За мене не постои римски папа.

Дали би ги славеле вашите празници по Грегоријанскиот календар?


  • Вкупно гласачи
    7

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.498
Ajde, sto pobrgu zatrupajte gi argumentite so offtopici. Drugacije nemozete.

Komentari za textot slabo, pa mizerna defokusacija so Hiteri, Katolici, demoni, kurci palci.
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
878
Охридска архиепископија или Охридска патријаршија? Според д-р Петар Поповски, кој многу години се занимава со историјата на Македонската православна црква, дилеми нема: Охридската архиепископија била крената на ниво на патријаршија во 999 година со благослов на тогашниот папа Гргур Петти и така опстојувала сe до 1767 година, кога турскиот султан со декрет иреде го спречил нејзиното самостојно дејствување. Според некои познавачи на работите, фактот што тој чин го направил султанот како иноверен владетел во Македонија, оди во прилог на тезата дека, всушност, Охридската архиепископија никогаш и не била укината.
Податоците за подигањето на Охридската архиепископија на ниво на патријаршија, кој во последниот број на †Македонско времееи ги реактуализира Поповски, за Македонската православна црква не се спорни, но таа не располага со релевантни податоци за тој период од постоењето на Црквата на овие простори.
За нас тие се добредојдени, вели митрополитот преспанско-пелагониски г. Петар и додава: †Нам ни се познати податоците од документите за период на Охридската архиепископија, зашто нејзините челници се потпишувале како архиепископи, а не како патријарси. Меѓутоа, доколку постојат пишани документи, тоа ќе биде одлична можност за поширока расправа. Според мои сознанија, патријаршискиот степен Ј бил укинат со распадот на Самуиловата држава во 1018 година, кога Василиј Велики ја деградирал Охридската патријаршија и ја спушта на степен на архиепископија, оставајќи Ј го автокефалниот статус. Така, во тоа време постоеле само две автокефални цркви - Охридската архиепископија и Цариградската патријаршија. За нас е од особено значење податокот дека првиот архиепископ на Охридската архиепископија во тоа време, во периодот од 1018 до 1037 година бил Јован Дебарскиии.
Според сознанијата на д-р Поповски, презентирани во †Македонско времееи, царот Самуил во неколку наврати се обраќал до папата да ја именува Охридската архиепископија како патријаршија. Во 999 година, папата Гргур Петти, кој заради старост не можел да дојде и лично да го донесе светото папско миро, како свој претставник го испратил надбискупот, кој со специјално канонско послание, потврдено со папскиот потпис ја подигнал Охридската архиепископија на ниво на патријаршија. Тогаш, Охридската црква веќе и формално-правно станала патријаршија. Со дипломата, папата Гргур Петти му ја испратил и златната царска круна, а Охридската црква, по Цариградската, станала втора црква на Балканскиот Полуостров со статус на патријаршија, со таа разлика, како што објаснува Поповски, што Цариградската станала патријаршија само по државна линија, а не и според евангелските правила и канони кои обврзувале унапредувањето да го изврши некој повисок духовен авторитет, од црква основана од апостол, што не било случај со неа.
Во 999 година во патријаршиската Соборна црква во Охрид, пишува †Македонско времееи, била одржана свечена литургија, на која во присуство на болјарите и на високиот црковен клир, со папско миро Самуил бил крунисан за цар, а архиепископијата Прима Јустинијана била прогласена за патријаршија. Но, за нас е посебно значење делот за територијалните аспирации на тогашната српска и бугарска држава кои како крајна цел го имале намалувањето на влијанието на Охридската црква врз црковниот живот во тие земји, ама и во земјите на Дакија, Малорусија, Украина и Русија. Многу подоцна, отцепувањето на српските епархии од Охрид и потврдувањето на автокефалноста на Српската црква од страна на никејскиот патријарх Емануел, предизвикало остра реакција кај тогашниот поглавар на Охридската црква, Димитрие Хоиматијан, тврди д-р Поповски.
Тој жестоко се спротивставил и од патријархот Емануел побарал веднаш да го повлече своето решение, предупредувајќи го дека извршил антиканонски акт. Патријархот Хоматијан, кој по потекло бил Грк, бил револтиран од овој чин и во договор со Охридскиот патријаршиски синод, преку скопскиот епископ Јован, му испратил протестно писмо на новопроизведениот српски архиепископ Сава, со кое го предупредува дека ќе го отстрани од Црквата ако не се покае. Конкретно, во писмото пишувало дека Охридската патријаршија претставува мајка-црква. Каков бил повратниот одговор не е познато, меѓутоа, во време на српскиот крал Стеван Радослав (1228-1242), Српската црква ги возобновила односите со Охридската патријаршија, бидејќи ја сметала за своја мајка-водителка. Интересен е податокот дека српскиот цар Душан во време на своето владеење не посегнал по автокефалноста на Охридската црква, ниту пак по нејзините права и привилегии зашто ја сметал за продолжение на Јустинијана Прима. Нејзините права и привилегии тој дури и ги потврдил во познатиот Душанов законик, а ниту еден акт на српската црква во тоа време не смеел да биде потпишан од српскиот архиепископ, додека не бил ставен печатот на Охридската архиепископија.

На потег се историчарите, чиј придонес би бил особено важен во периодот кога Соборот на СПЦ се обидува на територијата на Македонија да инсталира своја паралелна црква. Но, податоците кои ги презентира д-р Петар Поповски за нас се важни и заради фактот што првпат се објавува и листа на поглаварите на православната Македонска црква.


http://217.16.70.245/?pBroj=1809&stID=38434&pR=3


E sega, dali treba da se potcenuva vlijanieto na Vatikan ili ne!!?
Samo ova da se verificira na povisoko nivo, gi menuva celosno poziciite.

Ama kako moze ova da mu odgovara na Srpceta... epa nejke modzi
Мислиш дека „полните со аргументи“ малкурефци имаат нешто да бекнат на ова?! Think twice.

П.С. Ќе се погрижам да го има овој текст на секоја страница од оваа тема.
 
N

n/a

Гостин
Ajde, sto pobrgu zatrupajte gi argumentite so offtopici. Drugacije nemozete.

Komentari za textot slabo, pa mizerna defokusacija so Hiteri, Katolici, demoni, kurci palci.
Кој факти бе... лоло?
Дека ти сакаш да славиш заедно со бугарите?
Слави бе....
Слави. :vozbud:

И турете една анкета.
Да се преброиме. :)
 

Ѕвер

Перфекционист
Член од
4 јануари 2006
Мислења
2.223
Поени од реакции
28
Па глеј си за тебе бе! кој те праша?? Овде збориме за верниците од МПЦ, а не од СПЦ или Вранишковски...вас...КОЈ ВЕ ЕБЕ
Па и овој што ја отворил темава е поклоник на Вранишковски и на СПЦ.....јас стварно незнам зошто се толку безобразни да навлегуваат во нашата духовна интима:toe:
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.498
Мислиш дека „полните со аргументи“ малкурефци имаат нешто да бекнат на ова?! Think twice.

П.С. Ќе се погрижам да го има овој текст на секоја страница од оваа тема.
Зашто толку нервоза кај Сервиве?

Патријархот Хоматијан, кој по потекло бил Грк, бил револтиран од овој чин и во договор со Охридскиот патријаршиски синод, преку скопскиот епископ Јован, му испратил протестно писмо на новопроизведениот српски архиепископ Сава, со кое го предупредува дека ќе го отстрани од Црквата ако не се покае. Конкретно, во писмото пишувало дека Охридската патријаршија претставува мајка-црква. Каков бил повратниот одговор не е познато, меѓутоа, во време на српскиот крал Стеван Радослав (1228-1242), Српската црква ги возобновила односите со Охридската патријаршија, бидејќи ја сметала за своја мајка-водителка.

Па како зашто, во текстот убаво е потенцирана “Ахиловата пета“ на СПЦ и Грчката пропаганда.

Само потврдување:

Во втората половина на X век, за време на владеењето на цар Самоил, врз нивната црковно-образовна активност била основана автокефалната Црква - Охридска Патријархија. По паѓањето на Самуиловото Царство, Охридската Патријархија била сведена на степен на Архиепископија и како таква постоела осум века, сè до 1767 година по Христос кога била укината од страна на Турскиот султан Мустафа III, а нејзините епархии биле присоединети кон Цариградската Патријархија.

http://www.wcdarc-ohrid.org/Default.aspx?id=40


After obtaining the Pope's blessing, Samuel promoted the Macedonian Church to the rank of a patriarchate. Ohrid then became the ecclesiastical and czaristic centre of the Macedonian State and grew into a true medieval metropolis.

http://www.ohrid.org.mk/eng/istorija/samuil.htm

Кој факти бе... лоло?
Дека ти сакаш да славиш заедно со бугарите?
Слави бе....
Слави. :vozbud:

И турете една анкета.
Да се преброиме. :)
"The Serbian Orthodox Church [SPC], among other things, backs the Greek Orthodox Church because a significant segment of the SPC’s leadership was educated and has spent a lot of time in Greek churches and monasteries, and has received grants from Greek Orthodox Church funds, remaining under its influence to this very day. That’s why moderate SPC bishops are known as the Greek wing,” Gruevski wrote.

http://www.b92.net/eng/news/comments.php?nav_id=52654

Јасно е што ви смета српчета.

Полека сичко доваѓа на место, така и твојата улога на форумов.:vozbud:


И како ќе гласи анкетата?
хехе, простор за манипулација на друго место да бараш.
 

TMPO

Obraz
Член од
31 октомври 2007
Мислења
1.728
Поени од реакции
26
Daj da glasame napravite anketa. Ke vidime koj se so turska janicarska krv i sto najbitno mue da bidat albanski i evropski slugi, i ke vidime na koj pravoslavieto i zlatniot krst e nesto najmilo.
 

TpH_Bo_OkO

Трноризец
Член од
18 мај 2005
Мислења
11.537
Поени од реакции
878
Daj da glasame napravite anketa. Ke vidime koj se so turska janicarska krv i sto najbitno mue da bidat albanski i evropski slugi, i ke vidime na koj pravoslavieto i zlatniot krst e nesto najmilo.
Темпо, може да те прашам нешто?

На која дата славиш Илинден?
На која дата славиш Нова Година?
 

Divider

Seraphim
Член од
24 февруари 2005
Мислења
27.337
Поени од реакции
3.062
А и ти да молчиш.

Остај го Темпо.

Арен е тој.

Једино од бакнуење крс и кандило се поболел. Требал појќе кама и кубура....ама не кај овие вмрофциве од новокомпнираното вмро на Љ. Г и Н.Г!
 
N

n/a

Гостин
Мислам дека нема зошто да се тролуе,па да се набедуе...
итн...
(сит сум уште од Бугарија од бугарски свинштини).
Ете ви анкета,повелете.
:toe:
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Кој факти бе... лоло?
Дека ти сакаш да славиш заедно со бугарите?
Слави бе....
Слави. :vozbud:

И турете една анкета.
Да се преброиме. :)
Зевс,провокациите ти немат краj,а?
Има нешто лошо да слават со кого и да биде?Важното е да се слави,па кога и со кого не е битно.:helou:
 
N

n/a

Гостин
Зевс,провокациите ти немат краj,а?
Има нешто лошо да слават со кого и да биде?Важното е да се слави,па кога не е битно.:helou:
Мислам дека нема зошто да се тролуе,па да се набедуе...
итн...
(сит сум уште од Бугарија од бугарски свинштини).
Ете ви анкета,повелете.
:toe:
 

fmi

Член од
1 февруари 2007
Мислења
13.039
Поени од реакции
2.270
Мислам дека нема зошто да се тролуе,па да се набедуе...
итн...
(сит сум уште од Бугарија од бугарски свинштини).
Ете ви анкета,повелете.
:toe:
Убаво е во анкетата да има и друг став,заштото само 2-некак...
Па за свинштините....,знаеме на Балкан за кои се вели - свинари.:smir:
 

Divider

Seraphim
Член од
24 февруари 2005
Мислења
27.337
Поени од реакции
3.062
Јас мислам дека вака е најубава анкетата.
 
N

n/a

Гостин
Да му мочам во кондура на тој што ја поставил анкетата.

Ако сакате вие админи, анкетата да биде непристрасна, ќе ја поставите вака:

1. Дали Македонија треба да го воведе грегоријанскиот календар и да се приклучи кон унијатите?

1. Да.

2. Не, треба да остане со јулијанскиот календар во сооднос со цариградската патријаршија.
Пола Македонија НЕ знае и не разбира кои се тие унијатите...
Битната разлика е таа:
-Сакаш да славиш со католиците
-Сакаш да славиш со православните.

Другото е... виша политика ПОДЛОЖНА НА МНОГУ МАЛВЕРЗАЦИИ И ПЕРЕЊЕ ПАМЕТ.
Молим лепо,анкетата е одлична.

Анкетата е сменета и е ФАЛЦ.
Последниот од низата фалсификати.
Башка стартно не брои четири гласа.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom