушува мирот во смисла на оваа одлука се подразбира честа или долготрајна појава на звук чија измерена јачина во dB (A) го преминува дозволеното ниво на бучава.

Мирот на граѓаните од штетна бучава се нарушува кога граничните вредности за основните индикатори за бучавата во животната средина предизвикана од различни извори се повисоки од:

ice_screenshot_20230526-180240.jpeg
– денот (Lд) во смисла на оваа одлука опфаќа период од 07,00 до 19,00 часот,
– вечерта (Lв) опфаќа период од 19,00 до 23,00 часот,
– а ноќ (Lн) од 23,00 до 07,00 часот.

Како време за попладневен одмор се смета периодот од 15,00 до 18,00 часот.Граничните вредности за основните индикатори за бучавата за овој временски период се исти како и за периодот ноќ (Lн).

Мирот на граѓаните од штетна бучава се нарушува кога граничните вредности за нивото на основните индикатори за бучава внатре во просториите во кои престојуваат луѓето, а особено во кои престојуваат осетливите групи на население, како и заради заштита од несакани ефекти по здравјето, се повисоки од:

ice_screenshot_20230526-180516.jpeg

Мирот на граѓаните од штетна бучава се нарушува кога гранична вредност за дополнителниот индикатор, LAmax, кои не треба да бидат надминати со цел да се спречат несакани ефекти по здравјето кај изложената популација е повисока од:

ice_screenshot_20230526-180621.jpeg

Оптеретувањето на подрачјето со бучава поради одржување на јавни приредби , јавни собири или други јавни настани проследени со употреба на звучни и други уреди кои доведуваат до зголемување на бучавата се утврдува со пресметување на еквивалентното ниво на бучава за времетраењето на настанот .

Еквивалентното ниво на бучава не треба да надминува 85dBA (LAeq, T<85 dBA), без оглед на времетраењето на настанот а максималното ниво на бучава не треба да надминува 110 dBA (LAmax < 110 dBA).

Како оптеретување на подрачјето со бучава при јавни приредби , јавни собири , церемонии , фестивали, концерти и други јавни облици на забава со употреба на звучна опрема кои се одвиваат во затворен простор од став 1 на овој член се смета оптеретувањето со бучава во околината кога еквивалентното ниво на бучава за времетраењето на настанот се повисоки од граничните вредности за подрачјето.

Глоби
Кој го нарушува мирот на други со пеење, користење на музички инструменти, радио и телевизиски апарати и други технички уреди, како и со механички извори на врева (мотор и слично), во периодот од 15,00 до 18,00 часот и по 23,00 часот до 6,00 часот наутро, полицијата ќе го спречи и ќе му се изрече глоба во износ од 200 до 500 евра во денарска противвредност.

За прекршокот на претходнонаведеното на правно лице ќе му се изрече глоба во износ од 500 до 1.000 евра во денарска противвредност, а на одговорното лице во правното лице ќе му се изрече глоба во износ од 200 до 500 евра во денарска противвредност.

Глоба во износ од 500 до 800 евра во денарска противвредност ќе му се изрече на трговец поединец кој врши угостителска дејност, ако не преземе мерки да не дојде до извршување на прекршокот...“

... „ Министерството за животна средина информира дека кај нив се собираат и обработуваат податоци од мерење на комуналната бучава и од индустриските капацитети кои се задолжени да вршат мерења на бучава согласно Интегрираните еколошки дозволи кои ги поседуваат.
Овие податоци се дел од годишните извештаи за квалитетот во животната средина, што се објавуваат на веб страната на министерството, а последниот достапен е тој за 2021 година.

„Стратешки карти и Акциони планови за бучава се уште не се изработени. Сепак во 2011 година донесена е Уредба за агломерациите, главните патишта, главните железнички пруги и главните аеродроми за кои треба да се подготвуваат стратешки карти за бучава. Се планира да се започне со подготовка најпрво на Стратешките карти, а потоа и на Акционите планови со помош ИПА проект ,кој е во фаза на избор на најдобра понуда и кој ќе трае две години“, информираат од Министерството.

Од таму велат дека е воспоставена државна мрежа за мониторинг на бучава во животната средина преку донесувањето на Одлуката за формирање на државна мрежа за следење на животната средина во 2011 година.
Мерењата на нивото на бучавата ги врши Институтот за јавно здравје и десет Центри за јавно здравје од кои само три во Битола, Куманово и во Кичево и собираат и обработуваат податоци од мерењата од други лаборатории кои се однесуваат на бучавата создадена од различни категории создавачи на бучава како индустрија, аеродроми, угостителско туристички капацитети и други активности.
Од Министерството велат дека во земјава постои и Катастар на причинители на бучава, но кој е во рамките на катастарот за животна средина.

Според преземеното европско законодавство, обврска на Градот Скопје, како и на Тетово, Куманово и Битола, како градови со над 100.000 жители е да имаат изработено стратешка карта и акционен план за бучава, како и да воспостават мрежа за мониторинг на бучава во урбаната зона.

Според документи поставени на веб страната на Градот Скопје, градските власти преземале обврска стратешката карта да ја завршат до 2015 година. Сепак, таму се наоѓа само карта на бучава предизвикана единствено од сообраќајот како причинител, но без податоци која година е изработена, ниту пак дали податоците редовно се ажурираат.

Од Градот Скопје за Мета.мк велат дека тие се надлежни само за контрола на бучавата од инсталациите кои имаат Б интегрирана еколошка дозвола. Од таму немаше одговор зошто нема стратешка карта и акциони планови, ниту пак, дали и колку контроли градските инспектори направиле во инсталациите под нивна надлежност, дали биле констатирани пречекорувања на нивото на бучава и дали биле изречени санкции...“

... „Инспекциските служби на Општина Аеродром во изминатиот период извршија мерења и анализа на нивото на бучава во животната средина. Мерењето ја опфати бучавата од угостителските објекти, автопералниците и бучава што се емитува од надворешните единици на клима-уредите од маркетите.

TOvxcJfh.jpg

Во периодот што следува континуирано ќе се вршат мерења на бучавата по пријава од граѓани, но и по службена должност. Општина Аеродром упатува апел да се почитуваат пропишаните правила и закони, бидејќи прекршувањата според член 56 и 57 од Законот подлежат на високи глоби, кои се движат од 2 000 до 3 000 евра за трговци поединци, а од 6 000 до 98 000 евра за микро, мали, средни и големи трговци...“
 

Kajgana Shop

На врв Bottom