Natan 3.0
Bitch Божји
- Член од
- 17 февруари 2019
- Мислења
- 1.598
- Поени од реакции
- 5.064
Малку околу идентификацијата на поединечните племиња во составот на морските народи и нивните физички обележја и наоружување
Добро зачуваниот приказ на заробени морски народи и други заробеници од храмот Мединет Хабу ги прикажува овие затвореници кои биле поврзани со воените походи на Рамзес III во Либија и Азија. Од лево кон десно, припадниците на морските народи можат да се идентификуваат како: Лабу, Шекелеш, двајца можни припадници на Канаан или Сиријци и Пелесет. Оваа сцена е јасен пример за тоа колку живописно биле украсени египетските скулптури и релјефи.
Првата појава на луѓе наречена „Шерден“ се јавува во писмата од Амарна (околу 1350 пр.н.е.), кои служеле како дел од египетскиот гарнизон во Библос, каде тие ги давале своите услуги на кралот Риб Хада. Тие повторно се појавиле за време на владеењето на Рамзес II, во средината на 13 век п.н.е. Во битката кај Кадеш, поединци од народот Шерден биле асимилирани во личната града на Рамзес II. Шерден повторно се појавиле во Египет за време на владеењето на Меренптах, кога се бореле против Египет како дел од коалицијата на поморските нации, и повторно во владеењето на Рамзес III, каде што биле убаво претставени во релјефите на Мединет Хабу како борци заедно со Пелесет. Во овие релјефи, тие се прикажани и меѓу морските народи и како сојузници на Египќаните, како трупи на платеници за Рамзес III. За време на последниот период од бронзеното време, Шерден се појавуваат во списокот на морски народи кои го окупираат феникискиот брег во текст што датира од околу 1100 пр.н.е., Ономастиконот Аменемоп.
Улогата којашто народот Шерден ја одиграл во однос на Египет варира од еден текст до друг. Тие се појавуваат како контингент на египетската војска во широк спектар на извори, меѓу кои и борбени натписи Рамзес II, Папирусот Анастасија и Папирус Харис од времето на Рамзес III и како непријатели на Египќаните за прв пат под Рамзес II, на стелите на Танис и Асван, датирани од втората година од владеењето на Рамзес II (околу 1278 година пр.н.е.). Конечно, се чини дека тие биле платеници без никакви фиксни сојузи, кои би се бореле или со или против Египет.
Во овој релјефен приказ од Абидос (околу 1280 година пр.н.е.), еден лесно вооружен пешадиец од Шерден ја отсекол раката на убиениот управувач на воената хититска кочија за време на битката кај Кадеш. Во оваа репрезентација, Шерден воинот е опремен со лесна туника, кружен штит со средна големина и едноставен шлем со низок профил со два рога и централен диск.
Овие двајца можни воини од народот Шерден, претставени во релјефот на „Морската битка“ од Мединет Хабу (околу 1190 или 1180 пр.н.е.), се прикажани со средни кружни штитови со рачка која е централно пставена, шлем со два рога, многу долг меч во „рапир стил“ и „јастог“ оклопи за торзо или корсети. Овој вид на долг меч е сличен на примероците што биле сведоци во егејските, анадолиските, блискоисточните региони и островот Сардинија.
Мечот претставен подолу, веројатно бил повеќе сличен во форма со овој примерок долг 90 см. пронајден во Бет Даган во близина на Јафа, феникиската престолнина, околу 2000 година пр.н.е. Овие огромни сечила при анализата се покажале дека се состојат од скоро чист бакар со малку додаден арсен.
Три примери на мечеви од доцно бронзено време пронајдени во Египет, а кои не со египетско потекло и потсетуваат на општата форма и дизајн на некои од оние што ги користеле морските народи.
Многу интересен бронзен меч бил пронајден во угаритскиот дел од Сирија. Овој меч е инскрибиран и на картушот на Мернептах и покажува општ типолошки афинитет со бронзените наоди од Централна Европа. Како и да е, карактеристиките како сечилото со жлеб и кралскиот картуш имплицираат продукција од областа на Блискиот Исток, засновано на модел со странско потекло.
Египетските релјефи од Луксор, Абу Симбел и Мединет Хабу посведочуваат и на неколку различни типови шлемови на Шерден. Овие шлемови се чини дека имаат рогови само кога Шердените се бореле со Египќаните, при што нивниот централен диск не бил додаден сè додека морските народи не биле поразени или регрутирани во војската на фараонот и затоа веројатно се поврзани со египетскиот бог на сонцето Ре. Овие типови на шлемови покажуваат сличност со некои претстави на бронзените доба/раното железо доба, потврдени во приказите од Егејот, Анадолија, Централна/Северна Европа и Италија.
Видови шлемови на воините од морскиот народ Шерден
На овој добро зачуван приказ на воинот од народот Шерден од Луксор сè уште е видлива бронзената боја на шлемот. Рогот е обоен со светло сина боја, па веројатно бил изработен од материјал како на пример слонова коска, калај или олово.
Во овој релјефен приказ од Мединет Хабу, прикажана е група на Шерден платеници на Рамзес II. Опремени се со лесна туника, мал штит со централно позиционирана рачка, едноставен конусен шлем со рогови и диск и краток меч или бодеж. Во овој случај, општата форма на овие ножеви/бодежи покажува кореспонденција со примероците од бронзеното време пронајдени во егејскиот, анадолскиот и блискоисточниот регион.
Бодежите претставени погоре, со голема веројатност биле слични по изгледот со овој примерок долг 30 см пронајден во блискоисточниот регион и датиран од околу 2000 година пр.н.е. Исто така и за ова сечило, анализата на материјали покажала дека се состои од скоро чист бакар со малку додаден арсен.
На претставите подолу на левата слика се прикажани двајца воини од Шерден народот опремени со големи и средни штитови, шлемови со рогови, мечеви и лесни копја. Забележливо е и дека првите воини се претставени со брада, обетки и нешто што личи на лесен корсет со панделки. Десната слика прикажува дека Шерден воинот носи оклоп за торзо од типот „јастог“, целосен шлем за глава и голем кружен штит. Штитот на прв поглед се чини дека е зајакнат со два долги елементи поставени однатре, но ако се погледне подобро, овие два елементи се веројатно јажиња кои висат од пловилото на бродот.
Во поморската битка меѓу морскиот народ и египетската војска на Рамзес III, добро е прикажан изгледот на бродовите на морските народи Шерден и Пелесет. Бродовите на морските народи немале весла (или веслата не ги претставил уметникот) и се прикажани само пловилата. Тие имаат единечен јарбол и висока крма што завршува со глава во форма на патка кои служеле како уред за удирање.
Во оваа модерна претстава Шерден воините се опремени со долги мечеви, лесни копја, тркалезен штит со големи и средни димензии и оклоп за торзото од кои левиот е во т.н. „јастог“ стил.
A) Овој целосно бронзен оклоп бил составен од панели на градите и грбот, долни ремени и штитници за рамената/надлактиците. Неговиот генерален дизајн се засновал на некои ахајски оклопни елементи.
B) Овој бронзен оклоп за торзо бил со плочки на градите и грбот и долни ленти и се носел над хитон од лен или друг помалку траен материјал.
C) Овој композитен оклоп за торзо се состоел од бронзени плочки за градите и грбот, штитници за рамената и ватирани ленти од платно во долниот дел.
D) Четвртата варијанта на оклоп прикажува неметален корсет кој веројатно бил направен од кожа или друг помалку траен материјал.
Интересна и целосно функционална модерна реконструкција од бронза на сегментален оклоп од доцното бронзено време, сличен на оние кои ги носеле Шерден воините.
Добро зачуваниот приказ на заробени морски народи и други заробеници од храмот Мединет Хабу ги прикажува овие затвореници кои биле поврзани со воените походи на Рамзес III во Либија и Азија. Од лево кон десно, припадниците на морските народи можат да се идентификуваат како: Лабу, Шекелеш, двајца можни припадници на Канаан или Сиријци и Пелесет. Оваа сцена е јасен пример за тоа колку живописно биле украсени египетските скулптури и релјефи.
Првата појава на луѓе наречена „Шерден“ се јавува во писмата од Амарна (околу 1350 пр.н.е.), кои служеле како дел од египетскиот гарнизон во Библос, каде тие ги давале своите услуги на кралот Риб Хада. Тие повторно се појавиле за време на владеењето на Рамзес II, во средината на 13 век п.н.е. Во битката кај Кадеш, поединци од народот Шерден биле асимилирани во личната града на Рамзес II. Шерден повторно се појавиле во Египет за време на владеењето на Меренптах, кога се бореле против Египет како дел од коалицијата на поморските нации, и повторно во владеењето на Рамзес III, каде што биле убаво претставени во релјефите на Мединет Хабу како борци заедно со Пелесет. Во овие релјефи, тие се прикажани и меѓу морските народи и како сојузници на Египќаните, како трупи на платеници за Рамзес III. За време на последниот период од бронзеното време, Шерден се појавуваат во списокот на морски народи кои го окупираат феникискиот брег во текст што датира од околу 1100 пр.н.е., Ономастиконот Аменемоп.
Улогата којашто народот Шерден ја одиграл во однос на Египет варира од еден текст до друг. Тие се појавуваат како контингент на египетската војска во широк спектар на извори, меѓу кои и борбени натписи Рамзес II, Папирусот Анастасија и Папирус Харис од времето на Рамзес III и како непријатели на Египќаните за прв пат под Рамзес II, на стелите на Танис и Асван, датирани од втората година од владеењето на Рамзес II (околу 1278 година пр.н.е.). Конечно, се чини дека тие биле платеници без никакви фиксни сојузи, кои би се бореле или со или против Египет.
Во овој релјефен приказ од Абидос (околу 1280 година пр.н.е.), еден лесно вооружен пешадиец од Шерден ја отсекол раката на убиениот управувач на воената хититска кочија за време на битката кај Кадеш. Во оваа репрезентација, Шерден воинот е опремен со лесна туника, кружен штит со средна големина и едноставен шлем со низок профил со два рога и централен диск.
Овие двајца можни воини од народот Шерден, претставени во релјефот на „Морската битка“ од Мединет Хабу (околу 1190 или 1180 пр.н.е.), се прикажани со средни кружни штитови со рачка која е централно пставена, шлем со два рога, многу долг меч во „рапир стил“ и „јастог“ оклопи за торзо или корсети. Овој вид на долг меч е сличен на примероците што биле сведоци во егејските, анадолиските, блискоисточните региони и островот Сардинија.
Мечот претставен подолу, веројатно бил повеќе сличен во форма со овој примерок долг 90 см. пронајден во Бет Даган во близина на Јафа, феникиската престолнина, околу 2000 година пр.н.е. Овие огромни сечила при анализата се покажале дека се состојат од скоро чист бакар со малку додаден арсен.
Три примери на мечеви од доцно бронзено време пронајдени во Египет, а кои не со египетско потекло и потсетуваат на општата форма и дизајн на некои од оние што ги користеле морските народи.
Многу интересен бронзен меч бил пронајден во угаритскиот дел од Сирија. Овој меч е инскрибиран и на картушот на Мернептах и покажува општ типолошки афинитет со бронзените наоди од Централна Европа. Како и да е, карактеристиките како сечилото со жлеб и кралскиот картуш имплицираат продукција од областа на Блискиот Исток, засновано на модел со странско потекло.
Египетските релјефи од Луксор, Абу Симбел и Мединет Хабу посведочуваат и на неколку различни типови шлемови на Шерден. Овие шлемови се чини дека имаат рогови само кога Шердените се бореле со Египќаните, при што нивниот централен диск не бил додаден сè додека морските народи не биле поразени или регрутирани во војската на фараонот и затоа веројатно се поврзани со египетскиот бог на сонцето Ре. Овие типови на шлемови покажуваат сличност со некои претстави на бронзените доба/раното железо доба, потврдени во приказите од Егејот, Анадолија, Централна/Северна Европа и Италија.
Видови шлемови на воините од морскиот народ Шерден
На овој добро зачуван приказ на воинот од народот Шерден од Луксор сè уште е видлива бронзената боја на шлемот. Рогот е обоен со светло сина боја, па веројатно бил изработен од материјал како на пример слонова коска, калај или олово.
Во овој релјефен приказ од Мединет Хабу, прикажана е група на Шерден платеници на Рамзес II. Опремени се со лесна туника, мал штит со централно позиционирана рачка, едноставен конусен шлем со рогови и диск и краток меч или бодеж. Во овој случај, општата форма на овие ножеви/бодежи покажува кореспонденција со примероците од бронзеното време пронајдени во егејскиот, анадолскиот и блискоисточниот регион.
Бодежите претставени погоре, со голема веројатност биле слични по изгледот со овој примерок долг 30 см пронајден во блискоисточниот регион и датиран од околу 2000 година пр.н.е. Исто така и за ова сечило, анализата на материјали покажала дека се состои од скоро чист бакар со малку додаден арсен.
На претставите подолу на левата слика се прикажани двајца воини од Шерден народот опремени со големи и средни штитови, шлемови со рогови, мечеви и лесни копја. Забележливо е и дека првите воини се претставени со брада, обетки и нешто што личи на лесен корсет со панделки. Десната слика прикажува дека Шерден воинот носи оклоп за торзо од типот „јастог“, целосен шлем за глава и голем кружен штит. Штитот на прв поглед се чини дека е зајакнат со два долги елементи поставени однатре, но ако се погледне подобро, овие два елементи се веројатно јажиња кои висат од пловилото на бродот.
Во поморската битка меѓу морскиот народ и египетската војска на Рамзес III, добро е прикажан изгледот на бродовите на морските народи Шерден и Пелесет. Бродовите на морските народи немале весла (или веслата не ги претставил уметникот) и се прикажани само пловилата. Тие имаат единечен јарбол и висока крма што завршува со глава во форма на патка кои служеле како уред за удирање.
Во оваа модерна претстава Шерден воините се опремени со долги мечеви, лесни копја, тркалезен штит со големи и средни димензии и оклоп за торзото од кои левиот е во т.н. „јастог“ стил.
A) Овој целосно бронзен оклоп бил составен од панели на градите и грбот, долни ремени и штитници за рамената/надлактиците. Неговиот генерален дизајн се засновал на некои ахајски оклопни елементи.
B) Овој бронзен оклоп за торзо бил со плочки на градите и грбот и долни ленти и се носел над хитон од лен или друг помалку траен материјал.
C) Овој композитен оклоп за торзо се состоел од бронзени плочки за градите и грбот, штитници за рамената и ватирани ленти од платно во долниот дел.
D) Четвртата варијанта на оклоп прикажува неметален корсет кој веројатно бил направен од кожа или друг помалку траен материјал.
Интересна и целосно функционална модерна реконструкција од бронза на сегментален оклоп од доцното бронзено време, сличен на оние кои ги носеле Шерден воините.
Последно уредено: