So zgolemuvanje na brojot na EV ke dojdat i problemite povrzani so toa. Zamisli kakvi guzvi i cekanje bi se pojavilo na benzinskite stanici posebno vo razvienite drzavi koga namesto za minuta dve polnenje gorivo ke treba da se polnat baterii po najmalku eden cas i poveke. Frekventnite benz pumpi ke treba da imaat poveke stotini superchagreri, znaes li koja para e toa? Kakva infrastruktura e potrebna i so kakva luda amperaza? ako narodot so zivee vo stanovi kako ke gi polni vozilata? So prajme ako ostanes so prazna baterija, kanticka tuka nema da ja oprai rabotata itn..
www.zerohedge.com/news/2017-05-03/tesla-burns-through-620-million-loses-13000-car-made-ahead-model-3-launch
Прочитај погоре, да не повторувам.
Возилото ќе можеш да го полниш дома за секојдневна употреба.
Единствено кога ќе правиш патување подолго од 300-400 километри во зависност од досегот на возилото, единствено тогаш ќе ти треба полнење. Сигурно секој ден не патуваш по 400 километри, ниту пак еднаш неделно.
Дури и да е така, полнењето на некои станици ќе трае помалку од 30 минути, на кои станици ќе има голем број полначи. Ова е веќе реалност со Тесла во Америка и поголем дел од Европа.
Нека не те плаши каква инфраструктура е потребна, со самото зголемување на бројот на електрични автомобили ќе се реши и инфраструктурата постепено како што ќе има потреба од тоа.
Абе во принцип немам ништо против ЕВ како идеја, само што мислам дека во моментот се далеку од остварлива идеја - во смисла да ги заменат во некоја значајна мера возилата свс - заради инфраструктурните и конструктивните проблеми врзани пред се со снабдувањето со струја, проблемите со батериите (полнење, замена, еколошки последици од производство и отфрлање на стари батерии...). Друго што не гледам која тоа предност Тесла ја има пред "конвенционалните" произведувачи на автомобили (освен ако не измислиле и имаат патент за некој драстично напреден тип на батерии, електромоторите се мање више едноставни) - овие барем работат со профит и можат паралелно да развиваат и електрични и коли свс. Можеби Тесла ќе продава 500к годишно (што не ми се верува во скоро време, ако и воопшто), ама БМВ пак ќе продава 2 милиона, да не зборувам ФВ, Тојота итн - колку од тие ќе бидат електрични, колку свс е веќе друго прашање...
Еве, размислувам, можеби во иднина би купил е-Голф за секојдневно возење - го добиваш за 35к евра нов, и со купувањето имаш можност да изнајмиш до 30 дена годишно и 4000км од ФВ дилер бесплатно "нормално" ФВ возило, во ценовен ранг до Тигуан ми се чини беше, за кога ќе ти треба "нормално" возило за подолги патувања, поголем багажник итн...
Предноста што Тесла ја има е во концептот, батериите и најмногу во производствениот процес и наскоро капацитет. Сите постоечки и идни модели им се дизајнирани да бидат лесно надградливи и хардверски и софтверски со многубројни решенија како брзо сменување на батеријата со помоќна, софтверско надоградување на автономно возење без одење на сервис итн. Со конструирањето на огромен производствен погон и изработување на скоро сите делови на едно место драстично ја намалуваат цената на производство.
Најдобар пример се батериите. Со одлуката сами да ги произведуваат батериите во масивна фабрика применувајќи технологија која делумно сами ја развиле ќе ја намалат цената за 30% на батериите во наредните година две. За разлика другите производители мора да купуваат батерии што значи многу повисока цена по батерија од Тесла.
Тесла веќе имаат 500 000+ резервации, а според нивниот план ќе произведуваат милион возила годишно во 2020.
Аналогијата со Ајфонот на Ејпл од пред 10 години е одлична споредба за тоа што Тесла го прави моментално. Иако Ејпл успеа да превземе голем дел од пазарот и целосно го смени производот за неколку години, во авто-индустријата тоа ќе оди подолго, но крајниот резултат ќе биде ист. Тие што нема да инвестираат навреме во новиот производ, ќе ги снема. Како што ги нема Нокиа, Алкател и други или имаат многу мал удел.
Патем, целиов муабет се однесува за блиска иднина, 2-3 години од сега. Можеби ова треба да стои како напомена.
Моментално и нема некои електрични возила што се доволно ефтини и со добри перформанси, но доброто е што за година-две ќе има. Барем за Западните земји.
Сакаш да кажеш дека година дена откако ја остваруваат добивката, Епл плаќаат данок за истата ?
Дај те молам направи некоја понормална и поасална споредба, споредување на автомобили со мобилни телефони е исто како да споредуваш јаболки и круши, патлиџани и јајца, едноставно не ти држи вода споредбата.
Каде успеа да видиш дека споредив телефон со автомобил, секоја чест. Лежи некој талент во тебе.
Ај друга споредба ќе направиме.
Виндоус 10 вс Андроид.
Куалком вс. Интел.
Пошто сакаш многу да се мешаш во дискусии, а врска немаш, баш да видиме кои познавања ги имаш.
Примерот со телефоните е најопиплив и најчесто споменуван, затоа е и најчесто употребуван, но постојат многу други како овие погоре кои комплетно исто ја доловуваат поентата.