Околу потекло на антропонимот “Зевс“ и можното му значење:

Homer MakeDonski

*Матриот
Член од
14 јуни 2005
Мислења
823
Поени од реакции
86
Според книгата “Античко-Македонското наследство во денешната македонска нација ’’од почитуваниот A. Донски, на стр. 138 во поглавјето за раскринкување на митот на.тнр.“Грчка митологија’’, во која тој повикувајќи се на извори како CD Grolier electronic publishing ,inc. Mindscape ,Inc.1995,Novato,CA 94945) ќе напише

“ Грчката митологија содржи митолошки елементи од различни култури и истории’’ или цитирајки ја ЦД енциклопедијата “Енкарта’’заклучува: “Грчкиот историчар Xеродoт , кој живеел 400-те год пред Христа ,верува дека многу грчки ритуали биле –превземени од Египјаните ’’Encatara ,цитат дело ,наслов “Greek Mythology”

Ние да се усредсредиме за потеклото на врховниот бог на Хелените на Зевс.

-“За Зевс се знае дека има индоевропско потекло .Во врска с неговото потекло во реномираната ЦД Гролиер енциклопедија читаме :
“Индоевропскиот културен елемент в оваа митологија е пертставен преку богот Зевс ...Зевс е најглавното божество во грчката митологија .Тој има чисто индоевропско потекло и претставува божество поврзано со со симболот на небото и небесните феномени.’’ CD Grolier electronic publishing ,inc. Mindscape ,Inc.1995,Novato,CA 94945, “Greek Mythology”).

Ташко Белчев во своите анализи за зборот Ѕеус го дава следново објаснување:

..“именката Θεуς(Тхеос) е само транскрипција на древномакедонскиот збор (именка) Ѕеус ,што во основата и коренот го толкуваат процесот на небеските тела што го наѕираме со голо око ,значи Ѕеус не е ништо друго туку Ѕвезда .

“Македонија центар на Венетската цивилизација’’

И наместо е ,ако ја согледаме сличноста кон која сме упатени меѓу зборовите
Зевс и ѕвезда ,повторно преку анализата дволасните форми на буквите од кои е составен зборот и неговото можно значење.
Ваму ја имаме в предвид девијацијата на буквата *Д->*ДД->*ДЗ-Ѕ
или како си ја знаеме

Ѕ= ДЗ

преку претпоставеното кратење и кај првата и кај втората буква.
Зевс
*Зевсс
*Дзевзз
*Дзев(д)зз
*Дзве зд з
*Ѕ ве зд-с
*Ѕ везд-Ус
*ЅвездА
Ѕвезда

Каде суфиксот “ус’’ го имаме и за променител на родовната изразеност на зборот .Од збор напишан во женски род со буквата А на крајот ,кон именка напишана во машки род и тоа набљудувано хронолошки наназад .

ЅвездA –именка од женски род
*Ѕ везд-Ус- збор во машки род


Можниот корен на зборот Зевс го бараме преку запишаното во лексиконот :
Henry George Liddel’s and Robert Scott’s
Greek-Englesh Lexicon
sixth edition
Oxford ,May I869

Извадокот го скенирав и наскоро го окачувам на нетов,задари почитување на оригиналноста на запишаните зборови



∫διος ,δίά (Hom), δίον ,but δίā ,in Eur.Rhes. 22 6 (ubi V Dind.),I .T.
404 (δίη is dub. in Hes.Th .260 );also fem δίος in Eur. Baach.59 8.
Properly contr. for δίϊος (from Zεύς, Διός ) of or from Zeus : but no
certain examples of this sense appear before the Trag .,as Aesch .,Pr.6 I 9,
ect.; the neaest approach to them in Hom. is II .9.53 8,δίον γένος ,
ίοχέαιρα ,which however seem to be simply divine ,as elsewere in Hom.,
who uses it ,--- 1. of goddesses ,δία Θεά .II I0 290 ; more com-
monly δία Θεάων with Superl. force ( like πιστά πιστών,άρρητα άρρήτων
ect., in Trag.),II.i8. 3 88., I 9 .6 ,ect :Hes. Uses it so in masc., Th .
99I , δίος δαίμων 2. of illustrious man or women , divine noble,
II.2. 22 I ,ect.: so δία γυναικων noblest of women (like δία Θεάων).Od .
4.305 :--but also noble, exelent ,as of Eumaeus the swineherd , δίος
ύфορβός Od.2I.240. 3.of whole nations δίοι ’Αχαιοι , ect.; so
δίοι έταίροι II.5. 692: and of ancient cities , as Elis , Lacedaemon,
Hom. 4. of a noble horse , II . 8. I 8 5 ., 23. 34 6 . 5.of a things,
Esp. of the powers of nature ,like Θείος ,Θεςπέσιος, ίερος divine ,awful ,
Marvelous αίτθεπος έκ δίης είς άλα δίαν ,δĭα χθων II. I 6.365,etc.; so
δίον πυρ Eur.Alc.5,ect.;δία Χάρυβδις Od. I 2 . I 04 .

