Иднина на дизел моторите после скандалот со VW

Член од
14 август 2008
Мислења
2.441
Поени од реакции
1.012
БМВ и Мерцедес продаваат по околу 2 милиони возила годишно, ФВ и Тојота по преку 10 милиони... Само во САД минатата година се продадени околу 4 милиони коли не вклучувајќи ги притоа и комерцијалните возила... За споредба, Тесла во 2016 произвела околу 80000 возила...

Кога ќе успее некој да изгради електрична инфраструктура за 1,2 милијарди возила колку што се проценува дека се возат во светот, плус батерии за нив (оти батерија за телефон и за кола не е исто) тогаш ќе зборуваме за моторите свс како минато. Освен ако не ги забранат, па да не тераат да се возиме со јавен превоз или со точаци, оти коли на струја колку и да сакаат нема ни приближно да успеат да произведат во доволен број. Башка муабети за субвенции.
 
А

Атлантист

Гостин
БМВ и Мерцедес продаваат по околу 2 милиони возила годишно, ФВ и Тојота по преку 10 милиони... Само во САД минатата година се продадени околу 4 милиони коли не вклучувајќи ги притоа и комерцијалните возила... За споредба, Тесла во 2016 произвела околу 80000 возила...

Кога ќе успее некој да изгради електрична инфраструктура за 1,2 милијарди возила колку што се проценува дека се возат во светот, плус батерии за нив (оти батерија за телефон и за кола не е исто) тогаш ќе зборуваме за моторите свс како минато. Освен ако не ги забранат, па да не тераат да се возиме со јавен превоз или со точаци, оти коли на струја колку и да сакаат нема ни приближно да успеат да произведат во доволен број. Башка муабети за субвенции.
Никој не рече дека преку ноќ ќе се изврши замената, освен во некои земји како Норвешка и Холандија, Ако пак се земат во предвид земјите од 3-тиот свет, јасно е ќе потрае доста долго, можеби колку и коњите кога ги менувале. Но и дека пазарот е здрман, ни тоа веќе никој не го спори.

Еве што се случува на пазарот, ова веќе не се работи само за моментално произвотсво, него и за идни очекувања. Освен ако не се изјаловат плановите за 500 000 годишно произвотво, па да се повлечат инвеститорите и да излезе сето ова финансиски балон. Но не верувам, има податоци дека инвестициите се реализираат и Тесла многу брзо ќе биде способна да го дигне производството на пола милион возила годишно. Засега одлично им оди, другиве производители како да се фатени на спиење, не дека нема да одговорат соодветно.

Еве за споредба 2013, работиве многу брзо се менуваат, ако одиме пред 2010, вредноста на компанијата е занемарлива, основана е 2003.


И не е само Тесла во игра, сите производители имаат ЕВ во својот асортиман, пр. Шевролет Волт, Нисан Леаф... Сепак револуцијата се очекува да ја направи Модел 3 кој ќе почне да се произведува оваа година. Другите го следат, сите најавуваат големи инвестиции во овој сегмент. Плус ако на целава прикаска ги додадеме оние плагин хибриди, кои се и на гориво а истовремено можат да се полнат како електрични каде доминира Тојота, јасен е трендот и веќе не може да се промени.
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.043
Поени од реакции
4.698
БМВ и Мерцедес продаваат по околу 2 милиони возила годишно, ФВ и Тојота по преку 10 милиони... Само во САД минатата година се продадени околу 4 милиони коли не вклучувајќи ги притоа и комерцијалните возила... За споредба, Тесла во 2016 произвела околу 80000 возила...

Кога ќе успее некој да изгради електрична инфраструктура за 1,2 милијарди возила колку што се проценува дека се возат во светот, плус батерии за нив (оти батерија за телефон и за кола не е исто) тогаш ќе зборуваме за моторите свс како минато. Освен ако не ги забранат, па да не тераат да се возиме со јавен превоз или со точаци, оти коли на струја колку и да сакаат нема ни приближно да успеат да произведат во доволен број. Башка муабети за субвенции.
Никој не рече дека електричните возила ќе превладеат уште утре.
Ќе треба време, години, 2-3 децении за комплетно да се исфрлат од употреба колите со мотори со внатрешно согорување.
Впрочем, такви се и плановите на неколку Западни земји, како Норвешка, Холандија, Германија кои веќе ги забранија возилата на фосилни горива или имаат предлог да ги забранат во 2025 и 2030.
Понатаму, неколку автомобилски гиганти како Фолксваген, Мерцедес веќе вложуваат билиони во производствени капацитети за електрични возила чии модели треба да се појават во наредните 2-3 години. Скоро секој производител веќе планира да има најмалку еден целосно електричен модел до 2020 година.
Настрана фактот што во игра влегуваат неколку нови играчи кои ќе понудат електрични автомобили пред старите автопроизведувачи.

Друг интересен факт е што бројот на производствени погони за батерии нагло се зголемува. Само Гигафактори на Тесла ќе произведува повеќе батерии отколку целото производство во светот за оваа или минатата година. Но Тесла ќе изгледа смешно во споредба со производството кое го планира Кина во наредните 3 години. Гиганти како LG, Samsung, Panasonic (настрана од соработката со Тесла) веќе градат масивни производствени погони за батерии, а производството на литиум експоненцијално расте.

Производство на литиум:



Производството на батерии:




Исто така последната година-две се појавија неколку нови компании кои работат на градење полначи на патиштата за електричните автомобили. Иако веќе ги има во голем број не само во големите градови туку и по автопатите, нивниот број постојано се зголемува.
Но најголемата предност на електричните автомобили е што може да бидат наполнети дома.

Патем, нелогична ти е споредбата со продажбата на автомобили.
Еден автомобил на Тесла е во просек 90 000 долари. Колку автомобили од 90 000 долари продаде БМВ, Тојота или Фолксваген?
 
Последно уредено:
А

Атлантист

Гостин
Po anketa na ispitani kupuvaci na tesli vo norveska osnovnata pricina za kupuvanje bila cisto ekonomska, ogromna subvencija za kupuvanje, po 50.000 dolari po vozilo ako se zeme vo predvid deka ne se plaka ddv, ogromni popusti za registracija, parkinzi, avtopati itn. Sto na krajot matematicki izleguva najeftino vozilo, poso tamu i gorivoto e preku 2e litar. Imaat pari pa se rasfrlaat.
Vo usa elektricni vozila zasega vo najgolema mera kupuvaat ekofrikovite. A po nekoja studija vo usa ako se namalat ili ukinat subvenciite za kupuvanje i plus tie za registracija i avtopatovi prodazbata ke padne kako kamen. Sto i vo nekoi drzavi vo usa veke se slucuva poso edna po edna pocnaa da gi ukinuvaat subvenciite.
Во USA ред се чека за возило, производството не може да одговори на побарувачката. За Модел S и X ќе чекаш 1 месец за да го добиеш откако ќе нарачаш, за Модел 3 најмалку 1 година.
 
Член од
14 август 2008
Мислења
2.441
Поени од реакции
1.012
Ме мрзи да гуглам колку автомобили свс од 90к и поскапи се продадени, но друга ми е поентата: ќе може ли Тесла - или некој друг призведувач - да ги замени комплетно (или барем во значајна мера) возилата свс под 90к долари, кои се далеку побројни, со електрични? Да, производството на батерии и литиум се зголемува, но до колку може да се зголеми и дали ќе биде тоа доволно? Да оставиме настрана што батериите како што се сега се сеуште доста непрактично решение, дури и со "суперполначи".

Тоа што долго се чека на испорака и не е некој добар показател...
 
Член од
24 април 2008
Мислења
10.483
Поени од реакции
11.538
Ти што мислиш, што значи обрт?
За тие кои живеат на овие простори, тоа е многу непријатен збор - севкупната сума на заработени и на потрошени финансиски средства, што е многу неубаво кога ќе ги земеш во предвид сметките на просечниот Балканец.

Но добро, еве ќе го користиме зборот заработувачка.

Заработувачката на Епл кои ти толку ги фалиш, е чиста добивка или неоданочена добивка ?
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.043
Поени од реакции
4.698
Ме мрзи да гуглам колку автомобили свс од 90к и поскапи се продадени, но друга ми е поентата: ќе може ли Тесла - или некој друг призведувач - да ги замени комплетно (или барем во значајна мера) возилата свс под 90к долари, кои се далеку побројни, со електрични? Да, производството на батерии и литиум се зголемува, но до колку може да се зголеми и дали ќе биде тоа доволно? Да оставиме настрана што батериите како што се сега се сеуште доста непрактично решение, дури и со "суперполначи".

Тоа што долго се чека на испорака и не е некој добар показател...
Колку километри поминуваш ти дневно со кола?
Колку поминува дневно просечен Американец, Британец, Германец?
Колку патувања годишно правиш каде во еден ден поминуваш над 400 километри?
На колку патувања ти ќе имаш потреба да го полниш автомобилот?

Дали сето ова ти претставува проблем кога колата можеш да ја полниш дома, имаш досег од 400 километри и полначи на секој 100-150 километри кои ја полнат батеријата за 30 минути? Не гледам што е непрактичното тука...

Возење на секои 3-4 дена до бензиска е попрактично отколку вклучување в штекер кога си дома?

Патем, Модел 3 на Тесла кој треба да биде пуштен во продажба за неколку месеци ќе чини 35 000 долари. Со пола милион резервации за само една недела од најавувањето и уште непознати карактеристики нека му ја мислат Германците... :)

За тие кои живеат на овие простори, тоа е многу непријатен збор - севкупната сума на заработени и на потрошени финансиски средства, што е многу неубаво кога ќе ги земеш во предвид сметките на просечниот Балканец.

Но добро, еве ќе го користиме зборот заработувачка.

Заработувачката на Епл кои ти толку ги фалиш, е чиста добивка или неоданочена добивка ?
Аман, еве нека не е обрт зборот туку приход. Сите средства остварени од продажба во една година пред оданочување. Подобро?
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Во USA ред се чека за возило, производството не може да одговори на побарувачката. За Модел S и X ќе чекаш 1 месец за да го добиеш откако ќе нарачаш, за Модел 3 најмалку 1 година.
Proizvodstvoto moze i da zapre, so sekoe izlezeno vozilo se zgolemuva bruto zagubata. Vozilata se prodavaat pod finansiski isplatliva cena i ne moze da gi pokrijat troskovite na proizvodstvoto i kreditite. Tesla e fakticki realno odamna bankrotirana kompanija, samo slepata vera na investitorite i subvenciite ja drzat nad vodata. Mislam deka mnogu povece sansa za uspeh imaat so proektot za solarni keramidi i krovovi. Patem akciite na enron na vremeto preku nok padnaa od 100usd na 0. Tolku za vrednosta na tesla, toa ti e najobicna lotarija.[DOUBLEPOST=1495736581][/DOUBLEPOST]
Колку километри поминуваш ти дневно со кола?
Колку поминува дневно просечен Американец, Британец, Германец?
Колку патувања годишно правиш каде во еден ден поминуваш над 400 километри?
На колку патувања ти ќе имаш потреба да го полниш автомобилот?

Дали сето ова ти претставува проблем кога колата можеш да ја полниш дома, имаш досег од 400 километри и полначи на секој 100-150 километри кои ја полнат батеријата за 30 минути? Не гледам што е непрактичното тука...

Возење на секои 3-4 дена до бензиска е попрактично отколку вклучување в штекер кога си дома?

Патем, Модел 3 на Тесла кој треба да биде пуштен во продажба за неколку месеци ќе чини 35 000 долари. Со пола милион резервации за само една недела од најавувањето и уште непознати карактеристики нека му ја мислат Германците... :)



Аман, еве нека не е обрт зборот туку приход. Сите средства остварени од продажба во една година пред оданочување. Подобро?
So zgolemuvanje na brojot na EV ke dojdat i problemite povrzani so toa. Zamisli kakvi guzvi i cekanje bi se pojavilo na benzinskite stanici posebno vo razvienite drzavi koga namesto za minuta dve polnenje gorivo ke treba da se polnat baterii po najmalku eden cas i poveke. Frekventnite benz pumpi ke treba da imaat poveke stotini superchagreri, znaes li koja para e toa? Kakva infrastruktura e potrebna i so kakva luda amperaza? ako narodot so zivee vo stanovi kako ke gi polni vozilata? So prajme ako ostanes so prazna baterija, kanticka tuka nema da ja oprai rabotata itn..[DOUBLEPOST=1495737026][/DOUBLEPOST]www.zerohedge.com/news/2017-05-03/tesla-burns-through-620-million-loses-13000-car-made-ahead-model-3-launch
 
Последно уредено:
Член од
24 април 2008
Мислења
10.483
Поени од реакции
11.538
Аман, еве нека не е обрт зборот туку приход. Сите средства остварени од продажба во една година пред оданочување. Подобро?
Сакаш да кажеш дека година дена откако ја остваруваат добивката, Епл плаќаат данок за истата ?

Дај те молам направи некоја понормална и поасална споредба, споредување на автомобили со мобилни телефони е исто како да споредуваш јаболки и круши, патлиџани и јајца, едноставно не ти држи вода споредбата.
 
А

Атлантист

Гостин
Proizvodstvoto moze i da zapre, so sekoe izlezeno vozilo se zgolemuva bruto zagubata. Vozilata se prodavaat pod finansiski isplatliva cena i ne moze da gi pokrijat troskovite na proizvodstvoto i kreditite. Tesla e fakticki realno odamna bankrotirana kompanija, samo slepata vera na investitorite i subvenciite ja drzat nad vodata. Mislam deka mnogu povece sansa za uspeh imaat so proektot za solarni keramidi i krovovi. Patem akciite na enron na vremeto preku nok padnaa od 100usd na 0. Tolku za vrednosta na tesla, toa ti e najobicna lotarija.[DOUBLEPOST=1495736581][/DOUBLEPOST]
So zgolemuvanje na brojot na EV ke dojdat i problemite povrzani so toa. Zamisli kakvi guzvi i cekanje bi se pojavilo na benzinskite stanici posebno vo razvienite drzavi koga namesto za minuta dve polnenje gorivo ke treba da se polnat baterii po najmalku eden cas i poveke. Frekventnite benz pumpi ke treba da imaat poveke stotini superchagreri, znaes li koja para e toa? Kakva infrastruktura e potrebna i so kakva luda amperaza? ako narodot so zivee vo stanovi kako ke gi polni vozilata? So prajme ako ostanes so prazna baterija, kanticka tuka nema da ja oprai rabotata itn..[DOUBLEPOST=1495737026][/DOUBLEPOST]www.zerohedge.com/news/2017-05-03/tesla-burns-through-620-million-loses-13000-car-made-ahead-model-3-launch
Па ти пишува дека имаа голема аквизиција за Солар Сити од 2,6 милијарди, па прикажале загуба, плус имаат големи инвестиции во пресрет на модел 3, сето ова е очекувано. Е сега се жалат за некаков квартален пад на акциите, а ако погледнеш долгорочно акциите од крајот на 2013 се трипати зголемени, од 100$ na 315$ сега, да не збориме за пред тоа.

https://www.google.com/#q=tsla+stock

PS. За разлика од Енрон, инвестициите на Тесла се гледаат од вселената, ќе морам сликовито за да видиш на што се трошат парите. Оваа фабрика кога ќе се заврши ќе биде најголемиот по волумен објект на светот. Инаку производството на батерии веќе се одвива во деловите кои се готови.
Другата е испорака и монитрање на машини и роботи за Модел 3. Значи нема ништо конспиративно, очекувај наскоро 500 000 годишна продукција.


Tesla receives massive shipment of robots for Model 3 production line – first pictures
 
Последно уредено од модератор:
Член од
14 август 2008
Мислења
2.441
Поени од реакции
1.012
Абе во принцип немам ништо против ЕВ како идеја, само што мислам дека во моментот се далеку од остварлива идеја - во смисла да ги заменат во некоја значајна мера возилата свс - заради инфраструктурните и конструктивните проблеми врзани пред се со снабдувањето со струја, проблемите со батериите (полнење, замена, еколошки последици од производство и отфрлање на стари батерии...). Друго што не гледам која тоа предност Тесла ја има пред "конвенционалните" произведувачи на автомобили (освен ако не измислиле и имаат патент за некој драстично напреден тип на батерии, електромоторите се мање више едноставни) - овие барем работат со профит и можат паралелно да развиваат и електрични и коли свс. Можеби Тесла ќе продава 500к годишно (што не ми се верува во скоро време, ако и воопшто), ама БМВ пак ќе продава 2 милиона, да не зборувам ФВ, Тојота итн - колку од тие ќе бидат електрични, колку свс е веќе друго прашање...

Еве, размислувам, можеби во иднина би купил е-Голф за секојдневно возење - го добиваш за 35к евра нов, и со купувањето имаш можност да изнајмиш до 30 дена годишно и 4000км од ФВ дилер бесплатно "нормално" ФВ возило, во ценовен ранг до Тигуан ми се чини беше, за кога ќе ти треба "нормално" возило за подолги патувања, поголем багажник итн...
 
Последно уредено:
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Абе во принцип немам ништо против ЕВ како идеја, само што мислам дека во моментот се далеку од остварлива идеја - во смисла да ги заменат во некоја значајна мера возилата свс - заради инфраструктурните и конструктивните проблеми врзани пред се со снабдувањето со струја, проблемите со батериите (полнење, замена, еколошки последици од производство и отфрлање на стари батерии...). Друго што не гледам која тоа предност Тесла ја има пред "конвенционалните" произведувачи на автомобили (освен ако не измислиле и имаат патент за некој драстично напреден тип на батерии, електромоторите се мање више едноставни) - овие барем работат со профит и можат паралелно да развиваат и електрични и коли свс. Можеби Тесла ќе продава 500к годишно (што не ми се верува во скоро време, ако и воопшто), ама БМВ пак ќе продава 2 милиона, да не зборувам ФВ, Тојота итн - колку од тие ќе бидат електрични, колку свс е веќе друго прашање...

Еве, размислувам, можеби во иднина би купил е-Голф за секојдневно возење - го добиваш за 35к евра нов, и со купувањето имаш можност да изнајмиш до 30 дена годишно и 4000км од ФВ дилер бесплатно "нормално" ФВ возило, во ценовен ранг до Тигуан ми се чини беше, за кога ќе ти треба "нормално" возило за подолги патувања, поголем багажник итн...
egolf kola li e ne zaebavaj, ni 100km ne moze da gi istera. Problemot kaj EV e so ne moze ti da racunas dek baterijata ke ja trosis do kraj,mora neso da ostane,i deka navedenite podatoci za dostrelot se vo idealni uslovi. Pa taka ako sakas realni 300km treba da imas baterija deklarirana za najmalku 500km, so pogolema baterija, pomal problem so rezervata, poso 10% rezerva na 500km e solidni 50km a na 100km e sitni 10km.
 
Член од
29 јуни 2014
Мислења
23.593
Поени од реакции
38.741
Momentalno Tesla ja gradi Giga factory najgolemata fabrika za baterii vo svetot.
 

Human

Explorer
Член од
10 октомври 2009
Мислења
12.043
Поени од реакции
4.698
So zgolemuvanje na brojot na EV ke dojdat i problemite povrzani so toa. Zamisli kakvi guzvi i cekanje bi se pojavilo na benzinskite stanici posebno vo razvienite drzavi koga namesto za minuta dve polnenje gorivo ke treba da se polnat baterii po najmalku eden cas i poveke. Frekventnite benz pumpi ke treba da imaat poveke stotini superchagreri, znaes li koja para e toa? Kakva infrastruktura e potrebna i so kakva luda amperaza? ako narodot so zivee vo stanovi kako ke gi polni vozilata? So prajme ako ostanes so prazna baterija, kanticka tuka nema da ja oprai rabotata itn..www.zerohedge.com/news/2017-05-03/tesla-burns-through-620-million-loses-13000-car-made-ahead-model-3-launch
Прочитај погоре, да не повторувам.
Возилото ќе можеш да го полниш дома за секојдневна употреба.
Единствено кога ќе правиш патување подолго од 300-400 километри во зависност од досегот на возилото, единствено тогаш ќе ти треба полнење. Сигурно секој ден не патуваш по 400 километри, ниту пак еднаш неделно.
Дури и да е така, полнењето на некои станици ќе трае помалку од 30 минути, на кои станици ќе има голем број полначи. Ова е веќе реалност со Тесла во Америка и поголем дел од Европа.
Нека не те плаши каква инфраструктура е потребна, со самото зголемување на бројот на електрични автомобили ќе се реши и инфраструктурата постепено како што ќе има потреба од тоа.

Абе во принцип немам ништо против ЕВ како идеја, само што мислам дека во моментот се далеку од остварлива идеја - во смисла да ги заменат во некоја значајна мера возилата свс - заради инфраструктурните и конструктивните проблеми врзани пред се со снабдувањето со струја, проблемите со батериите (полнење, замена, еколошки последици од производство и отфрлање на стари батерии...). Друго што не гледам која тоа предност Тесла ја има пред "конвенционалните" произведувачи на автомобили (освен ако не измислиле и имаат патент за некој драстично напреден тип на батерии, електромоторите се мање више едноставни) - овие барем работат со профит и можат паралелно да развиваат и електрични и коли свс. Можеби Тесла ќе продава 500к годишно (што не ми се верува во скоро време, ако и воопшто), ама БМВ пак ќе продава 2 милиона, да не зборувам ФВ, Тојота итн - колку од тие ќе бидат електрични, колку свс е веќе друго прашање...

Еве, размислувам, можеби во иднина би купил е-Голф за секојдневно возење - го добиваш за 35к евра нов, и со купувањето имаш можност да изнајмиш до 30 дена годишно и 4000км од ФВ дилер бесплатно "нормално" ФВ возило, во ценовен ранг до Тигуан ми се чини беше, за кога ќе ти треба "нормално" возило за подолги патувања, поголем багажник итн...
Предноста што Тесла ја има е во концептот, батериите и најмногу во производствениот процес и наскоро капацитет. Сите постоечки и идни модели им се дизајнирани да бидат лесно надградливи и хардверски и софтверски со многубројни решенија како брзо сменување на батеријата со помоќна, софтверско надоградување на автономно возење без одење на сервис итн. Со конструирањето на огромен производствен погон и изработување на скоро сите делови на едно место драстично ја намалуваат цената на производство.
Најдобар пример се батериите. Со одлуката сами да ги произведуваат батериите во масивна фабрика применувајќи технологија која делумно сами ја развиле ќе ја намалат цената за 30% на батериите во наредните година две. За разлика другите производители мора да купуваат батерии што значи многу повисока цена по батерија од Тесла.
Тесла веќе имаат 500 000+ резервации, а според нивниот план ќе произведуваат милион возила годишно во 2020.

Аналогијата со Ајфонот на Ејпл од пред 10 години е одлична споредба за тоа што Тесла го прави моментално. Иако Ејпл успеа да превземе голем дел од пазарот и целосно го смени производот за неколку години, во авто-индустријата тоа ќе оди подолго, но крајниот резултат ќе биде ист. Тие што нема да инвестираат навреме во новиот производ, ќе ги снема. Како што ги нема Нокиа, Алкател и други или имаат многу мал удел.

Патем, целиов муабет се однесува за блиска иднина, 2-3 години од сега. Можеби ова треба да стои како напомена. :)
Моментално и нема некои електрични возила што се доволно ефтини и со добри перформанси, но доброто е што за година-две ќе има. Барем за Западните земји.


Сакаш да кажеш дека година дена откако ја остваруваат добивката, Епл плаќаат данок за истата ?

Дај те молам направи некоја понормална и поасална споредба, споредување на автомобили со мобилни телефони е исто како да споредуваш јаболки и круши, патлиџани и јајца, едноставно не ти држи вода споредбата.
Каде успеа да видиш дека споредив телефон со автомобил, секоја чест. Лежи некој талент во тебе.

Ај друга споредба ќе направиме.
Виндоус 10 вс Андроид.
Куалком вс. Интел.
Пошто сакаш многу да се мешаш во дискусии, а врска немаш, баш да видиме кои познавања ги имаш. :pos:

Примерот со телефоните е најопиплив и најчесто споменуван, затоа е и најчесто употребуван, но постојат многу други како овие погоре кои комплетно исто ја доловуваат поентата.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom