Загадувањето не сопира, секоја година нови 4.500 заболени од рак!

Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Глупости на квадрат. PM 10 и PM 2,5 се производ на горење дрва и друг тврд огревен материјал. Производ на согорување гориво/нафта е јагленрод моноксид, кој што е отров. Ја не знам како е кај тебе, али навечер кога ебана кола нема да помине и сите се дома, тогаш загадувањето е најголемо, без разлика на денот во неделата.[DOUBLEPOST=1480236852][/DOUBLEPOST]Еве и доказ дека врска нема

http://mojvozduh.eu/web/#draw?location=Karpos&type=AQI

завчера беше 35 - 40 во Карпош, денес е 82. Што споредено со лани е многу малку и е чудно како наеднаш се намали загадувањето.
Ако се глупости, подоле прочитај колку загадуваат бензинци а колку дизели (PM e ПМ10 а NOx e азотен оксид), па и спореди го СО (јаглен моноксид). Азотните оксиди кај ЕУРО 1 и 2 не се мерени -коса ќе ти се исправи ако дознаеш колку канцерогени загадувачи се дизелаши ЕУРО 1 и 2.

TierDateCOTHCNMHCNOxHC+NOxPMPN [#/km]
Diesel
Euro 1†July 19922.72 (3.16)---0.97 (1.13)0.14 (0.18)-
Euro 2January 19961.0---0.70.08-
Euro 3January 20000.64--0.500.560.05-
Euro 4January 20050.50--0.250.300.025-
Euro 5aSeptember 20090.50--0.1800.2300.005-
Euro 5bSeptember 20110.50--0.1800.2300.0056×1011
Euro 6September 20140.50--0.0800.1700.0056×1011
Petrol (Gasoline)
Euro 1†July 19922.72 (3.16)---0.97 (1.13)--
Euro 2January 19962.2---0.5--
Euro 3January 20002.30.20-0.15---
Euro 4January 20051.00.10-0.08---
Euro 5September 20091.00.100.0680.060-0.005**-
Euro 6September 20141.00.100.0680.060-0.005**6×1011***
* Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I
** Applies only to vehicles with direct injection engines
*** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates
† Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
еве линк за попрегледно
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Isto ti e i so euro4,5 itn dizelite so dpf, i tuka i tamu na zapad dpfjata masovno se otstranuvaat potoa nema ni euro 1.
 
Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Isto ti e i so euro4,5 itn dizelite so dpf, i tuka i tamu na zapad dpfjata masovno se otstranuvaat potoa nema ni euro 1.
Пробај во Германија да извадиш DPF и да регистрираш возило. :)
Аферата дизелгејт за што беше?;)
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Пробај во Германија да извадиш DPF и да регистрираш возило. :)
Аферата дизелгејт за што беше?;)
Imam doneseno 5-6 vozila od germanija so provereno otstranet dpf. I sega so prajme? Vo slovenija i Italija pa na skoro na site dizeli postari od 2007 se otstraneti dpf filtrite. Malce pocnuva da zeza kolata i prvo so se pravi se vadi dpfto i blindira egrto.
 
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.612
Поени од реакции
18.054
Ако се глупости, подоле прочитај колку загадуваат бензинци а колку дизели (PM e ПМ10 а NOx e азотен оксид), па и спореди го СО (јаглен моноксид). Азотните оксиди кај ЕУРО 1 и 2 не се мерени -коса ќе ти се исправи ако дознаеш колку канцерогени загадувачи се дизелаши ЕУРО 1 и 2.

