Новите противпожарни авиони на РМ

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.539
Поени од реакции
7.214
Ајде малку да ги погледнеме фактите зошто AT-802 е подобро решение за нас.

Можеби некој го чита воздухопловниот магазин Аеропрофил, во неговиот последен број добро е опфатено околу потребите на Србија за нивното решение околу овој проблем. Главните слаби страни на Канадерот се скапата цена (22 милиони евра по парче а за таа цена се добиваат 8 до 10 At-802 со резервни делови,обука и додатна опрема). Втора работа е времето на чекање за Канадерот, не може да се испорача пред 2012 бидејќи сериското производство е откажано и се склопуваат само недовршени авиони.

Каде е предноста во AT? Неговиот резервоар собира 3100 литри, а потребната длабочина на водата за полнење на резервоарите во лет е половина метар, додека кај Канадерот 2 метри.

Доколку имаме еден пожар а најблиската вода е оддалечена 13 километри, AT-802 со полн резервоар и циклус од полнење на вода и враќање кон пожарот на секои 3 минути, може да исфрли преку 8 илјади литри вода до наредното полнење гориво. Ова е половина од резервоарот на Бе200.

Или ако веќе сакаме да бидеме мегаломани, да го конвертираме карго џамбото во нешто вакво. :)

 

theMac3donian

Мак3донецот
Член од
5 февруари 2007
Мислења
3.690
Поени од реакции
259
Замисли да ја исфрли а ти да си под него. :vozbud:

Некролог: Се удавил од дожд. ЛоЛ
 

JeepMkd

Scratch model builder
Член од
25 јуни 2008
Мислења
1.576
Поени од реакции
468
Абе, има ли нешто ново околу авиониве? Тука се, не се тука? Фотки?

Едит: Денес над Кавадарци леташе Ми-17, најверојатно од тие новите. Не се сеќавам најдобро може и 8ца беше...
 
Член од
8 јануари 2009
Мислења
929
Поени од реакции
21
Ајде малку да ги погледнеме фактите зошто AT-802 е подобро решение за нас.

Можеби некој го чита воздухопловниот магазин Аеропрофил, во неговиот последен број добро е опфатено околу потребите на Србија за нивното решение околу овој проблем. Главните слаби страни на Канадерот се скапата цена (22 милиони евра по парче а за таа цена се добиваат 8 до 10 At-802 со резервни делови,обука и додатна опрема). Втора работа е времето на чекање за Канадерот, не може да се испорача пред 2012 бидејќи сериското производство е откажано и се склопуваат само недовршени авиони.

Каде е предноста во AT? Неговиот резервоар собира 3100 литри, а потребната длабочина на водата за полнење на резервоарите во лет е половина метар, додека кај Канадерот 2 метри.

Доколку имаме еден пожар а најблиската вода е оддалечена 13 километри, AT-802 со полн резервоар и циклус од полнење на вода и враќање кон пожарот на секои 3 минути, може да исфрли преку 8 илјади литри вода до наредното полнење гориво. Ова е половина од резервоарот на Бе200.

Или ако веќе сакаме да бидеме мегаломани, да го конвертираме карго џамбото во нешто вакво. :)

Добро е..
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
Што бидна со тоа авионите за гасење на пожар????Има некој информации??? Случајно сретнав тројца џилкоши од Шутка во Франција кои се претставија како одговорни за тој проект, што не можам да верувам......,но до каде е работата реално дојдена???
Ги лета ли некој тие многу опасни авиони со преслаб за планираните мисии мотор???
Хрватине веќе неколку години трчаат со нив на тркала, ги полнат со цистерна и уште не се охрабриле да полетаат на пловци од вода.....
 

Duffy Duck

Pilot Lovac
Член од
12 мај 2006
Мислења
196
Поени од реакции
10
Rabotat vo momentov ja zavrsuvaat obukata vo ohrid. Inace direktor na DZS kaj sto se avionite e Shaban Saliu. Zatoa si go slusnal toa od Shutka! :)
 
Член од
8 декември 2007
Мислења
254
Поени од реакции
9
Што бидна со тоа авионите за гасење на пожар????Има некој информации??? Случајно сретнав тројца џилкоши од Шутка во Франција кои се претставија како одговорни за тој проект, што не можам да верувам......,но до каде е работата реално дојдена???
Ги лета ли некој тие многу опасни авиони со преслаб за планираните мисии мотор???
Хрватине веќе неколку години трчаат со нив на тркала, ги полнат со цистерна и уште не се охрабриле да полетаат на пловци од вода.....
Tuka se i veke se aktivni. Ubavi,snazni,efikasni i nasi si se. Tri na broj no dostanise. I da nema mnogu potrba da poletuvaat.


Авионите на Дирекцијата за заштита и спасување вчера ги извршија првите акции за гаснење пожари на отворен простор во Дојран и во Скопје
Два од трите противпожарни авиони „ер трактор“ вчера првпат откако се набавени беа употребени за гаснење два пожара во Македонија. Акциите во скопската населба Драчево и во Дојран биле успешни и огнените стихии за кратко време биле локализирани. Засега не е познато дали пожарите биле предизвикани од човечки фактор или причина е жештината.

- Авионите на Дирекцијата за заштита и спасување ги извршија првите акции за гаснење пожари на отворен простор. Два од авионите интервенираа на територијата на Дојран и на Скопје, каде што успешно ги изгаснаа пожарите што избувна на тие територии. Со овие први операции на авиоодделението во Дирекцијата за заштита и спасување се покажа исплатливоста на набавката на авионите - велат од Дирекцијата.

Оттаму велат дека предноста на овие авиони е што можат да гаснат пожари на недостапни терени, а овие пожари биле токму такви, па неопходно било нивното ангажирање.

Овие две акции на летачките пожарникари следеа по минатонеделната најава дека ДЗС во Русија ќе испрати два авиона да ги гаснат пожарите што беснеат околу Москва. Најавено беше нивно итно испраќање во Русија, но очигледно тоа не било сторено.

Ги запрашавме надлежните од Дирекцијата дали ќе останат на одлуката да пратат два авиона и екипаж или, пак, по избувнувањето на пожарите во Македонија одлуката ќе се промени.

- За испраќање на авионите во Москва сега решаваат руските власти, дали и кога ќе ги примат воздухопловите - вели Ласко Мукаетов од ДЗС.

Годинава во Македонија се регистрирани над 70 пожари на нискостеблеста шума, пасишта и стрништа, но тие не биле од широки размери и не предизвикале поголеми штети.

- Само од пожарите во 2007 година имавме штета од 24 милиони евра поради изгорената шума. Ако ги земеме вкупните износи, вредноста на возилата не е ништо во споредба со штетата што ја нанесоа шумските пожари во последните две-три години - велат од ДЗС.

Освен авионите, Владата набави и 25 противпожарни возила од кои 15 се наменети за урбана средина, а пак 10 се специјализирани за шумски пожари.

Трите авиони беа набавени преку шпанската фирма „Ер трактор“, а се од американско производство. Договорот за нивна набавка, тежок 10,3 милиони долари, предвидуваше и обука на пилоти и на технички кадар. Обуката се спроведуваше во Италија, Шпанија и во Македонија, и заврши успешно.

Дирекцијата сега има пет пилоти, еден пилот-раководител на одделението и негов заменик. Покрај пилотите, беа избрани координатори, авиоинженери, авиомеханичари и авиодиспечери.

Летачките трактори ги управува еден пилот, но поради тешките услови во кои работат секогаш треба да има резервни пилоти.

Авионите имаат капацитет од 3.104 литри вода и потребни се 10 секунди за целосно да се наполни резервоарот. Потрошувачката на гориво е околу 800 долари за час, а авионот може да лета во услови на голема надморска височина и на температури до 49 степени. Освен за гасење пожари, тие ќе се користат и за воздушно запрашување и за воздушно пошумување на изгорени површини
 

Apokalipto

Tredici
Член од
4 март 2007
Мислења
15.576
Поени од реакции
2.585
Се надевам дека ќе успеат и да го изгаснат пожаров на Баба планина... наводно "локализираниот"
 
Член од
30 декември 2007
Мислења
759
Поени од реакции
290
Со еден авион нема никогаш да го угаснат тој пожар, барем два да пуштеа вака овај ќе угасни еден дел но кога ќе замини по гориво повторно се запалува и после пак одново. Вчера така цел ден скапа брчење а вечерта пак си гореше со исто сила.
 
М

Мартин`

Гостин
Со еден авион нема никогаш да го угаснат тој пожар, барем два да пуштеа вака овај ќе угасни еден дел но кога ќе замини по гориво повторно се запалува и после пак одново. Вчера така цел ден скапа брчење а вечерта пак си гореше со исто сила.
Мислам дека двата беа пуштени вчера ама не сум 100% сигурен.
 
Член од
14 ноември 2008
Мислења
3.418
Поени од реакции
856
Двата беа. Али проблемот е шо откако ќе напрат извесна километража морало да се сервисират. И среќа шо го угаснаја пожарот и немаше потреба наредниот ден да гаснат, пошо нели, се сервисираја :)
 

BOJ@N

Штрумф Текнувало
Член од
30 ноември 2008
Мислења
884
Поени од реакции
487
Денеска, два авиони речиси цел ден гасат пожар над Битола (над Баирот, германски гробишта).
Од досега прикажаното, не сум задоволен од авионите, не се доволно ефикасни. Фрлаат околу 3000 литри вода (што е малку) а потоа одат до Преспанско на полнење што прави еден циклус да трае околу 15тина минути. Откако ќе ја фрли водата додека се врати, веќе следниот рид е зафатен од пожарот (бидејќи е борова шума, брзо гори), така да иако цел ден се активни, пак речиси целиот рид над Битола изгоре.

За наши услови мислам дека далеку подобро е да се користи Erickson S-64 Aircrane Helitanker

Незнам која е нивната цена но мислам дека далеку подобро би се справувале со пожарите кај нас. Има капацитет од 2650 галони или околу 10.000 литри (Ертракторот има 3.000 л.), се полни за 40-45 секунди, потребна длабочина на водата 45 см што значи дека може да се полни од секакви базени и сл... Со кратки циклуси за еден саат може да исфрли 30.000 галони вода (повеќе од 110.000 л). Плус дополнително може да има шмркови за распрскување и сл. Сигурно се многу скапи, но мислам дека вредат.
На второто видео се гледа како може да полни од обичен мал базен (монтажен)



Firefighting with the Erickson S-64 Aircrane Helitanker
Our unique and versatile S-64 Aircrane Helitanker features a 2,650 gallon (~10,000 liter) tank with microprocessor controlled tank doors that allow for 8 different coverage levels. Unlike many fixed wing tanker firefighters, the tank doors of the S-64 are controlled by a microprocessor that actually adjusts for airspeed and opens the tank doors to allow for a flow rate that matches the particular coverage level selected by the pilot. The tank adds the delivery capacity of fixed wing tanker planes to the maneuvering capability of a helicopter. The tank system and the S-64 Aircrane helicopter are manufactured by Erickson Air-Crane of Central Point, Oregon. The tank system attaches to the Helicopter through 8 hardpoints on the fuselage and has been designed to give the Air Attack Coordinator more control over where and how the drops are made. The Helitanker has received certification and approval from the United States Interagency Airtanker Board, which means that the fixed tank on the S-64 Aircrane firefighting helicopter conforms to the same criteria as tanks installed on fixed wing aircraft. The computations and planning involved with Airtanker drops can be applied to the Helitanker. Considering the fast refill time of 45 seconds or less in any water source as shallow as 18 inches (45 cm), no other system can compare with the precision in which up to 30,000 gallons (~114,000 liters) of foam mix, retardant, or water is delivered, per hour, to the fire.
Erickson Air-Crane has also developed a spray nozzle attachment for the Helitanker. The "Water Cannon" attaches to the tank and forces a stream of water or foam mix at 300 gallons (~1,140 liters) per minute with a coverage range of 200 ft (~60 meters). The water cannon was originally created to fight high rise structure fires in congested inner city areas at altitudes too high for effective use of ground-based hose delivery systems. The cannon can also be used as a remote nurse tender refill tanker for fire engine apparatus stranded at a fire with no nearby water source. With the Water Cannon, the S-64 Helitanker can fill up to four Type 3 engines with one tank...
 

concrete

alte Esel
Член од
22 март 2005
Мислења
12.248
Поени од реакции
1.703
За нашите услови е најдобро да се плаќаат верни чувари со овластување да го УБИЈАТ секого кого ќе го начекаат во боровите и другите високи шуми во летниот и сувите периоди, секаде каде е НАПИШАНО дека е забрането движење по шумата..... Второ полиција треба да се позанимава со таканаречената шумска мафија , а не да соработува со нив. А пак онаа комедија од шумска полиција со "полицајци " од по 0,12 тона треба веднаш да се прати на робија....
Овие авиониве се жали Боже уште кога се купени, неупотребливи и опасни за летање... и се само трошок за државата со издржување на сурија пилоти и механичари кои само се рашетуваат и мезетат од софра до софра..и се надлажуваат кој е поголем пилот......додека нивниот шеф на некаква Агенција мења џипои и проба да се здебели ко комшијата му Амди Бајрам..
Толку за таа "авијација"...веќе нема да зуцнам за нив......;)
 
Член од
31 мај 2011
Мислења
2.746
Поени од реакции
1.285
на овие енормно високи температури на непристапен терен,гореше сува трева,бор и се останато,нема заврнато скоро цело лето(има заврнато само 2-3 пати) - значи СЕ е суво барут и вие сакате со неколку авиончиња и хеликоптери да се стави под контрола за 1 саат ?? и 25 канадери нема да бидат така ефикасни,цела среќа е што не дувна посилен ветар - не се знае како ќе завршеше ова
 

BOJ@N

Штрумф Текнувало
Член од
30 ноември 2008
Мислења
884
Поени од реакции
487
Значи криво е што нема заврнато? што нема дождови?
Проблемот е што не се доволно ефикасни а кога веќе се дадоа толку пари можеше да се набави нешто подобро.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom