Потрошувачот е секогаш во криво

ada

Модератор! ок?
Член од
21 август 2006
Мислења
5.706
Поени од реакции
566
“Муштеријата никогаш не греши“, рече познатиот француски хотелиер Цезар Риц во 19-от век, а тој слоган потоа се прошири низ корпоративна Америка и пазарното општество кон кое ние во Македонија се стремиме, и стремиме, и стремиме, ама никако да го достигнеме.

Но, на страна нашите Прометејски стремежи и лошите и добри страни на капитализмот. Во текстов ќе се фокусираме на самиот потрошувач и неговите искуства. Нешто што фирмите и сите оние кои профитираат од протрошувачот ретко го прават. Затоа што овде наместо да е секогаш во право, муштеријата е секогаш во “криво“.
Можеби ќе ви зазвучи позната оваа приказна: Гледате или слушате реклама за некоја поволна понуда, си правите брз ребаланс на буџетот во глава и трк до продажното место.

Е, тука следат две опции:
Првата е уште на самото место, пред да го потпишете договорот, односно купите производот, да сфатите дека има еден куп потточки и (пред)услови кои евентуално стојат напишани со фонт што се чита со лупа, па понудата повеќе да не ви изгледа толку поволна. Или, втората опција е фино да си го купите производот, па потоа, на потешкиот начин, да дознаете за претходно споменатите потточки. Но, и во двата случаи останува фактот дека некој се обидува да ве излаже и да ви ги земе парите со премолчување и манипулација.

Можеби пак сте почувствувале како е да заминете среќни и задоволни дома со тазе купениот производ, па тие пријатни емоции брзо да бидат заменети со не-толку-пријатни кога ќе откриете дека ви бил даден оштетен производ, или пак набрзо се оштетил иако со истиот соодветно сте ракувале. Како врв на сето тоа, кога ќе се вратите на продажното место ве третираат како криминалец кој со измама сака да дојде до бесплатен производ правејќи ве будала и убедувајќи ве дека со производот се е во ред и дека вие сте го оштетиле и не може да го заменат.

Хммм, со што попрво да продолжиме...Со тоа дека додека да ви го поправат/заменат производот во гарантниот рок, ќе успеете да се образувате за проблематиката и сами да го поправите/конструирате нов? Со големата, нерешлива мистерија наречена сметки во кои изникнуваат “чудни“ трошоци? Со производите чии информации и упатството за употреба се на арапски, но не и на македонски или барем на англиски јазик (ова најчесто се случува на прехрамбените и производите за лична хигиена)? Со местата каде законската обврска за издавање фискални сметки ја доживуваат незадолжително? Со продавниците каде рокот на употреба на производите е “релативен“?



За жал, не стигнува простор да се набројат сите ситуации во потрошувачот бил измамен и добил несоодветен и недоличен третман. Од ваквите искуства потрошувачот во Македонија треба да го штити Организацијата за заштита на потрошувачите. Но, како што е обично случај кај нас, Организацијата се жали на немање доволно парични средства за успешно да ја реализира програмата, а потрошувачите кои секоја година поднесуваат околу 3.000 жалби, најчесто губат во судските спорови против компаниите.

Сепак, тоа не значи дека треба да заборавите на правата кои ги имате како потрошувач. Најпосле, тоа се ваши пари и компаниите зависат од вас, а не обратно.

Повелете кажете кои се вашите искуства како муштерија, како сте постапиле и слично.
 
Член од
6 август 2010
Мислења
1
Поени од реакции
0
Nema, takva e kaj nas situacijata , pocnuvajki od najmali prodavnicki zavrsuvajki so najgolemite marketi. Veke mi se slucuva mene slicna vakva situacija kade se prekrsuvaat pravata kako potrosuvac. situacijata e slednava : uste pred pocetok na Svetskoto 2010 uplakam deka Spanija ke bide svetski sampion vo TWINS vo skopje kaj JBT . Otkako se regularno si zima Spanija titula , odam vo kladilnicata i mi vikaat nemozeme momentalno da te isplatime dojdi utre , i toa se slucuvase 7 dena po red. So nikakvo objasnuvanje zosto nemozat da me isplatat , so odgovori vo stil momentalno nemame za isplata a primaat uplati. i gledam nema da se razbereme covecki im pustiv zakonski opomena pred tuzba vo koja im daov rok da me isplatat , nesakaa povtorno i sega im pustiv tuzba koja e vo tek, pa ke vidime. Poentata mi bese znaci se regularno pravis , sakaat da ti zemat pari a koa doaga isplaka nesakaat da ja izvrsat nivnata obvrska. Zatoa mislam deka treba site potrosuvaci da pocneme da vodime zakonski postapki sprema t-mobile, one i sl. na niv koga go zloupotrebuvaat potrosuvacot pa da vidime dali taka ke se odnesuvaat !!
 

Sebastian

Too weird to live, too rare to die
Член од
26 јануари 2007
Мислења
606
Поени од реакции
9
Еве еден свеж пример (од вчера). Видов на ФБ промоција на една наша компјутерска (хардверска) фирма дека за 400 ден. ти чистат компјутер од нечистотија, од вируси... дијагностицираат евентуални проблеми, нудат помош при нивно решавање итн., итн... Мојот лаптоп е купен од друга фирма пред 2,5 години и не е отваран, а почна бааги да грее процесорот и го однесов. После еден ден (како што беше договорено) ми се јавија дека е среден и да одам да си го земам. Го земав лаптопот, стигам дома, гледам супер све, исчистено, не грее процесорот толку, али гледам и дека на мониторот на еден агол пукнатина (не дупка, дупче туку пукнатина) околу 1-1,5 цм (инаку мониторот си работи, без проблеми). Прилично сум сигурен дека такво нешто немаше пред да го однесам.
Не се ни јавив, ниту пак реагирав, баш од причините од горната статија. А и да се јавам, што ќе речат? - Дечко ни падна мониторот, ќе ти го замениме??? Yeah, right :). Среќа што работи, па не се нервирам многу.

п.с. Не го спомнувам името на фирмата баш поради оваа причина - дека не се јавив.
 
Член од
28 мај 2008
Мислења
3.966
Поени од реакции
4.073
Еве еден свеж пример (од вчера). Видов на ФБ промоција на една наша компјутерска (хардверска) фирма дека за 400 ден. ти чистат компјутер од нечистотија, од вируси... дијагностицираат евентуални проблеми, нудат помош при нивно решавање итн., итн... Мојот лаптоп е купен од друга фирма пред 2,5 години и не е отваран, а почна бааги да грее процесорот и го однесов. После еден ден (како што беше договорено) ми се јавија дека е среден и да одам да си го земам. Го земав лаптопот, стигам дома, гледам супер све, исчистено, не грее процесорот толку, али гледам и дека на мониторот на еден агол пукнатина (не дупка, дупче туку пукнатина) околу 1-1,5 цм (инаку мониторот си работи, без проблеми). Прилично сум сигурен дека такво нешто немаше пред да го однесам.
Не се ни јавив, ниту пак реагирав, баш од причините од горната статија. А и да се јавам, што ќе речат? - Дечко ни падна мониторот, ќе ти го замениме??? Yeah, right :). Среќа што работи, па не се нервирам многу.

п.с. Не го спомнувам името на фирмата баш поради оваа причина - дека не се јавив.
Епа следниот пат однеси му стварно крш компјутер (значи расипан хард диск, монитор што не работи т.е комјутерот што треба на отпад да го носиш), и речи им дека, не може оперативниот систем да се подигне и дека се друго е во ред. Иако нешто ти речат кажи ви ми го расипате и направи сцена, може би и ќе добиеш нов компјутер.

Јас стварно незнам, они си мислат дека продавање фалц роба не е криминал, па тогаш како е криминал купување со фалц пари.
 

Psyside

Nocturnal
Член од
30 јануари 2009
Мислења
18.720
Поени од реакции
18.457
Еве еден свеж пример (од вчера). Видов на ФБ промоција на една наша компјутерска (хардверска) фирма дека за 400 ден. ти чистат компјутер од нечистотија, од вируси... дијагностицираат евентуални проблеми, нудат помош при нивно решавање итн., итн... Мојот лаптоп е купен од друга фирма пред 2,5 години и не е отваран, а почна бааги да грее процесорот и го однесов. После еден ден (како што беше договорено) ми се јавија дека е среден и да одам да си го земам. Го земав лаптопот, стигам дома, гледам супер све, исчистено, не грее процесорот толку, али гледам и дека на мониторот на еден агол пукнатина (не дупка, дупче туку пукнатина) околу 1-1,5 цм (инаку мониторот си работи, без проблеми). Прилично сум сигурен дека такво нешто немаше пред да го однесам.
Не се ни јавив, ниту пак реагирав, баш од причините од горната статија. А и да се јавам, што ќе речат? - Дечко ни падна мониторот, ќе ти го замениме??? Yeah, right :). Среќа што работи, па не се нервирам многу.

п.с. Не го спомнувам името на фирмата баш поради оваа причина - дека не се јавив.
Нема да ти дадат нов???? Отиди им/закани се со пазарна инспекција и ќе видиш дали нема да ти дадат!!
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.691
Поени од реакции
12.083
Голем проблем во овој ланец на мамење на потрошувачите се занаетчиите. Најтрагично е што нема документ, доказ, фискална...за не-услугата да може да се пријави било каде. Од сервисери на техника до механичари.
Последно горко искуство ми беше со автомеханичар (ако е релевантно, мој долгогодишен "пријател") кој под некој наводен ремонт ми ја дорасипа колата. По повторно одење кај него за да интервенира во некојси "гарентен рок" од 2-3 месеци (затоа што кварот не го отстрани плус се јавија и други кварови) неговата намера беше да ми наплати уште еднаш. Како сосед и пријател, мојата реакција беше -ок, пријатно...ништо повеќе...немам документ дека ми ја поправал колата (а и да имам, треба да се влечам по судови и пак нема ништо да добијам-занаетчија е, ќе поправи некому кола бесплатно и може да менува записник како сака).

Видеодата, овластени за многу фирми и марки техника, исто се проблематични. За 20-тина до месец дена ми стоеше системчето кај нив под разни (љубезни) изговори -го дијагностицираме, најдовме дека програмска плочка му е расипана, нарачавме од фабрика...за на крај да ги прашам -можете да го поправите или не пошто се јавувам џабе...откако негираа дека можат да го поправат плус се изјаснија имале доста гужва, си го земав под мишка. Се нафаќаат за нешто за кое не се кадарни.

Кога не функционира тело за заштита на потрошувачи и судот, оној кој продава услуги и производи може да чини што сака, да те спушти на најниско негово ниво, да те чини пари, време, мака...без последици по него.
 

Windfucker

Телемит, Темплар, Масон, Сциентолог во целибат
Член од
30 април 2010
Мислења
8.459
Поени од реакции
15.326
Кога се работи за колонијални производи тогаш морам да кажам дека има подобрување барем во поголемите маркети. Изгледа чисто, педантно, услугата е на ниво и не можам да се пожалам од производите што се однесува за рокот и оштетување на амбалажата.
Амам мака мачам со услужните дејности кога ќе почнам од келнери по кафани па до општи работници за турање бетон. Зборувам генерално значи има чесни исклучоци најголем проблем е рокот, ако некој ми рекол дека ќе биде ручекот готов за 15 минути очекувам да биде за максимум 20 ет не за тоа да чекам еден час и газдата да ја поткрева главата колку ракии имам испијано додека го чекам ручекот.
Ако некој ми вети дека ќе помине во 3 часот да го лоцира проблемот тогаш очекувам да помине во 3 не да дојде во 4 со образложение дека баба му имала инфракт. Ако некој планира да ја заврши работата за два дена и ми ветува тоа, додека во меќувреме му ветува во истиот термин на уште 5 муштерии тоа нема да се случи ниту во некоја формула од Хокинг.
Преку глава ми е од тоа дека материјалите не чинеле и покрај тоа што самиот ги одбрал, во бивша Југославија материјалот бил материјал не како сега се исчуручено
Преку глава ми е не е ништо страшно ќе се поправи со малтерот кривиот зид и скршената цигла, не е страшно може да се пробуши преку плоча за кабел, не е ништо страшно ќе се иштемова тарасата ако сакаш да биде полукружна се заборавиле децата со напомена дека нормално нема потреба

Да не речам преку кур ми е од мајсори било какви кој немаат ниту П од професионализам и дневницата од 30-40 евра за која константно се жалат и се споредуваат со запад им е и премногу
 
Член од
19 јули 2006
Мислења
3.157
Поени од реакции
129
Ќе направам паралела, Англија, Австрија, Македонија.

Во Англија било кој производ до месец дена можеш да го вратиш ни А ни Б не викаат без разлика дали е исправен или неисправен, може не ти се свиѓа повеќе, им се подразбира дека мора да ти го сменат. Сестра ми си зема по десетина облеки ќе си проба дома на раат што и се свиѓа а другите ги враќа, нема лутење пошто сите така прават. Исто важи и за техничка стока, пробуваш дома и враќаш ако не те бендисува. Или у книжара ќе си земеш неколку книги и си ги читаш на раат два саата ако сакаш, кај нас одма ти приѓаат: „дечко што ти треба“ и ај читај после :).

Е сеа, услугите пак напротив се катастрофа, скапи и неквалитетни. Им се расипа машина за перење и дури третиот мајстор им ја поправи откога првите двајца им наплатија астрономска цена за 10 минути работа а машината пак им се расипа по неколку дена.

Во Австрија пак е обратно, тука земање облеки и производи за проба по дома нема, можеш да вратиш производ тек така (не секаде) ама не се осеќаш така лагодно како во Англија. Го земаат ако не ти се свиѓа ама не им е ептен ќеиф. Ако пак е дефектен производот нема проблем за враќање, го земаат и ти го заменуваат одма ако е скоро купен а ако мора со гаранција ти го поправаат на време и без проблеми и притоа се секогаш љубезни. Услугите се квалитетни ама скапи бајаги.

Кај нас да не зборам. Ни се расипа колата (имавме судар) и ја однесовма кај „пријател“ механичар. Ни ги смени сите нови делови и ни стави делови од стара кола, така да ни ја „остаре“ колата бар за 7-8 години. Да го тужиме нема резон, како ќе докажеш?

Врти сучи пак кај нас е најтапа.

ПС. Сѐ почнува со едно добар ден и пријатно у продавница ама и тоа го нема туку те гледаат како да си им убил некој.
 
Член од
28 мај 2008
Мислења
3.966
Поени од реакции
4.073
Дали сте го забележале однесувањето на трговци кои се на пазар и немаат цени. Некако го користат она ако земал за пониска цена, демек нема враќање назад па на крајот ќе ти каже повисока. Така на пример на пазар одиш да купиш грав, на пример и ти вика прво 90 денари и ти викаш ај мери ми кило, ќе ти мери на вагата, т.е ќе те укради барем 10%, и кога ќе треба да платиш ти вика 110 е гравот, и сега тука одат на психологијата демек се срамиш да го вратиш бидејќи веќе си се кандисал и не сакаш да те гледаат луѓето како се расправаш, и во поголем број на случаи им успева. Затоа нема срамење кога треба да се плати, барем тогаш сетете се како сте ги заработиле парите и срамот ќе ви мине како на кутре
 
Член од
30 јуни 2010
Мислења
10
Поени од реакции
0
Еве еден свеж пример (од вчера). Видов на ФБ промоција на една наша компјутерска (хардверска) фирма дека за 400 ден. ти чистат компјутер од нечистотија, од вируси... дијагностицираат евентуални проблеми, нудат помош при нивно решавање итн., итн... Мојот лаптоп е купен од друга фирма пред 2,5 години и не е отваран, а почна бааги да грее процесорот и го однесов. После еден ден (како што беше договорено) ми се јавија дека е среден и да одам да си го земам. Го земав лаптопот, стигам дома, гледам супер све, исчистено, не грее процесорот толку, али гледам и дека на мониторот на еден агол пукнатина (не дупка, дупче туку пукнатина) околу 1-1,5 цм (инаку мониторот си работи, без проблеми). Прилично сум сигурен дека такво нешто немаше пред да го однесам.
Не се ни јавив, ниту пак реагирав, баш од причините од горната статија. А и да се јавам, што ќе речат? - Дечко ни падна мониторот, ќе ти го замениме??? Yeah, right :). Среќа што работи, па не се нервирам многу.

п.с. Не го спомнувам името на фирмата баш поради оваа причина - дека не се јавив.
Problem e sto nema nacin da se dokaze sem ako ne ti dale servisen t.e. priemen list vo koj se navedeni problemite koj si gi navel i sostovjbata vo koja si go donel.Sekoja firma t.e. servis e dolzen da go dade toj list.Toa si e dolznost i pravo na potrosuvacot da go pobara.Samo taka mozes da viknes inspekcija.Ako e "na crno" nema nikakov nacin da dokazes deka voopsto nekogas bil plaptopot kaj niv pred inspekcija.
 
Член од
11 мај 2010
Мислења
2.952
Поени од реакции
714
jas sum vo privatniot sektor na uslugi. ne mnogu cesto, ama ete se slucuva po nekoj klient da bide "zbunet" od uslugata. a naj cesto toa se slucuva so luge koi stvarno premnogu prasuvaat i zaogaat vo tehnickite podatoci, pa koga ke pocnat da meshaat parametri i odluki i samite ne znaat shto odlucila, ama na kraj bitno ne im e bash po keif ona za koe platile... sekogash se trudime da ja ispravime greshkata, poshto na klientot MORA DA MU SE NAPOLNI OKOTO I DUSHATA so platenoto ili eventualno doplatenoto. primeri ima dosta, ama nese za nabrojuvanje. bitno e deka jas kako sopstvenik na firma koja se bavi so usluga, imam moto deka mojot klient mora da bide zadovolen od mojata usluga, vo sprotivno, rejtingot na firmata mi opaga, a so toa i idnite klienti stanuvaat se po retki i po retki... koga OVA MOE MOTO ke go skontaat nashite balkanski davaci na uslugi i trgovci, togash, ke imame kvalitet, opshto receno na usluga...
 
Член од
20 септември 2008
Мислења
12.723
Поени од реакции
9.836
jas sum vo privatniot sektor na uslugi. ne mnogu cesto, ama ete se slucuva po nekoj klient da bide "zbunet" od uslugata. a naj cesto toa se slucuva so luge koi stvarno premnogu prasuvaat i zaogaat vo tehnickite podatoci, pa koga ke pocnat da meshaat parametri i odluki i samite ne znaat shto odlucila, ama na kraj bitno ne im e bash po keif ona za koe platile... sekogash se trudime da ja ispravime greshkata, poshto na klientot MORA DA MU SE NAPOLNI OKOTO I DUSHATA so platenoto ili eventualno doplatenoto. primeri ima dosta, ama nese za nabrojuvanje. bitno e deka jas kako sopstvenik na firma koja se bavi so usluga, imam moto deka mojot klient mora da bide zadovolen od mojata usluga, vo sprotivno, rejtingot na firmata mi opaga, a so toa i idnite klienti stanuvaat se po retki i po retki... koga OVA MOE MOTO ke go skontaat nashite balkanski davaci na uslugi i trgovci, togash, ke imame kvalitet, opshto receno na usluga...
Колку гаранција им даваш на клиентите за системите што ги монтираш..? Даваш ли нешто како пробен период,еве пример ми местиш мене, ја не сум задоволен и што правиме после..
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.223
Поени од реакции
78.804
Купувам во еден супер маркет производ, кој на рафт има една, а на каса друга, повисока цена. И забележувам на касиерката. Она прво почна со тоа дека не сум видел добро и дека се работи за сличен производ. Дојде и шефицата и она истиот муабет. Али ја пошто знам дека идентичноста на производот најдобро се верифицира со шифрата, со шефицата право до рафтот кај направивме на лице место споредба со шифрата на самиот производ и шифрата на рафтот: Идентично. А на каса куца повисока цена на таа шифра.
OK - рече она, грешка е, незнам зошто вака. Реков - нема проблем барем сменете (или во каса или цена на рафт, за да не се збунуваат купувачите). И така се заврши.
Утре дента пак идам и гледам исто. Пак го зимам производот и пак на каса друга, повисока цена (не смениле ништо). Друга касиерка беше на каса. Ја се праам ко прв пат да го приметувам. Доаѓа шефицата и веројатно ме препознава али ја повторно најкултурно ја одвлечкав до рафтот и истиот муабет од вчера.
Третиот ден пак отидов, но цената беше сменета и производот доби (на рафт) повисока цена.

Најчудно е што потполно истата случка од првиот ден со истиот производ ја истерав во супермаркет од друг ланец. Они одма ја сменија.
Дали е некоја грешка со дистрибутерот или не, не знам. Битно внимавајте кога купувате во супермаркети дали цената на рафт е идентична со онаа на каса, бидејќи сум приметил и на други производи ваква работа, во разни супермаркети.
 
Член од
11 мај 2010
Мислења
2.952
Поени од реакции
714
Колку гаранција им даваш на клиентите за системите што ги монтираш..? Даваш ли нешто како пробен период,еве пример ми местиш мене, ја не сум задоволен и што правиме после..
jas prodavam sopstven produkt, plus imam uslugi od tipot na montaza na cevna i radijatorska instalacija. sekogash pred da pocnam so montaza DETALNO GI UTANACUVAME site site segmenti od montazata, a i za vreme na montazata ako investitorot pobara promeni gi dobiva besplatno dokolku se vo ramkata na finansiite koi sme gi odobrile i dogovorile. dokolku toa ekstra odskoknuva od cenata se razbira po sopstven keif promena se doplaka. dokolku promenata e vo polza na namaluvanje na budzetskata investicija, taa razlika na krajot mu ja namaluvam t.e. ne ja naplakam, znaci za platenoto dobivash i toa tocno znaesh shto dobivash pred da ti bide naplateno celosno.

shto se odnesuva do sistemite za greenje, pred da zemam pari, jas sum toj shto gi tera investitorite da go proverat proizvodot kaj drugi montirani sistemi od pred poveke godini, znaci da vidi i fizicki da gi opipa, kako i da dobie informacii za potpolno istiot sistem shto ke bide kaj nego montiran. e ako te zaebam i ne ti go montiram TOJ SHTO SI GO VIDEL togash e lesno, nema da mi platish neli?

inaku ako bash te interesira (samo da ne bide svateno kako marketing bidejki e odgovor na prashanje) mislam deka sum EDINSTVEN SHTO DAVA 3 GODINI GARANCIJA ZA SISTEM ZA GREENJE. vo princip toa e od 6 do 12 meseci za bilo kakov sistem. a granicata od 12 meseci kako shto gledam e skoro za sekakov aparat shto go kupuvash (pegla, mikser, frizider, shporet, televizor, kotli na struja, gas, ili nafta i drva). znaci mozam da se pofalam deka sum eden od retkite shto davaat takvi garancii za bilo kakov produkt, pa ushte i domashen produkt...

mora da se razbere deka vo mojata rabota 80% od klientite se dobivaat preku preporaka. ako nemam zadovolni klienti, togash i ke nemam rabota a ni pari, a toa e propast na mojata kariera i firma. toa e ona shto predhodno go posociv, deka KLIENTOT MORA DA BIDE ZADOVOLEN I OKOTO DA MU BIDE POLNO... zgreshiv li nekade vo mubaetov?



inaku vo kontekst na temava, jas so bezobraznata shefica na TEDIKO MARKET vo novo lisice, veke 2 godini se ubeduvam deka ne smee na ista mashina da sece i kashaval i salami i suvomesnato... i ona uporno kreva ramenici i go dava istiot odgovor deka drugata e rasipana... a stvarno stoi i druga mashina za secenje, koja stvarno e samo kako na izlog stavena.... jas mislam deka za da si skratat od rabotata na cistenjeto sekoj dnevno, secat samo na edna... na primer ramstor, ima posebna mashina za kashkaval, posebna za svinski proizvodi i posebna za drugi proizvodi (teleshki, juneshki i kravji), shto e pravilno... salama i kashkaval ne smeat da se meshaat, pogotovo na ova toplo vreme, a imame i muslimani koi nejkat ni da gledaat svinsko meso, a ne pak na ista mashina nekoj da secel, da receme svinski vrat, pa posle oni zimaat pecenica govedska... toa e navreda na nivnata vera, i na mene mojot intelekt...

imam epten mnogu primeri i so mojata rabota koi me kocat i nerviraat, ama za nv vo druga prilika ke zborime, t.e. vo nekoj drug post... predolg e ovoj...
 

Kajgana Shop

На врв Bottom