From the root ΔI ∫-comes δίος ενδιος ,ενδια ενδείελος δηλος
cf,
Sansk.div dyo ,dyάus (coelum )divyвmi( splendeo ) ,divyas (coelestis ),
[sub] dio dies,biduum,ect.; Old.H. German Zio ; Lith.devas(dues); Curt .
269, who refers΄δεατο, δοασσατο to this Root .
Διός, т, the first month of Macedo. year ,answering to parts of
October and November , Clinton F. H. 3. 349 .
Διός-gen of Zεύς from obsol . Δίs. [ ĭ ]

стр. 387-388

*ΔΙ’Σ , an old nom .for Ζενς,wich appears in the oblique cases Διός

Διϊ, Δία(pl.Δίες, .Δίας,Plut.2. 425 E ),and the Lat. Dis , Diespiter ,
Dijovis .The contr.dat.Δί occurs in C.I no. I 6. Pind. N. I. III : the
Acc Δί νηδί; v. Ζενς ( V. sub δίος )

стр.-389

и кон ова го додадеме и објаснението од сајтов

http://www.bartleby.com/61/8.html

во поднасловот
Lexicon and Culture

Yet, for the Indo-European-speaking society, we can reconstruct with certainty the word for “god,” *deiw-os, and the two-word name of the chief deity of the pantheon, *dyeu-pter-(LatinIpiter,GreekZeuspatr, Sanskrit Dyaupitar, and Luvian Tatis Tiwaz). The forms *dyeu- and *deiw-os are both derivatives of a root dyeu-, meaning “to shine,” which appears in theword for “day” in numerous languages (Latin dis; but English DAY is from a different root). The notion of deity was therefore linked to the notion of the bright sky. 47 The second element of the name of the chief god, *dyeu-pter-, is the general Indo-European word for FATHER, used not in the sense of father as parent but with the meaning of the adult male who is head of the household, the sense of Latin pater familias. For the Indo-Europeans the society of the gods was conceived in the image of their own society as patriarchal. The reconstructed words *deiw-os and *dyeu-pter- alone tell us more about the conceptual world of the Indo-Europeans than a roomful of graven image
--------------------


Значи накратко би можело да се забележи дека

Зевс,преку Διός , го има коренот во зборот во претпоставениот корен *ΔΙ’Σ ,
Ако за Зевс претпоставиме дека го има значењето на Ѕвезда
Тогаш сличностите би ги побарале во зборовите ,кои претпоставено еволуираат од коренот *ΔΙ’Σ , како што се формите од коренот dyeu-, meaning “to shine,”или
*ΔΙ’Σ
*dei –to shine
dyeu-, meaning “to shine
*dyeu- светли
*deiw-os –светли

Можеби затоа за она што го знаеме денес како Зевс ,во својот примарен облик и го имал значењето на Ѕвезда или поточно Бог и тоа од времето на развојот на цивилизацијата на човештвото кога за Сонцето се земало за Бог
 

Homer MakeDonski

*Матриот
Член од
14 јуни 2005
Мислења
823
Поени од реакции
86
Да споредиме за Ѕеус и со запишаното кај : Hesiod fr.XXIX spored Srejovic D. Cermanovi Kuzmanovic, Recnik grcke i rimske mitologija