TierDateCOTHCNMHCNOxHC+NOxPMPN [#/km]
Diesel
Euro 1†July 19922.72 (3.16)---0.97 (1.13)0.14 (0.18)-
Euro 2January 19961.0---0.70.08-
Euro 3January 20000.64--0.500.560.05-
Euro 4January 20050.50--0.250.300.025-
Euro 5aSeptember 20090.50--0.1800.2300.005-
Euro 5bSeptember 20110.50--0.1800.2300.0056×1011
Euro 6September 20140.50--0.0800.1700.0056×1011
Petrol (Gasoline)
Euro 1†July 19922.72 (3.16)---0.97 (1.13)--
Euro 2January 19962.2---0.5--
Euro 3January 20002.30.20-0.15---
Euro 4January 20051.00.10-0.08---
Euro 5September 20091.00.100.0680.060-0.005**-
Euro 6September 20141.00.100.0680.060-0.005**6×1011***
* Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I
** Applies only to vehicles with direct injection engines
*** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates
† Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
еве линк за попрегледно
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Се слагам со се, јас лично би стимулирал возење на плин (TNG), се дур електрични коли не станат стандард, а за едно 10 до 15 години верувам дека ќе станат, барем низ светов ако не тука.

Ме нервира тоа што некој пробува да го протне горењето на дрва како еколошко.

Иначе еве ти сообраќај во ЛА

https://www.facebook.com/ABCNews/videos/10155047951123812/

И пак почист воздух имаат.
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Се слагам со се, јас лично би стимулирал возење на плин (TNG), се дур електрични коли не станат стандард, а за едно 10 до 15 години верувам дека ќе станат, барем низ светов ако не тука.

Ме нервира тоа што некој пробува да го протне горењето на дрва како еколошко.

Иначе еве ти сообраќај во ЛА

https://www.facebook.com/ABCNews/videos/10155047951123812/

И пак почист воздух имаат.
Donekade normalno, tamu ne ni znaat so e dizel. A vo Evropa site na dizel udrile, barem dosega. Za kaj nas pa da ne pravam muabet. Vozacite na benzinci se kazneti zatoa so imaat pocist izduv so 20% poskapo gorivo.
 
Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Imam doneseno 5-6 vozila od germanija so provereno otstranet dpf. I sega so prajme? Vo slovenija i Italija pa na skoro na site dizeli postari od 2007 se otstraneti dpf filtrite. Malce pocnuva da zeza kolata i prvo so se pravi se vadi dpfto i blindira egrto.
Отстранети се затоа што DPF филтерот може да го продаде на старо, а таа кола што си ја купил не била наменета за да ја продаде таму тукуовде и слични пазари. А ако го блокираш EGR си пукаш во колено, азотните оксиди не ги рециклираш туку комплетно ги исфрлаш, заедно ПМ10 без дпф и тамам .
 
Член од
12 март 2009
Мислења
19.807
Поени од реакции
15.727
Азотните оксиди кај ЕУРО 1 и 2 не се мерени -коса ќе ти се исправи ако дознаеш колку канцерогени загадувачи се дизелаши ЕУРО 1 и 2.

TierDateCOTHCNMHCNOxHC+NOxPMPN [#/km]
Diesel
Euro 1†July 19922.72 (3.16)---0.97 (1.13)0.14 (0.18)-
Euro 2January 19961.0---0.70.08-
Euro 3January 20000.64--0.500.560.05-
Euro 4January 20050.50--0.250.300.025-
Euro 5aSeptember 20090.50--0.1800.2300.005-
Euro 5bSeptember 20110.50--0.1800.2300.0056×1011
Euro 6September 20140.50--0.0800.1700.0056×1011
Petrol (Gasoline)
Euro 1†July 19922.72 (3.16)---0.97 (1.13)--
Euro 2January 19962.2---0.5--
Euro 3January 20002.30.20-0.15---
Euro 4January 20051.00.10-0.08---
Euro 5September 20091.00.100.0680.060-0.005**-
Euro 6September 20141.00.100.0680.060-0.005**6×1011***
* Before Euro 5, passenger vehicles > 2500 kg were type approved as light commercial vehicles N1-I
** Applies only to vehicles with direct injection engines
*** 6×1012/km within first three years from Euro 6 effective dates
† Values in parentheses are conformity of production (COP) limits
еве линк за попрегледно
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
најповеќе ме нервираат дизелите што не ги гасат, ај кога е -20, ама ни во сред лето...
се тоа под итно во отпад, ама ниту една партија не смее да загризе... а и ги вадат катализаторите; на технички имаат сонди за мерење гасови, ама НЕМА примена на ЗАКОН...
еве СДСМ или било која друга партија, нека објави званично и писмено, не само формално, дека ќе забрани сите постари дизели Еуро 1 и2 и ќе ќе биде нафтата поскапа од бензинот, како секаде, ќе гласам за нив
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Отстранети се затоа што DPF филтерот може да го продаде на старо, а таа кола што си ја купил не била наменета за да ја продаде таму тукуовде и слични пазари. А ако го блокираш EGR си пукаш во колено, азотните оксиди не ги рециклираш туку комплетно ги исфрлаш, заедно ПМ10 без дпф и тамам .А издувните гасови и ти ги дишеш, ама ти знаеш, голем си..:)
Izvadeni se zato so bile kaput. I taka si gi vozat i registriraat i vo germanija i vo italija bez nikakov problem.[DOUBLEPOST=1480240099][/DOUBLEPOST]
најповеќе ме нервираат дизелите што не ги гасат, ај кога е -20, ама ни во сред лето...
се тоа под итно во отпад, ама ниту една партија не смее да загризе... а и ги вадат катализаторите; на технички имаат сонди за мерење гасови, ама НЕМА примена на ЗАКОН...
еве СДСМ или било која друга партија, нека објави званично и писмено, не само формално, дека ќе забрани сите постари дизели Еуро 1 и2 и ќе ќе биде нафтата поскапа од бензинот, како секаде, ќе гласам за нив
Starite dizeli ne se zabraneti nikade, samo sto ne smeat da se vozat vo centrite na pogolemite gradovi. I vo Grmanija ima ogromen broj na stari i perfektno socuvani dizelasi koi so zadovolstvo si gi vozat i nitu pod razno ne gi prodavaat.
 
Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Како и да е еве и јас возам дизел, и јас учествувам во загадувањето. Колку и да е над ЕУРО 4, сепак азотните оксиди се проблем. Проблем за мене, проблем за тебе, проблем за сите нас.
Треба да си тргнеме секој од себе и да превземеме нешто.
Убаво вели zmej gorjanin, само бензинци или бензинци со ТНГ за поевтино, како преодна фаза безин +батерија (хибрид), и на крај електрични.
Ама треба остра реформа тука, строги закони, и да видиш како ќе биде поубаво..
Негде прочитав интересен предлог- нека забранат собраќај на патнички возила во Скопје еден месец, па да видиме каде е проблемот....[DOUBLEPOST=1480242221][/DOUBLEPOST]
најповеќе ме нервираат дизелите што не ги гасат, ај кога е -20, ама ни во сред лето...
се тоа под итно во отпад, ама ниту една партија не смее да загризе... а и ги вадат катализаторите; на технички имаат сонди за мерење гасови, ама НЕМА примена на ЗАКОН...
еве СДСМ или било која друга партија, нека објави званично и писмено, не само формално, дека ќе забрани сите постари дизели Еуро 1 и2 и ќе ќе биде нафтата поскапа од бензинот, како секаде, ќе гласам
Кaкo дoпoлнувaње a штo спoмнa и valvoline, кaј нaс и вo нaјнoвиoт зaкoн зa безбеднoст вo сooбрaќaјoт вo член 7 стoи декa декoјa oпштинa требa дa oбезбеди зoнa зa сooбрaќaј сo нискa емисијa нa штетни гaсoви,
Ние нa хaртијa све имaме и све знaме кaкo требa, aмa изгледa прoценкa е oвa дa стoи пoд тепих дo пoгoден мoмент. Избoри се ближaт,избoри се ближaт...
 
Последно уредено:
Член од
13 јули 2010
Мислења
2.793
Поени од реакции
6.206
Се слагам со се, јас лично би стимулирал возење на плин (TNG), се дур електрични коли не станат стандард, а за едно 10 до 15 години верувам дека ќе станат, барем низ светов ако не тука.

Ме нервира тоа што некој пробува да го протне горењето на дрва како еколошко.

Иначе еве ти сообраќај во ЛА

https://www.facebook.com/ABCNews/videos/10155047951123812/

И пак почист воздух имаат.
Греењето на дрва не е еколошко, но во овие услови и оваа економија е поеколошко од греењето со гуми, отпадно уље, пластика, иверица, стар мебел.....

Многу домаќинства поради економската состојба (никогаш незавршена транзиција) неможат да си дозволат да купат инвертер клима, печка на пелети или друго поефикасно грејно тело. Дрвото им е единствен начин на огрев.

Проблемот е што дрвото го направија луксуз, па луѓето горат се што може да гори. Најголемиот број домаќинства имаат неефикасни печки кои немаат висок степен на согорување и сами по себе загадуваат доволно. Кога ќе се додаде фактот дека во ваквите печки се согорува се и сешто јасно е дека се загадува воздухот.

Од друга страна дрвото е обновлив извор на енергија доколку шумите плански се сечат и одржуваат а се врши и планско пошумување на голини. Соголувањето на шумите од страна на Македонски Шуми и илегалната сеча, како и Денот на дрвото на кој е битно да се сликаш со прачка со врвот во земја и коренот во воздух е далеку од еколошко и нормално одржување на шумите.

Греењето на дрва може да биде еколошко, но во моментов кај нас тоа не е, а и негледам ни најмал знак за промена на ситуацијата кон подобро.
 
Член од
12 март 2009
Мислења
19.807
Поени од реакции
15.727
Како и да е еве и јас возам дизел, и јас учествувам во загадувањето. Колку и да е над ЕУРО 4, сепак азотните оксиди се проблем. Проблем за мене, проблем за тебе, проблем за сите нас.
Треба да си тргнеме секој од себе и да превземеме нешто.
Убаво вели zmej gorjanin, само бензинци или бензинци со ТНГ за поевтино, како преодна фаза безин +батерија (хибрид), и на крај електрични.
Ама треба остра реформа тука, строги закони, и да видиш како ќе биде поубаво..
Негде прочитав интересен предлог- нека забранат собраќај на патнички возила во Скопје еден месец, па да видиме каде е проблемот....
загадување со ПМ10 имало од векот, ложење на дрва а и јаглен во големи градови. позната е лондонската магла и смог и Џек Мевосек.А на пример Канзас Сити пред многу години бил преплавен со коњски измет од запрежни возила..
Но сега се гори и пластика и гума и иверица со лепак а наместо коњи се возиме со коли кој загадуваат. Не може и не мора тотално цел град да се умртви, доволно е во строг центар само автобуси, камиончиња за достава и службени државни возила да одат, па и тоа не е малку, а да се уведе за приватните коли чифт/тек, но не верувам дали ќе се поштува и како ќе се прави контрола....
Најлесно,најбрзо и прво што може да се почне е +20% еколошки данок на нафта и едукација да не се оставаат да работат во место. се расправав со еден пред 2 месеци, запалил дизелот на паркинг , му се јавил некој на дебилен телефон, седи во кола и зборува а моторот без потреба го оставил да работи... се враќам по 10 минути од продавница, тој уште е на паркинг и зборува а моторот си работи без прекин, а надвор 20 степени[DOUBLEPOST=1480243047][/DOUBLEPOST]
Како и да е еве и јас возам дизел, и јас учествувам во загадувањето. Колку и да е над ЕУРО 4, сепак азотните оксиди се проблем. Проблем за мене, проблем за тебе, проблем за сите нас.
Треба да си тргнеме секој од себе и да превземеме нешто.
Убаво вели zmej gorjanin, само бензинци или бензинци со ТНГ за поевтино, како преодна фаза безин +батерија (хибрид), и на крај електрични.
Ама треба остра реформа тука, строги закони, и да видиш како ќе биде поубаво..
Негде прочитав интересен предлог- нека забранат собраќај на патнички возила во Скопје еден месец, па да видиме каде е проблемот....
загадување со ПМ10 имало од векот, ложење на дрва а и јаглен во големи градови. позната е лондонската магла и смог и Џек Мевосек.А на пример Канзас Сити пред многу години бил преплавен со коњски измет од запрежни возила..
Но сега се гори и пластика и гума и иверица со лепак а наместо коњи се возиме со коли кој загадуваат. Не може и не мора тотално цел град да се умртви, доволно е во строг центар само автобуси, камиончиња за достава и службени државни возила да одат, па и тоа не е малку, а да се уведе за приватните коли чифт/тек, но не верувам дали ќе се поштува и како ќе се прави контрола....
Најлесно,најбрзо и прво што може да се почне е +20% еколошки данок на нафта и едукација да не се оставаат да работат во место. се расправав со еден пред 2 месеци, запалил дизелот на паркинг , му се јавил некој на дебилен телефон, седи во кола и зборува а моторот без потреба го оставил да работи... се враќам по 10 минути од продавница, тој уште е на паркинг и зборува а моторот си работи без прекин, а надвор 20 степени
Izvadeni se zato so bile kaput. I taka si gi vozat i registriraat i vo germanija i vo italija bez nikakov problem.[DOUBLEPOST=1480240099][/DOUBLEPOST]
Starite dizeli ne se zabraneti nikade, samo sto ne smeat da se vozat vo centrite na pogolemite gradovi. I vo Grmanija ima ogromen broj na stari i perfektno socuvani dizelasi koi so zadovolstvo si gi vozat i nitu pod razno ne gi prodavaat.
незнам дали е уште така, уште пред 10-на години комшијата што живее во Берлин се жалеше за стариот мерцедес дека многу плаќа регистрација... сега имам пријател кој е во Германија, отиде таму со стариот еуро2 мерцедес, ама мораше во отпад да го носи а си купи мала кола бензинец еуро 4
 
Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Ireal, поскапување на нафтата нема да помине оти е врзано со транспорт на роба и све ќе поскапе по домино ефект. Треба да се најде решение во комбинација од скап паркинг во центар, дополнителна такса за собраќај во центар како во Лондон, еко зони по примерот на Германија (ова го имаме во закон ама некој треба и да го спроведе), скалеста такса при регистрација на возила според тип на мотор,зафатнина на мото и старост на возило (како примерот погоре -“уште пред 10-на години комшијата што живее во Берлин се жалеше за стариот мерцедес дека многу плаќа регистрација... сега имам пријател кој е во Германија, отиде таму со стариот еуро2 мерцедес, ама мораше во отпад да го носи а си купи мала кола бензинец еуро 4“, и организиран јавен превоз (од се претходно споменато ова е најтешко да се оствари).
Никој во кампања пред избори не спмнува вакви нешта , а не сум оптимист дека кој и да победи ќе се занимава со оваа тема, оти сите ние за нив сме само бројка. Дури и еколошките друштва „невладини“ ги снема овој период, чекаат да видат кој ќе победи и чија политика ќе следат (мизерија).
Од нас си патиме....
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.889
Ireal, поскапување на нафтата нема да помине оти е врзано со транспорт на роба и све ќе поскапе по домино ефект. Треба да се најде решение во комбинација од скап паркинг во центар, дополнителна такса за собраќај во центар како во Лондон, еко зони по примерот на Германија (ова го имаме во закон ама некој треба и да го спроведе), скалеста такса при регистрација на возила според тип на мотор,зафатнина на мото и старост на возило (како примерот погоре -“уште пред 10-на години комшијата што живее во Берлин се жалеше за стариот мерцедес дека многу плаќа регистрација... сега имам пријател кој е во Германија, отиде таму со стариот еуро2 мерцедес, ама мораше во отпад да го носи а си купи мала кола бензинец еуро 4“, и организиран јавен превоз (од се претходно споменато ова е најтешко да се оствари).
Никој во кампања пред избори не спмнува вакви нешта , а не сум оптимист дека кој и да победи ќе се занимава со оваа тема, оти сите ние за нив сме само бројка. Дури и еколошките друштва „невладини“ ги снема овој период, чекаат да видат кој ќе победи и чија политика ќе следат (мизерија).
Од нас си патиме....
A kako, vo Srbija prevozot neli e vrzan na nafta pa e tamu poskapa od benzinot. Zosto kaj nas barem cenata ne ja izednacat, ako veke nejkat naftata da ja napraat poskapa. Vkupnite davacki na litar benzin kaj nas se duplo povisoki nego za litar nafta. Nema nikakva logika ova da se pravi.
http://www.lukoil.rs[DOUBLEPOST=1480245796][/DOUBLEPOST]
загадување со ПМ10 имало од векот, ложење на дрва а и јаглен во големи градови. позната е лондонската магла и смог и Џек Мевосек.А на пример Канзас Сити пред многу години бил преплавен со коњски измет од запрежни возила..
Но сега се гори и пластика и гума и иверица со лепак а наместо коњи се возиме со коли кој загадуваат. Не може и не мора тотално цел град да се умртви, доволно е во строг центар само автобуси, камиончиња за достава и службени државни возила да одат, па и тоа не е малку, а да се уведе за приватните коли чифт/тек, но не верувам дали ќе се поштува и како ќе се прави контрола....
Најлесно,најбрзо и прво што може да се почне е +20% еколошки данок на нафта и едукација да не се оставаат да работат во место. се расправав со еден пред 2 месеци, запалил дизелот на паркинг , му се јавил некој на дебилен телефон, седи во кола и зборува а моторот без потреба го оставил да работи... се враќам по 10 минути од продавница, тој уште е на паркинг и зборува а моторот си работи без прекин, а надвор 20 степени[DOUBLEPOST=1480243047][/DOUBLEPOST]
загадување со ПМ10 имало од векот, ложење на дрва а и јаглен во големи градови. позната е лондонската магла и смог и Џек Мевосек.А на пример Канзас Сити пред многу години бил преплавен со коњски измет од запрежни возила..
Но сега се гори и пластика и гума и иверица со лепак а наместо коњи се возиме со коли кој загадуваат. Не може и не мора тотално цел град да се умртви, доволно е во строг центар само автобуси, камиончиња за достава и службени државни возила да одат, па и тоа не е малку, а да се уведе за приватните коли чифт/тек, но не верувам дали ќе се поштува и како ќе се прави контрола....
Најлесно,најбрзо и прво што може да се почне е +20% еколошки данок на нафта и едукација да не се оставаат да работат во место. се расправав со еден пред 2 месеци, запалил дизелот на паркинг , му се јавил некој на дебилен телефон, седи во кола и зборува а моторот без потреба го оставил да работи... се враќам по 10 минути од продавница, тој уште е на паркинг и зборува а моторот си работи без прекин, а надвор 20 степени

незнам дали е уште така, уште пред 10-на години комшијата што живее во Берлин се жалеше за стариот мерцедес дека многу плаќа регистрација... сега имам пријател кој е во Германија, отиде таму со стариот еуро2 мерцедес, ама мораше во отпад да го носи а си купи мала кола бензинец еуро 4
Ne e do tolku registracijata vrzana na izduvni gasovi i na tipot na gorivoto, golemi se davackite-registracijata tamu ako ima mnogu kubici bez razlika dali benzin ili dizel. Za 5000 kubika e vo nekoi eu drzavi i 10 pati poskapa registracija nego za 1000 kubika bez razlika kakvo gorivo koristi voziloto. Zatoa tamu mnogu retko se kupuvaat polovni vozila so golema kubikaza, poso davackite za registracija ko so rekov se ogromni. Za vozilo so 5000 kubika bez razlika benz/dizel so realno tamu kosta npr 1000 evra treba da plakas 2-3000e+ registracija godisno. Zatoa tie vozila mnogu brzo zavrsuvaat navdor to est za izvoz, najvece vo afrika.
 
Последно уредено:

Almeida

поет, мрачна сила, гад
Член од
15 февруари 2015
Мислења
7.563
Поени од реакции
19.992
Нема резон да се надмудруваме „што повеќе загадува?“ Као дај да го решиме греењево и другото ќе биде песна.
Мора да се напраат привремени првични мерки кои ќе бидат остри, болни и скапи и други кои на долг рок ќе се обврзе секој политички субјект натаму да ги спроведува (јес да тие и други суштински работи не почитуваат, зошто па ова).

Очигледно е дека Македонија нема стратегија за третирање на отпадот. На ова не мислам на фрлање кеси од чипсови по улица (стварно не знам кои се тие ретардирани што го праат тоа), туку на: примарно - градежен отпад меѓу кој е најопасна градежната оплата и старите дрвени елементи - прозори и паркет, како и кабли, потоа фирмите што работат со автомобилски гуми (дали контролирано ги одлагаат старите кои ви ги заменуваат) и понатаму секоја друга индустрија која им дава на таканаречената загрозена категорија (у која спаѓа 85% од државава) на располагање отпад со кој може да прави што сака. Дознав од еден пријател кој работи во градежна фирма за изведба дека пошо и така бедно им се платени работниците, газдата им давал оплата која нели се користи 2-3 пати, па после треба да се дава пари за превоз и такса за депонирање - е фраерот, една „добричина“ нели, им дава на работнициве да си ја земат да се пригреат по дома. Вработени во ЈСП и сервиси за коли, количините на потрошено масло си ги користат исто за вакви потреби. Вакви примери има безброј и се' ова е плод на корумпирана, неажурна, ретардирана администрација, служби за инспекција и политичка елита што им ја прогледува низ прсти од популистички причини.

Не дека е нов изум, бизнисот со третирање на ѓубрето е многу рентабилна економска гранка во нормалните земји по светов. Шведска и Јапонија согоруваат ѓубре за производство на струја, дури Јапонија со пепелта формира вештачки острови во морето. Со тоа ваквото опасно ѓубре кое биде вон дофат на тие што учествуваат на големо во загадувањето. Ако сопственикот на градежната фирма условно, добие некој поврат на средства со тоа што ќе ја приложи таа маса (која има можност да се рециклира), сигурно не би им ја дал за џабе на работниците (кои многу си ги сака). Еден од начините да се сврти внимание на денешново канибалистичко општество е токму можноста да се заработува од нешто.

Негде прочитав интересен предлог- нека забранат собраќај на патнички возила во Скопје еден месец, па да видиме каде е проблемот....
Такви работи не биваат и во многу поуредени земји, а не во оваа недефинирана територија населена со дивјаци. Сепак има и поелегантни начини да се дознае кое возило колку загадува, на пример на технички преглед.
Супер глуп начин да се поправи делов со коливе ќе биде - сопствениците на автомобили со Еуро 4 и постар мотор да плаќаат некоја екстра глупа давачка и за таа нит ќе се знае каде одат парите (т.е у панорамски тркала и ку*ци ќе идат), ниту ќе се поправи квалитетот на колите.
Како комплетен лаик прашувам - што значи вградување на катализатор во постари коли? Дали е технички изводливо и дали има исплатливост? На пример ако чини 1000 евра, а колата чини 500 евра - нема никаков резон нели. Ова, според мене посебно треба да се стави акцент на градскиот превоз, кој уште го сочинуваат стари канти, а и новите канти се некои Еуро2 или Еуро3 стандард, а минуваат илјадници километри низ градот дневно, а имаат многу поголема зафатнина од колите.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom