Како е подобро, повисок пренос помалце вртежи или понизок пренос повеќе вртежи?

Член од
22 септември 2008
Мислења
185
Поени од реакции
4
Оптимален вртежен момент можеби стручно и не постои и лупаме глупости. Но максималниот вртежен момент на возилата е различен и е расположлив на одреден број на вртежи.
Пример за дизелите е од 2.000 до 3.000 вртежи, а максималната снага ја добива на 4.500 вртежи.
Кај бензинците е нешто друго, и максималниот вртежен момент е достапен некаде помеѓу 3.000-4000 вртежи, а максималната снага ја има на 5.500 вртежи.
Дали некој знае за плинот отприлика од колку до колку вртежи да се вози, и на колку вртежи ја вади максималната сила. Бензин моторите сакаат поголем вртежен момент, а плинот не трпи многу вртежи. Како е најдобро за моторот и заштеда на гориво.
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Ауф.... тоа е интересно прашање. Мислам дека не треба да претеруваш со врежите, бидејки плинот ослободува повеќе топлина од бензинот автоматски повисико вртежи повеќе гориво за согорување, поголема топлина. Имаше случај на Хјундаи такси возило, со 250.000 прво од топлината откажа затварањето на вентилите. Незнам како, ваљда алуминиумот попушти и вентилите почнаа да не диктоваат добро. Сепак ова е еден редок екстремен случај.

А со плин слабо се дружам.
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
Дали некој знае за плинот отприлика од колку до колку вртежи да се вози
Исто како со бензин, доколку прифатиш опаѓање на снагата на моторот. Доколку сакаш снага како бензин, тогаш мораш да го тераш во малце повеќе вртежи бидејќи плинот го намалува вртливиот момент на моторот, па за исто коња ти требаат повеќе rpm.

и на колку вртежи ја вади максималната сила.
Веднаш да се разбереме: сила (force) и снага (power) не е исто! Силата се мери во њутни, а снагата во вати/коњи.

На колку вртежи моторот ќе „извади“ најмногу њутн/метри (мерка за сила на вртење, илити тнр. вртлив момент) зависи од типот на моторот. Kaj бензинец, особено со плин, тоа е прилично високо во вртежите.

Од друга страна, најмногу снага (коњи) секој мотор вади на максималните вртежи.

Бензин моторите сакаат поголем вртежен момент
Бензинците нема што да сакаат/не сакаат вртежен момент. Тој си е толкав колкав што си е. Бензинците сакаат повеќе вртежи, без оглед колкав момент ќе има при секој од тие вртежи.
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Знаеш нешто повеќе за она што го напишав погоре? Топлината при палење и оштетувањето на моторот?
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
плинот ослободува повеќе топлина од бензинот
Никако. LPG плинот има BTU (мерка за енергија во единица волумен) помала од бензинот. За иста работа треба повеќе плин да согори од бензин. Затоа кола на плин троши повеќе литри на сто километри.

автоматски повисико вртежи повеќе гориво за согорување, поголема топлина.
Не е баш така. Моторот во својата суштина е уред кој топлината ја претвара во погон, пропулзија. Колку повеќе топлина во цилиндрите - толку повеќе вртлив момент на тркалата. Значи, топлината треба да се троши на терање на колата, а не на греење на моторот. Доколку моторот е исправен, неговата температура треба да биде константна, без оглед на вртежите и/или оптоварувањето.

Имаше случај на Хјундаи такси возило, со 250.000 прво од топлината откажа затварањето на вентилите. Незнам како, ваљда алуминиумот попушти и вентилите почнаа да не диктоваат добро. Сепак ова е еден редок екстремен случај.
Тој мотор си имал некоја друга мака која само дошла до израз. Плинот не го грее моторот повеќе од бензинот. Си се знае која е работна температура на моторот и таа треба да си е таа без оглед на ништо!
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Не не... Грешно си ме сватил. Значи моторот не грее, држи константна работна температура. На чоечето од сервис тоа му го рекоа, дека плинот испуштал повеќе топлина при запалување од бензинот. Несум многу упатен во плиновите и добивање максимум. Нешто слично како ако се пали 200 центи литри бензин и се добива 300 степени, ако се запали 200 центи литри плин ке се добијат 400 степени,
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
Не не... Грешно си ме сватил. Значи моторот не грее, држи константна работна температура. На чоечето од сервис тоа му го рекоа, дека плинот испуштал повеќе топлина при запалување од бензинот. Несум многу упатен во плиновите и добивање максимум. Нешто слично како ако се пали 200 центи литри бензин и се добива 300 степени, ако се запали 200 центи литри плин ке се добијат 400 степени,
Малку ме збуни затоа што погоре пишуваш за количество топлина, а уствари цело време си мислел на температура. Количество топлина и температура не е исто. Ќе пробам да објаснам.

Замисли чаша со студена вода од чешма. Брцни во неа усвитена игла, загреана на неколку илјади степени (висока температура). Ќе напраи чуф, иглата ќе се излади веднаш, а водата во чашата нема да биде значајно потопла.

Сега наместо усвитена игла, стави некаков греач со температура од 50-тина степени и остави го саат време. И покрај тоа што температурата на греачот е стотици пати помала од усвитената игла, греачот ќе предаде многу поголемо количество топлина на водата. Водата во чашата ќе се стопли значајно.

За температурата на горење нема никаква врска колкаво количество нешто ќе запалиш. Запали едно чкорче или цела шума ако сакаш, температурата на пламенот ќе биде иста. Разликата ќе биде во количеството топлина. А температурата до која ќе се загреат деловите кои се во контакт со пламенот зависи од количеството топлина кое, повторувам, во единица волумен кај плинот е помало, така да баш ме чуди ова што го кажале на сервис.

А ова што почнале да се топат вентили од голема температура не знам како да го коментирам пошто, вака по мое, не би требало да се случува. Ни ја не се разбирам у коли на плин скоро ич.
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
Значи лошото беше што не се топеа вентилите... Туку пропаѓаа во алуминиумот од деклата и притскаа на брегастата (претпоставувам неквалитетен алуминиум??). Па потоа ги одземаа на дребонг за да лепат (ги кратеа одгоре по неколку милиметри), за да изоди уште 20.000-30.000 км.
 

Yan Gillan

Iron Maiden - my religion
Член од
12 мај 2006
Мислења
642
Поени од реакции
19
Plinot ispusta znacitelno pomalku toplina od benzinot a so toa ima i pomala eksplozivna mok sto znaci gi namaluva zabrzuvanjeto i karajnata brzina na voziloto(ova vazi za postarite modeli so KARBURATOR dodeka za ponovite vozila koi imaat direktno vbrizguvanje na gorivoto toa e regulirano od kompjuter i ne se zabelezuva nekoja epten golema razlika)E sea plinot koa vleguva u cilindri e laden bidejki pominuva od tecna u gasovita sostojba i zatoa koga motorot e laden prvoto palenje treba sekogas da bide na benzin bidejki em podolgo vreme ke verglas dur ti upali kolata i em ke ja zaebes raspinjacata vo koja ima membrana i moze da se skine. Bidejki plinot ima pomala eksplozivna mok toa avtomatski znaci pomali udari i na klipovite i na radilica sto znaci go stedi motorot. A toa deka plinot e posen i deka gi gori ventilite se samo carsiski muabeti toa se slucuva samo kaj onie vozila koj ne odat na poinakov benzin od starata super 98 koja veke ja nema po benziskite pumpi tuku ima nekoj super bezoloven. Taka da ne samo sto ke vozis poevtino tuku i ke si go stedis motorot.


A inace bolje ti e spored mene povisok pprenos pomali vrtezi za da si go stedis motorot i gorivoto.
A ako sakas zabrzuvanje i da preticas po straza togas povisoki vrtezi od 4 000 pa i 5 000 (ova ti go kazuem od iskustvo poso imalo i navrati koa se cedela masinata i preku 6 500) sigurno ne ti begaat
 

Ептен

Џомба
Член од
30 јуни 2006
Мислења
97
Поени од реакции
15
поентата на темата! декстер праша, како е поубаво? во првиот случај, кај што си возиш 50 со трета, или вториот, кај што возиш 50 во четврта?
Ако и само ако не забрзуваш, ниту е угорница, тогаш е боље во четврта - паразитските губитоци се помали, абењето е помало...

...ама ако е загреан моторот. Ако е ладен, боље у трета за побрзо да се загрее, па после во четврта. Кога е моторот ладен, тие паразитски губитоци ги сакаш, ти требаат, тие ти ја греат колата, сакаш да се повеќе.

Значи лошото беше што не се топеа вентилите... Туку пропаѓаа во алуминиумот од деклата и притскаа на брегастата (претпоставувам неквалитетен алуминиум??). Па потоа ги одземаа на дребонг за да лепат (ги кратеа одгоре по неколку милиметри), за да изоди уште 20.000-30.000 км.
Не знам другар, мене коливе поише теоретски ме занимаат, практично за чепкање и поправање сум дудук - и за сијаличка ја носам на сервис :icon_conf Никад не сум замастил руки со отворена хауба.
 
Член од
4 октомври 2008
Мислења
4.014
Поени од реакции
1.247
Има негативни страни и возењето на малку вртежи. Кај големите мотори (кубикажа) нема гајле ама кај малите се јавуваат поедини проблеми. На пример кај моето Поло бидејќи поголемиот дел од времето се вози на 2000-2500 вртежи пумпата за вода неможеше да направи доволен притисок и постојано "се мачи" така да морав да ја сменам на 40,000км. Понекогаш е добро да се издува моторот на поголеми вртежи не за џабе новите мотори се високотуражни за разлика на оние од пред 70+ години кои беа нискотуражни.
 

AtoM-AnT

Dexter
Член од
3 септември 2008
Мислења
4.530
Поени од реакции
582
Има негативни страни и возењето на малку вртежи. Кај големите мотори (кубикажа) нема гајле ама кај малите се јавуваат поедини проблеми. На пример кај моето Поло бидејќи поголемиот дел од времето се вози на 2000-2500 вртежи пумпата за вода неможеше да направи доволен притисок и постојано "се мачи" така да морав да ја сменам на 40,000км. Понекогаш е добро да се издува моторот на поголеми вртежи не за џабе новите мотори се високотуражни за разлика на оние од пред 70+ години кои беа нискотуражни.
Може да се мачи ако е на струја вртењето а водната пумпа се врти нормално и зависно од обртите на моторот. Може си ставил неквалитетна зимска течност за ладење па затоа попуштила водната пумпа?!
 
С

Спенсер

Гостин
имам семеен пријател има тојота корола нз кубикажа...нели јапонциве бараат повеќе вртежи нели... дечкото ја лупа у 4та и тера 60км/ч... ја така неможам..иако сум 15год и немам речиси никакво искуство, знам како ке возам кога ке земам дозвола...3000-4000 па мењам...или на повисоки вртежи...вака го гушиш моторот...мое мислење...и треба еднаш у црвеното поле до крај да појде стрелката, да се издува барем еднаш...
 

Dzish

unlike any other...
Член од
15 февруари 2007
Мислења
13.994
Поени од реакции
2.687
имам семеен пријател има тојота корола нз кубикажа...нели јапонциве бараат повеќе вртежи нели... дечкото ја лупа у 4та и тера 60км/ч... ја така неможам..иако сум 15год и немам речиси никакво искуство, знам како ке возам кога ке земам дозвола...3000-4000 па мењам...или на повисоки вртежи...вака го гушиш моторот...мое мислење...и треба еднаш у црвеното поле до крај да појде стрелката, да се издува барем еднаш...
Ако ја вртиш до црвеното.... ке ја дуплираш потрошувачката наведена од фабриката :smir:
 

Kajgana Shop

На врв Bottom