1.Митскиот херој ,основач на Македонија е син на моќниот Ѕевс (мисла ,ум),господарот над сите времиња и победникот на времето
–каде се вели дека неговото можно знечење е мисла и ум
(*благодарност до мојот непокорец АБВ )
..и да направиме една мала анализа тогаш ..не согласувајки се со изнесеното становиште дека Ѕеус може да е олицетворение на “мислата’’ и “умот’’, значење што може и отпосле му е додадено ,но само само како посока во потрагата ..,неговото значење го согледуваме само од аголот на тогаш веке воспоставениот патеризам и базирајки го изнесеното уште и преку двојната зборовна форма за опис како :
- Zeuspatr ,кој збор е заедно во групата на зборовите исти по значение од коренот им
*dyeu-pter-
(Latin lpiter, ,Greek Zeuspatr, Sanskrit Dyaupitar, , and Luvian Tatis Tiwas)

А Ѕеус отпосле времето кога “ Сонцето или Ѕвездата било Бог’’
,а кој најмногу се славел во своето “место создавање’’ *Сончевата планина -С+Олемп-Солемп-Солимп-Олимп-ОлимпУС
Ѕвезда или Сонце како симбол на Богот Мајка
појавувајќи се со налетите на времето на патеризмот
кога
Ѕвездата –“станува’’ Ѕеус ,окаректизиран преку ликот на патер ,славејки го во т.н измислица на олимпијската митологија .
а сонцето –“земајки’’ го за име на топоним
*сонцае
*ае- >УС
*Солнц-УС
*СолМ-УС
*С/олимпус
Олимпус -име за кое ниту известуваат кое му е значењето ниту потеклото , а само велат “живеалиште на боговите ’’


Потрагата на коренот на зборот Ѕеус упатува кон коренот *ΔΙ’Σ
од кого како што се набројува произлегуваат

ΔI ∫-comes δίος ενδιος ,ενδια ενδείελος δηλος
cf,
Потрагата пак за коренот на коренот на зборот
*ΔΙ’Σ
Ја насочуваме кон зборот Дон кој како составен дел од зборот *МакеДонија
се подигнува од зборот Дума .
насочувајки се во правецот барање потекло за отпосле запишан изговорен збор ,кој што доаѓа како мисла од некој универзален ум во епохата далеку пред да ,се надоврзиме тука “раѓањето’’ на Ѕевс на историската сцена ,упатувајќи се кон времињата на почетокот каде ја согледуваме универзалноста на мудроста ,која доаѓа преку мисла која се формира во изговорен збор

Ум-универзалност
уМа –доаѓа од
ДуМа – мисла преку
Дума-изговорен збор

А која се наоѓа заедно со “прапочетокот’’, создавајки на тој начин целина
,од времето кога бил именуван во женски род и бил претставуван со лик на жена или Ма -Мајка-Бог
Мајка ,или
*МакеДума или
*МаМаДума
при што
Македон-го разгледуваме како рефлексија на едно од нејзините наименувања
Македонизам или материзам –го согледуваме како религијата
Македони-следбеници на богот Ма со значење Мајка од времето кога таа била наречена *Македона кои симболот небо и симболот за Бог ќе го објаснеле со цртежот зачуван и на глинените плочки најдени и во земјите на *Меѓупоточјето

http://forums.vmacedonia.com/topic.asp?TOPIC_ID=9906
 

Homer MakeDonski

*Матриот
Член од
14 јуни 2005
Мислења
823
Поени од реакции
86
Ако појдеме по претпоставката дека кога се зборува за Ѕеус ,се поставува како “услов’’дека станува збор и за божество и за небеско тело ,тогаш
Зевс е најглавното божество во грчката митологија .Тој има чисто индоевропско потекло и претставува божество поврзано со со симболот на небото и небесните феномени.’’ CD Grolier electronic publishing ,inc. Mindscape ,Inc.1995,Novato,CA 94945, “Greek Mythology”).
-поврзан со симболот на небото или сонцето како небесно тело наречено ѕвезда
-преставува божество

Според книгата “"Cradle of civilization"by Samuel Noah Kramer and The Editors of Time-Life Books 1969 стр.131-132 и можеме да читајки потврдиме дека навистина
-“Симболот на Ѕвездата која се развивала низ вековите од најобични цртежи па се до некакви наречи многу поапстракни симболи ги изразувала



зборовите “небо’’ и “бог’’и во двата јазика ,оној на Сумеријците и оној на Асиријците’’
:wink:

Pozdrav Dejane
Ti blagodaram za posocuvanjeto i samiot naminuvam ponekogas natamu
 
Член од
10 јуни 2005
Мислења
3.399
Поени од реакции
19
јас мислам треба и Наде Проева да се прочита,таа во нејзината книга АНТИЧКА МАКЕДОНИЈА има цела глава за религијата во Македониај
 

Homer MakeDonski

*Матриот
Член од
14 јуни 2005
Мислења
823
Поени од реакции
86
Го споделувам мислењето ви

Можеби имате време и прилика да изнесете она што сте прочитале од нејзе и тука во топиков , а што сметате дека би било интересно

Јас тоа нешто со задовочство и самиот ќе го сторам откако добијам нејзината книга .Засега она што го имам е од втора рака
 
Член од
17 март 2005
Мислења
11.493
Поени од реакции
1.584
Потрагата пак за коренот на коренот на зборот
*ΔΙ’Σ Ја насочуваме кон зборот Дон кој како составен дел од зборот *МакеДонија се подигнува од зборот Дума.
Homer: ova za korenot na korenot kje izleze "meta koren"! :lol:

Bez zezanje, dosta e interesno, no neli e "leap" odnosno skok korenot na korenot na toj zbor da se bara vo zborot "Don"? I od kade "don" oteknuva od "duma"???
 

Homer MakeDonski

*Матриот
Член од
14 јуни 2005
Мислења
823
Поени од реакции
86
" odnosno skok korenot na korenot na toj zbor da se bara vo zborot "Don"? I od kade "don" oteknuva od "duma"???
vnimavajki kako kje se izrazam napisav

potragata za korenot za zboirot ΔΙ’Σ ja nasocuvam kon zborot
Don
Pretpostavuvam deka

Σ
od
ΔΙ’Σ

e skratena forma na sufiksot

koj sto e otposle vmetnat na vekje postoecki zbor

otkako e izvrsena amputacija na poslednata bukva od pretpostaveniot koren Don

Rekonstruiraat tie ,zatoa zborot e napisan so *
rekonstruiram i samiot

barale tie baram i jas

a sum fokusiran na potekloto i razvojot i znacnjeto ,posebno ona prvobitnoto za sufiksot OS
i trasiram sogleduvanje na zamena na ON so OS

imam samo nekoi pretpostavki za takvo nesto
preku
Don
*DeoN
*Deo/-n
*De/+os
*Dios
*ΔΙ’Σ

vo Os pretpostavuvam i poinaku izrazena rodovnma pripadnost na zborovite .
Ako se od zenski rod , da se pisat vo maski rod .
pretpostavuvam
*ΔΙONA- zenski rod

*ΔΙ’Σ-maski rod
Bidejki nabljuduvam preku zborot MakeDonia
kade Don e tamu kade treba da se naogja Duma
pretpostavuvam deka Don poteknuva od Duma
i deka svojot koren Don mora da go ima vo Duma
Takvata pretpostavka ja baziram i na slicnosta na konsonantite naredeni spored zvucnosta im .
m->n
 

Homer MakeDonski

*Матриот
Член од
14 јуни 2005
Мислења
823
Поени од реакции
86
Page.1130
------------------------
ΟΣ ,ή,ό,gen.οΰ, ήs,οΰ,ect,:pl.dat.οϊs , αΐs, οΐs, ect.;Ep.gen. όον
(never οΐο)in the prases όον κλεοs οϋποτ όλεΐται II 2.325, h.Ap. I56;
όον κλεοs έσκε μέγιστον.....Od. I.70; fem έηs,II. I6.208;dat.pl.οΐσι,
ής , ήσι(as always in Hom.)
—A Pronoun,which in early Greek was used
A. as a Demonstr.by the side of οΰτος , όδε, and the Art.ό ,
ή,τό .
B. as a Relat.,also by the side of the accentuated Art. ό.
ή,τό : (v. sub ό ή, τό,c):in later Greek it became a Relat.only,save
in a few special phrases .This Demonstr. and Relat.Pron.must not be
confounded with the Possessive όs, ή, όν,which follows,
-----------------------------------


Без понатаму да извлекувам било какви заклучоци би го повикал најстручниот од аспект на лингвистиката и македонскиот јазик меѓу кајганџиите на форумов да даде своето мислење ,најповеќе за самиот почеток на текстов


ΟΣ ,ή,ό,gen.οΰ,



Почитуван МакеАлиен

Ос , ,ή,ό генитив οн
како да го разбереме напишаново ?
 
А

Адриано

Гостин
Словенскиот врховен бог се викал ДИЈ и неговиот изглед бил ист со изгледот на Зевс!
 
A

anaveno

Гостин
Зевс (Ζευζ) би можел да ce поврзи со именката ѕвезда,..
Ѕе е светлина,виделина...
и ден-денес на малите деца им викаме Ѕе..
Ѕе..за да видат,да погледнат

збрката ја прави грецката наставка "υζ" која ја ставале на секој збор,поготово на "украдените" и преведените зборови..

греците,врховните божества на сите околни народи ги викале Зевс...

доказ дека,немаат врска со "оригиналниот" MK Зе"вс"..
[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
 
A

anaveno

Гостин
Словенскиот врховен бог се викал ДИЈ и неговиот изглед бил ист со изгледот на Зевс!
врховниот славски бог бил ROD (во хиндуизмот Brahma)..
од својот лик РОД го родил богот на Сонцето РА..
(од каде кај славсите,богот на Сонцето РА..
логично..
од Пелазгите т.е. нас..)

бидејќи Род е двополен бог..
ги издвоил од себе Сварог и Лада..
покрај другото..
една од основните функции на Род била раѓањето..
па затоа имаме и денес зборови..
поРОД (раса)..
РОДител,РОДнина,приРОДа,....
плодоРОД,летен РОД,...
водоРОД,јаглеРОД,кислоРОД....

кога ќе се соберат сите родени од РОД..
ете наРОД...

ДИЈ е ИЕ=ДЕУС=ЗЕУС
ДИЈ е ЅЕ по наше...[FONT=&quot]
[/FONT]
 
Член од
1 септември 2020
Мислења
1
Поени од реакции
0
Друзьја, вы дејствительно очень близки к пониманију этимологии слова Зевс. В древне русском и древне славјанском соответственно буквы З (их было 2: З [ze] - и Землја, а втораја Дз [dz] - Дзело или Зело) - обе буквы отвечали за представленија о различных множествах. Буква ДЗ обозначала сверхмножество как избыток, излтшек, чрезмерность и часто соотносилась с имуштественној категориеј, собственно термин Зло звучал ранее как Зело - то есть много, таким образом наши предки видели истосник природы зла в чрезмерности, поэтому излишки урожаја - всё что получал человек сверх необходимого ему он должен был обменјать на ритуальној јармарке каждыј 9ыј день месјаца (изначальныј исконныј порјадковыј номер этој буквы - 9). З - Землја тоже обозначала множество, множество которое человек своеј дејательностьју сосчитать не может, но млжет собрать и окудьтурить, облагородить, образно землја это настолько много как песчтнок в песке и миров (земель, обитаемых планет в космосе). В слове "Зевс" убедительно выделјајутсја два корнја: "Зе" (За) в значении множества, много и "Ве" в базовом значении видеть, видение, смотреть. Таким образом слово "Зевс" јавлјаетсја однокоренным слову "Зависть", но не переносному негативному значенију этого слова а буквальному его смыслу: много смотренија, тот кто завидует, он много смотрит. Получаетсја буквально что "Зевс" значит много смотрјаштиј или всевидјаштиј - видјаштиј абсолјутно всё. Очевидно греки неумело транскрипировали один из важных эпитетов характеристик верховного славјанского божества из македонского, а возможно и обштеславјанского пантеона: ДзеВис, ДзеВиж, ДзеВиз или ЗеВис, ЗеВиз, ЗеВиждь, то есть Бог Всевидјаштиј. В древне русском сохранилось слово вежды (глаза, очи) образованное от корнја Ви/Ве - видеть, ведать. Всевидјаштиј могло также означать и всеведујуштиј - всезнајуштиј. На Украине писателем Гоголем зафиксирована табуированнаја архаичнаја форма этого эпитета ВИј - Виј, персонаж, которым пугали детеј у него были большие веки до пола, если черти ему их поднимали - он видел абсолјутно всё, ничто не могло укрытсја от его взора. ВИј с переводе нашего обштего прајазыка имеет значение очень позожее: видеть максимально. Возможно греки вообште транскрипировали и более простују разговорнују форму вполне понјатнују нам: ВсеВис, ВсеВес - прјамо сокраштение от Все Видјаштиј, всевидјаштиј.
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom