ada
Модератор! ок?
- Член од
- 21 август 2006
- Мислења
- 5.706
- Поени од реакции
- 566
“Муштеријата никогаш не греши“, рече познатиот француски хотелиер Цезар Риц во 19-от век, а тој слоган потоа се прошири низ корпоративна Америка и пазарното општество кон кое ние во Македонија се стремиме, и стремиме, и стремиме, ама никако да го достигнеме.
Но, на страна нашите Прометејски стремежи и лошите и добри страни на капитализмот. Во текстов ќе се фокусираме на самиот потрошувач и неговите искуства. Нешто што фирмите и сите оние кои профитираат од протрошувачот ретко го прават. Затоа што овде наместо да е секогаш во право, муштеријата е секогаш во “криво“.
Можеби ќе ви зазвучи позната оваа приказна: Гледате или слушате реклама за некоја поволна понуда, си правите брз ребаланс на буџетот во глава и трк до продажното место.
Е, тука следат две опции:
Првата е уште на самото место, пред да го потпишете договорот, односно купите производот, да сфатите дека има еден куп потточки и (пред)услови кои евентуално стојат напишани со фонт што се чита со лупа, па понудата повеќе да не ви изгледа толку поволна. Или, втората опција е фино да си го купите производот, па потоа, на потешкиот начин, да дознаете за претходно споменатите потточки. Но, и во двата случаи останува фактот дека некој се обидува да ве излаже и да ви ги земе парите со премолчување и манипулација.
Можеби пак сте почувствувале како е да заминете среќни и задоволни дома со тазе купениот производ, па тие пријатни емоции брзо да бидат заменети со не-толку-пријатни кога ќе откриете дека ви бил даден оштетен производ, или пак набрзо се оштетил иако со истиот соодветно сте ракувале. Како врв на сето тоа, кога ќе се вратите на продажното место ве третираат како криминалец кој со измама сака да дојде до бесплатен производ правејќи ве будала и убедувајќи ве дека со производот се е во ред и дека вие сте го оштетиле и не може да го заменат.
Хммм, со што попрво да продолжиме...Со тоа дека додека да ви го поправат/заменат производот во гарантниот рок, ќе успеете да се образувате за проблематиката и сами да го поправите/конструирате нов? Со големата, нерешлива мистерија наречена сметки во кои изникнуваат “чудни“ трошоци? Со производите чии информации и упатството за употреба се на арапски, но не и на македонски или барем на англиски јазик (ова најчесто се случува на прехрамбените и производите за лична хигиена)? Со местата каде законската обврска за издавање фискални сметки ја доживуваат незадолжително? Со продавниците каде рокот на употреба на производите е “релативен“?
За жал, не стигнува простор да се набројат сите ситуации во потрошувачот бил измамен и добил несоодветен и недоличен третман. Од ваквите искуства потрошувачот во Македонија треба да го штити Организацијата за заштита на потрошувачите. Но, како што е обично случај кај нас, Организацијата се жали на немање доволно парични средства за успешно да ја реализира програмата, а потрошувачите кои секоја година поднесуваат околу 3.000 жалби, најчесто губат во судските спорови против компаниите.
Сепак, тоа не значи дека треба да заборавите на правата кои ги имате како потрошувач. Најпосле, тоа се ваши пари и компаниите зависат од вас, а не обратно.
Повелете кажете кои се вашите искуства како муштерија, како сте постапиле и слично.
Но, на страна нашите Прометејски стремежи и лошите и добри страни на капитализмот. Во текстов ќе се фокусираме на самиот потрошувач и неговите искуства. Нешто што фирмите и сите оние кои профитираат од протрошувачот ретко го прават. Затоа што овде наместо да е секогаш во право, муштеријата е секогаш во “криво“.
Можеби ќе ви зазвучи позната оваа приказна: Гледате или слушате реклама за некоја поволна понуда, си правите брз ребаланс на буџетот во глава и трк до продажното место.
Е, тука следат две опции:
Првата е уште на самото место, пред да го потпишете договорот, односно купите производот, да сфатите дека има еден куп потточки и (пред)услови кои евентуално стојат напишани со фонт што се чита со лупа, па понудата повеќе да не ви изгледа толку поволна. Или, втората опција е фино да си го купите производот, па потоа, на потешкиот начин, да дознаете за претходно споменатите потточки. Но, и во двата случаи останува фактот дека некој се обидува да ве излаже и да ви ги земе парите со премолчување и манипулација.
Можеби пак сте почувствувале како е да заминете среќни и задоволни дома со тазе купениот производ, па тие пријатни емоции брзо да бидат заменети со не-толку-пријатни кога ќе откриете дека ви бил даден оштетен производ, или пак набрзо се оштетил иако со истиот соодветно сте ракувале. Како врв на сето тоа, кога ќе се вратите на продажното место ве третираат како криминалец кој со измама сака да дојде до бесплатен производ правејќи ве будала и убедувајќи ве дека со производот се е во ред и дека вие сте го оштетиле и не може да го заменат.
Хммм, со што попрво да продолжиме...Со тоа дека додека да ви го поправат/заменат производот во гарантниот рок, ќе успеете да се образувате за проблематиката и сами да го поправите/конструирате нов? Со големата, нерешлива мистерија наречена сметки во кои изникнуваат “чудни“ трошоци? Со производите чии информации и упатството за употреба се на арапски, но не и на македонски или барем на англиски јазик (ова најчесто се случува на прехрамбените и производите за лична хигиена)? Со местата каде законската обврска за издавање фискални сметки ја доживуваат незадолжително? Со продавниците каде рокот на употреба на производите е “релативен“?
За жал, не стигнува простор да се набројат сите ситуации во потрошувачот бил измамен и добил несоодветен и недоличен третман. Од ваквите искуства потрошувачот во Македонија треба да го штити Организацијата за заштита на потрошувачите. Но, како што е обично случај кај нас, Организацијата се жали на немање доволно парични средства за успешно да ја реализира програмата, а потрошувачите кои секоја година поднесуваат околу 3.000 жалби, најчесто губат во судските спорови против компаниите.
Сепак, тоа не значи дека треба да заборавите на правата кои ги имате како потрошувач. Најпосле, тоа се ваши пари и компаниите зависат од вас, а не обратно.
Повелете кажете кои се вашите искуства како муштерија, како сте постапиле и слично.