ʞönig
Миле... ми текна!
- Член од
- 29 декември 2014
- Мислења
- 131
- Поени од реакции
- 614
Во Законот за кривичната постапка се предвидени осум посебни истражни мерки, и тоа:
следење на комуникации и влез во дом и други простории или во превозни средства заради создавање на услови за следење на комуникации, под услови и постапка утврдени со закон,
увид и пребарување во компјутерски систем, одземање на компјутерски систем или дел од него или базата за складирање на компјутерски податоци,
тајно набљудување, следење и визуелно-тонско снимање на лица и предмети со технички средства,
привиден (симулиран) откуп на предмети, како и привидно (симулирано) давање поткуп и привидно (симулирано) примање поткуп,
контролирана испорака и превоз на лица и предмети,
користење на лица со прикриен идентитет за следење и собирање на информации или податоци, отворање привидна (симулирана) банкарска сметка на која може да се вложуваат средства што потекнуваат од сторено кривично дело и
регистрирање на привидни (симулирани) правни лица или користење на постојни правни лица заради собирање на податоци.
Преземање на посебни истражни мерки може да се нареди:
заради обезбедување на податоци и докази неопходни за успешно водење на кривичната постапка кои на друг начи неможат да се соберат или нивното собирање би било сврзано со поголеми тешкотии
за кривични дела за кои е пропишана казна затвор од најмалку четири години,
за кривични дела за кои е пропишана казна затвор до пет години за кои постои основано сомнение дека се извршени од страна на организирана група, банда или друго злосторничко здружение и
за таксативно наброените кривични дела без оглед на предвидената казна и бројот на извршителите.
Ставот 3 предвидува дека спроведувањето на посебните истражни мерки предвидени во чл.142-б ст.1 точки од 2 до 8, може да трае најмногу 4 месеци. На предлог од Јавниот обвинител, кога наредбата ја издава истражен судија, или на предлог од Министерството за внатрешни работи кога наредбата ја издава Јавниот обвинител, од оправдани причини може траењето на посебните истражни мерки да се продолжи најмногу уште за три месеци.
Според Законот за следење на комуникации донесен во 2006 година, може да се прислушкуваат непознати лица. Реализирањето на следењето на комуникациите се врши во просториите на Одделот за организиран криминал при Министерството за внатрешни работи (претходно следењето го вршеше исклучиво Управата за безбедност и контраразузнавање). Наредба за следење на комуникации секогаш дава истражен судија, без разлика дали се работи за познати или непознати сторители. (Член 142г од ЗКП)
http://www.pravda.gov.mk/documents/ZAKON ZA KRIVICNATA POSTAPKA.pdf
Oд страна на Министерството за внатрешни работи доказите како и снимениот материјал обезбедени со дотогашната примена на посебните истражни мерки се доставува во еден примерок. Иако во ЗКП никаде не е стриктно наведено, ако внимателно се анализира чл. 142-ѓ ст. 4 во кој стои дека во “прилог на Посебниот извештај се доставува и целокупната документација прибавена со примената на посебната истражна мерка”, значи дека во Министерството за внатрешни работи не смее да остане ништо од снимениот и обезбеден доказен материјал,тогаш е логично дека истиот мора да биде во еден примерок.
следење на комуникации и влез во дом и други простории или во превозни средства заради создавање на услови за следење на комуникации, под услови и постапка утврдени со закон,
увид и пребарување во компјутерски систем, одземање на компјутерски систем или дел од него или базата за складирање на компјутерски податоци,
тајно набљудување, следење и визуелно-тонско снимање на лица и предмети со технички средства,
привиден (симулиран) откуп на предмети, како и привидно (симулирано) давање поткуп и привидно (симулирано) примање поткуп,
контролирана испорака и превоз на лица и предмети,
користење на лица со прикриен идентитет за следење и собирање на информации или податоци, отворање привидна (симулирана) банкарска сметка на која може да се вложуваат средства што потекнуваат од сторено кривично дело и
регистрирање на привидни (симулирани) правни лица или користење на постојни правни лица заради собирање на податоци.
Преземање на посебни истражни мерки може да се нареди:
заради обезбедување на податоци и докази неопходни за успешно водење на кривичната постапка кои на друг начи неможат да се соберат или нивното собирање би било сврзано со поголеми тешкотии
за кривични дела за кои е пропишана казна затвор од најмалку четири години,
за кривични дела за кои е пропишана казна затвор до пет години за кои постои основано сомнение дека се извршени од страна на организирана група, банда или друго злосторничко здружение и
за таксативно наброените кривични дела без оглед на предвидената казна и бројот на извршителите.
Ставот 3 предвидува дека спроведувањето на посебните истражни мерки предвидени во чл.142-б ст.1 точки од 2 до 8, може да трае најмногу 4 месеци. На предлог од Јавниот обвинител, кога наредбата ја издава истражен судија, или на предлог од Министерството за внатрешни работи кога наредбата ја издава Јавниот обвинител, од оправдани причини може траењето на посебните истражни мерки да се продолжи најмногу уште за три месеци.
Според Законот за следење на комуникации донесен во 2006 година, може да се прислушкуваат непознати лица. Реализирањето на следењето на комуникациите се врши во просториите на Одделот за организиран криминал при Министерството за внатрешни работи (претходно следењето го вршеше исклучиво Управата за безбедност и контраразузнавање). Наредба за следење на комуникации секогаш дава истражен судија, без разлика дали се работи за познати или непознати сторители. (Член 142г од ЗКП)
http://www.pravda.gov.mk/documents/ZAKON ZA KRIVICNATA POSTAPKA.pdf
Oд страна на Министерството за внатрешни работи доказите како и снимениот материјал обезбедени со дотогашната примена на посебните истражни мерки се доставува во еден примерок. Иако во ЗКП никаде не е стриктно наведено, ако внимателно се анализира чл. 142-ѓ ст. 4 во кој стои дека во “прилог на Посебниот извештај се доставува и целокупната документација прибавена со примената на посебната истражна мерка”, значи дека во Министерството за внатрешни работи не смее да остане ништо од снимениот и обезбеден доказен материјал,тогаш е логично дека истиот мора да биде во еден примерок.